Το νέο Volvo C40 βασίζεται στο XC40 και θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία μόνο μέσω διαδικτύου, όπως και άλλα μοντέλα κατά τη διάρκεια του lockdown. Διαφέρει εμπρός και πίσω από το XC και φορά δύο ηλεκτροκινητήρες με συνολική ισχύ 408 ίππων. Στην αγορά από τις αρχές του 2022.
Η Volvo έχει ήδη χαράξει μία νέα πορεία με κατεύθυνση όλο και περισσότερο προς τα ηλεκτρικά και την ψηφιακή τεχνολογία. Η κινεζικών συμφερόντων αλλά πάντα σουηδική μάρκα, πατάει γκάζι στον τομέα των ηλεκτρικών αλλά και σε προχωρημένες μεθόδους πώλησης μέσω διαδικτύου. Απόδειξη το νέο C40, το όνομα του οποίου το Quattroruote είχε μαντέψει σωστά από τον Φεβρουάριο. Πρόκειται για ένα χαμηλότερο και πιο αθλητικό αδερφάκι του SUV XC40, το οποίο θα μπορείτε σύντομα να παραγγείλετε από το διαδίκτυο και μόνο. Online θα έχετε τη δυνατότητα να διαμορφώσετε το δικό σας αυτοκίνητο μέσα από έναν απλοποιημένο κατάλογο προαιρετικού εξοπλισμού, ειδικά σχεδιασμένου για διαδικτυακή χρήση. Το αυτοκίνητο θα συνοδεύεται από πακέτο υπηρεσιών οδικής βοήθειας, ασφάλειας και οικιακής φόρτισης.
Στόχος της Volvo είναι μέχρι το 2030 κι έπειτα, να κατασκευάζει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η αρχή έχει γίνει με τα δίδυμα μοντέλα 40. Στα τέλη του 2022 θα ακολουθήσει ένα μικρότερο crossover μηδενικών ρύπων. Ας επιστρέψουμε όμως στο C40, το οποίο βασίζεται στο πλαίσιο CMA του XC, αλλά διαφέρει από εκείνο εξωτερικά, παρουσιάζοντας ένα πιο coupé σχήμα. Το νέο Volvo είναι συγκεκριμένα πιο χαμηλό κατά 7 εκατοστά και διαθέτει μία αρκετά πιο σπορ ουρά.
ΑΛΛΗ ΟΨΗ, ΙΔΙΟ DNA
Προσέξτε την επικλινή πίσω πόρτα, τα διαφορετικά φωτιστικά σώματα και το διπλό πίσω spoiler. Είναι ένα υπερυψωμένο coupé με αξιοπρεπή χώρο αποσκευών 413 λίτρων πίσω, συν 31 λίτρων μπροστά. Διαφορετικό είναι και το μπροστινό τμήμα χάρη στους νέους προβολείς τεχνολογίας pixel – στη θέση των full LED του XC40 – την πιο λεπτή μάσκα και τις επανασχεδιασμένες εισαγωγές αέρα.
Κάτω από το αθλητικό αυτό αμάξωμα κρύβεται η ηλεκτρική καρδιά του XC40. Οι εξωτερικές διαστάσεις είναι πρακτικά ίδιες: 4,43 μέτρα μήκος με μεταξόνιο 2,70 μέτρων. Καμία διαφορά και στις αναρτήσεις, όπου βρίσκουμε διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα και αμορτισέρ χωρίς ηλεκτρονικό έλεγχο. Στο ντεμπούτο του, που έχει οριστεί για τις αρχές του 2022, το C40 θα είναι διαθέσιμο στην κορυφαία του έκδοση με δύο ηλεκτροκινητήρες – έναν σε κάθε άξονα – με συνολική ισχύ 408 ίππων, ροπή 660 Nm και ηλεκτρική τετρακίνηση.
Με τέτοιες τιμές, αυτονόητα εντυπωσιακές θα είναι οι επιδόσεις. Το C40 θα επιταχύνει από 0-100 σε 4,9 δευτερόλεπτα αλλά θα έχει ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα στα 180 χλμ./ώρα, όπως όλα τα Volvo πλέον.
Οι δύο κινητήρες τροφοδοτούνται από μπαταρία χωρητικότητας 78 kWh, η οποία φορτίζεται στο 80% σε 40 λεπτά της ώρας, καθώς μπορεί να εκμεταλλευτεί πανίσχυρους φορτιστές 150 kW. Σε οικιακή πρίζα εναλλασσόμενου ρεύματος, το σύστημα μπορεί να δεχτεί ισχύ μέχρι 11 kW. Η επίσημη τιμή αυτονομίας στον κύκλο WLTP υπολογίζεται στα 420 χιλιόμετρα και μπορεί να αυξηθεί μέσα από over-the-air αναβαθμίσεις λογισμικού. Η καμπίνα επιβατών είναι ίδια με του XC40, με κάποιες διαφορές στον διάκοσμο.
Εσωτερικά, ο χώρος είναι μικρότερος για τα κεφάλια στο πίσω μέρος λόγω διαμόρφωσης της οροφής. Το C40 θα είναι εφοδιασμένο με ένα προηγμένο infotainment, εξελιγμένο σε συνεργασία με την Google με βάση – τι άλλο; – το λειτουργικό σύστημα Android. Σύμφωνα με το νέο δόγμα βιωσιμότητας της Volvo, το C40 θα είναι το πρώτο “leather-free” μοντέλο της. Το σαλόνι είναι, είτε υφασμάτινο, είτε από συνθετικό δέρμα.