ECO CARS

Οι πρώτες μας εντυπώσεις από το JEEP Renegade 4xe

oi-protes-mas-entyposeis-apo-to-jeep-renegade-4xe-614144

Με το υβριδικό αυτό Renegade και το αντίστοιχο Compass ξεκινά επίσημα ο εξηλεκτρισμός της γκάμας Jeep, ο οποίος αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2022. Το όλο εγχείρημα γίνεται με σεβασμό στο dna της αμερικανικής μάρκας.

Και τα Jeep στην πρίζα; Κάπου εδώ βραχυκυκλώνουμε. Μα εμείς ξέραμε ότι ο κόσμος των εκτός δρόμου οχημάτων ήταν ένας κόσμος της μηχανικής. Θερμικοί κινητήρες με άφθονη ροπή, μπλοκέ διαφορικά, κοντές σχέσεις. Όλα αυτά δηλαδή που χρειάζονται για να κινηθείς σε χώμα, λάσπη ή χιόνι. Φαντάζει λοιπόν απίστευτο να περνάς τα εμπόδια της πίστας δοκιμών της FCA στο Μπαλόκο στο τιμόνι ενός επαναφορτιζόμενου υβριδικού. Κι όμως, όταν τα πράγματα σκουραίνουν, το Renegade 4xe (οι Ιταλοί το διαβάζουν «Quattro per e») Trailhawk δε δείχνει τα επιπλέον 200 κιλά του σε σχέση με την έκδοση 2.0 Multijet. Σκαρφαλώνει παντού, βουτάει σε υδάτινα περάσματα βάθους μέχρι 40 εκατοστών και αντιμετωπίζει δύσβατα περάσματα με την ίδια φυσικότητα που το κάνει και η έκδοση turbodiesel.

ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΤΟ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ
Το υβριδικό σύστημα που έχει ήδη φορεθεί και στο μεγαλύτερο Compass αποτελείται από μία ηλεκτρογεννήτρια η οποία αναλαμβάνει και το ρόλο της μίζας. Ο 4κύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας FireFly με την κυλινδροκεφαλή MultiAir αποδίδει 180 ίππους. Η κίνηση είναι μόνο μπροστά. Το ηλεκτρικό μοτέρ του δίνει μία χείρα βοηθείας στην επιτάχυνση ενώ φορτίζει και την μπαταρία. Επιπλέον, κάτω από το χώρο των αποσκευών είναι κρυμμένος ένας ηλεκτροκινητήρας 44 kW της πολυεθνικής GKN Automotive με ενσωματωμένο διαφορικό ο οποίος μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς. Με τον τρόπο αυτό ρυθμίζεται με απόλυτη ακρίβεια η ροπή που μεταδίδεται στον πίσω άξονα και αυτό βοηθά ιδιαίτερα σε δύσβατα κατατόπια. Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 11,4 kWh αποτελείται από δύο τμήματα: το ένα βρίσκεται στο χώρο που συνήθως καταλαμβάνει ο κεντρικός άξονας μετάδοσης – ο οποίος φυσικά δε χρειάζεται εδώ – και το άλλο κάτω από το πίσω κάθισμα. Αυτή η ιδιαίτερη διάταξη κλέβει σχεδόν 19 λίτρα από το ρεζερβουάρ και 20 λίτρα από το χώρο αποσκευών.

ΠΟΛΥΜΟΡΦΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ
Το 4xe διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης τα οποία μπορείς να επιλέξεις από το ταμπλό. Το βασικό πρόγραμμα είναι το Hybrid στο οποίο οι τρεις κινητήρες συνεργάζονται αυτόνομα. Πιέζοντας το πλήκτρο Electric, αντίθετα, το μικρό Jeep απενεργοποιεί τον 4κύλινδρο βενζίνης και κινείται 100% ηλεκτρικά σε ταχύτητες μέχρι 130 χλμ./ώρα. Η ηλεκτροκίνητη εμβέλεια αγγίζει τα 40 χιλιόμετρα. Το τρίτο πρόγραμμα λέγεται E-Save και χρησιμεύει στην περίπτωση που επιστρέφεις στην πόλη από μεγάλο ταξίδι. Σου επιτρέπει να κινείσαι, είτε με τον βενζινοκινητήρα «παγώνοντας» το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, είτε φορτίζοντάς την μέχρι το 80% χρησιμοποιώντας τον 4κύλινδρο ως γεννήτρια. Τέλος, υπάρχει ένα ακόμη ενδιαφέρον προφίλ οδήγησης το οποίο επιλέγεις από τον διακόπτη Selec-Terrain. Είναι το Sport, στο οποίο η αίσθηση του τιμονιού βαραίνει και το κινητήριο σύνολο έχει καλύτερη απόκριση.

