TRAVEL

Στο όρος Κυλλήνη με το νέο Dacia Duster

sto-oros-kyllini-me-to-neo-dacia-duster-632950

Εξερευνώντας το βουνό Κυλλήνη που σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία γεννήθηκε ο θεός Ερμής μαζί με ένα από τα πιο προσιτά SUV της αγοράς: To νέο Dacia Duster με τεχνολογία καυσίμου LPG.

Του Βασίλη Κωστάκου

Το όρος Κυλλήνη, ή πιο γνωστό σαν Ζήρια, ονομασία προερχόμενη από τη σλαβική λέξη βελανίδι, βρίσκεται στην Κορινθία και η κορυφή του στα 2.374 μέτρα το κατατάσσει σαν το δεύτερο ψηλότερο βουνό της Πελοποννήσου- τα σκήπτρα του ψηλότερου βουνού τα κρατά ο «τρούλος του Μοριά», ο Ταΰγετος. Ο πιο γνωστός τουριστικός προορισμός στη Ζήρια είναι τα Τρίκαλα Κορινθίας, που με απόσταση 140 χιλιομέτρων από την πρωτεύουσα αποτελούν μία από τις συνηθισμένες κυριακάτικες βόλτες των Αθηναίων. Μια ηλιόλουστη μέρα του Ιανουαρίου ταξιδέψαμε και εμείς προς τον εν λόγω προορισμό με το νέο Dacia Duster.

Εκατό είκοσι χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομου χωρίζουν την πρωτεύουσα έως το Ξυλόκαστρο όπου θα πρέπει κάποιος να ανηφορίσει για τα Τρίκαλα. Και γι΄ αυτή τη συγκεκριμένη απόσταση το Duster δεν χρειάστηκε παραπάνω από μία ώρα σχεδόν για να την καλύψει, και όλα αυτά με χαρακτηριστική άνεση ενός αντίστοιχου πολυτελούς SUV, παρά το χωμάτινο χαρακτήρα του. Ο οδηγός του δεν έχει παρά να ρυθμίσει το cruise control στην επιθυμητή ταχύτητα και το Duster θα μεταφέρει άνετα τους επιβάτες του έως το Ξυλόκαστρο αποδεικνύοντας ότι είναι ένα πολύ καλό highwaytourer. Μοναδικό ψεγάδι ο θόρυβος από τα ελαστικά, που στο facelift μοντέλο είναι μειωμένος αλλά και ο αεροδυναμικός πάνω από τα νόμιμα όρια ταχύτητας, ψεγάδια που έτσι και αλλιώς δεν γίνονται αντιληπτά καθώς ελάχιστες είναι οι φορές που θα ταξιδέψει κανείς στον ανιαρό αυτοκινητόδρομο χωρίς το ηχοσύστημα να παίζει μουσική. Το ταξίδι με σταθερή ταχύτητα επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει την λειτουργία ECO του κινητήρα, που ναι μεν του αφαιρεί το νεύρο στην απόδοση αλλά χαμηλώνει την κατανάλωση, που με την επιλογή σε LPG είναι ήδη σχετικά μικρή.

Ανηφορίζοντας από το Ξυλόκαστρο

Φτάνοντας στο παραθαλάσσιο θέρετρο και αφήνοντας τον αυτοκινητόδρομο για να ακολουθήσουμε τον μικρό επαρχιακό δρόμο που ανηφορίζει για τα Τρίκαλα το Duster θα προβληματίσει το οδηγό του καθώς ο χωμάτινος χαρακτήρας του μοντέλου επιδρά αρνητικά στην αίσθηση που αποκομίζει κανείς στις κοφτές στροφές των δρόμων που διασχίζουν τα βουνά της Ελλάδας. Και δεν είναι τόσο οι κλίσεις που παίρνει το μεσαίο SUV όσο η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός κατά την οδήγησή του. Διότι στον αυτοκινητόδρομο το Duster δίνει την αίσθηση ενός σταθερού, με αναρτήσεις χωρίς να πλέουν, SUV και ξαφνικά όλα δείχνουν να αλλάζουν και το αυτοκίνητο σε κάνει να νιώθεις ότι γλιστράει παντού. Κάτι φυσικά που δεν συμβαίνει στην πραγματικότητα καθώς τα φαρδιά «ασφάλτινα» Continental φροντίζουν να μην χαθεί η επαφή με την γλιστερή ελληνική άσφαλτο. Είναι όπως είπαμε περισσότερο η αίσθηση που σου δίνει το αυτοκίνητο, μια αίσθηση που πρόκειται να αντιστραφεί 100% αλλά για αυτό θα αναφερθούμε παρακάτω. Η επιλογή της Dacia να εξοπλίσει το Duster με έναν 1000άρι κινητήρα συνοδεύεται ευτυχώς από μια καλή ευστροφία στην απόδοση και παρά τους 100 ίππους σε λειτουργία υγραερίου ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να προσπεράσει κάποιο αργότερο αυτοκίνητο στον ορεινό δρόμο. Αυτό βέβαια προϋποθέτει να έχει απενεργοποιήσει το πρόγραμμα ECO και να δει την μέση κατανάλωση να σκαρφαλώνει από τα 9+ λίτρα/100 χλμ. του αυτοκινητόδρομου στα 12 λίτρα. Για ένα τόσο μεγάλο αμάξωμα ο κινητήρας χρειάζεται να δουλεύει υπερωρίες και γι αυτό ίσως η Dacia συνεχίζει να επενδύει στην υγραεροκίνηση, ρίχνοντας σχεδόν στο μισό την κατανάλωση σε σχέση με τη βενζίνη, μια λειτουργία που μπορεί να επιλέξει ο οδηγός από έναν διακόπτη αριστερά από το τιμόνι. Τα πενήντα λίτρα υγραερίου που χωρά το ρεζερβουάρ που βρίσκεται στο χώρο της ρεζέρβας υπέρ αρκούν για τέτοιες ημερήσιες βόλτες χωρίς ο ιδιοκτήτης ενός LPG Duster να ανησυχεί εάν βρει στη διαδρομή του το φθηνότερο καύσιμο σε σχέση με τη βενζίνη. Βέβαια η αυτονομία του Duster αγγίζει – ή και ξεπερνά – τα 1000 χιλιόμετρα.

Στα Τρίκαλα Κορινθίας

Τα είκοσι χιλιόμετρα μέχρι τα Τρίκαλα καλύπτονται εύκολα και σύντομα βρισκόμαστε στον πρώτο οικισμό, τα Τρίκαλα χωρίζονται σε Κάτω, Μεσαία και Άνω. Και στα τρία μπορεί κάποιος να βρει κάποιο μαγαζί για καφέ ή φαγητό ενώ υπάρχουν και αρκετά καταλύματα για διαμονή, αλλά τα Άνω Τρίκαλα συγκεντρώνουν τους περισσότερους επισκέπτες. Από εκεί ο δρόμος συνεχίζει να σκαρφαλώνει στις πλαγιές της Ζήριας, και αφού διασχίσει ένα πανέμορφο δάσος από πεύκα που ψηλότερα δίνουν τη θέση τους σε έλατα, καταλήγει στο οροπέδιο που φιλοξενεί το μικρό χιονοδρομικό. Έχοντας εξερευνήσει πολλές φορές το βουνό που η μυθολογία αναφέρει σαν το μέρος όπου γεννήθηκε ο Ερμής θα επιλέξουμε μια άλλη διαδρομή, δηλαδή να ακολουθήσουμε ένα χωματόδρομο που ξεκινά από τα Μεσαία Τρίκαλα και οδηγεί κατευθείαν στη λίμνη Δασίου αποφεύγοντας την όποια κίνηση. Πρόκειται για ένα ομαλό ανηφορικό χωματόδρομο που εύκολα μπορεί να διασχίσει κανείς και με απλό αυτοκίνητο, οπότε για το Duster ήταν παιγνίδι.

Ακόμα και με το σχετικά λασπώδες τερέν που παρά τα ασφάλτινα λάστιχα και την έλλειψη τετρακίνησης δεν εμπόδισαν να το SUV της Dacia κινηθεί γρήγορα και απροβλημάτιστα, θέτοντας παρά ελάχιστες φορές σε λειτουργία το ESP αποδεικνύοντας, ακόμα και με το παραπάνω πακέτο, τις εκτός δρόμου δυνατότητές του. Το ελεγχόμενο και απόλυτα ασφαλές παιγνίδι του γλιστρήματος θα κρατήσει μόλις μερικά χιλιόμετρα, έως τη λίμνη Δασίου όπου ήταν και η πρώτη στάση της απόδρασης. Η συγκεκριμένη λίμνη είναι μια εποχιακή λίμνη καθώς ουσιαστικά πρόκειται για ένα μικρό οροπέδιο που μαζεύει νερό κατά τη διάρκεια του χειμώνα για να μετατραπεί σε ένα καταπράσινο λιβάδι όσο πλησιάζει το καλοκαίρι.

