Μεσούσης της αυτοκινητικής «ξηρασίας» τόσο από πλευράς αισθητικής, όσο και κυρίως από πλευράς οδηγικής ευχαρίστησης, Cupra και Audi επιμένουν σε εγνωσμένης υψηλής αξίας κλασσικές συνταγές και προσφέρουν δύο υπερσύγχρονες hatchback δημιουργίες χάρμα οφθαλμών και ψυχής. Eυτυχώς που επιμένουν και…πάντα τέτοια να έχουμε!
του Αλέξανδρου Ι. Βενιού, Φωτογραφίες Ναυσικά Βασιλειάδου
Καλώς ή κακώς τα κατ’ επίφαση τζιπ, τα επονομαζόμενα SUV και οι παραλλαγές τους (βλ. crossover) ήρθαν και έμειναν, ρίζωσαν στις ζωές μας. Βεβαίως «ρίζωσαν» μόνο και μόνο γιατί πουλάνε πολύ γεμίζοντας τα ταμεία των κατασκευαστών και εννοείται πως, ότι συντηρεί τη καταναλωτική μανία και το εγώ του πελάτη (σ.σ. που πάντα έχει δίκιο;), απλά δεν αγγίζεται, καθότι οι καιροί είναι περίεργοι εν πολλοίς δύσκολοι. Για όλους, ακόμα και για μεγαθήρια του χώρου. Έτσι λοιπόν φθάσαμε στο σημείο, τα άχαρα – άκομψα ως εικόνα και πλαδαρά-αδιάφορα (στη συντριπτική τους πλειοψηφία) στην οδική συμπεριφορά τζιποειδή να κατακλύζουν πλέον τους δρόμους ανά τη υφήλιο. Μόνο και μόνο επειδή, προσφέρουν μεγάλους εσωτερικούς χώρους, ανεβαίνουν με άνεση στα πεζοδρόμια και επιτρέπουν στους ιδιοκτήτες τους να κοιτούν αφ’ υψηλού τους υπόλοιπους…
Μεταξύ μας, συμπαθάτε με, αλλά δεν είμαι φίλος και ούτε πρόκειται. Και ξέρετε γιατί;
Δεν έχουν περάσει παρά μόλις πέντε μήνες από, τη στιγμή που συγκεντρώσαμε και οδηγήσαμε στην ανάβαση της Ριτσώνας επτά hatchback που σας παρουσιάσαμε στο τεύχος Απριλίου. Προφανής μα κυρίως αυτονόητη η συγκίνηση για τον υποφαινόμενο, λόγω του «προσκυνήματος» στον ιερό τόπο των Ελληνικών αγώνων αυτοκινήτου. Εκεί όπου σε κάθε μέτρο, σε κάθε στροφή αναβιώνουν εικόνες μαγικές από, ανθρώπους και μηχανές που έχουν αφήσει ανεξίτηλο το προσωπικό τους ίχνος, επηρεάζοντας καταλυτικά τη τετράτροχη φιλοσοφία πάρα πολλών εξ’ ημών. Την ίδια ώρα ωστόσο, η συνύπαρξη με τη συγκεκριμένη κατηγορία μοντέλων, κάθε φορά αναβιώνει λατρεμένες αναμνήσεις, από την περίοδο όπου όλα περιστρέφονταν γύρω από ένα άξονα και μόνο: την ευχαρίστηση!
Είτε περιεργαζόσουν τη σιλουέτα τους, είτε τα οδηγούσες τα συναισθήματα που σου προκαλούσαν ως επί το πλείστον, ήταν συναισθήματα ευεξίας έως και άκρατης κατά περίπτωση. Συναισθήματα κοντολογίς που εξαιρετικά δύσκολα θα σου προκαλέσει η συμβίωση με ένα άχαρο SUV. Μετά από όλα αυτά, γίνεται εύκολα αντιληπτό πως η αντιπαράθεση που ακολουθεί ανάμεσα σε δύο ήπια υβριδικά hatchback εξ αγχιστείας αδελφά μοντέλα, στο ανανεωμένο Cupra Leon και στο Audi A3 Allstreet, ήρθε να αποτελέσει για το γράφοντα μία επιστροφή πίσω στις ρίζες, εξυπακούεται ευχάριστη. Ελπίζω να αποτελέσει το ίδιο και για εσάς!
Τόλμη και γοητεία
Δε νομίζω να πιστεύει κάποιος πως δεν συνιστά τόλμη στη παρούσα χρονική συγκυρία, όχι μόνο η διατήρηση μα και η διαρκής εξέλιξη hatchback μοντέλων στη γκάμα μιας αυτοκινητοβιομηχανίας, για τους προαναφερόμενους λόγους. Από οικονομοτεχνικής άποψης τουλάχιστον. Παρόλα αυτά Cupra και Audi σεβόμενες τη πλούσια παράδοση τους, αλλά και τη μερίδα των πιστών με άποψη επιμένουν να επενδύουν στη συγκεκριμένη κατηγορία και πολύ ορθώς πράττουν. Γιατί αμφότερα τα μαζεμένα και σχεδόν ταυτόσημα σε διαστάσεις (Cupra Leon 4,39μ./Audi A3 Allstreet 4,35 μ.) πεντάθυρα αμαξώματα των σημερινών αντιπάλων, κυριολεκτικώς σφύζουν από γοητεία. Τόσο το άρτι αφιχθέν στην Ελληνική αγορά Iσπανικό μοντέλο που πρόσφατα υπεβλήθη σε αισθητικού χαρακτήρα επεμβάσεις, όσο και το Γερμανικό που συνιστά (λόγω σχεδιαστικών ιδιαιτεροτήτων/αυξημένης απόστασης από το έδαφος) τη crossover παραλλαγή του επίσης πρόσφατα ανανεωμένου Α3.
Εν αρχή το μάυρο Cupra Leon λοιπόν, του οποίου το μυώδες παρουσιαστικό σε βάζει ευθύς εξαρχής στο κλίμα της all time classic λατρεμένης κατηγορίας, την οποία και εκπροσωπεί επαξίως θα πρόσθετα! Αν έπρεπε να χαρακτηριστούν συνοπτικά οι αλλαγές που έχουν συντελεστεί στο χαμηλό και αρκετά φαρδύ αμάξωμα, τότε η μοναδική λέξη που ταιριάζει γάντι είναι αναβάθμιση, πρωτίστως σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης. Έτσι στο εμπρόσθιο τμήμα του, κατ’ αρχήν, δεσπόζει η νέα σχεδιαστική γλώσσα της CUPRA που χαρακτηρίζεται από, την επανασχεδιασμένη μουσούδα με ακόμη πιο επιθετικά στοιχεία. Οι μεγαλύτεροι αεραγωγοί, η καινούργια μάσκα που θυμίζει ρύγχος καρχαρία, αλλά και οι νέοι τριγωνικοί προβολείς CUPRA Matrix LED (που προέρχονται από το αμιγώς ηλεκτρικό Tavascan), συνιστούν τις εμφατικές αλλαγές που δίνουν το στίγμα της ανανέωσης.
Ακολούθως στο πίσω τμήμα συναντούμε, το ενσωματωμένο και φωτιζόμενο πλέον λογότυπο CUPRA στο κέντρο της πόρτας του χώρου αποσκευών, ο επανασχεδιασμένος πίσω προφυλακτήρας, καθώς και η νέας σχεδίασης σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών. Συνολικά οι νέες προσθήκες, αν και σχετικά περιορισμένες σε έκταση εν τούτοις, σε συνδυασμό με τα υφιστάμενα χαρακτηριστικά (βλ. αεροτομή οροφής, πίσω διαχύτης αέρα) υπερτονίζουν το σπορτίφ προφίλ του Ισπανικού μοντέλου καθιστώντας ως εκ τούτου, άκρως γοητευτικό. Εξυπακούεται πως, στο ίδιο ακριβώς σπορτίφ κλίμα κινείται και η εικόνα στο ευρύχωρο σαλόνι του οποίου, ο σκουρόχρωμος διάκοσμος, η ποιότητα κατασκευής-υλικών και ο εξοπλισμός, υποστηρίζουν και πάλι απόλυτα τις premium βλέψεις της CUPRA καθώς άπαντα κινούνται σε υψηλά επίπεδα αποδεικνύοντας προσοχή στη κάθε λεπτομέρεια!
Eδώ λοιπόν το στίγμα δίνεται εκ νέου από, τα καθίσματα τύπου μπάκετ για οδηγό-συνοδηγό με αυξημένη πλευρική στήριξη, το πανέμορφο και θερμαινόμενο flat bottom τιμόνι (με paddles αλλαγής ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου DSG) και τις επενδύσεις με μαλακό αφρώδες υλικό στο ταμπλό. Όσον αφορά στη λίστα της ανανέωσης, εδώ έχουν προστεθεί κάποια επιπλέον χαρακτηριστικά που τελικώς προσδίδουν στο μοντέλο μία αίσθηση υψηλότερης απτής ποιότητας σε επίπεδο εντυπώσεων αλλά και ουσίας. Έτσι στο κομμάτι της αισθητικής καταγράφονται, επανασχεδιασμός της κεντρικής κονσόλας και των εσωτερικών πάνελ στις πόρτες, αλλά και καινούργια υλικά σε τρισδιάστατα παραμετρικά μοτίβα στην επένδυση του ταμπλό, που έχουν επιλεγεί με κριτήριο τη βιωσιμότητα. Μάλιστα η τελευταία ενισχύεται έτι περισσότερο και από τη καλαίσθητη επένδυση του σαλονιού που αποτελείται από ανακυκλωμένες υφασμάτινες μικροΐνες και οικολογικό δέρμα. Το τελικό αποτέλεσμα πάντως ικανοποιεί απόλυτα καθότι καλαίσθητο, ενώ την ίδια ώρα συνδράμουν και στο κομμάτι της άνεσης όντας ιδιαίτερα αναπαυτικά.
