EDITORIAL

Πόσο θα μειωθούν οι παγκόσμιες εκπομπές αν όλα τα οχήματα γίνουν ηλεκτρικά;

poso-tha-meiothoun-oi-pagkosmies-ekpobes-an-ola-ta-ochimata-ginoun-ilektrika-685458

Προς το παρόν από τα 250 εκατομμύρια αυτοκίνητα και 38 εκατ. μη επιβατηγά (φορτηγά, λεωφορεία κ.λπ.), μόλις το 0,5% είναι αμιγώς ηλεκτρικά.

του Θανάση Χούντρα

Ένας φίλος καλός ενεπλάκη στην εργασία του γιου του, γυμνασίου παιδί. Ο φωτισμένος καθηγητής χώρισε τα παιδιά σε 2 ομάδες, τυχαία. Κάθε μία είχε μια αποστολή: Να πείσει την άλλη πλευρά, συλλέγοντας και προβάλλοντας τα κατάλληλα επιχειρήματα.

Ο γενικός τίτλος ήταν η κλιματική αλλαγή (ΚΑ). Η μία ομάδα θα επιχειρηματολογούσε υπέρ του ότι «Ναι, υπάρχει κλιματική αλλαγή» και η άλλη υπέρ του ότι «Όχι, δεν υπάρχει κλιματική αλλαγή».

Κάθε ομάδα χωρίστηκε επίσης σε δύο ομάδες, κοινή για την κάθε υποομάδα. Α) Ο άνθρωπος μπορεί να επηρεάσει την κλιματική αλλαγή, Β) ο άνθρωπος δεν μπορεί να την επηρεάσει. Άρα οι προσεγγίσεις έγιναν 4 πια: Ναι, υπάρχει ΚΑ και ο άνθρωπος την έχει προκαλέσει (σε μικρό ή μεγάλο βαθμό). Ναι, αλλά ο άνθρωπος δεν την επηρεάζει. Όχι, δεν υπάρχει αλλά ο άνθρωπος μπορεί να την δημιουργήσει, και Όχι, δεν υπάρχει και ο άνθρωπος δεν μπορεί να επέμβει σε τίποτα.

Η ευφυΐα της εργασίας έγκειται όχι στο θέμα (μόνο), αλλά στο ότι έτσι όλα τα παιδιά θα ακούσουν τα επιχειρήματα από όλες τις πλευρές. Πράγμα σπάνιο στις μέρες μας… Ωστόσο, μερικά από τα σημεία προβλημάτισαν λίγο παραπάνω από τα προφανή και διαδεδομένα. Ότι το κλίμα κάνει κύκλους χιλιάδων ετών και μέσα σε αυτούς κάνει άλλους, εκατοντάδων ετών, και κάποιους λιγότερο έντονους, δεκάδων ετών.

Ο πληθυσμός, λέει το επιχείρημα, έχει φτάσει τα 8 δισ. Από αυτά, ΗΠΑ, Κίνα και Ινδία, αλλά και όλος ο αναπτυσσόμενος κόσμος θα συνεχίσουν να βασίζονται στα στερεά καύσιμα, καίτοι συμπληρώνουν το 85% της παραγωγής CO2 – που έχει δαιμονοποιηθεί.

Μένουν ουσιαστικά τα 800 εκατομμύρια του πληθυσμού στην Ευρώπη, δηλαδή το 10%, να σώσουν την παράσταση. Η έρευνα λέει ότι, εάν μπορούσαμε να ηλεκτροδοτήσουμε ολόκληρο τον τομέα των οδικών μεταφορών (αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, φορτηγά και νταλίκες ) και να μεταβούμε σε ένα πλήρως απαλλαγμένο από άνθρακα μίγμα ηλεκτρικής ενέργειας, θα μπορούσαμε να μειώσουμε τις παγκόσμιες εκπομπές κατά 11,9%.

Άρα στο 10% που είναι η Ευρώπη, εάν γίνουν όλα ηλεκτρικά, θα μειώνονταν οι παγκόσμιες εκπομπές κατά 1,19%. Προς το παρόν από τα 250 εκατομμύρια αυτοκίνητα και 38 εκατ. μη επιβατηγά (φορτηγά, λεωφορεία κ.λπ.), μόλις το 0,5% είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Δηλαδή, η Ευρώπη έχει σώσει τον πλανήτη μέχρι στιγμής κατά 0,00007%. Με τα υβριδικά μαζί, η υποδιαστολή πάει μία θέση πιο δίπλα…

Θα μπορούσε να είναι μια καλή αρχή, αν θα μπορούσε να υπάρχει συνέχεια. Αν η λήξη των επιδοτήσεων δεν έφερνε ακαριαία κάμψη στις πωλήσεις ηλεκτρικών. Το έργο της καθολικής ηλεκτροκίνησης δείχνει ότι δεν βγαίνει. Κάτι που, μεταξύ μας, όσοι έχουν κάποια σχέση με το άθλημα το γνώριζαν από την αρχή…

Όλες οι ειδήσεις

Mercedes CLA 250e: Ανανεωμένη και ακόμη πιο αποδοτική [βίντεο]

Δοκιμή Suzuki GSX-S1000 GT: Ταξίδι, άνεση και οικονομία made in Japan!

Υπέροχοι δρόμοι στην Ελλάδα. Just drive.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο