Rimac Nevera: Όσο «εύκολοι» κι αν είναι οι «ηλεκτρικοί» ίπποι, το νούμερο «1.914» δεν μπορεί να αφήσει ασυγκίνητο ούτε τον πιο φανατικό οπαδό της βενζίνης.
Η επωδός όσων ορκίζονται στο ευαγγέλιο των θερμικών κινητήρων και αποστρέφουν με το βλέμμα τους στη θέα των ηλεκτρικών μοντέλων, είναι -μεταξύ άλλων- ότι η ισχύς των δεύτερων είναι αβίαστη και ότι τα άλογά τους αποδίδονται άκοπα. Ο σκεπτικισμός έναντι των EV αποτελεί σημείο των καιρών και είναι βέβαιο ότι τα χρόνια που θα ακολουθήσουν η «φιλονικία» θα κορυφωθεί.
Ωστόσο, πολλοί «πιστοί Θωμάδες» έχουν αρχίσει να ρίχνουν νερό στο κρασί τους, γιατί σε συνέχεια της πρώτης κρυάδας, ενέδωσαν αυτοκινητοβιομηχανίες των οποίων η σημαία της οδηγοκεντρικότητας κυματίζει δίπλα σε αυτή με το εμπορικό τους σήμα. Πάρτε για παράδειγμα την Porsche: Την ηλεκτροκίνηση πολλοί εμίσησαν, την Taycan, ουδείς. Ή τουλάχιστον ουδείς εξ αυτών που την οδήγησε.
Εκτός δε από αυτούς τους κατασκευαστές, υπάρχουν και οι απολύτως εξειδικευμένοι, όπως η κροάτικη Rimac, που σχεδιάζει και παράγει συστήματα μπαταριών, μεταδόσεις για ηλεκτροκίνητα μοντέλα και βεβαίως, το Rimac Concept One. Πρόκειται για το πρώτο ηλεκτροκίνητο hypercar, που παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο στην έκθεση της Φρανκφούρτης το 2011, περιφέρθηκε σε σαλόνια αυτοκινήτου ανά τον κόσμο, προκάλεσε το θαυμασμό των επαϊόντων της αυτοκίνησης (και τη χλεύη των «επαϊόντων») και έσβησε το ειρωνικό χαμόγελο από πολλά πρόσωπα, όταν, τελικώς, παρουσιάστηκε ως αυτοκίνητο «παραγωγής» το 2016 στη Γενεύη. Μόλις 8 Rimac Nevera θα παραχθούν (οι περισσότερες ήδη έχουν παραχθεί και διατεθεί) από το μοντέλο των 1.241 ίππων, με την -κατ’ ελάχιστο- τιμή του ενός εκατομμυρίου δολαρίων και την απίθανη αυτονομία των 349 χιλιομέτρων.
Ο μόλις 33 ετών χαρισματικός Mate Rimac, ιδρυτής και CEO της εταιρίας δεν σταμάτησε στο Concept One. Αλλά, πριν φτάσουμε στο C_Two, να επισημάνουμε ότι το 24% της Rimac Automobili ανήκει πλέον στην Porsche, μετά από διαδοχικές εξαγορές ποσοστών, ενώ από 14% ανήκουν στoν κινέζικο όμιλο Camel (έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές μπαταριών αυτοκινήτων στον κόσμο) και στην Hyundai. Και ναι, είμαστε σίγουροι ότι αυτοί οι κολοσσοί είχαν σοβαρούς λόγους να επενδύσουν στην εταιρία, της οποίας ο ίδιος ο Rimac διατηρεί το πλειοψηφικό ποσοστό με 39,2%.
Το C-Two (σύντμηση του «concept two», το οποίο αποτελεί προσωρινό όνομα), είναι το επόμενο στοίχημα της εταιρίας. Τα πρώτα μοντέλα προπαραγωγής έχουν ήδη κατασκευαστεί και δοκιμάζονται και σύμφωνα με την Rimac, η ισχύς του θα ανέρχεται στο εξώκοσμο νούμερο των 1.914 ίππων, η τελική ταχύτητα θα φτάνει τα 412 χλμ./ώρα και ο χρόνος για τα 0-60 μίλια/ώρα (0-96,5 χλμ./ώρα), είναι μόλις 1,85 δευτερόλεπτα. Το πλαίσιο είναι, φυσικά, κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, υπάρχουν τέσσερις ηλεκτροκινητήρες (όπως άλλωστε και στο Concept One) που λειτουργούν ανεξάρτητα για τον κάθε τροχό και ως εκ τούτου το torque vectoring αναμένεται να είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό. Για την μπαταρία των 120 kWh μπορεί να χρησιμοποιηθεί φορτιστής έως και 300 kW, ενώ η αυτονομία των 550 χιλιομέτρων είναι υπολογισμένη με βάση το «αυστηρό» πρότυπο WLTP. Αν και η σχεδίαση του C_Two είναι το χωρίο που φαίνεται και κολαούζο δεν θέλει, οφείλουμε να εκθειάσουμε το απέριττο του αμαξώματος.
Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, οι παραδόσεις του μοντέλου (που θα κοστίζει 2 εκατομμύρια δολάρια) ήταν προγραμματισμένες για το 2020. Όμως, η διαδικασία της εξέλιξης αποδεικνύεται πιο χρονοβόρα ενώ, το πανδημικό χεράκι του έβαλε και ο ιός Covid-19. Το πιθανότερο πάντως, είναι ότι η τρέχουσα χρονιά και θα είναι και η τυχερή. Το Rimac Nevera θα παραχθεί (πάντα σύμφωνα με τα όσα έχει ανακοινώσει η Rimac) σε 150 μονάδες και, αντίθετα με τις φήμες που είχαν κυκλοφορήσει, ναι μεν έχουν προπωληθεί κάποιες από αυτές, αλλά η παραγωγή δεν είναι ήδη sold out.