Πέραν αυτών, εξίσου αναβαθμισμένη είναι και η ψηφιακή εμπειρία είτε αναφερόμαστε στο ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, είτε στην εντυπωσιακή και μεγαλύτερη κεντρική έγχρωμη οθόνη αφής 12,9 ιντσών του infotainment. Η τελευταία παρέχει σαφώς υψηλότερο επίπεδο ψηφιακής τεχνολογίας, χάρη στο νέο λογισμικό που εξασφαλίζει όντως στη πράξη ευκολότερη περιήγηση στο πληρέστατο μενού λειτουργιών. Η παντελής απουσία ωστόσο φυσικών διακοπτών, είναι ένα θέμα που ενδεχομένως θα προβληματίσει τους λιγότερο εξοικειωμένους οδηγούς σε πρώτο χρόνο τουλάχιστον. Πάντως η τοποθέτηση πάνω στο τιμόνι, μπουτόν που επενεργεί στη λειτουργία κάποιων επιμέρους συστημάτων (βλ. lane assist, adaptive cruise control κ.α.), διευκολύνει σημαντικά σε επίπεδο εργονομίας και προσμετράται στα θετικά, όπως εξάλλου και η παρουσία αρκετών θέσεων για μικροαντικείμενα. Τέλος σ’ αφορά στους διαθέσιμους χώρους, στο σαλόνι τέσσερις ενήλικες με ανάστημα έως 1,87μ. θα βολευτούν άψογα χωρίς καμία παραχώρηση. Αντίθετα στο χώρο αποσκευών τα 380 λίτρα χωρητικότητας αποδεικνύονται οριακά επαρκή.
Το Audi A3… αλλιώς!
Και στην αντίπερα όχθη περιμένει το Audi A3 Allstreet στην ιδιαίτερη, κίτρινη μεταλλική απόχρωση Python της δοκιμής. Όπως μαρτυρά o όρος Allstreet πρόκειται επί της ουσίας για τη crossover παραλλαγή του A3 Sportback, με την οποία η Γερμανική εταιρεία προσδοκά να προσελκύσει αγοραστές που, ναι μεν δεν επιθυμούν να εγκαταλείψουν τη hatchback κατηγορία και τα καλά της (βλ. νεανικός χαρακτήρας, ευχρηστία, οδική συμπεριφορά) παρόλα αυτά κάπου στα κατάβαθα της ψυχής τους θέλγονται και από τη διαφορετικότητα των crossover σε επίπεδο εμφάνισης κατά κύριο λόγο. Το βασικό συστατικό της συγκεκριμένης συνταγής λοιπόν, σχετίζεται με το αυξημένο κατά τρία εκατοστά ύψος του πατώματος από το έδαφος (σε σχέση με τη συμβατική έκδοση του μοντέλου) και βέβαια το διαφορετικό «dress code” του αμαξώματος σε επιμέρους σημεία. Το αυξημένο ύψος από το έδαφος προέκυψε από τη τοποθέτηση, ελαφρώς μεγαλύτερων ελατηρίων και αμορτισέρ τα οποία στη πίσω ανάρτηση (πολλαπλών συνδέσμων) είναι τοποθετημένα χωριστά και όχι ομόκεντρα (επιλογή που αποσκοπεί στη καλύτερη άνεση και στην αποτελεσματική διαχείριση του πλαισίου στην άσφαλτο και σε ήπιες εκτός δρόμου διαδρομές). Μήνυμα προς – θαρραλέους λόγω δικίνητης μετάδοσης ασφαλώς – υποψήφιους αγοραστές με διάθεση για περιπέτεια έξω στη φύση: η Γερμανική εταιρεία ανακοινώνει γωνίες προσέγγισης και διαφυγής 15,1ο και 26,9ο . Απλά το αναφέρω για τυπικούς λόγους και μόνον!
Όσον αφορά στα της εξωτερικής εμφάνισης του A3 Allstreet οι ιδιαίτερες στυλιστικές επιλογές αποσαφηνίζουν μια και καλή τον εμπορικό προσανατολισμό του. Στο εμπρόσθιο μέρος σήμα κατατεθέν τί άλλο παρά, η τεράστια οκτάγωνη μάσκα Singleframe με τις χαρακτηριστικές κυψελοειδείς γρίλιες που είναι βαμμένη σε μαύρη ματ απόχρωση και εκτείνεται χαμηλά έως τη βάση του προφυλακτήρα. Στα δύο άκρα του τελευταίου υφίστανται τραπεζοειδείς αεραγωγοί, ενώ μία ακόμα πινελιά που συμπληρώνει εύστοχα το άκρως εντυπωσιακό σύνολο, είναι η ασημί απόχρωση του σπόιλερ.
