Το μοντέλο με την καλύτερη αναλογία τιμής/ίππο στη χώρα μας έρχεται αντιμέτωπο με ένα ακόμη καυτό μοντέλο της κατηγορίας, που φέρνει στο πακέτο κίνηση στους πίσω τροχούς και όνομα με ιστορία, σε εξίσου καλή τιμή. Δύσκολη μάχη για αυτά τα Hot EV Hatchbacks. Η μεγάλη ερώτηση όμως είναι ποιο από τα δύο είναι πιο διασκεδαστικό
του Τρύφωνα Αλεξόπουλου, Φωτογραφίες Δημήτρης Μανώλαρος
ΤΙΜΗ VW ID.3 GTX
| 47.900 € | ΤΙΜΗ MG4 XPOWER | 43.150 € |
Τόσο το ID.3 GTX όσο και το MG 4 XPOWER θεωρούνται «καυτά» hatchbacks. Σίγουρα περισσότερο απ’ ό,τι το B-SUV 600αράκι με σήμα τον σκορπιό. Άλλο τα χαρακτηριστικά στο χαρτί βέβαια με αυτό που ισχύει στην πράξη.
Ας ξεκινήσουμε απ’ το γεγονός πως το ID.3 GTX αποτελεί μια νέα προσθήκη στην γκάμα, πολλά υποσχόμενη κατά την VW, δίνοντας στο κατά τ’ άλλα εύχρηστο και cute ηλεκτρικό hatchback από το Wolfsburg περισσότερη ψυχή αλά GTI. Έμενε να το ανακαλύψουμε και να δούμε πού και πώς διαφέρει σε σχέση με τον σίφουνα της κατηγορίας, MG4 XPOWER, μιας και μαζί του είχαμε ήδη γράψει πολλά χιλιόμετρα στο παρελθόν.
Το ID.3 GTX πείθει περισσότερο εξωτερικά απ’ ό,τι οδηγικά. Όσο και η VW να θέλει να περάσει ότι η σειρά GTX είναι η αντίστοιχη των GTI, αυτό απλά δεν ισχύει. Σίγουρα, οι επεμβάσεις στο πλαίσιο, στην ανάρτηση και την κρεμαγιέρα, σε συνδυασμό με τον πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, το καθιστούν πιο οδηγοκεντρικό, όμως κάτι λείπει, που θα αναλύσουμε στην συνέχεια. Όμως, όση οδηγική ευχαρίστηση μπορεί να προσφέρει, θα την προσφέρει για πολύ. Η πιο σύγχρονη αρχιτεκτονική που διαθέτει του δίνει ασυναγώνιστη αυτονομία, ειδικότερα όταν «κατεβάζεις ταχύτητα» και το οδηγείς προσεκτικά.
Από την άλλη πλευρά, έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ γρήγορο hatchback. Βασικά, επιτρέψτε μου να διορθώσω, ένα υπερβολικά γρήγορο hatchback. Αυτό από μόνο του αρκεί για να χαρίσει χαμόγελα και οδηγοκεντρική αίσθηση. Δεν «στρίβει» σαν Hot Hatch, ούτε προσφέρει ανάλογη αίσθηση, όμως αν του δώσεις χρόνο θα σου δώσει σιγουριά να το πιέσεις. Στην ευθεία πάντως μπορεί να «ντροπιάσει» ακόμη και supercar με την ανεξάντλητη πρόσφυση και την άπαιχτη επιτάχυνση που έχει. Η αυτονομία του είναι μικρότερη από του ID., όμως και πάλι γράφει αρκετά χιλιόμετρα πριν χρειαστεί και πάλι φόρτιση.
Για να κλείσουμε, πριν αναλύσουμε, ξεκάθαρος νικητής δεν υπάρχει. Με τη μείωση της τιμής του ID.3 που έκανε η VW στη χώρα μας, η έκδοση GTX έρχεται σχετικά κοντά στη μέχρι πρότινος ασυναγώνιστη πρόταση και VFM του MG4 XPOWER. Αυτό είναι σημαντικό νέο από μόνο του. Σίγουρα το VW έχει πιο ποιοτική αίσθηση και πιο «ψαγμένο» σύνολο κινητήρα-μπαταρίας. Στα κλειστά κομμάτια είναι πιο «καυτό». Όπου ο δρόμος ανοίγει όμως, η ακραία δύναμη και η τετρακίνηση του MG4 το τοποθετούν μπροστά. Στροφές ή επιτάχυνση, η επιλογή δική σας.
ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ
Το ID.3 GTX διατίθεται σε δύο εκδόσεις. Τη «γρήγορη» βασική και την αρκετά πιο γρήγορη Performance. Και στις δύο περιπτώσεις η κίνηση μεταφέρεται στον πίσω άξονα, όπου βρίσκεται ο νέος και εξαιρετικός, σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας APP550. Ακόμη και στην απλή έκδοση πάντως έχει αρκετή δύναμη, όχι σε σημείο να σε σοκάρει, όμως «τραβάει» σε ρυθμούς GTI σίγουρα. | «ΤΡΑΒΑΕΙ» Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ; | Το MG 4 XPOWER είναι ένας πύραυλος, δίχως την παραμικρή υπερβολή. Από την πρώτη στιγμή που το δοκιμάσαμε, νωρίτερα τη χρονιά που μας φεύγει, μας εντυπωσίασε με τη δύναμή του. Πρόκειται για ένα supercar σε συσκευασία hatchback. Είτε πατήσεις γκάζι από στάση είστε στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, «σπάει» σβέρκους με τη θηριώδη ροπή του. |
Σίγουρα πιο γραμμικό απ’ ό,τι θα περίμενες, ακούγοντας 545 Nm ροπής σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά και σε σχέση με άλλα μοντέλα που εφοδιάζονται με τον ίδιο κινητήρα. Πάντως, καταφέρνει και κάνει 0-100 σε λιγότερο από 6”, με την τελική του να περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα γι’ αυτήν την έκδοση, τα οποία φτάνει με περίσσια ευκολία. | ΠΟΣΟ ΔΥΝΑΤΟ ΕΙΝΑΙ; | Στην… κακή του μέρα θα «γράψει» 0-100 σε 4 δευτερόλεπτα, ενώ αν η άσφαλτος είναι με το μέρος σου, επιταχύνει σε λιγότερο από τα 3,8” που υπόσχεται η MG. Μαζεύει χιλιόμετρα με τρομερό ρυθμό και αρκεί η πληροφορία ότι κάνει τα 0-402 μέτρα στον ίδιο χρόνο με το «ορθόδοξο» Nissan GT-R R35 του 2009 για να καταλάβετε περί τίνος πρόκειται. |
Ανέλπιστα καλά, σε βαθμό που πολλές φορές ξεχνάς ότι είναι πισωκίνητο. Άλλες πάλι θα παρακάλαγες να έβρισκε λιγότερη πρόσφυση ή το ESP να σε άφηνε εντελώς ελεύθερο. Το οδηγείς γρήγορα με ασφάλεια, αφού σε «σπρώχνει» στην έξοδο χωρίς δράματα. Ακόμη και από στάση, μόνο σε ολισθηρό οδόστρωμα θα σπινάρει, χωρίς να ανοίγει η τροχιά. | ΠΕΡΝΑΕΙ ΟΜΑΛΑ Η ΙΣΧΥΣ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ; | Η ηλεκτρική τετρακίνηση του MG 4 XPOWER συνδυάζεται με ηλεκτρονικό μπλοκέ, που μοιράζει όπως πρέπει τη δύναμη στον πίσω άξονα και torque vectoring σε όλους τους τροχούς. Δεν υπάρχει ο όρος σπινάρισμα στο λεξιλόγιό του. Ειδικά από στάση εξαφανίζεσαι χωρίς να κάνει κιχ. Βάζει τη δύναμη κάτω. Δεν θα λέγαμε «όχι» όμως σε πιο σπορ ελαστικό. Το ίδιο ισχύει και για το ηλεκτρικό GTI, δίπλα. |
Αρκετά πιο σφιχτό από τις συμβατικές εκδόσεις. Ελέγχει σωστά τις κλίσεις του αμαξώματος και νιώθεις μεγάλη σιγουριά. Ψηφίζουμε «ναι» για τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα DCC με τις 15 επιλογές απόσβεσης και κόστος 850€. Είναι πάντως πιο στιβαρό από το MG, ενώ το τιμόνι του έχει περισσότερη αίσθηση. Μακάρι να μπορούσαμε να πούμε το ίδιο και για τα φρένα. | ΣΤΗΣΙΜΟ; | Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι πιο μαλακή απ’ όσο πρέπει. Δεν παίρνει τις κλίσεις των «απλών» MG 4, αφού έχει διαφορετικά αμορτισέρ και πιο σκληρές αντιστρεπτικές, οπότε είναι κατά 25% πιο σφιχτό Όμως και πάλι υπό πίεση γέρνει λίγο. Βέβαια, στο τέλος κερδίζει την εμπιστοσύνη σου. Το μπροστινό μέρος είναι μακράν πιο άμεσο από του GTX, ενώ τα φρένα του πολύ δυνατά με «γερό» δάγκωμα. |
Στα σπορ ηλεκτρικά της, το Group VAG έχει επιλέξει να υπάρχει τεχνητός ήχος στο εσωτερικό, μόνο όμως στο σπορ πρόγραμμα οδήγησης. Σου δίνει την αίσθηση της επιτάχυνσης και της επιβράδυνσης. | ΚΑΙ ΑΠΟ ΗΧΟ; | Εσύ και η απομόνωση. Δεν ακούγεται τίποτα περισσότερο από το ανεπαίσθητο σφύριγμα του ηλεκτροκινητήρα από τον άνεμο και τα ελαστικά. Θέλει προσοχή με την ορμή που μαζεύει χιλιόμετρα στο κοντέρ πάντως. Δεν θα σε πειράξει, έτσι κι αλλιώς θα σε απασχολεί να μαζέψεις το προγούλι σου από την επιτάχυνση. |
ΣΧΕΣΗ ΒΑΡΟΥΣ/ΙΣΧΥΟΣ
6,7 κιλά/ίππο
Το ID.3 GTX ζυγίζει 110 κιλά περισσότερα από το MG, κάτι που είναι αισθητό και στην οδήγηση. Η εξωφρενική για Hot Hatch ισχύς του XPOWER κάνει τη διαφορά στην αναλογία αυτή χαοτική.
4,1 κιλά/ίππο
Κοντά στην ειδική ισχύ ενός καθαρόαιμου Hyper Hatch, όπως η Mercedes-AMG A45S. Η ιπποδύναμή του «σβήνει» τα 1.800 κιλά του.
ΤΑΜΠΛΟ ΚΑΙ ΚΑΜΠΙΝΑ
- Επιτέλους το ID.3 απέκτησε το νεότερο λογισμικό που λύνει κάθε πρόβλημα και είναι πιο εύχρηστο. Εφαρμογές streaming στο νέο shop και πολύ ταχύτερη απόκριση. Ωραία μενού για τα προγράμματα οδήγησης.
- Το ESC μπαίνει στο σπορ εύκολα από την μπάρα συντομεύσεων, όπως εύκολα απενεργοποιούνται τα συστήματα υποβοήθησης.
- Το MG.4 «κρύβει» εφαρμογές τηλεμετρίας και έχει περισσότερη πληροφορία για γρήγορη οδήγηση, ακόμη και στον μικρό πίνακα οργάνων.
- Πλήρης και εύκολη παραμετροποίηση, ακόμη και One Pedal. Πιο απλό infotainment, χωρίς να του λείπει κάτι.
ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ
Τα καθίσματα της Volkwagen είναι εξαιρετικά. Εργονομικά, συνδυάζουν άνεση και στήριξη, κυρίως πλευρική, ενώ προσφέρουν και μασάζ στον οδηγό για ξεμούδιασμα μετά τη στροφοδιαδρομή. Είναι λίγο πιο ψηλή απ’ ό,τι θα την ήθελες πάντως η θέση οδήγησης.
Πολύ καλή και αρκετά πιο χαμηλή θέση οδήγησης, όμως το κάθισμα δεν προσφέρει αρκετή πλευρική στήριξη για να υποστηρίξει τη σπορ φιλοσοφία του μοντέλου. Άνετα σε κάθε περίπτωση και με εξίσου ωραία βιώσιμα υλικά στην επένδυσή τους.
Υπό πίεση, το ID.3 GTX είναι πιο κοντά στην ιδέα ενός θερμικού Hot Hatch, μείον ωστόσο την αναλογικότητα και την ευελιξία. Η πισωκίνηση έχει χρησιμοποιηθεί για καλύτερη πρόσφυση, όχι για να καις λάστιχο ή να απλώνεις την ουρά του σε κάθε έξοδο. Μπορείς να το επιδιώξεις με μεταφορά βάρους νωρίς, αλλά δεν… του αρέσει. Συνήθως, αν γλιστράει δηλαδή, περιορίζεται σε πολύ ελεγχόμενη και ελαφριά υπερστροφή. | ΤΟ ΟΔΗΓΟΚΕΝΤΡΙΚΟ «VS» | Σε μια πιο κλειστή διαδρομή το MG4 αποδεικνύεται από ουδέτερο έως υποστροφικό, σε αντίθεση με τις «βασικές» εκδόσεις που έχουν κίνηση μόνο πίσω. Όμως, το γκάζι και η καλή πρόσφυση είναι σύμμαχοί σου. Εκτοξεύεται κυριολεκτικά από την έξοδο της στροφής μέχρι την αρχή της επόμενης, σε βαθμό που καταπίνει τα χλμ. του ID. Έχει επίσης πιο ανάλαφρη αίσθηση. |
Αν και είναι πολύ κοντά, η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση καθιστούν το ID.3 GTX πιο άνετο στην καθημερινότητα. Σημαντικό ρόλο παίζει και ο ηλεκτροκινητήρας του, με τα προγράμματα οδήγησης να κάνουν μεγάλη διαφορά. | ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ | Είναι τελικά πιο εύχρηστο και πιο ευέλικτο, με το ID.3 GTX να έχει «χάσει» κάτι από το κοφτερό τιμόνι και τον τρομερό κύκλο στροφής των μικρότερων εκδόσεών του. Ποιοτικό και το MG πάντως, με πιο μαλακή απόσβεση από την ανάρτηση. Σίγουρα «plus» για αστικές διαδρομές! |
Δεν διαφέρει κάτι στους πίσω χώρους, όπου μπορούν να κάτσουν μέχρι τρεις. Η Open Space φιλοσοφία μεταφράζεται σε ένα πιο ευάερο και πρακτικό εσωτερικό. Τα 385 λίτρα είναι τα ίδια με ένα Golf. Αρκούντως καλά δηλαδή. | ΧΩΡΑΕΙ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ; | Οι πίσω χώροι είναι το ίδιο, εντυπωσιακά, καλοί. Οι διαφορές στις θήκες και τους χώρους αποθήκευσης είναι ελάχιστες, οπότε και τα δύο είναι πολύ πρακτικά. Το MG έχει όμως 20 λίτρα (μόλις) λιγότερο χώρο για βαλίτσες. |
Ασυναγώνιστο απλά. Όπως και σε κάθε μοντέλο που έχει αυτό το σύνολο μπαταρίας-ηλεκτροκινητήρα, όταν οδηγείς οικονομικά βλέπεις καταναλώσεις που μόνο Tesla Model 3 Performance μπορεί να «γράψει». Μιλάμε για 10άρια στην πόλη και έναν ρεαλιστικό μέσο όσο στα 16 χωρίς πίεση. Άνετα ξεπερνάς τα 500 χιλιόμετρα αυτονομίας. | ΠΩΣ ΠΑΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ; | Οι βασικές εκδόσεις του MG4 έχουν εξαιρετική κατανάλωση ενέργειας και αυτονομία. Τούτη εδώ «τσιμπάει» περισσότερο ρεύμα, κάτι που δηλώνει όμως η εταιρία και στα νούμερά της. Όντως καίει κοντά στις 19 kWh/100 χλμ., οπότε και έχει αυτονομία κοντά στα 400 χιλιόμετρα. Πάει «μακριά», όμως το ID.3 βγάζει με μεγαλύτερη άνεση και ταξίδια. Ίσως εκεί δικαιολογείται και η διαφορά της τιμής. |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Εμπρός, σύγχρονος, | ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Εμπρός, σύγχρονος και πίσω, σύγχρονος, έκαστοι μόνιμους μαγνήτες |
286 | ΙΣΧΥΣ PS | 435 |
545 | ΡΟΠΗ Nm | 600 |
Εμπρός, δίσκοι χιλ. Πίσω, δίσκοι χιλ. | ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΕΔΗΣΗΣ | Εμπρός, δίσκοι χιλ. Πίσω, δίσκοι χιλ. |
215/40R20 | ΕΛΑΣΤΙΚΑ | 235/45R18 |
77 | ΜΠΑΤΑΡΙΑ Ωφέλιμες kWh | 61,7 |
11/185 | ΦΟΡΤΙΣΗ AC/DC, kW | 11/142 |
180 | ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ χλμ./ώρα | 200 |
5,9 | 0-100 δλ. | 3,8 |
17,6/14,5 | ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (Δοκιμής/WLTP) kWh/100 χλμ. | 18.7/19 |
ID.3
ΥΨΟΣ: 156
ΠΛΑΤΟΣ: 180
ΜΗΚΟΣ: 426
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 277
ΒΑΡΟΣ: 1910
MG
ΥΨΟΣ: 151
ΠΛΑΤΟΣ: 183
ΜΗΚΟΣ: 428
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 270
ΒΑΡΟΣ: 1800
Gallery
Όλες οι ειδήσεις
ΔΟΚΙΜΗ AUDI A1 Allstreet 1.0 TFSI S tronic 116ps: Πάνω απ’ όλα στιλ…
Aποκλειστικό: Συνέντευξη με τον διευθυντή στις τεχνολογίες υδρογόνoυ της BMW
Μέχρι 31 Δεκεμβρίου η πληρωμή για τα τέλη κυκλοφορίας – Δεν θα δοθεί παράταση – Tα πρόστιμα