Μετά την αποκάλυψη της νέας γκάμας της Smart πριν από δύο μέρες, όπου μάθαμε τα πάντα για τις εκδόσεις, τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις τιμές τους, ήρθε επιτέλους η ώρα να οδηγήσουμε τα νέα Smart #1 και #3.
Του Θέμη Θεοδωρόπουλου, Φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος
Μπορεί να έχουν κυκλοφορήσει εδώ και έναν περίπου χρόνο στις διεθνείς αγορές, αλλά τα νέα μοντέλα της Smart βελτιώθηκαν πριν φτάσουν στη χώρα μας, με μικρές διορθώσεις που αναβάθμισαν ακόμη περισσότερο την εμπειρία των επιβατών. Στη σημερινή παρουσίαση, οδηγήσαμε τρεις εκδόσεις για να σχηματίσουμε μια σχεδόν πλήρη εικόνα για τα νέα Smart: το πισωκίνητο, το τετρακίνητο και φυσικά, το πανίσχυρο Brabus.
Πριν από 5 χρόνια, αν μίλαγες σε κάποιον για ένα Smart 400+ ίππων, σίγουρα το μυαλό του θα πήγαινε στις δημοφιλείς μετατροπές που κάνουν κάποιοι τρελοί μηχανικοί. Σήμερα όμως, τα δεδομένα έχουν αλλάξει: Η Smart πλέον δεν χαρακτηρίζεται από την αστική μικροκινητικότητα, καθώς αυτός ο κλάδος δείχνει να καλύπτεται από κινέζικα… κουβαδάκια. Έτσι, προσφέρει 2 καλαίσθητα Crossovers με κορυφαία ποιότητα κατασκευής και κύλισης, αλλά και απρόσμενα δυναμικό οδηγικό χαρακτήρα, που όντως ευχαριστιέσαι στο δρόμο. Ακόμη και αν χρησιμοποιεί τη πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων της Geely, η αίσθηση του δεν είναι ίδια με αυτή άλλων μοντέλων (που βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα) που έχουμε οδηγήσει. Καθώς μπορείτε να διαβάστε περισσότερες πληροφορίες για τις εκδόσεις και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των νέων Smart εδώ, θα επικεντρωθούμε στην αίσθηση της οδήγησης.
Το κορυφαίο και ακριβότερο μοντέλο στη γκάμα της Smart, είναι το #3 Brabus. Ενώ στο παρελθόν οι εκδόσεις Brabus ξεχώριζαν μόνο αισθητικά, πλέον διαφοροποιούνται και χάρη στην αυξημένη ιπποδύναμη τους. Σε σχέση με το #1, το #3 είναι αρκετά πιο δυναμικό, με πιο σφιχτές αναρτήσεις και πιο άμεσο τιμόνι, αλλά ταυτόχρονα και ένα λίγο χαμηλότερο κέντρο βάρους. Όλη η γκάμα βέβαια έχει αρκετά αυξημένο βάρος: με τα ελαστικά επιδόσεων Pilot Sport 4s της έκδοσης Brabus, η πρόσφυση ήταν εξαιρετική και το αυτοκίνητο παιχνιδιάρικο, αυξάνοντας λίγο τη τροχιά του πίσω άξονα στις εξόδους των στροφών. Αντίθετα, τα Dunlop των «απλών» εκδόσεων ήταν λίγο πιο άνετα, αλλά επέτρεψαν στον εμπρός άξονα να γλιστρήσει σε ορισμένα κλειστά σημεία. Μάλιστα, τα Smart Brabus έχουν και λειτουργία launch control, για εκρηκτικές εκκινήσεις.
Σε γενικές γραμμές, όλα τα Smart που οδηγήσαμε προσέφεραν κορυφαία άνεση σε κάθε τομέα: ηχομόνωση, ποιότητα κύλισης, συστήματα υποβοήθησης και παθητικής ασφάλειας. Αξίζει μια αναφορά και στο σύστημα πέδησης, όπου η λειτουργία αναγεννητικής πέδησης συνεργάζεται άριστα με τα δισκόφρενα, δίνοντας μια πολύ φυσική αίσθηση στο αριστερό πετάλι του οδηγού. Το σύστημα της διεύθυνσης δεν προσφέρει πολύ feedback, αλλά τουλάχιστον είναι ακριβές και με μια ευχάριστη αμεσότητα. Τα τετρακίνητα μοντέλα κινούν αποκλειστικά τον πίσω άξονα αν βρίσκονται σε καλές συνθήκες πρόσφυσης και έχουν επιλεγμένο το ECO ή Normal πρόγραμμα οδήγησης, ενώ στα προγράμματα Sport & Brabus, η δύναμη μοιράζεται 60% πίσω και 40% εμπρός.
Προσωπικά, ευχαριστήθηκα πολύ την εισαγωγική πισωκίνητη έκδοση, καθώς κλείνοντας το ESC μπορείς να πλαγιολισθήσεις θεαματικά, ενώ δεν στερείται επιδόσεων ή αυτονομίας σε σχέση με τις ακριβότερες επιλογές.
Όλες οι ειδήσεις
Ανακοινώθηκαν οι τιμές των νέων Smart #1 και #3 στην Ελλάδα