Λίγους μόλις μήνες πριν την επίσημη παρουσίαση της 3ης γενιάς του Volkswagen Tiguan, οδηγούμε την ανανεωμένη εκδοχή της υπάρχουσας γενιάς που μας υπενθύμισε τους λόγους που το κατέστησαν ιδιαίτερα αγαπητό στο αγοραστικό κοινό
Του Αλέξανδρου Ι. Βενιού – Φωτογραφίες Ναυσικά Βασιλειάδου
Κάποια σύγχρονα μοντέλα, σαφώς όχι όλα, έχουν την ικανότητα να διατηρούν στο πέρασμα του χρόνου αναλλοίωτα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που τα αναδεικνύουν σε ολοκληρωμένες προτάσεις. Το ανανεωμένο Volkswagen Tiguan, αναμφίβολα, είναι μία από αυτές.
Εσκεμμένα παραλείπουμε το «παλιό», μιας και εν προκειμένω έχουμε μπροστά μας την ανανεωμένη έκδοση του Γερμανικού μικρομεσαίου SUV η οποία υπενθυμίζουμε φρεσκαρίστηκε στα σημεία το 2020. Πρώτο στοιχείο αυτής της ανανέωσης, η παρουσία της πλατφόρμας «MQB A2» στα μηχανικά του μέρη που επέφερε, αύξηση των εξωτερικών του διαστάσεων (βλ. μήκος 4,48μ.και πλάτος 1,83μ. +6 εκ. και + 3εκ. αντίστοιχα) ενώ μεγαλύτερο πλέον είναι και το μεταξόνιο φθάνοντας συνολικά τα 2,67 μέτρα (+7εκ.), χαρακτηριστικό που εξασφαλίζει πιο άνετους χώρους για τους πίσω επιβάτες, αυξάνοντας παράλληλα κατά 50 λίτρα και τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ (συνολικά 520 λίτρα).
Ακολούθως έχουμε ακόμη πιο δυναμική εμφάνιση σε σχέση με πριν. Οι επανασχεδιασμένοι προβολείς και τα πίσω φανάρια (αμφότερα τεχνολογίας LED), όπως και τα υπόλοιπα αναδιαμορφωμένα αισθητικά χαρακτηριστικά (βλ. μάσκα, καπό, προφυλακτήρες και τροχοί) συμβάλλουν σημαντικά προς αυτή τη κατεύθυνση. Περνώντας στο καλοφτιαγμένο εσωτερικό, οι νεωτερισμοί εντοπίζονται κατά βάση στο ταμπλό, όπου ο κλασσικός πίνακας οργάνων έχει παραχωρήσει τη θέση του σε μία έγχρωμη οθόνη 10,25 ιντσών, ενώ στο μέσον δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη αφής 8,0 ιντσών του infotainment μέσω της οποίας ρυθμίζονται όλες οι επιμέρους λειτουργίες όπως, το σύστημα κλιματισμού, το σύστημα IQ Drive (που ενσωματώνει λειτουργίες ενεργητικής ασφάλειας όπως π.χ. το σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων ή το σύστημα διατήρησης λωρίδας κ.α.). Τέλος σημαντικά αναβαθμισμένος είναι και ο διάκοσμος και η ποιότητα των υλικών που τον απαρτίζουν. Ιδιαίτερης μνείας ωστόσο αξίζει και η δυνατότητα επιλογής εσωτερικού φωτισμού μεταξύ τριάντα διαφορετικών αποχρώσεων, που προσδίδει έναν καλοδεχούμενο premium αέρα στο αειθαλές Γερμανικό μοντέλο.
Ο τετρακύλινδρος 1.5 TSI κινητήρας των 150 ίππων που κινεί το λευκό αυτοκίνητο της δοκιμής μας, διαθέτει το σύστημα ACT που απενεργοποιεί τους δύο μεσαίους κυλίνδρους όταν δεν εφαρμόζεται μεγάλο φορτίο στο πεντάλ του γκαζιού, αποσκοπώντας στην οικονομία καυσίμου. Στην πράξη, το σύστημα αποκρίνεται πολιτισμένα και άμεσα χωρίς ο οδηγός να αντιλαμβάνεται το παραμικρό, ενώ την ίδια ώρα το σύνολο διακρίνεται για τη ελαστικότητα του από τις χαμηλές στροφές. Στο δρόμο το Tiguan παρά το σφιχτό στήσιμο των αναρτήσεων (γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο, εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω αμφότερες με αντιστρεπτικές ράβδους), χάρη στη μεγάλη διαδρομή τους απορροφούν ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες, εξασφαλίζοντας πολύ καλά επίπεδα άνεσης, παρά τους μεγάλους τροχούς 255/45 R19 της έκδοσης R-Line της δοκιμής μας. Το σύστημα διεύθυνσης έχει μέτρια αίσθηση, ενώ το επίπεδο θορύβου στο σαλόνι είναι σχετικά χαμηλό και το μόνο που διασαλεύει ελαφρώς την ατμόσφαιρα της ηρεμίας είναι κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι στις υψηλές ταχύτητες. Σε ό,τι αφορά στη κατανάλωση καυσίμου, τα 7,9 λίτρα/100 χλμ. μέσης κατανάλωσης που καταγράψαμε στη δοκιμή μας, συνιστά μία πολύ λογική τιμή για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο βάρους 1.502 κιλών.
Οι τιμές πώλησης του ανανεωμένου Volkswagen Tiguan 1,5 TSI ACT 150 ίππων ξεκινούν από, τις 30.200 ευρώ (βασική έκδοση Life με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων), ενώ αν επιθυμείτε να αποκτήσετε τη ίδια έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG επτά σχέσεων η τιμή ανεβαίνει στις 34.300 ευρώ. Τέλος η έκδοση R-Line της δοκιμής μας (επίσης με αυτόματο κιβώτιο DSG) διατίθεται με τιμή πώλησης 40.200 ευρώ.