Περίμενα πολύ να γράψω και περίμενα πολύ και μέσα στον αγώνα αφού άκουσα την πρώτη αντίδραση του Λεκλέρ να υποπτεύεται κάποιο πρόβλημα στο γκάζι, και περίμενα να ακούσω και την άλλη πλευρά, αυτήν της ομάδας.
του Σπύρου Πέττα
Επειδή δεν θέλω να λέω ψέμματα το μυαλό μου όπως και όλων πήγε αμέσως σε λάθος της ομάδας και σε κάποια νέα μηχανική αστοχία. Καταρχάς θεωρώ ότι δεν χρειάζεται να δώσω εξετάσεις όσον αφορά σε τι θέση έχω για τον Λεκλέρ και το οδηγικό του ταλέντο. Όταν έγραψα και μιλούσα το 2017 για τον Λεκλέρ και ότι σύντομα θα έρθει στη Ferrari, πολλοί μου έλεγαν για Γκροσζάν, Ρικιάρντο, και Μάγκνουσεν και ποιος είναι αυτός για τον οποίο μιλάω και δέχτηκα μεγάλες επιθέσεις για την επιλογή μου. Ήμουν αυτός που ευθαρσώς είπα ότι θα διαλύσει τον Φέτελ και έτσι έγινε. Ήμουν αυτός που έλεγε ότι μην κρατάτε την περσινή εικόνα με τον Σάινθ γιατί φέτος θα τον διαλύσει… Πράγμα που ουσιαστικά γίνεται, άσχετα αν η βαθμολογία δεν το αποτυπώνει αυτό για πολλούς λόγους (εγκαταλείψεις από μηχανικά προβλήματα). Τον Λεκλέρ τον θεωρώ κεφάλαιο για τη Ferrari ανώτερο του Φερστάπεν και αυτόν που θα οδηγήσει τελικά τη Scuderia στον τίτλο. Οπότε σίγουρα δεν είμαι εμπαθής μαζί του, αλλά το έχω δηλώσει ότι είμαι από τους μεγαλύτερους υποστηρικτές του και φανατικός οπαδός του. Σήμερα δεν υπήρξε κανένα τεχνικό θέμα με το μονοθέσιο είναι ξεκάθαρο αυτό. Σήμερα ο Λεκλέρ έκανε ένα λάθος που τον οδήγησε σε εγκατάλειψη, μια αβλεψία να την πω η οποία προκάλεσε το τετ α κε. Ένας λάθος όπως τόσα και τόσα λάθη που έκανε ο Σουμάχερ και πήγαινε όλο και πιο πίσω η στέψη του και φυσικά όπως έχουν διαπράξει και άλλοι μεγάλοι οδηγοί μέσα στην καριέρα τους και πιο ώριμοι από τον Λεκλέρ την εκάστοτε στιγμή. Ξετυλίγοντας, τον αγώνα βλέπουμε ότι σε πρώτη φάση οι απανταχού δήθεν expert δημοσιογράφοι και αναλυτές πήγαν στον κάλαθο της ανακύκλωσης . Πρώτον επειδή ποτέ δεν συνέβη αυτό που έλεγαν ότι η Red Bull θα περάσει με Drs τη Ferrari και δεύτερον ότι είναι φαβορί η Red Bull λόγω της καλύτερης διαχείρισης ελαστικών πράγμα που για ακόμα έναν αγώνα μετά την Αυστρία δεν το είδαμε, αλλά αντίθετα είδαμε τον Φερστάπεν να μπαίνει άρον άρον στα πιτς στον 16ο γύρο γιατί η medium γόμα είχε τελειώσει και έμενε πλέον 2 sec πίσω από τον Λεκλέρ.