Επιπλέον υφίστανται τα εκ των ουκ ων άνευ, ευμεγέθη πλαστικά προστατευτικά στους θόλους των τροχών και τα μαρσπιέ, αλλά και μπάρες οροφής στοιχεία που εν τέλει τονίζουν τον crossover χαρακτήρα, δημιουργώντας την αίσθηση ενός ακόμα πιο υψηλού αμαξώματος απ’ ότι είναι στη πραγματικότητα. Ανάλογα εντυπωσιακό και το υπερυψωμένο πίσω μέρος όπου ξεχωρίζουν, η τραπεζοειδής διαμόρφωση στα άκρα του προφυλαχτήρα αλλά και ο διαχύτης αέρα ο οποίος διαδραματίζει το ρόλο προστατευτικής ποδιάς. Ως παρουσία το A3 Allstreet λοιπόν έχει πετύχει το στόχο του, καθώς όντως ξεχωρίζει χωρίς όμως τη παραμικρή απώλεια ή υπερβολή σε επίπεδο καλαισθησίας, αποπνέοντας έντονα τον premium χαρακτήρα που χαρακτηρίζει όλες ανεξαιρέτως τις προτάσεις της Audi. Ο οποίος συναντάται ασφαλώς και στα ενδότερα, στο σαλόνι του μοντέλου με άλλα λόγια. Ως είθισται, η ποιότητα κατασκευής – υλικών όπως φυσικά και ο διάκοσμος κινούνται σε κορυφαία επίπεδα, ένα σκαλί πιο πάνω από τον εξίσου δυνατό σημερινό αντίπαλο του, ενώ ισοπαλία καταγράφεται σε ότι αφορά στον εξοπλισμό άνεσης/ ασφάλειας και ψηφιακής τεχνολογίας που είναι πληρέστατος.
Η παρουσία του Audi Virtual Cockpit, αναμφίβολα προϊδεάζει άκρως θετικά για τη συνέχεια, καθώς περιλαμβάνει όλα τα καλούδια της σύγχρονης ψηφιακής τεχνολογίας. Έτσι λοιπόν, ο οδηγός ακριβώς μπροστά στο οπτικό του πεδίο έχει μία έγχρωμη οθόνη 10,1 ιντσών που αποτελεί το πίνακα οργάνων, ενώ στο μέσο του ταμπλό υφίσταται η επίσης έγχρωμη οθόνη αφής 12,3 ιντσών του συστήματος πολυμέσων ΜΜΙ η οποία είναι τοποθετημένη υπό γωνία προς τον οδηγό εφαρμογή που διευκολύνει σημαντικά, τόσο το χειρισμό της όσο και τη θέαση των πληροφοριών που παρέχει.
Kάτω από την κεντρική οθόνη του infotainment και στη κεντρική κονσόλα υφίστανται φυσικοί διακόπτες για το χειρισμό του κλιματισμού, του ηχοσυστήματος και την λειτουργία συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού (βλ. ESP, Lane Departure Warning κ.α.), επιλογή που καθιστά άμεση του προσαρμογή του οδηγού. Στη λίστα του βασικού εξοπλισμού περιλαμβάνονται επίσης τα πάντα πλην ενός στοιχείου: κάμερα οπισθοπορείας δεν προσφέρεται παρά μόνον πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, έλλειψη που σαφώς και σε μοντέλο αυτής της κατηγορίας μάλλον κρίνεται άστοχη. Σε επίπεδο χωροταξίας τέλος, ο χώρος αποσκευών έχει την ίδια ακριβώς χωρητικότητα (380 λίτρα), όμως οι διαθέσιμοι χώροι για τους πίσω επιβάτες δεν είναι το ίδιο άνετοι αν οι τελευταίοι ξεπερνούν σε ανάστημα το 1,80μ. κι αυτό εξαιτίας της πλάτης των εξαιρετικών τύπου μπάκετ εμπρός καθισμάτων.
Επιτέλους οδηγούμε ξανά!
Αυτή είναι η μοναδική φράση που αποτυπώνει με ακρίβεια τη οδηγική εμπειρία πίσω από τα πανέμορφα γαργαλιστικά στην όψη τιμόνια των δύο μονομάχων. Έστω κι αν στη πράξη προκύπτουν διαφορές, έστω κι αν εν τέλει ο χαρακτήρας τους διαφέρει συνολικά παρά τη σχεδόν πλήρη ταύτιση τους σε ότι αφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά τους. Ναι η γεύση που αποκομίζεις μετά την συνύπαρξη μαζί τους, είναι αναπάντεχα ευχάριστη και αυτό συγκρατώ τελικά. Πριν προχωρήσω στο… παρασύνθημα σας οφείλω μία διευκρίνιση που θεωρώ ότι είναι αναγκαία: η θετική τοποθέτηση μου δεν σχετίζεται επ’ ουδενί με τη λογική του «στην αναβροχιά καλό και το χαλάζι», εξαιτίας της σχεδόν χρόνιας πλήξης που προκύπτει από την (αναγκαστική) συνύπαρξη με τα μοδάτα περίπτερα με τροχούς. Σε καμία περίπτωση όχι και είμαι κατηγορηματικός! Τόσο το Cupra, όσο και το (μοδάτο) A3 Allstreet εκτός από στυλ, έχουν και κρυφές χάρες που τις χαρίζουν απλόχερα στον οδηγό τους φτιάχνοντας του τη ψυχική διάθεση.
Υπομονή και ευθύς αμέσως θα καταλάβετε τί εννοώ ακριβώς. Όπως προανέφερα αμφότερα ταυτίζονται σε επίπεδο τεχνικών χαρακτηριστικών. Κάτω από τα αμαξώματα τους φιλοξενούν το ίδιο ακριβώς ήπιο υβριδικό σύστημα 48V που αποτελείται από, το γνωστό τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5 TFSI που αποδίδει 150 ίππους στις 5.000 σ.α.λ., μέγιστη ροπή 250Nm από τις 1.500 έως τις 3.000σ.α.λ.(υπενθυμίζω διαθέτει τεχνολογία ACT που απενεργοποιεί τους δύο κυλίνδρους σε συνθήκες κίνησης με χαμηλό φορτίο) και έναν ηλεκτροκινητήρα 12 ίππων και μέγιστης ροπής 50 Nm. Επιπλέον και στις δύο προτάσεις η ισχύς μεταδίδεται στον εμπρός άξονα μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη και επτά σχέσεων (μόνο η ονομασία αλλάζει DSG για το Cupra, S Tronic για το A3 Allstreet), ενώ η μετάδοση και στα δύο υποβοηθείται σημαντικά από τη παρουσία ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού XDS.
Με δεδομένο το σχεδόν παραπλήσιο βάρος των αμαξωμάτων 1.326 κιλά το Leon και 1.350 κιλά το Α3, θεωρητικά οι διαφορές τους σε επίπεδο επιδόσεων πρέπει να είναι αμελητέες. Και όντως στη πράξη έτσι ακριβώς έχουν τα πράγματα, αν και το ελάχιστα βαρύτερο Audi εμφανίζεται τελικώς λίγο πιο γρήγορο έναντι του Cupra, τόσο στη διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα (8,4’’ έναντι 8,7’’), όσο και στη τελική ταχύτητα (220 χλμ./ώρα έναντι 215 χλμ./ώρα). Αντίθετα ισοπαλία προκύπτει στο τομέα της κατανάλωσης όπου η μέση κατανάλωση της δοκιμής και στους δύο αντίπαλους κλείδωσε πεισματικά στα 6,4-6,6 λίτρα/ 100χλμ.! Σημειωτέων πως, οι παραπάνω εξαιρετικές τιμές προέκυψαν με έντονη πίεση και πολύ γρήγορους ρυθμούς! Και τώρα φθάνουμε στο ζουμί της σημερινής δοκιμής. Πως μεταφράζονται όλα αυτά στο δρόμο;
Arriba Cupra, Vamos Leon!
Από την εξαιρετική θέση οδήγησης του Cupra Leon κατ’ αρχήν και για μία ακόμα φορά επιβάλλεται να αποδοθούν τα εύσημα στην Ισπανική εταιρία, χάρη στον ιδανικό τρόπο που έχει στήσει το μοντέλο της! Κι ας έχει «μόνο» 150 ήπια υβριδικούς ίππους… mΗ ρύθμιση των αναρτήσεων (γόνατα Μακ Φέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) αν και κάπως σφιχτή, εν τούτοις, δεν διαλύει τη σπονδυλική στήλη και φιλτράρει αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες παρά το 40άρι προφίλ των ελαστικών (225/40 R18). Το βασικότερο όλων όμως είναι πως με το τρόπο που κινείται στο δρόμο, μπορεί και προσφέρει αφειδώς στον οδηγό του μεγάλες ποσότητες οδηγικής ευχαρίστησης και εστιάζω σ’ αυτό.
Σε ορεινές διαδρομές με αλλεπάλληλες στροφές ο έμπειρος με συμμάχους, το λογικό βάρος του στιβαρού πλαισίου, τον ελαστικό κινητήρα, το στήσιμο των αναρτήσεων και το πολύ γρήγορο τιμόνι (μόλις 2,0 στροφές από τέρμα σε τέρμα), θα οργιάσει κυριολεκτικώς! Δίχως υπερβολή το Ισπανικό μοντέλο επιτρέπει στο γνώστη να κινηθεί όπως θέλει, με ευελιξία, δίχως κόπο ή ρίσκο και το βασικότερο, με πολλά πολλά χαμόγελα. Πραγματικό παιχνίδι σε κάθε στροφή, μπορείς να το στρίψεις όπως ακριβώς επιθυμείς και να ελέγξεις πανεύκολα με το γρήγορο τιμόνι και το ροπάτο μοτέρ τις όποιες τάσεις έχεις προκαλέσει εσύ ο ίδιος. Αναμφίβολα η ύπαρξη του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου μπλοκέ διαφορικού, αποτελεί έναν επιπλέον παράγοντα που συνδράμει προς την ίδια κατεύθυνση της…ευεξίας, χώρια που μεγιστοποιεί τα επίπεδα πλευρικής πρόσφυσης.
Αν πάλι δεν είναι του γούστου σας τα προαναφερόμενα, ολίγον πιπεράτα και εντελώς μη πολιτικά ορθώς πεπραγμένα και αρκείστε σε πολιτισμένες, εντός ορίων μετακινήσεις, τότε θα εκτιμήσετε εξίσου δεόντως το πολιτισμένο και ασφαλή τρόπο όπου κι αν κινείται. Στο ταξίδι με σταθερότητα από σβέλτα έως πολύ γρήγορα, με χαμηλά επίπεδα θορύβου και υψηλή άνεση, ενώ στη πόλη η ελαστικότητα του ήπια υβριδικού συνόλου ακόμα και στο ήπιο πρόγραμμα οδήγησης Comfort (υπάρχουν δύο επιπλέον το σπορ Performance και το Individual) και το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο DSG καθιστούν απόλαυση τη κάθε μετακίνηση. Σε όλα αυτά τα άκρως θετικά εννοείται πως, συμπεριλαμβάνεται και η απόδοση των φρένων (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, απλοί δίσκοι πίσω) τόσο σε επίπεδο αποτελεσματικότητας, όσο και κυρίως, σε επίπεδο αντοχής αλλά και αίσθησης, που έρχεται και ολοκληρώνει με το καλύτερο τρόπο το «πακέτο».
Σίγουρα Α3, Allstreet όμως;
Το έγραψα σε άλλες γραμμές και θα το επαναλάβω: η παραλλαγή του A3 Sportback, προσδοκά να προσελκύσει αγοραστές που δεν επιθυμούν να εγκαταλείψουν τα καλά της hatchback κατηγορίας, αλλά παράλληλα θέλγονται και από τη μόδα των crossover σε επίπεδο εμφάνισης. Και αυτό αποδεικνύεται εμφατικά στη πράξη, με το τρόπο δηλαδή που η συγκεκριμένη έκδοση A3 Allstreet στέκεται στο δρόμο. Σε πρώτο χρόνο να αναφέρω πως σε σχέση με τη συμβατική έκδοση του Α3 δεν διαφοροποιείται σε ότι αφορά στην αρχιτεκτονική των αναρτήσεων του.
Οπότε και εν προκειμένω υφίστανται γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός και σύστημα τεσσάρων συνδέσμων πίσω. Πριν πάρω τους δρόμους μαζί του, πίστευα πως το ελαφρώς πιο αυξημένο ύψος των αναρτήσεων θα είχε επιφέρει αλλαγές, ίσως και σημαντικές στην οδική του συμπεριφορά. Όλα αυτά σε θεωρητική βάση τουλάχιστον καθώς στη πράξη, η συμπεριφορά του δεν έχει επηρεαστεί παρά ελάχιστα. Καθισμένος ψηλά και αναπαυτικά στο εξαιρετικό τύπου μπάκετ κάθισμα, δεν αρκούν παρά λίγα χιλιόμετρα για να αντιληφθείς πως έχεις στα χέρια σου ένα σύγχρονο Audi. Σε σύγκριση με το Cupra προσφέρει εξίσου υψηλές άνεση-ποιότητα κύλισης και είναι ακόμα πιο ευκολοδήγητο χάρη, στο τιμόνι που κόβει περισσότερο στους επιτόπιους ελιγμούς (2,7 στροφές από τέρμα σε τέρμα) και στην απρόσκοπτη περιμετρική ορατότητα (η υψηλότερη θέση οδήγησης που προανέφερα).
Ως είθισται είναι μασίφ ως κατασκευή (σ.σ. και εδώ βρίσκεται ένα κλίκ πιο πάνω σε σχέση με το Cupra), γεγονός που πιστοποιείται πλήρως από την παντελή απουσία τριγμών κατά τη κίνηση, παρότι η ανάρτηση είναι και εδώ σφιχτή. Η ίδια ακριβώς καλή εικόνα διατηρείται και στο ταξίδι, όπου μπορεί και διατηρεί με ευχέρεια και ασφάλεια υψηλή μ.ω.τ., πάντα με χαμηλά επίπεδα θορύβου. Το μόνο που παρατηρείται υπό αυτές τις συνθήκες είναι η ανάπτυξη κάπου στο…βάθος αεροδυναμικών θορύβων γύρω από τις κολώνες του παρμπρίζ, γεγονός αναπόφευκτο λόγω του αυξημένου ύψους του αμαξώματος. Και φθάνουμε στο ζητούμενο, το πως στρίβει δηλαδή, καθώς πρόκειται μεν περί μίας crossover εκδοχής, η οποία ωστόσο είναι εμφανώς πιο light από το αναμενόμενο αφού εν τέλει δεν έχει απεμπολήσει τις γνήσιες hatchback καταβολές της. Ευτυχώς!
Εδώ λοιπόν τα πράγματα είναι απολύτως ξεκάθαρα, καθώς οι τροποποιήσεις στις αναρτήσεις τελικώς δεν επέφεραν σχεδόν καμία αλλαγή σε σχέση με το απλό Α3 κατ’ αρχήν. Δεν αρκούν παρά ελάχιστες στιγμές για να αντιληφθείς πως η λίγο πιο σφιχτή ρύθμιση στις αναρτήσεις του επιτρέπει να διαγράφει τις στροφές με ουδετερότητα, γεγονός που εξαργυρώνεται σε μεγαλύτερη ταχύτητα εξόδου. Μάλιστα το στιγμιαίο σφίξιμο του τιμονιού εντός της στροφής, που μαρτυρά την εμπλοκή του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού αυξάνει, τόσο την αίσθηση του μάλλον μέτριου κατά τα λοιπά συστήματος διεύθυνσης, όσο και την εμπιστοσύνη του οδηγού. Η πλήρης «αναισθησία» του πλαισίου υπό πίεση ασφαλώς και επιδρά άκρως θετικά εδώ, τουλάχιστον με το συγκεκριμένο ήπια υβριδικό σύστημα των 150 ίππων.
«Μια χαρά μας τα λες, όμως πως στέκεται απέναντι στον εξάδελφο από την Ισπανία»; Η επόμενη ερώτηση, αναμενόμενη και λογική.
Στην ίδια ακριβώς διαδρομή, το Audi μπορεί να κινηθεί στον ίδιο ρυθμό, ίσως και λίγο πιο γρήγορα. Ναι καλά διαβάσατε δεν πρόκειται περί τυπογραφικού λάθους. Ο λόγος απλός: η ουδέτερη συμπεριφορά του υπό γωνία και το παρεμβατικό σύστημα ευστάθειας (που δεν απενεργοποιείται πλήρως), δεν σε αφήνουν να αφεθείς στο πειρασμό και να κινηθείς σκανταλιάρικα χάνοντας χρόνο. Αν λοιπόν ακουμπήσεις στο πλαίσιο και αποφασίσεις να κινηθείς στρωτά και με καθαρές γραμμές, τότε διαπιστώνεις πως μπορείς να είσαι με μία ταχύτητα πάνω στο S-Tronic, χωρίς διορθώσεις και καθυστερήσεις, άρα πιο γρήγορα. Αφήστε που οδηγώντας με αυτό το τρόπο δεν καταφεύγετε συχνά και στα φρένα(αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός/ απλοί δίσκοι πίσω), τα οποία είναι μεν δυνατά και ανθεκτικά, όμως η απότομη αίσθηση τους λειτουργεί εντελώς αποτρεπτικά ιδιαίτερα σε γρήγορους ρυθμούς. Παρόλα αυτά στο ίδιο κι απαράλλαχτο μοτίβο του «σεμνά μα διόλου ταπεινά» μπορείς να κινηθείς και με το Cupra, υπό τη προϋπόθεση βεβαίως ότι αυτό θες.
Απόλαυση ή λογική;
Οπότε κάπου εδώ, αναδεικνύεται η μεγάλη διαφορά που χωρίζει τα συγκεκριμένα, τόσο ίδια και ταυτόχρονα τόσο διαφορετικά premium μοντέλα. Ίδια κι απαράλλαχτα σε επίπεδο, τεχνικών προδιαγραφών(πλην των αναρτήσεων), με σχεδόν ταυτόσημες – αξιοπρεπέστατες επιδόσεις, εξίσου ολιγαρκή σε κατανάλωση, ασφαλέστατα στο δρόμο, άκρως περιποιητικά και φιλόξενα με τους επιβάτες τους, πλήρως εξοπλισμένα, κορυφαία σε ποιότητα κατασκευής και με ιδιαίτερο σχεδιαστικό χαρακτήρα. Τα μόλις 490 ευρώ που χωρίζουν τις τιμές πώλησης των δύο σημερινών αντιπάλων, περιπλέκουν τη τελική επιλογή ή μήπως όχι; Μήπως τελικά δεν υφίσταται κανένα δίλλημα; Μην σας κουράζω. Όντως δεν υφίσταται κανένα δίλλημα, καθότι το Cupra, είναι σαφώς ένα υπερσύγχρονο μεν hatchback το οποίο έχει σπορτίφ συμπεριφορά που ικανοποιεί απόλυτα και επιπλέον αφήνει στη διακριτική ευχέρεια του χειριστή του να κινηθεί όπως ακριβώς εκείνος επιθυμεί.
