ECO CARS

Lexus NX: Plug-In με πλεονέκτημα

lexus-nx-plug-in-me-pleonektima-623007

Για πρώτη φορά στην ιστορία της Lexus, ένα μοντέλο είναι διαθέσιμο με plugin υβριδικό σύστημα. Το μοντέλο αυτό είναι το νέο ΝΧ, με στοχευμένες εξωτερικές αλλαγές και πρωτοποριακή καμπίνα δίχως χειρολαβές

Το ερώτημα ήταν απαραίτητο, δεδομένης της μακράς, αποκλειστικής και ακλόνητης πίστης της Lexus –αλλά και ολόκληρης της Toyota– στα πλήρως υβριδικά σύνολα. «Πώς προέκυψε το plugin σύνολο; Μα, πάνω απόλα, ποιες είναι οι προσδοκίες σας από αυτό το σύστημα μετάδοσης»;

Βρήκαμε την απάντηση λογική, αρθρωτή και ρεαλιστική. Παραθέτουμε τα λόγια του Pascal Ruch, επικεφαλής της Lexus επί ευρωπαϊκού εδάφους. Τον συναντήσαμε στις Βρυξέλλες, στα πλαίσιο της παρουσίασης της δεύτερης γενιάς του ΝΧ. Του μοντέλου που ανέλαβε να υποδεχτεί το ντεμπούτο του επαναφορτιζόμενου υβριδικού συνόλου. «Επειδή οι προβλέψεις μας λένε ότι, στη Δυτική Ευρώπη, το μοντέλο αυτό θα πραγματοποιεί το 50% των πωλήσεων. Αυτό σημαίνει δύο πράγματα. Ότι είμασταν υποχρεωμένοι να το κάνουμε, δίχως όμως να επισκιάσουμε το πλήρως υβριδικό σύνολο. Επίσης, επειδή το ποσοστό (των πωλήσεων) θα κυμαίνεται πολύ από χώρα σε χώρα, λόγω ενός συνδυασμού παραγόντων. Όπως η ωριμότητα της αγοράς, η φορολογία και οι υποδομές φόρτισης. Το plugin θα αντιστοιχεί στο 20-25% των πωλήσεων στην Ισπανία, ενώ στη Γερμανία και στη Γαλλία θα έχει το 70-80% των πωλήσεων. Είχε έρθει η ώρα να προσφέρουμε μια εναλλακτική λύση, δίχως να αποκλείσουμε την υπάρχουσα. Για τα επόμενα πέντε χρόνια, πιστεύουμε ότι το πλήρως υβριδικό σύνολο θα εξακολουθεί ν΄ αποτελεί την κυρίαρχη επιλογή για πελάτες που προέρχονται από αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες. Γιατί χωρίς την ανάγκη για επαναφόρτιση, οι καθημερινές τους συνήθειες παραμένουν αμετάβλητες».

Εν ολίγοις, η δεύτερη γενιά του ΝΧ υποδέχτηκε το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο για καλό σκοπό. Όχι λόγω των επιταγών της μόδας. Και το έκανε αποτελεσματικά. Το σύστημα παραμένει αποδοτικό, ακόμα κι όταν η μπαταρία εκφορτιστεί. Ενώ στους ανταγωνιστές τη βασική λειτουργία αναλαμβάνει ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης, στο NX 450h+ τη βάση αποτελεί το πλήρως υβριδικό σύνολο της Toyota. Το γεγονός αυτό, σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία, εγγυάται κατά 20% χαμηλότερη κατανάλωση. Αυτή η αιτιολογημένη προσέγγιση στο ζήτημα του κινητήριου συνόλου, αποτελεί το κλειδί της κατανόησης της φιλοσοφίας του έργου. Καθώς εξίσου μελετημένες είναι και οι αλλαγές στη σχεδίαση. Το ΝΧ, το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο της Lexus στην Ευρώπη εδώ και χρόνια, έχει δεχτεί στοχευμένες αλλαγές. Έχει μεγαλώσει δύο εκατοστά σε μήκος (στα 4,66 μέτρα) και όπως όλα τα νέα μοντέλα σε πλάτος (1,86). Επίσης, κατά τρία εκατοστά στο μεταξόνιο (2,69), ενώ παρέμεινε αμετάβλητο σε ύψος (1,64). Το αποτέλεσμα είναι οι πιο ευνοϊκές αναλογίες, που συνδυάζονται με ακριβείς πινελιές στη σχεδίαση. Η κυψελωτή μάσκα είναι πιο κατακόρυφη. Έγινε μια προσπάθεια εξαγνισμούτης πλαϊνής όψης. Στο πίσω μέρος έγινε προσπάθεια εκσυγχρονισμού, χάρη και στην εισαγωγή της φωτιζόμενης εγκάρσιας γραμμής και της επιγραφής Lexus στη θέση του λογοτύπου.

ΜΕΣΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΟΛΑ

Αναμφίβολα, η αναβάθμιση της καμπίνας είναι η πιο απτή. Εντελώς νέα τα χειριστήρια, τα οποία πλέον περιλαμβάνονται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment. Εξαίρεση αποτελούν οι μόλις τέσσερις φυσικοί διακόπτες. Ένας για την έναρξη του κινητήρα, δύο για τον κλιματισμό και ένας για την επιλογή του προγράμματος οδήγησης. Ένα σύνολο κατανοητό και διαισθητικό, που διατηρεί στο προσκήνιο όλες τις κρίσιμες λειτουργίες και βασίζεται σε μια πολύ συγκεκριμένη ιαπωνική μελέτη. Εξ ου και η καινοτομία της χρήσης χειριστηρίων οθόνης αφής (capacitive) στο τιμόνι, με απεικόνιση των λειτουργιών τους στο headup display. Οι περισπασμοί των ματιών από το δρόμο μειώνονται στο ελάχιστο καταυτόν τον τρόπο. Επιπλέον, μάλλον αξίζει να επενδύσετε σε κάποια έκδοση με αναβαθμισμένο σύστημα infotainment. Γιατί πέρα από την αλλαγή στην εμφάνιση, θα διαθέτει διαφορετική αρχιτεκτονική λειτουργίας. Ως αποτέλεσμα, θα διαθέτει νέες λειτουργίες, όπως οι φωνητικές εντολές ενεργοποίησης «Hey Lexus» και η εφαρμογή Lexus Link. Η εφαρμογή αυτή, σας επιτρέπει να ενεργοποιείτε από απόσταση το σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου και να ελέγχετε την κατάσταση της φόρτισης.

ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΑΛΜΑ ΧΑΡΗ ΣΤΗ GAK

Τέλος, πρέπει να αναφέρουμε το τεχνολογικό άλμα όσον αφορά τα συστήματα ADAS. Το άλμα αυτό οφείλεται στη χρήση της νέας αρθρωτής πλατφόρμας GAK, στην οποία βασίζεται η νέα γενιά του ΝΧ. Μεταξύ των πολλών σχετικών συστημάτων, επικεντρωνόμαστε στα πιο νέα. Στο Lexus Safety System+, ένα βελτιωμένο σύστημα προ-σύγκρουσης, που διαθέτει αυτόνομο σύστημα διεύθυνσης έκτακτης ανάγκης (βασικός εξοπλισμός σε όλες τις εκδόσεις). Στο επίσης βελτιωμένο, σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Trace. Στο καινοτόμο ηλεκτρονικό σύστημα ανοίγματος των θυρών που καταργεί τις χειρολαβές και δεν επιτρέπει στις πόρτες να ανοίξουν εάν ανιχνεύει κάποιο άλλο όχημα να πλησιάζει. Ένα σύστημα πολύ χρήσιμο στην πόλη, ιδιαίτερα λόγω της αύξησης των προσωπικών μέσων μετακίνησης.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο