EDITORIAL

Η οδήγηση σε λάσπη, χιόνι και πάγo

i-odigisi-se-laspi-chioni-kai-pago-702352

Κάπως αργά, αλλά τελικά ο χειμώνας ξεκίνησε με την έλευση του 2024 και την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές πολλοί δρόμοι – ακόμα και δίπλα στο λεκανοπέδιο των Αθηνών – έχουν χιόνι, πάγο, ή λάσπη.

Συνθήκες που μειώνουν ιδιαίτερα την πρόσφυση των ελαστικών και αυξάνουν τις ευθύνες των οδηγών οι οποίοι πρέπει να γνωρίζουμε ορισμένες βασικές οδηγίες προκειμένου να ανταπεξέλθουμε στις επιπλέον απαιτήσεις των παραπάνω συνθηκών.

Η κίνηση πάνω σε ΧΙΟΝΙ, ή ΛΑΣΠΗ, απαιτεί:

  1. Απαλές κινήσεις, σταθερή ταχύτητα του οχήματος και ποτέ δισταγμό.
  2. Διορθώσεις στο τιμόνι όπως στην περίπτωση υπερστροφής/υποστροφής είναι απαραίτητες χωρίς όμως υπερβολές.
  3. Επιλογή από πριν της ενδεδειγμένης ταχύτητας (μαζί με εμπλοκή όλων των βοηθητικών συστημάτων πρόσφυσης που διαθέτει το όχημα) στο κιβώτιο και διατήρησή της σε όλη τη φάση της «χιονοδρομίας» ή «λασποδρομίας».
    (Σημ.: Σημεία του δρόμου που συγκρατούν νερό δεν είναι τόσο λασπώδη και είναι πιο σίγουρη η προσπέλαση μέσα από αυτά)
  4. Για μικρές αποστάσεις συνιστάται η χρησιμοποίηση αλυσίδων, που όμως φθείρουν τους τροχούς και τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου.
  5. Χωρίς αλυσίδες, επιβάλλεται απόλυτα γραμμικός χειρισμός σε γκάζι και τιμόνι, ακολουθώντας τα πατήματα των προηγούμενων αυτοκινήτων στη λάσπη, ή πατώντας εκτός αυτών στο απάτητο χιόνι, αποφεύγοντας συγχρόνως τις άκρες του δρόμου.
  6. Η καλύτερη λύση στο χιόνι, είναι τα λάστιχα χιονιού, που όμως δεν μπορούμε να έχουμε στο αυτοκίνητό μας σε όλη τη διάρκεια του έτους, αφού καταστρέφονται από τις υψηλές θερμοκρασίες.

Ακόμα δυσκολότερα είναι τα πράγματα στον ΠΑΓΟ, όπου η χρήση αλυσίδων ή χιονοκουβερτών δίνει πρόσφυση, ενώ ακόμα καλύτερα αποτελέσματα έχουν τα χιονολάστιχα.

  1. Σε περίπτωση που δεν έχουμε κάτι από τα παραπάνω, οι ταχύτητες πρέπει να είναι σχεδόν μηδενικές, οι κινήσεις ιδιαίτερα απαλές και πάντα ας έχουμε κατά του ότι ένα αυτοκίνητο ακόμα και σταματημένο πάνω στον πάγο, μπορεί να γλιστρά (στην κατηφόρα)! Σε δύσκολες στιγμές το να πατήσουμε στις άκρες του δρόμου εκεί όπου δεν υπάρχει άσφαλτος, μπορεί να μας σώσει, αρκεί να είμαστε σίγουροι για το τι υπάρχει κάτω από το στρώμα πάγου.
  2. Για να κινηθούμε σε ένα παγωμένο ανηφορικό δρόμο, χρειάζεται η απόκτηση κάποιας φόρας, που αντισταθμίζει το σπινάρισμα των τροχών και μας επιτρέπει να περάσουμε έστω με μικρή ταχύτητα, το υψηλότερο σημείο.
  3. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται όταν κινούμαστε πάνω σε γέφυρες, εκεί όπου το οδόστρωμα παγώνει ευκολότερα καθώς κάτω από αυτό περνάει ψυχρός αέρας.
  4. Σε κάθε περίπτωση τα λάστιχα να έχουν την πίεση που συνιστά ο κατασκευαστής, ενώ να έχουμε κατά νου ότι, όσο πιο στενό είναι το πέλμα του ελαστικού τόσο καλύτερες είναι οι επιδόσεις του πάνω σε νερό, χιόνι και πάγο.

Πάντως κάποιος που δεν έχει εμπειρίες από τέτοιες καταστάσεις καλό είναι να αποφεύγει τις άσκοπες μετακινήσεις, καθώς η χαμηλή πρόσφυση μπορεί να οδηγήσει σε ατύχημα ακόμα και έμπειρους οδηγούς.

Τέλος, για την πολύωρη στάση του αυτοκινήτου μας, σε υπό το 0 θερμοκρασίες, καλό θα είναι να μην δένουμε χειρόφρενο και να σηκώνουμε τους καθαριστήρες από τα παρμπρίζ.

Σε κάθε περίπτωση, πριν από οτιδήποτε άλλο, είναι καθήκον μας να φοράμε εμείς και οι συνεπιβάτες μας τις ζώνες ασφαλείας!

 

Όλες οι ειδήσεις

Pagani Huayra R Evo: Ένα πρωτότυπο Λε Μαν για… κοινούς θνητούς!

Η Abarth αποκαλύπτει το 600e των 240 ίππων

Δοκιμή BMW X6 xDrive 30d: Υπεραφθονία

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο