Είναι γνωστό, ότι η τεχνολογία των plug-in hybrid Mercedes προσφέρει στους αγοραστές τους τα καλύτερα από δύο κόσμους: εντός πόλης λειτουργούν ως αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ σε μεγάλες διαδρομές επωφελούνται από την αυτονομία που προσφέρει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης.
Αυτός ο συνδυασμός καθιστά το όχημα πιο αποδοτικό συνολικά, αφού αφ’ ενός μπορεί να ανακτήσει ενέργεια κατά το φρενάρισμα ή το ρολάρισμα, αφ’ ετέρου επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης να λειτουργεί σε πιο ευνοϊκές συνθήκες για το περιβάλλον και την οικονομία. Αποτελούν ένα σημαντικό κεφάλαιο στην πορεία προς την οδήγηση με μηδενικούς ρύπους, γι’ αυτό και η Mercedes Benz Cars εξελίσσει συστηματικά τα plug-in hybrid οχήματά της με την υπογραφή EQ Power, ενώ το EQ Power+ είναι το όνομα της υβριδικής τεχνολογίας επιδόσεων που θα χρησιμοποιεί η Mercedes-AMG στο μέλλον και χρησιμοποιείται ήδη στα μονοθέσια της Φόρμουλα 1.
Με μία γκάμα που ξεπερνά τα 20 μοντέλα αυτήν τη στιγμή, η Μercedes-Benz είναι πρωτοπόρος στα υβριδικά συστήματα κίνησης. Το χαρακτηριστικό που την ξεχωρίζει, είναι ότι η ανάπτυξη της υβριδικής τεχνολογίας δεν περιορίζεται μόνο στην τοποθέτηση ηλεκτροκινητήρα 48V στο μηχανικό σύνολο ή στον αγαστό συνδυασμό του ηλεκτροκινητήρα με κινητήρα βενζίνης αλλά και στα γράμματα de που συμβολίζουν την τοποθέτηση ηλεκτροκινητήρα παράλληλα με 4κύλινδρο κινητήρα πετρελαίου 2.0 λίτρων. Αυτό το μηχανικό σύνολο διατίθεται στα σεντάν και station wagon μοντέλα C-Class, E-Class καθώς και στα GLC SUV, GLC Coupe, GLE SUV και GLE Coupe. Συνδυαστικά, οι δύο αυτές πηγές ισχύος προσφέρουν την πιο οικονομική και αποδοτική λύση της αγοράς στο μοντέλο GLC (SUV & Coupe), αφού αποδίδουν μέγιστη συνδ. ισχύ 225 kW (306 hp) και μέγιστη συνδ. ροπή 400 Nm με κατανάλωση μόλις 2,2- 1,7 λίτρα/100 χλμ (GLC SUV) και εκπομπές CO2 45–57 g/100 km, ενώ η μετάδοση κίνησης γίνεται από το 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9G TRONIC.
Η Mercedes-Benz GLC δεν χρειάζεται συστάσεις: είναι το μοντέλο που βρίσκεται στο στοιχείο του σε κάθε είδους τερέν. Αυτό το μεσαίου μεγέθους όχημα, τόσο στην SUV όσο και στην Coupe έκδοσή του, συνδυάζει με έξυπνο τρόπο εκτός από την αισθητική, τη λειτουργικότητα και την ευελιξία, προσφέροντας εξαιρετική άνεση και εργονομία με το ευρύχωρο εσωτερικό του. Χάρη σε αυτά τα χαρακτηριστικά, η GLC αποτελεί μία πρόταση ιδιαίτερα ελκυστική για όσους επιθυμούν να οδηγούν ένα εξαιρετικά ευέλικτο premium μοντέλο. Στην πετρελαιοκίνητη plug-in hybrid έκδοσή της, η GLC διαθέτει έναν ακόμη πιο εντυπωσιακό σχεδιασμό, το διαισθητικό σύστημα πολυμέσων και ψυχαγωγίας MBUX (Mercedes-Benz User Experience) και ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει σε συστήματα υποβοήθησης οδήγησης.
