Με μεγάλη διαφορά πρώτο σε πωλήσεις στην Ελλάδα το Yaris Cross (10μηνο 2024), ψάχνουμε να βρούμε τι το κάνει τόσο δημοφιλές. Του βάζει άραγε δύσκολα το νέο Captur, με το εξαιρετικά οικονομικό υβριδικό σύνολο;
Του Giovanni Lopes Απόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος Φωτογραφίες: Massimiliano Serra
Τα στατιστικά στοιχεία είναι συγκλονιστικά. Το ένα στα τρία (30,75%) αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στην Ελλάδα το πρώτο 10μηνο του έτους ανήκαν στην κατηγορία των B-SUV. Αν και σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές έχουν κάποιο αξιόλογο μοντέλο σε αυτήν την κατηγορία, σχεδόν ένα στα πέντε (19,32%) από τα B-SUV που πουλήθηκαν ήταν, σωστά το μαντέψατε, Toyota Yaris Cross. Κακά τα ψέματα, οι αγοραστές της κατηγορίας πάνε σε Yaris Cross δαγκωτό ή επιλέγουν κάποιο άλλο μοντέλο ανάλογα με τη σχεδίαση, την πρακτικότητα, το infotainment και την κατανάλωση. Τομείς στους οποίους είναι δυνατό το Renault Captur, οπότε ας δούμε πού υπερέχει το καθένα από τα δύο αυτά μοντέλα.
Αν και το Yaris Cross ανανεώθηκε πρόσφατα, το Captur είναι το νεότερο από τα δύο μοντέλα. Στους τιμοκαταλόγους της Renault, μπορείτε ακόμα να βρείτε και την προηγούμενη έκδοσή του. Το Yaris Cross απέκτησε μια βελτιωμένη έκδοση του υβριδικού συνόλου, με κυριότερη διαφορά την αύξηση της ισχύος από τους 116 στους 131 ίππους. Για πιο οικονομική λύση, το Yaris Cross με τους 116 ίππους εξακολουθεί να είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα.
ΙΣΟΠΑΛΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Αμφότεροι οι ανταγωνιστές είναι ευέλικτοι στην οδήγηση, το μεγαλύτερο προσόν τους όμως είναι η περιορισμένη κατανάλωση. Το γαλλικό αυτοκίνητο υπερέχει σε αστικό περιβάλλον, με μέση κατανάλωση στην πόλη 3,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα (4,2 λίτρα για το Toyota). Αυτό συμβαίνει επειδή το υβριδικό σύνολο των 145 ίππων εκμεταλλεύεται στο έπακρον τις δυνατότητες του ηλεκτροκινητήρα. Στην πόλη, το 32% του χρόνου κινήθηκε με ηλεκτρική ενέργεια (29% για το Yaris Cross), με τον βενζινοκινητήρα απενεργοποιημένο. Άρα δίχως να καταναλώνει σταγόνα βενζίνης. Ωστόσο, συνολικά, το ιαπωνικό μοντέλο αποδείχθηκε πιο οικονομικό. Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν 5,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, έναντι 5,4 λίτρων του Captur. Το Yaris Cross είναι λίγο πιο αργό στις επιταχύνσεις εν κινήσει, με αποτέλεσμα να ζορίζεις λιγάκι παραπάνω τον κινητήρα του, άρα είναι και ολίγον πιο θορυβώδες. Σαφής η υπεροχή του Captur στο θέμα της άνεσης. Όχι μόνο της ακουστικής, αλλά και λόγω ανώτερης απόσβεσης των κακοτεχνιών από την ανάρτησή του.
Σημαντικό ρόλο παίζει βέβαια και η τιμή αγοράς. Οι συγκεκριμένες εκδόσεις είναι από τις πλουσιότερες σε εξοπλισμό και ακριβότερες στην γκάμα των δύο μοντέλων. Ξεπερνούν με ευκολία τις 30.000 ευρώ. Ωστόσο, οι βασικές εκδόσεις των δύο μοντέλων είναι αρκετά φθηνότερες. Από τις 23.000 ευρώ περίπου ξεκινά το Captur (με θερμικό κινητήρα 90 ίππων), από τις 24.270 ευρώ ξεκινάει το Yaris Cross, με το υβριδικό σύνολο των 116 ίππων.
ΚΟΣΤΟΣ
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΑΠΑΤΟΥΝ
Στην αγορά ενός αυτοκινήτου πρέπει να συνδυάσεις τις ανάγκες με τα «θέλω» σου. Με άλλα λόγια, τη λογική με το συναίσθημα, με βάση και τις οικονομικές δυνατότητες. Το Captur σού δίνει πολλές επιλογές. Είναι διαθέσιμο με θερμικό κινητήρα (από 22.950 ευρώ – 90 ίπποι), με ήπια υβριδικό σύνολο (από 27.950 ευρώ – 140 ίπποι), με πλήρες υβριδικό σύνολο (από 31.060 ευρώ – 145 ίπποι) και με επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο (από 39.860 ευρώ – 160 ίπποι). Εναλλακτικά, υπάρχει ακόμα στοκ αυτοκινήτων της προηγούμενης γενιάς (από 21.910 ευρώ – 90 ίπποι). Οι τιμές αυτές ανεβαίνουν, λίγο ή πολύ, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού που θα επιλέξει κάποιος. Ανάλογα με το κινητήριο σύνολο, υπάρχουν 3-4 εκδόσεις εξοπλισμού.
Το Yaris Cross είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με υβριδικά σύνολα. Το παλαιότερο των 116 ίππων και το αναβαθμισμένο των 131 ίππων. Εάν θέλετε το σύνολο των 116 ίππων, οι διαθέσιμες εκδόσεις εξοπλισμού είναι τέσσερις. Το κόστος τους κυμαίνεται μεταξύ 24.270 και 28.360 ευρώ, προ πρόσθετου εξοπλισμού. Το Yaris Cross των 131 ίππων είναι διαθέσιμο σε πέντε εκδόσεις εξοπλισμού. Η τιμή αγοράς ξεκινά από τις 30.960 ευρώ και στην κορυφαία έκδοση ξεκινά από τις 35.760 ευρώ. Με επιβάρυνση 2.800 ευρώ, ορισμένες από τις εκδόσεις εξοπλισμού μπορούν να συνδυαστούν με τετρακίνηση.
Avantage Captur, θα βιαζόταν να πει κάποιος, λόγω του χαμηλότερου κόστους κτήσης. Δυστυχώς για τους κατόχους Renault (ή οποιουδήποτε άλλου B-SUV), στην Ελλάδα επικρατεί ένας παραλογισμός με το όνομα Yaris κι ακόμα περισσότερο με το Yaris Cross. Το ιαπωνικό μοντέλο είναι λες και δεν χάνει αξία στην αγορά του μεταχειρισμένου. Τα σχεδόν τρία χιλιάρικα παραπάνω που κοστίζει η βασική έκδοση του Yaris Cross της δοκιμής, ο ιδιοκτήτης του θα τα πάρει πίσω και με το παραπάνω. Αυτή τη στιγμή, στην ελληνική αγορά, για αυτοκίνητα 3-4 ετών, η μέση τιμή ενός Yaris Cross είναι σχεδόν 5.000 ευρώ παραπάνω σε σχέση με ένα αντίστοιχο Captur.
3-6 μήνες
Το τίμημα της δημοφιλίας του Yaris Cross είναι ο μεγάλος χρόνος αναμονής. Δεν είναι τυχαίο που όσοι το έχουν παραγγείλει ξημεροβραδιάζονται στον υπολογιστή για να βλέπουν σε πραγματικό χρόνο πότε θα κατασκευαστεί, πότε θα μπει στο πλοίο και πότε επιτέλους θα το ετοιμάσουν για παράδοση μόλις έρθει στην Ελλάδα. Αποφύγετε τα στοιχεία του εξοπλισμού που αυξάνουν τον χρόνο παράδοσης.
1-2 μήνες
Σαφέστατα μικρότερος ο χρόνος αναμονής για το Captur, αρκεί να μη ζητήσετε κάποιο «περίεργο» από τα έξτρα που αυξάνουν τον χρόνο παράδοσης.
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
ΠΟΛΥ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ
Με την ανανέωση του περσινού καλοκαιριού, το Yaris Cross απέκτησε ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και μεγαλύτερη οθόνη για το infotainment (10,4 ίντσες, από 8,0). Οι αλλαγές αυτές αρκούν για να κάνουν την καμπίνα του να δείχνει πιο μοντέρνα. Παρ’ όλα αυτά, εξακολουθεί να υπάρχει σεβαστή διαφορά από το γαλλικό μοντέλο. Αν και το Captur διαθέτει μικρότερων διαστάσεων ψηφιακό πίνακα οργάνων (10,2 ίντσες), αυτός είναι καλύτερα διαμορφώσιμος και διαθέτει λειτουργία πλήρους οθόνης για την προβολή του χάρτη του συστήματος πλοήγησης. Επιπλέον, διαθέτει μια κάθετου προσανατολισμού οθόνη 10,6 ιντσών για το infotainment, η οποία αποκρίνεται πολύ πιο γρήγορα και έχει καλύτερα γραφικά. Ωστόσο, την ουσιαστική διαφορά κάνουν οι επενδύσεις.
Η ποιότητα των υλικών στο γαλλικό μοντέλο είναι σαφώς ανώτερη, κάτι που ίσως να μην είναι ευδιάκριτο στις φωτογραφίες, αλλά είναι ξεκάθαρο αν επισκεφθείς τις εκθέσεις των δύο εταιριών. Δεν είναι κακό το Yaris Cross, απλά το Captur υπερέχει. Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού του κάθε μοντέλου, υπάρχουν διαφορές στα φινιρίσματα και τις επενδύσεις, οπότε πάρτε τον χρόνο σας πριν επιλέξετε. Το τιμόνι του Yaris Cross είναι λίγο πιο κάθετο, οπότε η θέση οδήγησης θυμίζει περισσότερο sedan παρά SUV. Όσον αφορά τους χώρους, έχουμε ισοπαλία. Παρόλο που το Yaris Cross είναι περίπου έξι εκατοστά πιο κοντό από το Captur. Το γαλλικό μοντέλο έχει σαφώς μικρότερο χώρο αποσκευών, αν και αυτός μπορεί να αυξηθεί σημαντικά χάρη στο συρόμενο πίσω κάθισμα (και να ξεπεράσει το Yaris Cross). Σπάνια συναντάς αυτή τη δυνατότητα σε B-SUV. Επίσης, σπάνιοι στην κατηγορία είναι οι αεραγωγοί για τις πίσω θέσεις, τους οποίους διαθέτει το Captur. Το Yaris Cross, από την άλλη, διαθέτει αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ο οποίος μειώνει την γκρίνια στα ταξίδια. Αξία ανεκτίμητη.
CAPTUR
10,6 ίντσες
Η κάθετη οθόνη του γαλλικού μοντέλου είναι πρακτική, ειδικά όταν χρησιμοποιείς το σύστημα πλοήγησης. Επιπλέον, στο κάτω μέρος της, μπορείς να επιλέξεις να εμφανίζει λοιπές λειτουργίες.
Ορατότητα
Συνολικές κλειστές γωνίες 124°
Ορατότητα στο πίσω μέρος 34%
(εμπόδιο ύψους 70 cm) 7,9 μ.
Ο χώρος αποσκευών του Captur είναι πλήρως διαμορφώσιμος: συνδυάζεται με συρόμενο (έως 14 εκ.) πίσω κάθισμα και ρυθμιζόμενο σε ύψος δάπεδο. Θυσιάζοντας τον χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 407 λίτρα. Με την εταζέρα στη θέση της, το πίσω κάθισμα τέρμα πίσω και το δάπεδο του χώρου αποσκευών στην κανονική θέση, ο χώρος αποσκευών μειώνεται στα 203 λίτρα. Εάν χαμηλώσεις το δάπεδο του χώρου αποσκευών κατά 15 εκατοστά, η συνολική χωρητικότητα αυξάνεται στα 290 λίτρα. Τα φινιρίσματα είναι αρκετά ποιοτικά, με επένδυση ακόμα και στα πλαϊνά. Διαθέτει ένα φως στα αριστερά και από ένα άγκιστρο για τσάντες στην κάθε πλευρά.
