EDITORIAL

Ο οδηγός έρμαιο της οθόνης πολυμέσων

o-odigos-ermaio-tis-othonis-polymeson-726233

Σε μια εποχή όπου πληθαίνουν οι φωνές διαμαρτυρίας για τις οθόνες πολυμέσων, οι κατασκευαστές επιμένουν να περνούν όλο και περισσότερες λειτουργίες των οχημάτων μέσα από αυτές, με αποτέλεσμα ο οδηγός να μένει εκτεθειμένος & ανήμπορος σε όποια δυσλειτουργία τους.

του Νίκου Τσάδαρη

Αφορμή αυτού του άρθρου στάθηκε μια πρόσφατη εμπειρία σε πανάκριβο ηλεκτρικό αυτοκίνητο premium κατασκευαστή. Συγκεκριμένα, η οθόνη πολυμέσων μέσα από την οποία ο οδηγός ρυθμίζει τα προφίλ οδήγησης, τον κλιματισμό, τον εξαερισμό, την ένταση του εσωτερικού φωτισμού, το ηχοσύστημα και πολλά άλλα έπαθε black out. Στα καλά καθούμενα μαύρισε το ταμπλό, ξαφνιάζοντας το ιδιαίτερα έμπειρο πλήρωμα που αποφάσισε να κάνει αυτό που συνηθίζεται στα laptops. Σταματήσαμε, σβήσαμε, βγήκαμε από το αυτοκίνητο, κλειδώσαμε με το remote κλειδί και μετά από ένα δύο λεπτά ανοίξαμε και πάλι το αυτοκίνητο με την ελπίδα ότι η οθόνη θα λειτουργούσε. Αμ δε…

Το black panel επέμενε και εμείς αδυνατούσαμε να κάνουμε οτιδήποτε γίνεται μέσω αυτής της οθόνης, καθώς μάλιστα απουσίαζαν οι φυσικοί διακόπτες για τις βασικές λειτουργίες. Με λίγα λόγια, το μισό αυτοκίνητο ήταν off και το μόνο που απέμενε ήταν η επίσκεψη σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο, κάτι που ενδεχομένως έγινε, αλλά δεν είναι της παρούσης.

Εδώ απλά θα πρέπει να επισημάνουμε ότι, μετά την κατάρα της έλλειψης ρεζέρβας στα περισσότερα σύγχρονα επιβατικά, ο οδηγός κινδυνεύει διπλά από την οθόνη, η οποία είναι επιφορτισμένη να τον ενημερώνει, να τον ψυχαγωγεί, αλλά και να επεμβαίνει σε πολλές λειτουργίες/ρυθμίσεις του αυτοκινήτου. Το διπλά έχει να κάνει αφενός με την απόσπαση της προσοχής και αφετέρου με πιθανό black out όπως αυτό που βιώσαμε.

Πράγματι, ακόμα και οι κατασκευαστές παραδέχονται ότι οι οθόνες αυτές, ειδικά όσες είναι καθ’ ύψος τοποθετημένες (π.χ. Tesla, Mustang, κ.ά.), αποσπούν την προσοχή του οδηγού από το δρόμο, με συνέπεια την αύξηση του όποιου κινδύνου εμπλοκής σε πρόβλημα.

Πέραν αυτού, η πιθανότητα του να «πέσει μαύρο» είναι υπαρκτή και εκεί προκύπτει ένας ακόμα κίνδυνος, καθώς ο οδηγός δεν μπορεί να παραμετροποιήσει πολλές από τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, ειδικά όταν αυτές γίνονται μέσω αφής στην οθόνη, καθώς έχουν καταργηθεί οι φυσικοί διακόπτες.

Είναι αλήθεια ότι οι οθόνες και πολλά άλλα από τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης (;) του οδηγού είναι πρόδρομοι της αυτόνομης οδήγησης που κάποια στιγμή θα εφαρμοστεί. Όμως, είναι ακόμα νωρίς ώστε να εξαρτώμεθα απόλυτα από ψηφιακά μέσα που δεν είναι καθόλου απίθανο να μπλοκάρουν.

Διά ταύτα και κόντρα σε πολλούς υποψήφιους αγοραστές που αντί αυτοκινήτου ψάχνουν να αγοράσουν τάμπλετ με τέσσερις τροχούς, η στήλη συστήνει ότι, αν θέλουμε να έχουμε το κεφάλι μας πιο ήσυχο, καλό είναι να επιλέγουμε αυτοκίνητα που συνδυάζουν τις παραδοσιακές μεθόδους με αυτές που ετοιμάζουν το αύριο (της οδήγησης χωρίς οδηγό) που θα έρθει κάποια στιγμή, αλλά προς το παρόν δημιουργεί προβλήματα.

Όλες οι ειδήσεις

Top 10: Ποιες είναι οι εταιρείες με τα πιο αξιόπιστα αυτοκίνητα;

Ένα δισ. σε αυτοκίνητα: Αυτή είναι η ανεπανάληπτη συλλογή του Ralph Lauren

Στις ΗΠΑ η Harley-Davidson τρώει «κράξιμο» γιατί είναι… woke

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο