EDITORIAL

Κι όμως, η ΕΛΠΑ ζει… με τις ευλογίες του κράτους

ki-omos-i-elpa-zei-me-tis-evlogies-tou-kratous-731597

Δραστηριότητα των γραφείων της ΕΛΠΑ η έκδοση μονοετούς ή τριετούς διάρκειας διεθνών διπλωμάτων οδήγησης (απαραίτητα για χώρες εκτός Ε.Ε.).

Δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που επώνυμος συντάκτης του χώρου της αυτοκίνησης αποκάλεσε την τότε, σε πλήρη κατάρρευση, Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου & Περιηγήσεων (ΕΛΠΑ) το «άταφο πτώμα».

Η πάλαι ποτέ κραταιά λέσχη, που ιδρύθηκε το 1924 και κατάφερε να γίνει συνώνυμο της οδικής βοήθειας και κρατικό «παράρτημα», από τις αρχές της τρέχουσας χιλιετίας παρέπαιε και τελικά βούλιαξε μέσα στα χρέη που δημιούργησαν ελλειμματικές διοικήσεις και ο άκρατος συνδικαλισμός.

Τα τελευταία χρόνια, σε ένα γραφειάκι στην Αγία Παρασκευή, η για οκτώ δεκαετίες διάσημη και παντοδύναμη Λέσχη της «καλής κοινωνίας» των Αθηνών (και όχι μόνο) είχε χάσει όλα όσα την έκαναν κόμβο της αυτοκίνησης του τόπου. Την οδική βοήθεια, την ηγεσία στον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό, το Ράλλυ Ακρόπολις και φυσικά την κρατική στήριξη.

Πρόσφατα, μάλιστα, ο κόσμος του μηχανοκίνητου αθλητισμού (ο μόνος που θυμάται τη θρυλική Λέσχη εκτός από τους πιστωτές της) είχε συγκλονιστεί όταν έπιπλα, αρχεία, φωτογραφίες, έπαθλα και διάφορα από τα ελάχιστα εναπομείναντα περιουσιακά στοιχεία των γραφείων της ΕΛΠΑ βρέθηκαν στα σκουπίδια της γειτονιάς, ενώ αντικείμενα μιας κάποιας αξίας εκποιούνται ακόμα και σήμερα σε παλαιοπωλεία του κέντρου της Αθήνας.

Κάπου εκεί όλοι πιστέψαμε ότι το «κουφάρι» ετάφη και ο κύκλος έκλεισε οριστικά εκατό χρόνια μετά την ίδρυση της ΕΛΠΑ από μια ομάδα φίλων του αυτοκινήτου και των τεχνολογικών εξελίξεων.

Κι όμως. Δεν πέρασαν παρά μόνο λίγες εβδομάδες από το «μνημόσυνο» που έγινε με αφορμή τα πεταμένα στον δρόμο πράγματα της ΕΛΠΑ, όταν θέλοντας να ταξιδέψουμε σε χώρα της Αφρικής ανακαλύψαμε ότι ναι μεν η ΕΛΠΑ ετάφη, αλλά το «φάντασμά» της ζει και διαθέτει τρία τροχογραφεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, έχει ΑΦΜ, έχει επίσημο τραπεζικό λογαριασμό (όλα στο όνομα ΕΛΠΑ). Δραστηριότητα των γραφείων η έκδοση και μονοετούς ή τριετούς διάρκειας διεθνών διπλωμάτων οδήγησης (απαραίτητα για χώρες εκτός Ε.Ε.) αντί του ποσού των 60 ή 110 ευρώ αντίστοιχα. Με την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών, το διεθνές δίπλωμα εκδίδεται αυθημερόν και οι υπάλληλοι των γραφείων παρακαλούν το αντίτιμο να δίνεται σε μετρητά γιατί τα γραφεία δεν έχουν ακόμα POS.

Κάπου εδώ σταματά η λογική και αρχίζει η Ελλάδα. Μια χώρα που επιτρέπει σε έναν εδώ και χρόνια ουσιαστικά ανενεργό οργανισμό, που χρωστά σε ΕΦΚΑ και Δημόσιο δεκάδες εκατομμύρια, να εισπράττει χρήματα, να έχει επίσημο δούναι και λαβείν με πολίτες για υπηρεσίες που θα έπρεπε να είναι αρμοδιότητα του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών.

Όλες οι ειδήσεις

Nissan: Oι προδιαγραφές «σκότωσαν» το GT-R, όχι εμείς

H McLaren τρομάζει τους ιδιοκτήτες της GT με νέα ανάκληση

Τα 5 σημάδια που δείχνουν πρόβλημα στα φρένα

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο