Αν και η δημοτικότητα των πετρελαιοκινητήρων έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια, η Toyota ισχυρίζεται ότι έχουν ακόμη πολύ μέλλον.
Ο υπεύθυνος πωλήσεων και μάρκετινγκ της Toyota Αυστραλίας, Sean Hanley, πιστεύει ότι “το ντίζελ, παρά τα όποια σχόλια, δεν έχει πεθάνει. Έχει πολύ χρόνο για να τελειώσει, οπότε δεν πρόκειται να φύγουν σύντομα.”
Μιλώντας σε περιοδικό της Αυστραλίας, ο Hanley ανέφερε ότι το ντίζελ παραμένει «μια πολύ αξιόπιστη πηγή καυσίμου» ειδικά στην περίπτωση των βαρέων οχημάτων όπως τα φορτηγά και τα μεγάλα SUV. Ωστόσο, ο Hanley εκτιμά ότι οι πετρελαιοκινητήρες πρέπει να προσαρμοστούν σε όλο και πιο αυστηρούς κανονισμούς εκπομπών για να επιβιώσουν. Αυτός είναι ο λόγος που η Toyota λάνσαρε πρόσφατα ένα Hilux με μια ήπια υβριδική έκδοση του τετρακύλινδρου κινητήρα turbodiesel 2,8 λίτρων.
Ο Hanley δεν αποκλείει το ενδεχόμενο ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης να λειτουργεί με συνθετικό ντίζελ. Ταυτόχρονα, η Toyota προσπαθεί να κρατήσει το τους κινητήρες εσωτερικής καύσης ζωντανούς κάνοντας τους να λειτουργούν με υδρογόνο, δοκιμάζοντας πρωτότυπα των GR Yaris και GR Corolla στην πίστα. Πριν από μερικούς μήνες, ο πρόεδρος της μάρκας Akio Toyoda ανακοίνωσε ότι μια νέα οικογένεια κινητήρων εσωτερικής καύσης βρίσκεται στα σκαριά, σηματοδοτώντας την πρόθεση της εταιρείας να πουλήσει συμβατικά αυτοκίνητα μακροπρόθεσμα.
Το «μείζον έργο ανάπτυξης κινητήρων» είναι απαραίτητο γιατί τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα δεν θα ξεπεράσουν ποτέ το μερίδιο αγοράς του 30% ανέφερε ο Akio Toyoda. Το υπόλοιπο 70 τοις εκατό των αυτοκινήτων θα εξακολουθούν να έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης, που θα λειτουργούν με βενζίνη και ντίζελ. Η Toyota πιστεύει ότι τα συνθετικά καύσιμα και το υδρογόνο θα μπορούσαν να γίνουν βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις μια μέρα.
Θα είναι όλο και πιο δύσκολο για την Toyota να πουλάει οχήματα με κινητήρες πετρελαίου σε αγορές όπου οι κανονισμοί γίνονται σκληρότεροι, ιδίως στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν καταργήσει σταδιακά τους κινητήρες ντίζελ από τα μικρά αυτοκίνητά τους στην ΕΕ, γεγονός που εξηγεί γιατί είχαν μερίδιο αγοράς μόλις 13,6% πέρυσι, από 16,4% το προηγούμενο έτος.
Το 2023, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεπέρασαν τις πωλήσεις των ντίζελ στην ΕΕ για πρώτη φορά, αντιπροσωπεύοντας το 14,6% των συνολικών ταξινομήσεων, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Τα υβριδικά ήταν επίσης πολύ πιο δημοφιλή από τα ντίζελ, με μερίδιο 25,8%. Τα υβριδικά plug-in αντιπροσώπευαν το 7,7%, αλλά δεν έχουν όλα τα PHEV βενζινοκινητήρες, καθώς ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Mercedes-Benz τους πωλούν με ντίζελ.
Όλες οι ειδήσεις
Νέο Renault Captur: Φτιαγμένο για να ζεις μαζί του!