Από την άλλη το επίσης αξιόλογο A3 Allstreet τα κάνει όλα εξίσου καλά, μπορεί επιπλέον να κινηθεί σε βατό χωματόδρομο, μα κυρίως φέρει τους τέσσερις κύκλους στην εντυπωσιακή μάσκα του, γεγονός που κακά τα ψέματα σε βάθος χρόνου έχει αντίκρισμα σε μεγαλύτερη αξία μεταπώλησης. Διαλέγετε και παίρνετε, εξάλλου ασχέτως τελικής απόφασης, είτε ψηφίσετε σκληροπυρηνικά Cupra Leon, είτε μοδάτα Audi A3 Allstreet, θα το ευχαριστηθείτε 100% αυτό είναι το μόνο σίγουρο.
Προσωπικά πάντως ψηφίζω δίχως δεύτερη σκέψη Cupra Leon, καθότι η οδήγηση, ήταν, είναι και πρέπει να παραμείνει απόλαυση… Τελεία και Πάυλα!
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Audi A3 Allstreet 35 1.5 TFSI mHEV 150 PS Stronic
Κινητήρας
Τετρακύλινδρος σε σειρά, υπερτροφοδοτούμενος TFSI βενζίνης
Χωρητικότητα 1.498 κ.εκ.
Ισχύς θερμικού κινητήρα
Μέγιστη Ισχύς: 150 ίπποι στις 5.000-6.000 σ.α.λ.
Μέγιστη Pοπή: 250 Nm στις 1.500-3.500 σ.α.λ.
Iσχύς ηλεκτροκινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 12 ίπποι
Μέγιστη Ροπή: 50 Nm
Μετάδοση
Κίνηση στους εμπρός τροχούς
Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων Stronic
Επιδόσεις
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 8,4 δευτ.
Τελική ταχύτητα: 221 χλμ./ώρα:
Κατανάλωση καυσίμου
Κατασκευαστή (WLTP): 5,6 λίτρα/100 χλμ.
Δοκιμής: 6,6 λίτρα/100 χλμ
Εκπομπές CO2: 125 γρ./χλμ.
Ρεζερβουάρ
50 λίτρα
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος) χλστ.: 4.353 x 1.816 x 1.457
Μεταξόνιο 2.630 χιλ.
Βάρος 1.350 κιλά
Χώρος αποσκευών
380 λίτρα
Τιμή Αγοράς
Βασική έκδοση: 33.980 ευρώ
Τέλη κυκλοφορίας
80 ευρώ
CUPRA LEON 1.5 e–TSI 150ps DSG MHEV
Κινητήρας
Τετρακύλινδρος σε σειρά, υπερτροφοδοτούμενος TSI βενζίνης
Χωρητικότητα 1.498 κ.εκ.
Ισχύς θερμικού κινητήρα
Μέγιστη Ισχύς: 150 ίπποι στις 5.000-6.000 σ.α.λ.
Μέγιστη Pοπή: 250 Nm στις 1.500-3.500 σ.α.λ.
Iσχύς ηλεκτροκινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 12 ίπποι
Μέγιστη Ροπή: 50 Nm
Μετάδοση
Κίνηση στους εμπρός τροχούς
Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων DSG
Επιδόσεις
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 8,7 δευτ.
Τελική ταχύτητα: 215 χλμ./ώρα:
Κατανάλωση καυσίμου
Κατασκευαστή (WLTP): 5,6 λίτρα/100 χλμ.
Δοκιμής: 6,4 λίτρα/100 χλμ
Εκπομπές CO2: 124 γρ./χλμ.
Ρεζερβουάρ
50 λίτρα
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος) χλστ.: 4.398 x 1.799 x 1.444
Μεταξόνιο 2.686 χιλ.
Βάρος 1.326 κιλά
Χώρος αποσκευών
380 λίτρα
Τιμή Αγοράς
Βασική έκδοση: 33.490 ευρώ
Τέλη κυκλοφορίας
86 ευρώ
Όλες οι ειδήσεις
Άμα έχεις λεφτά για πέταμα: Ο Mark Zuckerberg, παρήγγειλε την πιο άσχημη Porsche Cayenne… ever!
Ποιος είναι ο σιωπηλός φονιάς της οδήγησης, που θέλει να σας σκοτώσει
Ατύχημα για διάσημο Youtuber στις ΗΠΑ – Τράκαρε τη McLaren του