Η Lexus αποκάλυψε ένα νέο πρωτότυπο μοντέλο το οποίο αξιοποιεί το υδρογόνο για να κινηθεί. Πρόκειται για το ROV Concept (Recreational Off-Highway Vehicle), ένα όχημα υδρογόνου μηδενικών εκπομπών επικίνδυνων ρύπων, το οποίο σχεδιάστηκε για να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες του off road.
Αντικατοπτρίζει τη δέσμευση της πολυτελούς ιαπωνικής μάρκας να διασφαλίσει ότι η οδήγηση μπορεί να συνυπάρχει με μια κοινωνία χωρίς άνθρακα με επίκεντρο την υπεύθυνη κινητικότητα, αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση.
Η ομάδα σχεδιασμού της εταιρίας ανέπτυξε ένα όχημα που έχει τα στοιχεία των κατασκευών τα οποία έχουν ως αποστολή την κίνηση σε δυσβατες διαδρομες. Το αυτοκίνητο φέρει όλα τα χαρακτηριστικά ενός οχήματος εκτός δρόμου, όπως η εκτεθειμένη ανάρτηση, ο προστατευτικός κλωβός και τα ογκώδη ελαστικά εκτός δρόμου κατάλληλα για οδήγηση σε λασπώδεις διαδρομές. Οι διαστάσεις του είναι, μήκος 3.120 χιλ., πλάτος 1.725 χιλ. και ύψος 1.800 χιλ.
Η ομάδα σχεδιασμού παρουσίασε μια μελέτη η οποία προστατεύει τους επιβάτες, εξασφαλίζει μεγάλη διαδρομή για την μπροστινή ανάρτηση και ενσωματώνει την εμβληματική μάσκα της φίρμας. Επιπλέον, τα μπροστινά φτερά σχεδιάστηκαν για να προσφέρουν προστασία από τους βράχους και την λάσπη. Το κάλυμμα της ανάρτησης, συνδεδεμένο με το πίσω ρεζερβουάρ καυσίμου υδρογόνου, προστατεύει τα λειτουργικά μέρη του αυτοκινήτου.
Στο εσωτερικό, αξιοποιήθηκε η μελέτη από το concept Tazuna. Ένα ειδικό όργανο παρέχει τις πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός για να κινηθεί με ασφάλεια σε αφιλόξενα εδάφη και συμβάλλει στη συγκέντρωση του οδηγού στην οδήγηση.
Το νέο concept διαθέτει εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και την αίσθηση πολυτέλειας της Lexus τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, επισημαίνεται στην ανακοίνωση.
Οι πολυτελείς λεπτομέρειες περιλαμβάνουν ένα δερμάτινο τιμόνι, μια πρωτότυπης σχεδίασης απόληξη του λεβιέ ταχυτήτων και καθίσματα που διαθέτουν ανάρτηση για να περιορίζουν την καταπόνηση των επιβατών από την διαδρομή off road. Επίσης τα καθίσματα είναι επενδυμένα με ανθεκτικό συνθετικό δέρμα. Για απαιτητική οδήγηση εκτός δρόμου, το πρώτο Lexus hydrogen ICE θα πληροί όλες τις αυστηρές απαιτήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας για QDR (Αθόρυβο, Ανθεκτικό, Αξιόπιστο).
Ο κινητήρας υδρογόνου 1.0 λειτουργεί ακριβώς όπως ένας βενζινοκινητήρας. Τροφοδοτείται με υδρογόνο από ένα ρεζερβουάρ υψηλής πίεσης. Ο νέος κινητήρας υδρογόνου της Lexus παράγει σχεδόν μηδενικές εκπομπές ρύπων, με αμελητέα ποσότητα λαδιού κινητήρα να καίγεται κατά την οδήγηση.
Ο Σπύρος Φωτεινός, επικεφαλής της Lexus Europe, σχολιάζει: «Το Lexus ROV είναι η απάντησή μας στο αυξανόμενο πάθος για την ύπαιθρο και το περιπετειώδες πνεύμα των καταναλωτών πολυτελείας. Ως ιδέα, συνδυάζει την επιθυμία μας να αναπτύξουμε επίσης προϊόντα προσανατολισμένα στον τρόπο ζωής με τη συνεχιζόμενη έρευνά μας σε νέες τεχνολογίες που συμβάλλουν στην ουδετερότητα των εκπομπών άνθρακα. Εκτός από το να προσφέρει μια ιδέα που είναι συναρπαστική στην οδήγηση, έχει σχεδόν μηδενικές εκπομπές χάρη στον κινητήρα υδρογόνου».