Συνολική χωρητικότητα (λίτρα) 290
Με το συρόμενο κάθισμα εμπρός407
Εκ των οποίων κάτω από το δάπεδο (λίτρα) –
Κaτώφλι φόρτωσης (εκατοστά) 76
YARIS CROSS
Ορατότητα
Συνολικές κλειστές γωνίες 115°
Ορατότητα στο πίσω μέρος 32%
(εμπόδιο ύψους 70 cm) άνω των 10 μ.
ΑΡΚΕΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΟΤο Yaris Cross διαθέτει επίσης δάπεδο με μεταβλητό ύψος (11 εκ.), το οποίο χωρίζεται σε δύο μέρη (60/40) ώστε να χαμηλώνει μόνο το τμήμα που επιθυμείς. Στην έκδοση GR Sport, το δάπεδο του χώρου αποσκευών καλύπτεται από μοκέτα, κάτι που δημιουργεί πρόβλημα όταν τα δύο τμήματα της επιφάνειας του χώρου αποσκευών δεν είναι στο ίδιο ύψος. Η πλάτη του πίσω καθίσματος είναι διαιρούμενη (40/20/40), με το κεντρικό τμήμα της να λειτουργεί και ως καταπακτή για μεγάλα αντικείμενα (π.χ. σκι). Τα πλαϊνά δεν διαθέτουν επένδυση, άρα μην απορήσετε αν βρείτε γρατζουνιές. Διαθέτει φως και παροχή ρεύματος στα αριστερά, καθώς και κιτ επισκευής ελαστικού κάτω από το δάπεδο.
Συνολική χωρητικότητα (λίτρα) 341
Με το συρόμενο κάθισμα εμπρός-
Εκ των οποίων κάτω από το δάπεδο (λίτρα) –
Κaτώφλι φόρτωσης (εκατοστά) 77
ΠΟΙΟΤΗΤΑ
ΜΙΚΡΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ
Όσον αφορά την εσωτερική σχεδίαση, το καθένα επιλέγει τον δικό του δρόμο. Πώς τα πάνε, όμως, όταν από το υποκειμενικό (σχεδίαση) περνάμε στο αντικειμενικό (ποιότητα); Παραδώσαμε τα δύο αυτοκίνητα στο Κέντρο Δοκιμών μας, όπου αναλύθηκε σε βάθος η ποιότητα κατασκευής τους. Ξεκινώντας από το αμάξωμα, όπου και τα δύο αυτοκίνητα παίρνουν καλό βαθμό. Δεν εντοπίσαμε εμφανή ελαττώματα στη βαφή, ωστόσο τα διάκενα μεταξύ των κινούμενων επιφανειών (καπό, πόρτες και πόρτα χώρου αποσκευών) δεν είναι πάντα σωστά ευθυγραμμισμένα. Ειδικά στην περίπτωση του Yaris Cross, το οποίο όμως δείχνει να υπερέχει σε μονωτικά υλικά. Στην καμπίνα, η υπεροχή του Captur είναι οφθαλμοφανής. Τα υλικά στο ταμπλό και τα πάνελ των θυρών είναι ανώτερης ποιότητας. Μικρό προβάδισμα του Yaris Cross στα καθίσματα, αν και στο γαλλικό αυτοκίνητο διαθέτουν επίσης ποιοτικές επενδύσεις και πλούσιο γέμισμα. Όσον αφορά τους αποθηκευτικούς χώρους, κανένα δεν θα χαρακτηρίζαμε «αστέρι». Ούτε από πλευράς χωρητικότητας ούτε από πλευράς φινιρίσματος. Για παράδειγμα, μόνο οι θήκες γύρω από τον επιλογέα του Captur διαθέτουν λαστιχένιο πάτο, ώστε να μη γλιστρά και να μην κάνει φασαρία όποιο αντικείμενο βάλετε σε αυτές. Το Captur υπερέχει σε ηχομόνωση, ειδικά όσο αυξάνεται η ταχύτητα. Αυτό που είναι περίεργο είναι ότι το Captur δεν διαθέτει ηχοαπορροφητικά υλικά μεταξύ του χώρου του κινητήρα και της καμπίνας, ενώ το Yaris Cross διαθέτει. Και στα δύο αυτοκίνητα, το πλαστικό προστατευτικό στο εσωτερικό των θόλων των τροχών σού επιτρέπει να αισθάνεσαι τα πετραδάκια (ή τα νερά) που πετάγονται από τα λάστιχα.
