Στρίβοντας στη Fairmont με τη νέα, σπορ έκδοση της Skoda.
https://www.youtube.com/watch?v=eeNfGTyKzdw
Η στροφή ‘‘Fairmont’’, ακριβώς µπροστά από το οµώνυµο ξενοδοχείο, είναι σηµείο-σύµβολο στην πρωτεύουσα της χλιδής. Και, ίσως αντίθετα απ’ ό,τι θα περίµενε κανείς, η νέα Fabia Monte Carlo έχει παρελθόν εδώ.
Ως γνωστόν, το Μονακό δεν είναι πίστα. Δρόμος κανονικός είναι. Με σπίτια, ξενοδοχεία, μία από τις ακριβότερες μαρίνες στον κόσμο, πριγκιπική αύρα, παρέα με υπερπλούσιους αλλά και συνηθισμένους ανθρώπους που πάνε να δουν από κοντά πώς είναι, διάολε, η Ντίσνεϊλαντ των ενηλίκων. Εκκεντρικοί, τζογαδόροι, στρώσεις ευμάρειας, ωραίες γυναίκες που ανταγωνίζονται εξίσου ωραία αυτοκίνητα. Μαζί έχει και την πιο αργή στροφή στη Formula 1. Τη Fairmont. Τη λέγανε και Loews ή και Station Hairpin – ανάλογα του ποιος διαχειρίζεται το ξενοδοχείο. Είναι η κατηφορική αριστερή, η πιο διάσημη «φουρκέτα» στον κόσμο – τύφλα να ΄χουν τα κομμωτήρια. Είναι αυτή που βλέπετε στην κεντρική φωτό, με τη νέα Škoda Fabia, στην έκδοση Monte Carlo. Εκεί τα μονοθέσια στρίβουν με κάποια 65 χιλιόμετρα την ώρα. Με λίγα λιγότερα (sic) στρίβει η Fabia.
Για την ακρίβεια, εδώ βρίσκεται ένα «σιρκουί δρόμου». Όχι ότι το συγκρίνω, όμως είχαμε κάποτε και εμείς στη Νέα Σμύρνη ένα τέτοιο. Δεν θα υπεισέλθω σε ντεζαβού, όμως εδώ είναι αυτή η ξεχασμένη αίσθηση όπου οι θεατές βρίσκονται δυο ανάσες απ’ το δρόμο. Στο δρόμο οι βιτρίνες με τα πανάκριβα καταστήματα δονούνται απ΄τον ήχο των μονοθεσίων. Ο κόσμος στις βεράντες, τα καφέ, τα ξενοδοχεία, η χλιδή και ένας ιδιότυπος συγκερασμός με όλα αυτά τα τρελαμένα αγόρια της F1 που μάχονται για το χιλιοστό.
Θα περίμενε, λοιπόν, κανείς πως το υπερμίνι των Τσέχων (σύμφωνοι, των Γερμανών) με τη μέγιστη ισχύ των 150 ίππων από την οικογένεια κινητήρων Evo της VW δεν έχει και πολλά να πει στην πόλη των γαλαζοαίματων. Όμως, μερικά χιλιόμετρα πιο πάνω από τους δρόμους του πριγκιπάτου, εκεί όπου αρχίζουν τα στροφιλίκια και οι ειδικές διαδρομές του ομώνυμου Ραλλύ, εκεί όπου τα οδηγικά λάθη πληρώνονται ακριβά και πονάνε πολύ, εκεί όπου έχουν σταυροκοπηθεί ακόμα και οι άπιστοι για το πώς στρίβουν δίχως αύριο οι μεγάλοι ήρωες του σπορ αλλά και ταλαντούχοι ιδιώτες, σ’ αυτό το «γήπεδο» είναι που το όνομα ‘’Fabia’’ έχει γράψει τη δική του ιστορία. Το γράφω αυτό γιατί μπορεί ο αμύητος να θεωρήσει πως το να κοτσάρει η Skoda το λογότυπο ‘’Monte Carlo’’ στους μπροστινούς θόλους του μοντέλου, μαζί με μια καρό σημαία, μπορεί να είναι και ιεροσυλία. Ε, λοιπόν, δεν είναι.
Κι αυτό γιατί, σεμνά και ταπεινά, αυτό εδώ το σασί καταφέρνει να χτίζει τη δική του υστεροφημία σε δρόμους που δεν είναι στρωμένοι με ροδοπέταλα αλλά με γλίτσες, αρνητική κλίση και γαρμπίλια στην άκρη. Ναι, φυσικά, καμία σχέση το μοντέλο παραγωγής με τα «όπλα» του WRC ή της κατηγορίας Rally2 evo. Όμως, έτσι δεν είναι πάντα; Χρειάζεται μια καλή βάση για να λάμψεις στους αγώνες. Και μετά, ο οδηγός της διπλανής πόρτας να έχει στη διάθεσή του ένα σωστό, σφιχτά δεμένο, συμπαγές και αποτελεσματικό πεντάθυρο. Είναι αυτό εδώ και το δικαιούται.
Η Skoda Fabia και οι δάφνες στο motorsport
Η περυσινή χρονιά, το 2021, είδε τη Skoda να γιορτάζει ακριβώς 120 χρόνια εμπλοκής της στους αγώνες. Μάλιστα, αν σκαλίσουμε τα αρχεία, η εταιρεία -αμιγώς τσέχικη τότε- συμμετείχε στον μόλις δεύτερο αγώνα του Monte Carlo Rally που διοργανώθηκε το 1912. Τα πρόσφατα χρόνια, το 2003, η Fabia WRC αντικατέστησε την Octavia WRC ενώ το 2009 η Fabia Super 2000 μπήκε στο παιχνίδι κατακτώντας στην πορεία περισσότερους από 50 εθνικούς και διεθνείς τίτλους. Μετά, η τρίτη γενιά, προδιαγραφών Rally2, καταχωρήθηκε ως το πιο επιτυχημένο rally car συγκεντρώνοντας παγκοσμίως 1.250 νίκες. Πλέον, η μετεξέλιξή της, η Rally2 evo, θριάμβευσε τέσσερις φορές μέσα σε έξι χρόνια στην κατηγορία WRC2 και, τώρα, η αγωνιστική έκδοση, βασισμένη στην τέταρτη γενιά, είναι πάλι έτοιμη για ειδικές διαδρομές και γεύσεις από σαμπάνια.
Δεν υπάρχουν μνημόνια στο Μόντε
Σα να ζει σε ένα δικό του κόσμο, πολύ μακριά από τα άγχη του κόσμου. Μπορείς, απλώς, να χαζεύεις τα supercars με τις ώρες. Φήμες λένε πως το ψωμοτύρι είναι πιο δυσεύρετο από τις Ferrari, τις McLaren και τα «Πορσικά». Είναι, βλέπεις, το Καζίνο, στο οποίο, μάλιστα, η πριγκίπισσα Καρολίνα έχει θεσπίσει εδώ και χρόνια να μην μπαίνουν οι μόνιμοι κάτοικοι του Μονακό, η μοναδική θέα από ψηλά, η συλλογή των κλασικών αυτοκινήτων του πρίγκηπα Ρενιέ, οι μνήμες από τη διαμάχη του με τον Αριστοτέλη Ωνάση όταν, τελικά, κατέληξαν στα δικαστήρια, τον Μάρτιο του ’67, αναγκάζοντας τον Έλληνα μεγιστάνα να πουλήσει το μερίδιό του στη Société des bains de mer de Monaco, την εταιρεία που διαχειρίζεται το καζίνο, και να εγκαταλείψει το Μόντε, είναι ,τέλος πάντων, αυτή η μείξη μεσογειακής ελαφρότητας και ματαιοδοξίας. Και, για κάποιο εφήμερο λόγο, είναι ωραία εδώ.
Οι λεπτομέρειες που κάνουν μπαμ
1. Σπορτίφ στοιχεία στη μάσκα, τους εξωτερικούς καθρέπτες, τις πλαϊνές ποδιές, το διαχύτη και τη γραμματοσειρά στο πίσω μέρος. Όλα σε μαύρο.
2. Τρεις διαθέσιμοι τρικύλινδροι και ένας τετρακύλινδρος, με διαθέσιμη ισχύ από 80 έως 150 ίππους. Όλοι της οικογενείας EVO, προδιαγραφών Euro 6d.
3. Ο τελευταίος δικαιολογεί το σχετικό λογότυπο καθώς, σε συνδυασμό με το κιβώτιο 7 σχέσεων DSG, επιταχύνει από 0-100 km/h σε 8.0’’, έχει τελική 225 km/h ενώ η ροπή αγγίζει τα 250 Nm. Η επίσημη μέση κατανάλωση είναι 5.6 lt/100 km.
4. Το εσωτερικό αναδεικνύεται από τα «μονοκόματα» καθίσματα που ενσωματώνουν τα προσκέφαλα στο κυρίως σώμα, το τριάκτινο τιμόνι, τα κόκκινα και μαύρα σιρίτια καθώς και την πρώτη εμφάνιση σε μοντέλο Fabia Monte Carlo ψηφιακού πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών με παραμετροποίηση ενδείξεων.
5. Το σύστημα infotainment στην κορυφαία εκδοχή του περιλαμβάνει μία οθόνη 9,2 ιντσών της οποίας ο χειρισμός μπορεί να γίνεται με αφή, φωνητικές εντολές ή κινήσεις του χεριού.
Οι δρόμοι στο πριγκηπάτο είναι στρωμένοι με χρήμα, διάσημους και τιμές ανά τετραγωνικό που αγγίζουν το Θεό. Φήμες λένε ότι πιο δύσκολα συναντάς ψωμοτύρι παρά supercars. Τι τύχη, λοιπόν, έχει ένα δυναμικό μεν προσιτό δε υπερμίνι;
Η κατηφορική Fairmont. Τη λένε και «φουρκέτα». Είναι η πιο αργή στροφή του Πρωταθλήματος της F1. Όμως, λίγο πιο πάνω, στα ορεινά στροφιλίκια του Μόντε, η Skoda Fabia έχει γράψει το δικό της κεφάλαιο στο motorsport