Το πρόσφατο τραγικό δυστύχημα στον Βόλο που είχε σαν αποτέλεσμα τον θάνατο ενός βρέφους, θα μπορούσε ίσως να σώσει στο μέλλον κάποια άλλα βρέφη (και γενικώς ανθρώπινες ζωές) αν η είδηση παρουσιαζόταν από τα μέσα ενημέρωσης και τους δημοσιογράφους όπως έπρεπε.
του Νίκου Τσάδαρη
Δυστυχώς όμως, επειδή η ψύχραιμη αναπαραγωγή των γεγονότων δεν «πουλάει», παρακολουθούμε ημέρες τώρα την προσπάθεια πολλών μέσων να ενοχοποιήσουν τον οδηγό της μηχανής αντικαθιστώντας την δικαιοσύνη που ήδη έχει επιληφθεί της υπόθεσης.
«Ο οδηγός της μηχανής μάλλον έτρεχε… ακούγεται πως έκανε επικίνδυνους ελιγμούς… εικάζεται πως είχε επισκεφθεί δυο μεζεδοπωλεία… φαίνεται να είχε υψηλότερο από τα επιτρεπόμενα όρια το ποσοστό του αλκοόλ…» και πολλές ακόμα αυθαίρετες ή με βάση κάποιες ενδείξεις υποθέσεις, που επαναλαμβάνουν με ύφος άφατης θλίψης και τόνο πανικού στη φωνή κυρίως τηλεοπτικοί αστέρες οι οποίοι επηρεάζουν αναμφίβολα το τηλεθεάμον κοινό και τελικά το …εκπαιδεύουν με αποτέλεσμα ο άδικος θάνατος του βρέφους να μην «αποδώσει» κοινωνικά οφέλη.
Κι όμως. Υπάρχουν χειροπιαστές αποδείξεις για τραγικά λάθη που έγιναν από τους στενούς συγγενείς του βρέφους που προηγούνται της ενδεχόμενης υπαιτιότητας του μοτοσικλετιστή. Οι συγγενείς ευθύνονται για την αποβίβαση του βρέφους όχι από την πλευρά του πεζοδρομίου (όπως επιβάλλεται), αλλά από την εκτεθειμένη στην κυκλοφορία του δρόμου πλευρά και η προσπάθεια διάσχισης του δρόμου από τον παππού έγινε εκτός διάβασης, η οποία υπήρχε λίγα μέτρα μακρύτερα. Αυτά είναι τα καραμπινάτα λάθη που πριν από οτιδήποτε άλλο οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα και που θα έπρεπε να προβάλλονται ιδιαιτέρως κατά την παρουσίαση της είδησης, ούτως ώστε οι ακροατές/τηλεθεατές να συνδυάσουν (κυρίως υποσυνείδητα) το δυστύχημα με τα λάθη που πρώτοι από όλους έκαναν αυτοί που ήταν υποχρεωμένοι να προστατεύουν το βρέφος.
Κάτι ανάλογο είχε συμβεί πριν λίγους μήνες, όταν αμαξίδιο ανθρώπου με κινητικά προβλήματα (που είχαν προκύψει εξ αιτίας τροχαίου…) κινούμενο νύχτα σε οδό ταχείας κυκλοφορίας παρασύρθηκε από όχημα με αποτέλεσμα τον θάνατο του αναβάτη του. Η είδηση προβλήθηκε μετ’ επιτάσεως από τα ΜΜΕ, αλλά όχι γιατί το αμαξίδιο κυκλοφορούσε νύχτα σε οδό ταχείας κυκλοφορίας, αλλά γιατί ο οδηγός του οχήματος που το παρέσυρε ήταν 84 ετών. Σαν αποτέλεσμα, το ακροατήριο «εκπαιδεύεται» στο να προσέχει τους υπερήλικες οδηγούς, αλλά να αισθάνεται …ασφαλές όταν μπαίνει σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας με αναπηρικό αμαξίδιο, πατίνι, ή κάτι ανάλογο και μάλιστα νύχτα.
Αντίστοιχα, οι επιβάτες θα αποβιβάζονται από την πλευρά της κυκλοφορίας στους δρόμους και θα τους διασχίζουν εκτός των διαβάσεων, αφού είναι οι μοτοσικλέτες ή τα αυτοκίνητα που «φταίνε».
Κρίμα, γιατί επειδή ουδέν κακόν αμιγές καλού, τα δυο παραπάνω δυστυχήματα και άλλα πολλά θα μπορούσαν να σώσουν ζωές αν χρησιμοποιούντο σαν εκπαιδευτικά μέσα και όχι σαν προϊόντα αύξησης της ακροαματικότητας και της τηλεθέασης.
Διαβάστε επίσης:
Νέo Skoda Kodiaq: Premium στα πάντα
Αυτονομία ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Πραγματικότητα ή «φούμαρα»;
Ντελιβεράς στην Πάτρα μετέτρεψε το μηχανάκι του σε χριστουγεννιάτικο… έλκηθρο [Βίντεο]