CAPTUR
ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
Η ποιότητα της βαφής είναι καλή, με λεπτά στρώματα μόνο γύρω από τους μεντεσέδες των θυρών και στον χώρο του κινητήρα. Δεν είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένα το καπό και οι πόρτες. Βελτιωμένες οι τσιμούχες.
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Οι Γάλλοι έχουν προσέξει αρκετά την καμπίνα, ειδικά στα ορατά σημεία. Τα επιλεγμένα υλικά είναι ευχάριστα στην όψη και την αφή. Ικανοποιητικά τα καθίσματα, με επένδυση από οικολογικό δέρμα.
ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ
1. Το ταμπλό συνδυάζει μαλακά πλαστικά, με σατέν στοιχεία και υφασμάτινα μέρη με εμφανείς ραφές. Η συναρμολόγηση είναι καλή, με ελάχιστα διάκενα μεταξύ των διαφορετικών στοιχείων, τα οποία είναι ευχάριστα στην αφή.
2. Η προσοχή στην ποιότητα των υλικών ισχύει και για λεπτομέρειες τις οποίες συχνά παραβλέπουν οι κατασκευαστές. Όπως είναι για παράδειγμα οι μαλακές άκρες της κονσόλας γύρω από τον επιλογέα. Ευχάριστη λεπτομέρεια, καθώς εκεί ακουμπά πολύ συχνά το γόνατό σου.
ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ
1.Οι τσιμούχες στερεώνονται στην πόρτα μόνο σε ορισμένα σημεία, γεγονός που επιτρέπει σε βρομιές και νερά να περάσουν. Ακόμα και το δάχτυλό σου περνάει, αν ασκήσεις ελάχιστη πίεση.
2. Οι σιδηρόδρομοι του καθίσματος είναι ανυψωμένοι και διαθέτουν προστατευτικό στο τελείωμά τους. Ωστόσο, προεξέχουν οι βίδες με το εκτεθειμένο σπείρωμα, αποτελώντας άμεσο κίνδυνο για τα παπούτσια (ή τα γυμνά πόδια) των πίσω επιβατών.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Στοιχεία κατασκευαστή αυτοκινήτου δοκιμής
Κινητήρας
Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπροστά, σε εγκάρσια διάταξη
Άμεσου ψεκασμού βενζίνης
Χωρητικότητα 1.598 κ.εκ.
Iσχύς θερμικού κινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 94 ίπποι/5.600 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 148 Nm/3.600 σ.α.λ.
Iσχύς ηλεκτροκινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 49 PS
Μέγιστη ροπή: 205 Nm
Συνδυαστική ισχύς
145 PS
Μετάδοση
Κίνηση εμπρός
Ημιαυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 170 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 10,6 δλ.
Κατανάλωση καυσίμου
Κατασκευαστή (WLTP): 4,6 λίτρα/100 χλμ.
Δοκιμής: 5,4 λίτρα/100 χλμ
Εκπομπές CO2: 105 γρ./χλμ.
Pεζερβουάρ
48 λίτρα
Μπαταρία
Ιόντων λιθίου
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος): 4.239 x 1.797 x 1.575 χιλ.
Μεταξόνιο 2.639 χιλ.
Βάρος 1.370 κιλά
Χώρος αποσκευών
348-1.458 λ.
Τιμή αγοράς
32.250€
YARIS CROSS
ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
Δίχως αστοχίες η εφαρμογή της βαφής, αλλά οι πόρτες δεν είναι σωστά ευθυγραμμισμένες. Το ίδιο ισχύει για το καπό και την πόρτα του χώρου αποσκευών. Με επιμέλεια έχουν τοποθετηθεί οι τσιμούχες, αλλά το πλαίσιο δεν διαθέτει επαρκή ηχομονωτικά υλικά.
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Άκαμπτα τα πλαστικά στο ταμπλό και τα πάνελ των θυρών (με εξαίρεση τα υποβραχιόνια), με προσεγμένη συναρμογή. Το φινίρισμα του χώρου αποσκευών θα μπορούσε να είναι καλύτερο.
ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ
1. Οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι από διάτρητες μικροΐνες στο κεντρικό τμήμα και από γνήσιο δέρμα για τα πλαϊνά και τα προσκέφαλα. Πολύ καλή η συναρμογή τους.
