Η Stellantis υποστηρίζει πως τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν έως το 2050.
Ο ανώτερος αντιπρόεδρος της Stellantis, Christian Mueller, σύμφωνα με δημοσιεύματα του Reuters, ανέφερε πως πολλά από τα τρέχοντα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης της εταιρείας πιθανότατα θα εξακολουθούν να προσφέρονται ακόμη και μετά την «επανάσταση» των EV.
Τα νέα αυτά έρχονται μετά τη νέα σχετικά συνεργασία του ομίλου με την ενεργειακή εταιρεία Aramco, σχετικά με την ανάπτυξη συνθετικών καυσίμων. Το καύσιμο για το οποίο γίνεται λόγος προκύπτει από μια αντίδραση διοξειδίου του άνθρακα με υδρογόνο και η Stellantis ισχυρίζεται ότι μπορεί να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα του κύκλου ζωής από τα οχήματα κατά 70 τοις εκατό.
Η διερεύνηση εφαρμογών συνθετικών καυσίμων δεν σημαίνει ότι η εταιρεία πάει πίσω το σχέδιο Dare Forward 2030, δηλαδή να υπάρχει μια πλήρως ηλεκτρική γκάμα για την Ευρώπη μέχρι το 2030. Όντας ο τρίτος μεγαλύτερος όμιλος αυτοκινήτων στον κόσμο από πλευράς πωλήσεων, η Stellantis φέρνει μια κυρίαρχη προοπτική της αυτοκινητοβιομηχανίας στη μακροπρόθεσμη χρήση κινητήρων εσωτερικής καύσης με τη βοήθεια των ηλεκτρονικών καυσίμων.
«Νομίζω ότι το 25 τοις εκατό των οχημάτων μας εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται μετά από 20 χρόνια», δήλωσε ο Mueller, σύμφωνα με το Reuters. “Επομένως, αυτού του είδους ο χρόνος έκθεσης στα ηλεκτρονικά καύσιμα είναι σημαντικός, πολύ σημαντικός.”
Η χρήση συνθετικών καυσίμων δεν είναι νέα. Η Porsche ανακοίνωσε μια σημαντική επένδυση σε μια εταιρεία βιοκαυσίμων τον Απρίλιο του 2022 και η Bentley έκανε μεγάλη συμφωνία για τη λειτουργία βιοκαυσίμων σε όλα της τα οχήματά της στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood το 2023. Καθώς η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού καυσίμου συνεχίζεται, τα επόμενα χρόνια θα είναι πολύ ενδιαφέροντα.
«Εξερευνούμε όλες τις λύσεις για να ενισχύσουμε τη φιλόδοξη στρατηγική μας να γίνουμε εταιρεία μηδενικού άνθρακα έως το 2038», δήλωσε ο Διευθυντής Μηχανικής και Τεχνολογίας Stellantis, Ned Curic. «Τα e-fuels μπορούν να έχουν τεράστιο και σχεδόν άμεσο αντίκτυπο στη μείωση των εκπομπών CO2 του υπάρχοντος στόλου οχημάτων, προσφέροντας στους πελάτες μας μια εύκολη και οικονομικά αποδοτική επιλογή να μειώσουν το αποτύπωμά τους άνθρακα – τόσο απλή όσο η επιλογή διαφορετικής αντλίας καυσίμου στο σταθμό, χωρίς πρόσθετη τροποποίηση στα οχήματά τους».