Ο εξωτερικός της σχεδιασμός τονίζεται από σπορ χαρακτηριστικά. Η ξεχωριστή off-road εμφάνισή της τονίζεται από μυώδεις επιφάνειες και εντυπωσιακές λεπτομέρειες, όπως το έντονο περίγραμμα της εμπρός γρίλιας. Στο βασικό της εξοπλισμό περιλαμβάνονται οι υψηλής απόδοσης προβολείς LED High Performance με ενσωματωμένα φώτα ημέρας, τα πίσω φώτα LED και οι ράγες οροφής.
Από την πρώτη στιγμή, η GLC σχεδιάστηκε με τέτοιον τρόπο ώστε η τοποθέτηση της μπαταρίας να μην στερήσει σημαντικό χώρο από τον χώρο φόρτωσης. Αυτό επετεύχθη με χαμηλωμένο πίσω άξονα και ειδικό σχεδιασμό του αμαξώματος για την τοποθέτηση της μπαταρίας. Το αποτέλεσμα είναι ένας μεγάλος, επίπεδος χώρος αποσκευών του οποίου η χωρητικότητα 395-1445 λίτρα είναι λίγο μικρότερος από αυτόν των συμβατικών GLC SUV με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η μπαταρία υψηλής τάσης έχει χωρητικότητα 13,5 kWh, με το βάρος της να ανέρχεται στα 123 kg. Η ηλεκτρική αυτονομία αγγίζει τα 45 χιλιόμετρα (τιμές WLTP) ενώ η μέγιστη ταχύτητα όταν το όχημα κινείται αμιγώς ηλεκτροκίνητα φτάνει τα 140 χλμ/ώρα. Σε φορτιστή 7.4 kW (καλώδιο για τον οποίο περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό του οχήματος) αρκούν 1 ώρα και 30 λεπτά (10-100% SoC), ενώ για οικιακή φόρτιση σε πρίζα τύπου schuko έως 2.3 kW (230 V, 1-phase, 10 A), απαιτούνται 5 ώρες (10-100% SoC).
Όπως όλα τα plug-in hybrid οχήματα, η GLC 300 de σε SUV & Coupe έκδοση προσφέρει τη δυνατότητα κίνησης μόνο με ηλεκτρικό ρεύμα και συνεπώς με μηδενικές τοπικές εκπομπές, ειδικά σε αστικές περιοχές, ενώ σε μεγαλύτερες αποστάσεις επωφελείται από τη μεγάλη αυτονομία και οικονομία που προσφέρει ο πετρελαιοκινητήρας.
Ανάκτηση ενέργειας
Ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά των plug-in hybrid μοντέλων είναι το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. O ηλεκτροκινήτρας λειτουργεί ως δυναμό κατά το ρολάρισμα και την πέδηση για τη φόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης στη διάρκεια της διαδρομής, ενώ εκκινεί και το σύστημα. Μόλις ο οδηγός πάρει το πόδι του από το πεντάλ γκαζιού κατά τη διάρκεια της πορείας, ενεργοποιείται η ανάκτηση ενέργειας.
Το σύστημα αυτό παρουσιάζει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
- Προσφέρει υποστήριξη κατά την πέδηση μέσω της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ενίσχυσης δύναμης πέδησης
- Μετατρέπει την κινητική ενέργεια του οχήματος σε ηλεκτρική ενέργεια
- Με το πρόγραμμα οδήγησης “Electric”, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει χειροκίνητα το επίπεδο της ανάκτησης ενέργειες που επιθυμεί με τη βοήθεια των χειριστηρίων αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι. Όσο μεγαλύτερη η ανάκτηση ενέργειας, τόσο πιο έντονα επιβραδύνει το όχημα κατά την κύλιση και τόσο περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια καταλήγει στην μπαταρία υψηλής τάσης.
- Στα προγράμματα Comfort, Battery level και Eco, είναι ενεργοποιημένο το αυτόματο πρόγραμμα ανάκτησης, το οποίο χρησιμοποιεί το ραντάρ του αυτοκινήτου που ελέγχει την απόσταση από προπορευόμενα οχήματα. Το ραντάρ ενεργεί αυτόματα και βοηθά στην επιβράδυνση του οχήματος, όταν αυτό είναι απαραίτητο.
