Πέρα από την ηλεκτροκίνηση, φαντάζεστε να ακούγαμε μία μέρα ότι τα διυλιστήρια παράγουν κάποιες ποσότητες βενζίνης και πετρελαίου, τις οποίες όμως το κράτος δεν τους επιτρέπει πλέον να τις διαθέσουν όλες στην αγορά, γιατί δεν υπάρχουν αρκετά βυτιοφόρα και αρκετά βενζινάδικα;
Χαμός θα γινόταν, ουρές στα πρατήρια για να προλάβουν όσοι μπορούν να γεμίσουν τα αυτοκίνητά τους, αναπόφευκτες ελλείψεις ανάμεσα στις «κουτσουρεμένες» παραδόσεις, κρατική επέμβαση για προτεραιότητα ανεφοδιασμού των κρατικών οχημάτων κλπ. Απίθανο, θα έλεγε κανείς, αυτό όμως είναι ακριβώς που εξετάζεται τώρα σύμφωνα με σχέδιο του υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τα νέα έργα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ! Να περιοριστεί δηλαδή κατά 45% η «έγχυση» ενέργειας στο δίκτυο του ΑΔΜΗΕ ακόμα και από έργα που έχουν διασφαλίσει ήδη όρους σύνδεσης με το δίκτυο και ταυτόχρονα να υποχρεωθούν οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών να τοποθετήσουν μπαταρίες για την αποθήκευση ενέργειας (τώρα το τί θα γίνει όταν γεμίσουν κι αυτές οι μπαταρίες, δεν διαβάσαμε αν το προβλέπει το σχέδιο) για να στηρίξουν την ηλεκτροκίνηση. Ο λόγος είναι ο κορεσμός του ηλεκτρικού συστήματος, που δεν μπορεί να αποδεχθεί την ενέργεια από τα νέα έργα ΑΠΕ!
Αν δεν κάνουμε λάθος, εδώ και δύο χρόνια τουλάχιστον ακούμε σχέδια για να γενικευθεί η ηλεκτροκίνηση, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αποφασίσει σε 10 χρόνια να απαγορευθεί η πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και να πωλούνται μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η κυβέρνηση δίνει κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων και είχε εξαγγείλει πως όλα τα νέα ταξί θα είναι από του χρόνου ηλεκτρικά κλπ. Και τώρα μαθαίνουμε πως οι σημαντικά αυξημένες ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας που θα απαιτηθούν για να υλοποιηθούν όλα αυτά, δεν… χωράνε στο σύστημα! Και πώς ακριβώς θα φορτίζουν τα αυτοκίνητά τους με ηλεκτρική ενέργεια οι χιλιάδες Έλληνες που προσδοκούμε να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα επόμενα χρόνια; Γιατί φυσικά οι υπόλοιπες δραστηριότητες που καταναλώνουν ηλεκτρική ενέργεια δεν πρόκειται να μειωθούν, πολύ περισσότερο μάλιστα αφού η διεθνής τάση για τα συστήματα θέρμανσης των κτιρίων είναι η τοποθέτηση αντλιών θερμότητας, που επίσης είναι ηλεκτρικές, ώστε να μειωθούν οι εκπομπές των τεράστιων εκπομπών ρύπων που προέρχονται από τα παραδοσιακά συστήματα θέρμανσης. Έχουμε επισημάνει κι άλλες φορές ότι αυτή η πανευρωπαϊκή φρενίτιδα με τη γενίκευση της ηλεκτροκίνησης σε χρόνο μηδέν είναι παράλογη, γιατί δεν υπάρχον οι υποδομές για την υλοποίησή της. Δυστυχώς τα γεγονότα μας δικαιώνουν πολύ νωρίτερα απ’ ότι περιμέναμε!
Όλες οι ειδήσεις
Από 18.450 ευρώ το νέο Suzuki Swift που μόλις έφτασε Ελλάδα
Διατηρεί τον V8 twin turbo η ανανεωμένη Mercedes-Benz G-Class