Όσον αφορά την διαχείριση των ελαστικών. Είδαμε τον Σάινθ με τη medium γόμα να καταπίνει την Red Bull της hard γόμας των ιδίων γύρων. Ξεκινάμε πλέον με δεδομένο ότι ο Λεκλέρ έχει κάνει οδηγικό λάθος όπως ευθαρσώς παραδέχτηκε και θα αναφερθώ σε αυτό στο τέλος του κειμένου μου. Θα προσπαθήσω τώρα με τις φτωχές μου γνώσεις να δώσω κάποιες απαντήσεις σε ερωτήματα. Θα αναρωτηθούν πολλοί φίλοι γιατί δεν μπήκε ο Λεκλέρ στα πιτς αμέσως μετά από τον Φερστάπεν. 1. Δεν είχε κανέναν λόγο να το κάνει γιατί οι χρόνοι του ήταν άκρως ανταγωνιστικοί και ο ίδιος δεν είχε διαμαρτυρηθεί για φθορά η δε τηλεμετρία της Ferrari έδειχνε ανταγωνιστικούς χρόνους μέχρι τον 22ο-23ο γύρο του αγώνα. 2. Δεν γίνεται κάθε φορά που μπαίνει ο αντίπαλος σου νωρίς στα πιτ επειδή έχει πρόβλημα φθοράς να μπαίνεις και εσύ μέσα στον επόμενο γύρο, γιατί έτσι αυτόματα ακυρώνεις το μεγάλο σου πλέον πλεονέκτημα της διαχείρισης ελαστικών ώστε να είσαι στο τέλος του αγώνα με πολύ πιο φρέσκια γόμα έναντι του αντιπάλου σου. 3. Το ίδιο ακριβώς έκανε στη Αυστρία η Ferrari. Παρότι μπήκε νωρίς ο Φερστάπεν δεν τσίμπησε να ακολουθήσει στον επόμενο γύρο, αντίθετα ολοκλήρωσε αρκετούς παραπάνω γύρους σε ανταγωνιστικούς ρυθμούς και κέρδισε άνετα τον αγώνα. Ειδικά σήμερα σε αυτήν την πίστα το ότι η Ferrari θα είχε ποιο φρέσκο σετ hard στο τέλος 5-7 γύρων, από τον Φερστάπεν σε αυτές τις συνθήκες δεν έδινε καμία ελπίδα στον Μαξ να αντισταθεί ακόμα και εάν έβγαινε πίσω του ο Λεκλέρ. Ας μην ξεχνάμε τις φορές που ο Χάμιλτον ως πρωτοπόρος αγώνων, ενώ έμπαιναν όλοι έμενε στην πίστα γιατί δεν είχε φθορά το σετ των ελαστικών του (όλοι βέβαια ξέρουμε πως το πετύχαινε αυτό η ομάδα του) και έκανε περίπατο. Σήμερα μετά το ατύχημα του, ο Λεκλέρ είδε τα δεδομένα από την τηλεμετρία και του εξήγησαν αναλυτικά στη Ferrari τί οδήγησε στο τετ α κε και προς μεγάλη του τιμή έκανε στα ιταλικά μέσα τις παρακάτω δηλώσεις αργά απόψε Θέλω να τονίσω εδώ ότι ο Λεκλέρ απολαμβάνει μιας άλλης συμπεριφοράς από τον πρόεδρο του ομίλου Έλκαν, και του έχει δώσει αυτό το πάτημα σε προηγούμενους αγώνες να αναφερθεί δημόσια προς την ομάδα για λάθος στρατηγικές που έγιναν και για εσφαλμένες εκτιμήσεις που είχαν ως αποτέλεσμα να του στερήσουν πολλές νίκες και βαθμούς.
