Συνολικά 8 ευρωπαϊκές χώρες αντιτέθηκαν στην ψήφιση του προτύπου προδιαγραφών Euro 7 σχετικά με τις εκπομπές ρύπων. Δείτε ποιες ήταν αυτές.
Οι ιδιαίτερα αυστηροί κανονισμοί σχετικά με το πρότυπο προδιαγραφών Euro 7 ενδέχεται να μπλοκαριστούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αφού όπως ανακοινώθηκε τη Δευτέρα, 8 χώρες υπέγραψαν επιστολή με την οποία αντιτίθενται στην ψήφιση της συγκεκριμένης νομοθεσίας. Αυτές οι χώρες αποτελούν ένα αρκετά μεγάλο μπλοκ ώστε να εμποδίσουν την περαιτέρω πρόοδο των κανονισμών και να ζητήσουν την πλήρη κατάργηση του Euro 7, όπως αναφέρει το Automotive News.
Το εν λόγω έγγραφο υπέγραψαν οι: Γαλλία, Ιταλία, Πολωνία, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Τσεχία, Ρουμανία και Σλοβακία, ενώ μια υπογραφή που έλειπε ήταν αυτή της Γερμανίας, αν και ο υπουργός Μεταφορών της, Volker Wissing εξέφρασε την δυσπιστία του σχετικά με το Euro 7.
Η Γερμανία είναι μια χώρα που ηγείται της προσπάθειας εξαίρεσης των ηλεκτρονικών καυσίμων (Ε-fuels) από την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης που η Ε.Ε. θα εφαρμόσει από το 2035. Ο όρος «ηλεκτρονικά καύσιμα» αφορά την βιώσιμη συνθετική βενζίνη, κατασκευασμένη από σύνθεση υδρογόνου και διοξειδίου του άνθρακα χρησιμοποιώντας πράσινη ενέργεια.
Το Euro 7 έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε ισχύ την 1η Ιουλίου 2025, ωστόσο, αυτή η ημερομηνία φαίνεται ότι θα αναβληθεί ή θα μειωθεί το πεδίο εφαρμογής των κανονισμών. Η ομάδα των 8 χωρών που διαμαρτύρονται ισχυρίζεται ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον άλλα τρία χρόνια για να εφαρμοστούν οι προσαρμογές που ζητούν οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ. Παράλληλα, πολλοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν πως οι αυστηρότεροι κανονισμοί εκπομπών ρύπων του Euro 7 θα καθυστερήσουν την πλήρη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση.
Μπορεί η εν λόγω επιστολή να μην είναι μια επίσημη νομική ενέργεια, αλλά δε παύει να αποτελεί μια ηχηρή δήλωση που ενδέχεται να βάλει φρένο στις προσπάθειες των ευρωπαϊκών ρυθμιστικών αρχών να περιορίσουν το αποτύπωμα των επιβατικών αυτοκινήτων.