Μια ακόμη πρόταση στο ευρύ πεδίο του Urban Mobility, συνδυάζοντας στοιχεία από διάφορες κατηγορίες και τοποθετώντας τον άνθρωπο σε ρόλο γεννήτριας!
Για κάποιους, το Urban Mobility ακούγεται σαν woke όρος που συζητιέται σε vegan τραπέζια με τόφου και γλυκά από σιρόπι αγαύης. Η αλήθεια είναι πως δύσκολά ένας παραδοσιακός petrolhead θα βρει κάτι να τον συγκινήσει στα οχήματα που εντάσσονται σε αυτή την κατηγορία, από την άλλη όμως, αν ρίξουμε μια ματιά σε αυτά, απαλλαγμένοι από τις ιδεοληψίες και τις προκαταλήψεις μας, θα ανακαλύψουμε έναν κόσμο υψηλής τεχνολογίας, καινοτομίας και σκέψης εκτός στεγανών.
Το Urban Mobility μεταφράζεται ως Αστική Κινητικότητα και υπό αυτόν τον όρο – ομπρέλα συμπεριλαμβάνονται όλες οι μετακινήσεις ανθρώπων και αγαθών σε αστικά περιβάλλοντα. Στις μέρες μας είναι πιο επίκαιρο και ενδιαφέρον από ποτέ, αφού η κλιματική αλλαγή και οι νόρμες που έχει επιφέρει, ο υπερπληθυσμός στις πόλεις και οι τεχνολογικές εξελίξεις, δημιουργούν ένα πεδίο δόξης λαμπρό για πειραματισμούς και το Hopper αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα.
Πρόκειται για ένα όχημα προσωπικής μετακίνησης που ξεκίνησε ως concept γερμανικής νεοφυούς εταιρείας, έλαβε υποστήριξη με κονδύλια από την ΕΕ και τώρα βρίσκεται σε στάδιο δοκιμών, με 30 πρωτότυπα να κυκλοφορούν στους δρόμους, λίγο πριν την μαζική παραγωγή. Το Hopper φέρει περίκλειστο στον διαμήκη άξονα κέλυφος με ανοικτά πλαϊνά, προσφέροντας ένα επίπεδο προστασίας για τον οδηγό και τους επιβαίνοντες από τα καιρικά φαινόμενα.
Ο οδηγός αλλά και οι συνεπιβάτες, που μπορεί να είναι ένας ενήλικας ή δύο παιδιά, τοποθετούνται σε κανονικά καθίσματα και σε tandem διάταξη δηλαδή ο ένας πίσω από τον άλλον. Το Hopper εδράζεται σε τρεις τροχούς, δύο ποδηλατικού τύπου μπροστά, με διάμετρο 20 ιντσών και έναν κεντρικά τοποθετημένο, πίσω, ο οποίος έχει 10 ίντσες διάμετρο και φαρδύ ελαστικό, θυμίζοντας εφαρμογή σε μικρό scooter. O τροχός αυτός μάλιστα, επιφορτίζεται και με την κατευθυντικότητα του οχήματος, αφού η στήριξη σε κάθετο άξονα επιτρέπει την περιστροφή δεξιά και αριστερά, εν ήδη πηδαλίου.
Είναι επίσης και ο κινητήριος τροχός, φιλοξενώντας στο κέντρο του hub τύπου ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται από μπαταρία 30Ah/48V/1.440W. Ωστόσο με την συνδρομή της μπαταρίας μόνο, η ταχύτητα του οχήματος περιορίζεται στα μόλις 6 χλμ./ώρα. Για να αναπτύξει το Hopper την… τελική του, στα 25 χλμ./ώρα, χρειάζεται η συνδρομή του οδηγού, μέσω πεταλιών. Το σύστημα είναι παρόμοιο με αυτό των ηλεκτροκίνητων ποδηλάτων, δηλαδή υποβοήθηση στην ενέργεια που παράγει ο άνθρωπος, στην προκειμένη περίπτωση όμως, η μετάδοση δεν γίνεται με αλυσίδα, ούτε και υπάρχει μεσαία τριβή όπως στα ποδήλατα.
Στο hopper, ο οδηγός ουσιαστικά πεταλάρει ένα δυναμό, με την παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια να μεταφέρεται στον πίσω τροχό μέσω καλωδίωσης. Η μπαταρία από την άλλη, που συμβάλει επικουρικά σε όλο αυτό, προσφέρει αυτονομία 65 χιλιομέτρων, αφαιρείται και μεταφέρεται εύκολα για να φορτίζεται παντού, ενώ μπορεί επίσης να πληρώνεται ενεργειακά και εν κινήσει, από το ηλιακό πάνελ στην οροφή του οχήματος. Το όχημα βάση νομοθεσίας θεωρείται ποδήλατο και μπορεί να κινείται σε ποδηλατόδρομους αλλά και στον δρόμο, με βάση ότι ορίζει ο ΚΟΚ για αυτές τις περιπτώσεις.
Σε θέμα εξοπλισμού, το Ηopper φέρει αποθηκευτικό χώρο στο πίσω μέρος του κελύφους, επαφική οθόνη μέσω της οποίας ελέγχονται οι λειτουργίες του οχήματος. LED φώτα, υαλοκαθαριστήρα για το παρμπρίζ αλλά και αντιστάσεις για να μην θολώνει. Λογικό, γιατί θα παράγεται έργο στην καμπίνα, τα 120 κιλά που ζυγίζει το όχημα δεν τα λες και λίγα. Η παραγωγή του Hopper αναμένεται να ξεκινήσει αργότερα μέσα στην χρόνια, αρχικά με την επιβατική έκδοση, ενώ θα ακολουθήσει και μια άλλη, με την ονομασία cargo, όπου η πίσω θέση θα θυσιάζεται για μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο. Τιμούλα; Για τις προπαραγγελίες της επιβατικής έκδοσης, έχει οριστεί στα 13.500 ευρώ.
Όλες οι ειδήσεις
Tesla Model Y Performance: Η υπερστροφική πλευρά του χαρακτήρα του
Κινούμαι Ηλεκτρικά 3: Πάνω από 10.000 ευρώ η επιδότηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Το νέο MINI John Cooper Works κάνει ντεμπούτο στο Nürburgring