2. Οι σιδηρόδρομοι των εμπρός καθισμάτων διαθέτουν προστατευτικό στο τελείωμά τους και δείχνουν αρκετά προσεκτικά κατασκευασμένοι.
ΔΕN ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ
1.Η επένδυση της οροφής δεν έχει ιδιαίτερα καλή συναρμογή. Ιδιαίτερα γύρω από την πλαφονιέρα.
2. Αν κοιτάξεις προς τα πεντάλ, επειδή κάτι σου έπεσε για παράδειγμα, παρατηρείς ότι η μοκέτα του δαπέδου είναι κοντή και μπορείς να δεις το ηχοαπορροφητικό υλικό.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Στοιχεία κατασκευαστή αυτοκινήτου δοκιμής
Κινητήρας
Τρικύλινδρος σε σειρά, μπροστά, σε εγκάρσια διάταξη
Άμεσου ψεκασμού βενζίνης
Χωρητικότητα 1.490 κ.εκ.
Iσχύς θερμικού κινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 92 ίπποι/5.500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 120 Nm/3.600-4.800 σ.α.λ.
Iσχύς ηλεκτροκινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 84 PS
Μέγιστη ροπή: 185 Nm
Συνδυαστική ισχύς
131 PS
Μετάδοση
Κίνηση εμπρός
Αυτόματο κιβώτιο eCVT
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 170 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 10,7 δλ.
Κατανάλωση καυσίμου
Κατασκευαστή (WLTP): 4,8 λίτρα/100 χλμ.
Δοκιμής: 5,1 λίτρα/100 χλμ
Εκπομπές CO2: 108 γρ./χλμ.
Pεζερβουάρ
36 λίτρα
Μπαταρία
Ιόντων λιθίου
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος): 4.180 x 1.765 x 1.590 χιλ.
Μεταξόνιο 2.560 χιλ.
Βάρος 1.230 κιλά
Χώρος αποσκευών
397-1.097 λ.
Τιμή αγοράς
33.660€
ΠΩΣ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΣΕ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΝ
Τα δύο B-SUV αποδείχτηκε ότι σε προστατεύουν επαρκώς, αλλά όχι εξαιρετικά, με βάση τα αποτελέσματα του Κέντρου Δοκιμών μας. Ξεκινάμε από το Captur, το οποίο δεν διέπρεψε σε πλευρική πρόσφυση, παρόλο που φορούσε ελαφρά φαρδύτερα ελαστικά (225/50R19, έναντι 215/50R18 του Yaris Cross). Επιπλέον, δεν κατάφερε να αποφύγει την πρόσκρουση σε τρεις από τις δοκιμασίες των ADAS, όπως μπορείτε να δείτε και στη διπλανή σελίδα. Μιλώντας για τα ADAS, το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος λειτούργησε σωστά και στα δύο αυτοκίνητα. Τα ποδήλατα και τα πατίνια ανιχνεύονται μόνο σε ταχύτητες έως 30 χλμ./ώρα. Στα ADAS υπερέχει το Yaris Cross, το οποίο σημείωσε υψηλότερες τιμές και στις δοκιμές κρατήματος. Το Captur υπερέχει στις δοκιμές ευστάθειας, τις οποίες ολοκληρώνει με ελαφρά υψηλότερη ταχύτητα. Παρατηρήστε ότι τα δύο αυτοκίνητα έχουν σχεδόν την ίδια ταχύτητα στη δοκιμασία διπλής αλλαγής λωρίδας σε βρεγμένο οδόστρωμα. Ωστόσο το Captur έχει πιο ομοιογενή συμπεριφορά στην έξοδο του πρώτου διαδρόμου, αλλά και στην τελική ευθυγράμμιση στον τρίτο διάδρομο, καθιστώντας σημαντικά ευκολότερο το έργο του οδηγού. Το Yaris Cross, από την άλλη, εμφανίζει μικρή τάση για υπερστροφή στην τελική ευθυγράμμιση, αυξάνοντας τον βαθμό δυσκολίας για τον οδηγό.
Όλες οι ειδήσεις
Πωλήσεις ηλεκτρικών: Αυτή είναι η εταιρεία που έχει πλησιάσει την Tesla σε απόσταση αναπνοής