Η ψηφιακή εκδήλωση Power Day που οργάνωσε η Volkswagen στα μέσα Μαρτίου, κανονικά θα έπρεπε να μοιάζει με keynote τύπου Tesla.
Όμως το τευτονικό στιλ επικράτησε στην παρουσίαση του στρατηγικού σχεδίου που εκπόνησε το Wolfsburg για τα ηλεκτρικά. Πέρα από το ύφος, η εκδήλωση περιείχε αρκετή ουσία. Διαβάστε αναλυτικά για τα εργοστάσια συσσωρευτών και τους σταθμούς φόρτισης που ετοιμάζουν αυτήν την εποχή οι Γερμανοί.
https://www.youtube.com/watch?v=hyFA9xtCTro
1) ΕΞΙ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ GIGA ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Τα δύο πρώτα εργοστάσια παραγωγής μπαταριών που ετοιμάζει ο γερμανικός κολοσσός για να ανταποκριθεί στην ολοκληρωτική μετάβαση προς τα ηλεκτρικά, βρίσκονται στην πόλη Σκελεφτέα της Σουηδίας και στο Σάλτσγκιτερ της Κάτω Σαξονίας, σε κοινοπραξία με την εταιρεία Northvolt.
Και οι δύο μονάδες θα έχουν παραγωγική ικανότητα 40 GWh και θα λειτουργούν με 100% βιώσιμες πηγές ενέργειας. Στο εργοστάσιο Northvolt Ett, η παραγωγή θα ξεκινήσει το 2023 και οι μπαταρίες θα απευθύνονται σε αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής, ενώ η μονάδα Zwei θα λειτουργήσει το 2025 και θα προμηθεύει τα premium μοντέλα του ομίλου. Μέχρι το 2030, η Volkswagen στοχεύει να θέσει σε λειτουργία έξι μονάδες κατασκευής μπαταριών στην Ευρώπη με συνολική παραγωγή 240 GWh τον χρόνο. Αυτήν την περίοδο, ο όμιλος αξιολογεί σε συνεργασία με την Ε.Ε. τις πιθανές τοποθεσίες κατασκευής τους. Το τρίτο εργοστάσιο θα ανοίξει το 2026 στη δυτική Ευρώπη – πιθανότερο μεταξύ Ισπανίας και Πορτογαλίας – και το τέταρτο, το 2027 στο άλλο άκρο της ηπείρου. Υποψήφιες χώρες είναι η Τσεχία, η Σλοβακία και η Πολωνία.
2) ΜΙΑ ΚΥΨΕΛΗ ΓΙΑ ΟΛΑ
Η Volkswagen ποντάρει σε μία συγκεκριμένη φιλοσοφία ώστε να πετύχει οικονομίες κλίμακας στον τομέα των ηλεκτρικών. Συγκεκριμένα, σχεδιάζει μία ενιαία κυψέλη συσσωρευτή, η οποία θα καλύψει το 80% της παραγωγής ηλεκτρικών μέχρι το 2030. Μόνο κάποια ειδικά μοντέλα δεν θα την υιοθετήσουν. Η συγκεκριμένη κυψέλη αναμένεται να μπει στην παραγωγή το 2023 και θα εξοικονομήσει τεράστιoυς οικονομικούς πόρους στην εταιρεία. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, ο περιορισμός του κόστους ανά kWh αναμένεται να μειωθεί κατά 30% στις μεσαίες κατηγορίες και θα φτάσει το 50% σε πιο βασικά μοντέλα.
3) ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ & LiFePo
Η νέα ενιαία κυψέλη μπαταριών ιόντων λιθίου θα έχει πρισματικό αντί κυλινδρικό σχήμα και θα επιτρέπει διαφορετικούς χημικούς συνδυασμούς, ανάλογα με τις ενεργειακές ανάγκες κάθε κατηγορίας αυτοκινήτων. Ανάμεσά τους, ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης που αναμένονται στα μέσα της δεκαετίας και σύμφωνα με την VW αποτελούν αιχμή της τεχνολογίας ιόντων λιθίου. Θα είναι μάλιστα διαθέσιμες σε τρεις μορφές: για ειδικά μοντέλα (Specific Solutions) νικελίου – μαγγανίου – κοβαλτίου, για μοντέλα μαζικής παραγωγής (Volume) με υψηλή περιεκτικότητα σε μαγγάνιο, χαμηλότερη σε νικέλιο και μηδέν κοβάλτιο, καθώς και για οικονομικά μοντέλα (Entry), στα οποία ενδείκνυται η ενδιαφέρουσα και πιο προσιτή συνταγή LiFePo (λιθίου – σιδήρου – φωσφόρου).