- Επίσης, η λειτουργία του συστήματος υποβοήθησης ECO, δίνει στον οδηγό την ευκαιρία να επιτύχει τα μέγιστα δυνατά οφέλη σε ότι αφορά την εξοικονόμηση καυσίμου και την ανάκτηση ενέργειας, καθώς αξιολογεί τα δεδομένα για το υπόλοιπο της διαδρομής του οχήματος (από το σύστημα πλοήγησης για την διαδρομή, την οδική μορφολογία, τα όρια ταχύτητας, ακόμα και τα προπορευόμενα οχήματα).
- Στην οθόνη πολυμέσων εμφανίζονται επιπλέον πληροφορίες όπως η οθόνη ροής ενέργειας ή η φόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης.
Φόρτιση
Η μπαταρία ιόντων λιθίου, με συνολική χωρητικότητα 13,5 kWh μπορεί να φορτιστεί εξωτερικά με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC)
- Σε μία απλή πρίζα σούκο (έως 2,3 kW) ο χρόνος φόρτισης διαρκεί 5 ώρες από 10-100% SoC (State of Charge).
- Σε ένα wallbox (Mode 3) και με το βασικό σύστημα (OBC – On-Board Charger) έως και 7,4 kW, η φόρτιση από 10 έως 100% SoC διαρκεί περίπου 1 ώρα 30 λεπτά.
Εξοπλισμός
Οι GLC 300de SUV & Coupe εκτός από τον πλούσιο βασικό εξοπλισμό που διαθέτουν και ο οποίος είναι πιο πλούσιος από τον εξοπλισμό των συμβατικών αντίστοιχων μοντέλων, δίνει τη δυνατότητα προσωποποίησης μέσα από την επιλογή τριών διαφορετικών πακέτων εξωτερικού και εσωτερικού εξοπλισμού:
- Base line: Αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, ζάντες αλουμινίου 18”, ηλεκτρικό σύστημα EASY-PACK πόρτας χώρου αποσκευών, κάμερα οπισθοπορείας, πακέτο άνεσης καθισμάτων, ράγες οροφής, σύστημα πολυμέσων MBUX και Touchpad, φώτα LED High Performance με ενσωματωμένα φώτα ημέρας, φιμέ πίσω τζάμια
- Off-Road (Εξωτερικό πακέτο σχεδιασμού επιπλέον της γραμμής Base): Ζάντες αλουμινίου 18”, εμφανείς απολήξεις εξατμίσεων στο πίσω μέρος του προφυλακτήρα, εξωτερικά διακοσμητικά στοιχεία σε χρώμιο. (μόνο για την έκδοση SUV)
- AMG Line (επιπλέον της γραμμής Base): Ζάντες αλουμινίου 19” AMG, θερμομονωτικά σκούρα φιμέ κρύσταλλα, Χαμηλωμένη ανάρτηση comfort, AMG εξωτερικό & εσωτερικό styling, γρίλια ψυγείου “diamond “.
- Exclusive (εσωτερικό πακέτο σχεδιασμού επιπλέον της γραμμής Base ): Exclusive εσωτερικό με πακέτο εσωτερικού φωτισμού, διακοσμητική επένδυση από ξύλο, άνω τμήμα του ταμπλό και λεπτομέρειες στην πόρτα από συνθετικό δέρμα ARTICΟ, Επενδύσεις καθισμάτων από συνθετικό δερμα ARTICO μαύρο.
Τιμή
Η τιμή της GLC 300 de SUV στη χώρα μας ανέρχεται στα €66.265 (με Λιανική Τιμή προ Φόρων από €50.431) και της GLC 300de Coupe στα €69.939 (με Λιανική Τιμή προ Φόρων από €53.233). Όπως ισχύει για όλα τα οχήματα plug-in hybrid, οι εταιρικοί χρήστες πληρώνουν μηδενικό φόρο εταιρικών αυτοκινήτων για τα πρώτα 40.000 ευρώ της τιμής αγοράς προ φόρων και φορολογούνται για το υπολειπόμενο ποσό άνω των 40.000 ευρώ.
Έτσι, η GLC 300 de 4MATIC SUV με τη Λιανική Τιμή προ Φόρων να ανέρχεται στα €50.431 υπόκειται σε φόρο εταιρικών αυτοκινήτων μόνο για το ποσό των €10.431, σαν να ήταν αυτοκίνητο αυτής της αξίας.