Όλα τα παραπάνω δε συνιστούν επανάσταση στον τομέα των υβριδικών, σύμφωνοι. Το ωραίο όμως είναι ότι παρά την πληθώρα ρυθμίσεων και τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο επίπεδα ανάκτησης ενέργειας στο φρενάρισμα, το 4xe δεν ξενίζει τον οδηγό του στην πρώτη επαφή. Παρά την τεχνολογία του, στην πράξη λειτουργεί όπως περίπου ένα βενζινοκίνητο Renegade με αυτόματο κιβώτιο.

Όταν χρειαστείς δύναμη, πάλι, οι 240 διαθέσιμοι ίπποι κάνουν έντονη την παρουσία τους. Αν θέλεις να οδηγήσεις γρήγορα, το υβριδικό σύστημα αποκρίνεται εξαιρετικά, αν εξαιρέσουμε τον τραχύ ήχο του 4κύλινδρου με το γκάζι στο τέρμα της διαδρομής του. Ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης έχουν ρυθμιστεί για τουριστική χρήση και κανένας δεν μπορεί να κατηγορήσει την Jeep γι’ αυτό.

Εξάλλου, το πρώτο υβριδικό Renegade βρίσκεται εδώ για άλλους λόγους. Ποιους; Για τη οικονομία καυσίμου πάνω απ’ όλα. Ο κατασκευαστής δηλώνει κατανάλωση 2,2 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα αλλά για να πλησιάσεις στην πράξη τέτοια τιμή πρέπει να φορτίζεις συχνά την μπαταρία, όπως μπορείτε να δείτε σε ειδικό κεφάλαιο του άρθρου.

Επιστρέφοντας στο θέμα οδήγηση, με έπεισε η αίσθηση των φρένων, η οποία είναι συνήθως η αχίλλειος πτέρνα τέτοιων υβριδικών. Η αίσθηση του πεντάλ είναι ακριβέστατη και γραμμική στο Jeep. Όσο για το 6τάχυτο κιβώτιο, θα μπορούσε να είναι πιο ομαλό στη λειτουργία του αλλά τελικά δεν παρουσιάζει και τόσες αστοχίες στην επιλογή της κατάλληλης σχέσης. Στη χειροκίνητη λειτουργία, μάλιστα, τα καταφέρνει καλά, παρά την απουσία paddle πίσω από το τιμόνι.

Ο εξηλεκτρισμός που αναμένεται να εξαπλωθεί στο σύνολο της γκάμας Jeep τα επόμενα δύο χρόνια – συμπεριλαμβανομένου του σκληροπυρηνικού Wrangler – δεν θα συνοδεύεται από δραστικές παρεμβάσεις στη σχεδίαση των υφιστάμενων μοντέλων. Το υβριδικό Renegade ξεχωρίζει μόνο από το μπλε φινίρισμα στα λογότυπα στο κάτω μέρος των μπροστινών θυρών.

ΒΡΕΙΤΕ ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ
Καμία διαφορά επίσης δεν θα εντοπίσετε στο εσωτερικό. Το ταμπλό έχει παραμείνει απαράλλαχτο και για να είμαστε ειλικρινείς δείχνει ήδη την ηλικία του. Όσο για τους χώρους, επαρκούν για τέσσερις ενήλικες. Διαφορετικά είναι τα όργανα, τα οποία περιλαμβάνουν πλέον και μία νέα ψηφιακή οθόνη 7 ιντσών με πληθώρα πληροφοριών. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη αφής 8,4 ιντσών του συστήματος Uconnect, το οποίο είναι συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay, μόνο όμως μέσω καλωδίου.

Πέρα από κάποια μενού που σχετίζονται με τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος και τη διαχείριση της ενέργειας, το σύστημα είναι ήδη γνωστό από άλλα μοντέλα FCA. Στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού έχει προστεθεί το DDD (Drowsy Driver Detection), το οποίο ελέγχει την κόπωση του οδηγού. Για πρώτη φορά το βλέπουμε σε Jeep. Τέλος, να σημειώσουμε ότι το Renegade 4xe, όπως και το αντίστοιχο Compass, κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Melfi στη νότια Ιταλία, το οποίο έχει ανακαινιστεί δεόντως για την παραγωγή και άλλων υβριδικών μοντέλων στο μέλλον. Οι Ιταλοί μπορούν να καυχώνται ότι αυτοί κατασκευάζουν τα Jeep της ευρωπαϊκής αγοράς.

 

Του Andrea Rapelli, Απόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο