Το πρότυπο Euro 7 θέτει νέα πρότυπα εκπομπών για αυτοκίνητα, φορτηγά και – για πρώτη φορά – επίσης λεωφορεία και τρέιλερ.
Με 297 ψήφους υπέρ, 190 κατά και 37 αποχές, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο επικύρωσε τη συμφωνία που επιτεύχθηκε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Συμβούλιο της ΕΕ κατά τη διάρκεια του Τριλόγου τον περασμένο Δεκέμβριο. Πριν τεθεί σε ισχύ, η νέα νομοθεσία πρέπει να επικυρωθεί από το ίδιο το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.
Τι αλλάζει
Το πρότυπο Euro 7 θέτει νέα πρότυπα εκπομπών για αυτοκίνητα, φορτηγά και – για πρώτη φορά – επίσης λεωφορεία και τρέιλερ. Όσον αφορά τα όρια στα καυσαέρια αυτοκινήτων και φορτηγών, οι απαιτήσεις παραμένουν αμετάβλητες σε σχέση με το Euro 6, ενώ τα σωματίδια των καυσαερίων που προέρχονται από φρένα και ελαστικά θα μετρώνται σε επίπεδο PM10 αντί για PM23, για να ληφθούν υπόψη και τα μικρότερα. Στη συνέχεια εισάγονται οι ελάχιστες απαιτήσεις διάρκειας ζωής της μπαταρίας και ένα περιβαλλοντικό πιστοποιητικό για το όχημα, το οποίο περιέχει όλες τις πληροφορίες σχετικά με τα όρια, την κατανάλωση, τις εκπομπές ρύπων, την αυτονομία και τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Τα φορτηγά και τα λεωφορεία θα διατηρήσουν τις ίδιες συνθήκες δοκιμών με το πρότυπο Euro 6, αλλά τα όρια θα είναι πιο αυστηρά.
Το σχόλιο από το Στρασβούργο
«Βρήκαμε τη σωστή ισορροπία μεταξύ των περιβαλλοντικών στόχων και των ζωτικών συμφερόντων των παραγωγών», σχολίασε ο εισηγητής Alexandr Vondra. «Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι τα μικρότερα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα παραμείνουν προσιτά για ιδιώτες πελάτες και ταυτόχρονα να βοηθήσουμε την αυτοκινητοβιομηχανία να προετοιμαστεί για τη μεταμόρφωση που την περιμένει».
Η απάντηση της Ένωσης Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων
Η Ένωση επιβεβαιώνει την εκτίμησή της για το αποτέλεσμα που πέτυχε η Ευρωπαϊκή Ένωση, ιδίως όσον αφορά τα αυτοκίνητα: «Η σημερινή ψηφοφορία δίνει έμφαση εκεί που έχει μεγαλύτερη σημασία, συγκεκριμένα στις μελλοντικές προκλήσεις που συνδέονται με τις εκπομπές των φρένων και τις απαιτήσεις μπαταρίας», σχολιάζει ο Sigrid de Vries, γενικός διευθυντής της Ένωσης, σε σημείωμα τύπου. «Οι νομοθέτες πρέπει να κάνουν περισσότερα για να αντικαταστήσουν τους παλαιότερους στόλους αυτοκινήτων με ασφαλέστερα και ενεργειακά αποδοτικότερα μοντέλα, και δεν μιλάμε μόνο για κίνητρα, αλλά για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου ρυθμιστικού πλαισίου που εγγυάται την πρόσβαση των ευρωπαίων πολιτών στην κινητικότητα».
Όλες οι ειδήσεις
Θα απαγορεύσει η ΕΕ την επισκευή αυτοκινήτων άνω των 15 ετών;
To Audi A3 ανανεώνεται και καλωσορίζει τη νέα έκδοση Allstreet
Η νέα Porsche Taycan Turbo GT «σαρώνει» σε Laguna Seca και Nürburgring