Προσωπικά θεωρώ ότι καλά έκανε και δημόσια άσκησε κριτική στην ομάδα γιατί είχε κάνει κάποια μεγάλα λάθη. Σήμερα όμως βγαίνοντας δημόσια και αναλαμβάνοντας πλήρως την ευθύνη του λάθους του σε μια πολύ δύσκολη μέρα για την ομάδα και για τον ίδιο δείχνει ότι αυτός ο τύπος έχει την στόφα του πρωταθλητή. Το να λέμε ότι ίσως η ομάδα τον έβαλε να κάνει αυτές τις δηλώσεις τον μειώνουμε εμείς σαν άνθρωπο και σαν πρωταθλητή… Του ξεφτίζουμε κάτι από την αναμφισβήτητη στόφα που έχει. …Του την λεκιάζουμε και αυτό δεν του αξίζει. Είναι μεγάλη μείωση προσωπικότητας ανθρώπου ή αθλητή να λέμε ότι κάποιος σε βάζει να πεις κάτι που δεν ισχύει και εσύ το κάνεις. Αυτό δείχνει στα μάτια μου ένα άβουλο ον και σίγουρα όχι έναν μελλοντικό πρωταθλητή και ο Λεκλέρ δεν είναι τέτοιος. Όπως δημόσια ξεφώνισε την ομάδα για τα λάθη της, όπως προαναφέραμε, και πολύ καλά έκανε, σήμερα με τις δηλώσεις του στα μάτια μου φώναξε… είμαι εδώ, είμαι παρών, δεν κρύβομαι πίσω από δικαιολογίες, χτυπήστε με αν θέλετε, χρεώστε μου το λάθος αυτό και όποιο άλλο θέλετε αλλά σας αντιμετωπίζω όλους δημόσια, γιατί είμαι αυτός που θα φέρει το πρωτάθλημα στη Ferrari και προς ακόμα μεγαλύτερη τιμή του, αρνήθηκε στον Μπινότο την πρόταση που του έκανε για κάλυψη και να τον προστατεύσει με το να δηλώσει η Ferrari ότι υπήρξε κάποιο πρόβλημα στο μονοθέσιο αγνώστου προελεύσεως που θα το ερευνήσουμε και θα δούμε τι είναι κάποια στιγμή στο μέλλον. Μετά από αυτό που έκανε στα μάτια μου έγινε ημίθεος και πλέον είμαι 1000% βέβαιος ότι αυτός θα μας φέρει τίτλους (αν και δεν είχα ούτε έχω για αυτό αμφιβολία ποτέ). Επειδή η ώρα είναι προχωρημένη και είμαι πολύ στενοχωρημένος μετά το σημερινό αγώνα μπορεί να κάνω και λάθος, αλλά μόνο τον τεράστιο Νίκι Λάουντα, θυμάμαι να αρνείται κάτι αντίστοιχο. Επίσης στα τόσα χρόνια που βλέπω F1 ποτέ δεν έχω δει ακόμα και από μέτριο οδηγό πόσο μάλλον από ένα πρωταθλητή να λέει έκανα εγώ λάθος ενώ έχει κάνει η ομάδα. Να καλύψει την ομάδα του. ΝΑΙ έχει συμβεί με δηλώσεις, του τύπου ίσως να μην το σκέφτηκαν σωστά, να μην είχαν το χρόνο, ίσως θα μπορούσε να γίνει κάπως αλλιώς, αλλά από αυτό μέχρι να πει εγώ φταίω ενώ δεν έχει φταίξει, συγνώμη αλλά δεν το έχω δει ποτέ κοντά στα 38 χρόνια που βλέπω F1.
