Σε μια εποχή που το «πόσο καίει» αντικατέστησε το παρελθοντικό «πόσα πιάνει», η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου έγινε κριτήριο αγοράς και συντήρησης. Αυτές είναι μερικές πρακτικές συμβουλές για να κάνεις οικονομία αλλά χωρίς να είσαι το βλήμα που σέρνεται στην αριστερή λωρίδα.
«Αβγό μελάτο». Αυτή ήταν η ατάκα που καθιέρωσαν τα περιοδικά αυτοκινήτου στα ’70s όταν ήθελαν να περιγράψουν τον οικονομικό τρόπο οδήγησης. Τότε είχε λάβει χώρα και η πετρελαϊκή κρίση του ’74 μαζί με όλη την αναστάτωση που είχε προκληθεί στις τιμές καυσίμων.
Το «αγβό μελάτο» σήμαινε το προφανές. Ότι, δηλαδή, πρέπει να πατάς το γκάζι τόσο απαλά σα να φοβάσαι μήπως σπάσει κάτω από το δεξί σου πέλμα.
Σήμερα, εν μέσω αύξησης τιμών, εκεί όπου συνηθίσαμε στα δύο ευρώ ανά λίτρο το αβγό δεν είναι καν μελάτο. Είναι ωμό, όπως το έβγαλε η μάνα κότα.
Αυτά, λοιπόν, είναι μερικά tips για να βγάλεις περισσότερα χιλιόμετρα και χαμηλή κατανάλωση
Βλέπε το δρόμο όπως ο Κασπάροφ το σκάκι
Δέκα βήματα πιο πριν. Αυτό σημαίνει ότι δεν κοιτάζεις τον μπροστινό σου αλλά τον μπροστινό του μπροστινού.
Επίσης φροντίζεις να τσεκάρεις τη γενικότερη ροή της κίνησης ώστε να εκμεταλλεύεσαι τυχόν κενά και δεν αναγκάζεσαι να κόβεις φόρα και να μετά να την ανακτάς και πάλι.
Απέφευγε να πατάς γκάζι και λίγο μετά να φρενάρεις
Σκέτη αυτοκτονία. Τότε «καίγεται» το περισσότερο καύσιμο. Κράτα όσο γίνεται σταθερό ρυθμό με σταθερές στροφές του κινητήρα. Μάλλον η πιο σημαντική συμβουλή. Συνδυαστικά με τις παρακάτω.
Χρησιμοποίησε την ανάκτηση ενέργειας, αν οδηγείς EV
Όσο πιο έντονα ρυθμισμένη είναι η ανάκτηση, τόσο περισσότερη ενέργεια μπορείς να αποθηκεύεις. Αξιοποίησε τις κατηφόρες χωρίς γκάζι ή και με φρένο ελέγχοντας ταυτόχρονα το πόσο πράσινη γίνεται η στιγμαία ένδειξη ανάκτησης στο ηλεκτρικό σου αυτοκίνητο.
Το ίδιο ισχύει για τη λειτουργία One Pedal Driving.
Διαβάστε τη συνέχεια στο 4drivers.gr πατώντας εδώ.
Όλες οι ειδήσεις
Audi RS e-tron GT Performance: Αυτό είναι το ισχυρότερο Audi παραγωγής!