4) ΤΑΧΕΙΑ ΦΟΡΤΙΣΗ ΣΕ 18.000 ΣΗΜΕΙΑ
Ο Όμιλος Volkswagen σκοπεύει να πενταπλασιάσει το δίκτυο ταχυφορτιστών στην Ευρώπη, ανεβάζοντας τον αριθμό τους σε 18.000 συνολικά μέχρι το 2025. Σύμφωνα με τους Γερμανούς, το δίκτυο θα καλύπτει από μόνο του τις ενεργειακές ανάγκες ενός στα τρία ηλεκτρικά που θα κυκλοφορούν στη Γηραιά Ήπειρο εκείνη τη χρονιά. Σε συνεργασία με την BP θα εγκατασταθούν 8.000 σταθμοί ισχύος 150 kW, κυρίως στη Γερμανία και τη Μεγάλη Βρετανία. Μεγάλος αριθμός ταχυφορτιστών θα λειτουργήσει στην Ισπανία σε συνεργασία με την Iberdrola και στην Ιταλία με την Enel. Ως γνωστόν, η VW έχει υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με την ελληνική κυβέρνηση με τον τίτλο “Smart & Sustainable Island” για τη μετατροπή της Αστυπάλαιας σε νησί μηδενικών ρύπων και έξυπνης κινητικότητας.
5) POWERBANK ΣΕ ΤΡΟΧΟΥΣ
Αυτόν ακριβώς τον όρο χρησιμοποιεί ο Διευθύνων Σύμβουλος της VW, Herbert Diess, για να περιγράψει το νέο ρόλο που θα αναλάβει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Δεν θα είναι απλά ένα μέσο μεταφοράς που θα καταναλώνει ηλεκτρική ενέργεια, αλλά και ένα powerbank σε τέσσερις τροχούς με δυνατότητα να τροφοδοτεί το δίκτυο ηλεκτρισμού, δηλαδή κατοικίες, γραφεία και εργοστάσια. Να που το λεγόμενο “vehicle-to-grid” δεν αποτελεί πλέον ουτοπία. Τα ηλεκτρικά της Volkswagen που βασίζονται στην αρχιτεκτονική MEB θα έχουν τη δυνατότητα να λειτουργούν ως συσσωρευτές ενέργειας από το 2022 χάρη σε ένα νέο wallbox αμφίδρομης λειτουργίας και σε ψηφιακές υπηρεσίες διαχείρισης των ενεργειακών ροών.
6) 95% ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Ο νέος όρος που κυκλοφορεί στον γερμανικό όμιλο αυτή την εποχή της μετάβασης στα ηλεκτρικά, είναι «κάθετη ενσωμάτωση». Πώς μεταφράζεται; Ως η νέα – πιο οικολογική – προσέγγιση της εταιρείας στην αλυσίδα παραγωγής των μπαταριών, όπου θα λαμβάνονται υπόψη όλα τα στάδια ζωής, από την εξόρυξη των πρώτων υλών μέχρι την ανακύκλωση και επανάχρησή τους. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, μόνο με αυτόν τον τρόπο είναι δυνατή η ουσιαστική αύξηση της παραγωγής με ταυτόχρονη μείωση του κόστους. Στόχος είναι η βελτιστοποίηση κάθε φάσης στην παραγωγική αλυσίδα, περιλαμβανομένης της ανακύκλωσης, η οποία θα φτάσει το 95%. Ο γερμανικός όμιλος προτίθεται να διευρύνει την ακτίνα δράσης της και να περιλάβει ακόμη και τις διαδικασίες εξόρυξης μεταλλευμάτων.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ÜBER ALLES
Δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από την εποχή που τα ηλεκτρικά ήταν μία φουτουριστική δραστηριότητα των παραδοσιακών κατασκευαστών. Όχι πλέον. Τα αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων βρίσκονται σήμερα στο επίκεντρο δραστηριοτήτων της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως διατύπωσε ξεκάθαρα ο Herbert Diess στο άνοιγμα του Power Day. «Η ηλεκτροκίνηση έχει εξελιχθεί σε core business για εμάς», δήλωσε ο CEO του Βόλφσμπουργκ, για να προσθέσει ότι «ο όμιλος εξασφαλίζει έναν ηγετικό ρόλο μακροπρόθεσμα στη μάχη για την κατασκευή της καλύτερης μπαταρίας».