Σήμερα το τονίζω δεν υπήρξε κανένα μηχανικό πρόβλημα στο μονοθέσιο και το δηλώνω με σιγουριά 1000%. Παραθέτω κάποιες από τις αποψινές δηλώσεις του Λεκλέρ. If at the end of the year we lose the championship by less than 32 points, it will be my fault.I can’t make these mistakes. The accelerator has nothing to do with it.I’ve been at a very high level since the beginning of the year, perhaps the highest in my career. But if I make these mistakes, it’s useless. It is unacceptable. If at the end of the year we lose the championship by 33 points, the one I left in Imola and here, we will know where we lost them. And we will know that I have lost them “.There was a problem when I had already touched the wall and could not put the reverse gear, the car was not so damaged. Από όσο λένε στη Ferrari μετά το χτύπημα πολλά συστήματα μπήκαν αυτόματα σε safe mode και δεν του επέτρεπαν να βάλει όπισθεν. Εδώ ας μην ξεχνάμε το χτύπημα του Πέρεζ στον βρεγμένο Καναδά φέτος με λιγότερα χιλιόμετρα και αμέσως είχε το ίδιο πρόβλημα και δεν μπορούσε να βάλει όπισθεν να βγει από το σημείο. Αφού αναλύσαμε τα πως και τα γιατί φτάνουμε στην αμέσως επόμενη ερώτηση… Και τώρα τι; Προσωπική μου άποψη είναι ότι πλέον το καλύτερο μονοθέσιο σε απόλυτη ταχύτητα και ο καλύτερος οδηγός του grid χρειάζεται και τύχη να γυρίσει το παιχνίδι. Η Ferrari θα κάνει πολλές νίκες ακόμα αλλά δεν ξέρω αν επαρκεί τώρα πλέον. Πλέον δεν μπορούμε να σταθούμε στο λάθος του Λεκλέρ γιατί τα λάθη της ομάδας είναι περισσότερα από του οδηγού. Ναι έχουν γίνει σημαντικά βήματα προόδου. Πλέον βλέπω πραγματικά μια βάση και ένα μονοθέσιο που κερδίζει. Πλέον βλέπω μετά από χρόνια κάθε αναβάθμιση να πηγαίνει το μονοθέσιο ένα βήμα μπροστά σε χρόνους μέσα στην πίστα. Έναν Λεκλέρ που φέτος για πρώτη φορά μονομαχεί για πρωτάθλημα παίρνοντας εμπειρίες που θα φανούν στο άμεσο μέλλον. Βλέπω έναν Σάινθ σαν νούμερο 2 να είναι σε κάθε αγώνα από τον Καναδά και μετά όλο και καλύτερος. Πρέπει όμως να μπουν οι τελευταίες πινελιές στο pitwall της ομάδας. Μέσω μεταγραφών; Μέσω ανάδειξης νέων ανθρώπων μέσα από τον ίδιο οργανισμό;
Η προσωπική μου άποψη είναι ότι στα προβλήματα αξιοπιστίας σύντομα η λύση θα βρεθεί. Αλλά πρέπει σε θέματα προσώπων και στρατηγικής να αλλάξουν κάποια πράγματα. Εδώ που είναι τώρα η Ferrari δεν χρειάζεται ριζικές αλλαγές αλλά κάποιες μελετημένες και στοχευμένες κινήσεις ώστε πλέον να δέσει πλήρως το παζλ. Κλείνοντας να πω ότι δεν είσαι οπαδός FERRARI αν δεν περάσεις πρώτα μέσα από τον Έρεβο να ζήσεις το βαθύ σκοτάδι να περιπλανηθείς μέσα σε αυτό, να χάσεις την ψυχραιμία σου, να κλάψεις, να εκνευριστείς να σε πικράνει αυτή η ομάδα πριν σε οδηγήσει στην γη της Επαγγελίας. Γιατί πάρα τα όσα λέγονται από τους πολέμιους της από την FIA δεν της έχει χαριστεί ούτε το ένα δέκατο από αυτό που χαρίστηκε σε άλλες ομάδες για να τις ντύσουν πρωταθλήτριες. Μετά από χρόνια αφήσανε τη Ferrari ελεύθερη από κάθε λογής ντιρεκτίβες που ξεπηδούσαν σαν τα μανιτάρια, μεσούσης της αγωνιστικής περιόδου και απέδειξε τι μπορούν να φτιάξουν στο Μαρανέλο. Υπομονή FERRARISTI… πίνουμε τις τελευταίες σταγόνες από ένα φάρμακο με πικρή γεύση… αλλά… είμαστε κοντά σε χρόνια κυριαρχίας… η φωτογραφία που αναρτήθηκε θα κρατηθεί μέχρι αυτή η απογοήτευση που ένοιωσε αυτός ο πιλότος και εμείς μαζί του, αντικατασταθεί από χαρά με τον ίδιο πλέον να κρατεί το Τρόπαιο στα χέρια του. Είναι αυτές οι εικόνες που σε κάνουν ακόμα πιο Ferrari και εκεί που πιστεύεις ότι της έχεις δώσει τα πάντα, βρίσκεις ακόμα ένα κομμάτι από την ψυχή σου να της δώσεις…