Κοντά στο χιονοδρομικό

Ο δρόμος συνεχίζει για δύο περίπου χιλιόμετρα για να φτάσεις κανείς στη διασταύρωση που δεξιά οδηγεί στη Γκούρα, και παλιότερα υπήρξε μια flatout ακροπολική διαδρομή ενώ η επιλογή μας προς τα αριστερά θα οδηγήσει προς το χιονοδρομικό. Για όσους θελήσουν να εξερευνήσουν ακόμα καλύτερα τη Ζήρια μπορούν να ακολουθήσουν το χωματόδρομο στα δεξιά μόλις αντικρύσουν το οροπέδιο που βρίσκεται το χιονοδρομικό και τελειώνει η άσφαλτος. Ο χωματόδρομος αυτός ανηφορίζει ακόμα ψηλότερα στο βουνό για να οδηγήσει νότια στις λιγότερο γνωστές και «άγριας ομορφιάς» πλαγιές της Κυλλήνης, όπου ζουν και άγρια άλογα.

Ο χωματόδρομος αυτός δεν είναι ομαλός σαν τους προηγούμενους αλλά το Duster δεν δείχνει να δυσκολεύεται καθώς η οδήγηση στα βουνά είναι στο στοιχείο του. Η λάσπη και το χιόνι όμως δεν είναι εύκολος αντίπαλος για τα Continental και κάποια στιγμή η επιστροφή κρίνεται απαραίτητη πριν το παιγνίδι καταλήξει σε κάποια ανεπιθύμητη και αναγκαστική ρυμούλκηση. Έτσι και αλλιώς η φωτογράφηση και το βίντεο πρέπει να ολοκληρωθούν με το φως της ημέρας.

Θα είμαστε το τελευταίο αυτοκίνητο που θα κατέβει από τη Ζήρια, με τη νύκτα να έχει ρίξει εδώ και αρκετή ώρα το μαύρο πέπλο της στο βουνό του θεού Ερμή, κάνοντας έτσι πιο εντυπωσιακό τον έναστρο ουρανό στα ασυνήθιστα μάτια των κατοίκων της πόλης. Θα ακολουθήσουμε την αντίστροφη διαδρομή μέσω του λασπωμένου χωματόδρομου – και λίγο ακόμα παιγνίδι με ασφαλή γλιστρήματα- που θα μας οδηγήσει στα Μεσαία Τρίκαλα και στην άσφαλτο της επιστροφής.

Στα 20 χιλιόμετρα μέχρι το Ξυλόκαστρο το Duster δείχνει να έχει μεταμορφωθεί και μοιάζει να είναι κολλημένο στο γλιστερό οδόστρωμα και παρ΄ ότι ο δρόμος κατηφορίζει. Όχι δεν πρόκειται για μια μαγική μεταμόρφωση. Απλά η οδήγηση στο χώμα και ακόμα περισσότερο στη λάσπη είναι ένα πολύ καλό σχολείο για τον κάθε οδηγό που μαθαίνει τις αντιδράσεις του αυτοκινήτου στο γλίστρημα κάνοντας τον να νιώθει πιο άνετα στην άσφαλτο. Γι αυτό και το Duster μοιάζει να κατεβαίνει σε ράγες, δηλώνοντας ουσιαστικά ότι μπορεί να δυσκολεύει το ευκαιριακό οδηγό αλλά γίνεται ένα πραγματικό εργαλείο παντός εδάφους, κάνοντας τους ιδιοκτήτες του πιστούς οπαδούς του συγκεκριμένου μοντέλου.

Τα εκατόν είκοσι χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομου θα κυλήσουν πιο εύκολα μέσα στη νύχτα, δίνοντας την ευκαιρία για κάποιες επιπλέον σκέψεις που μπορεί να προσκομίσει κανείς σε μια δοκιμή με τη μορφή ημερήσιας απόδρασης. Όπως η σωστή σκληρότητα των καθισμάτων που πρόσφεραν την απαραίτητη άνεση στην πολύωρη οδήγηση ή τα εύκολα χειριστήρια (τιμόνι/συμπλέκτης/γκάζι/φρένο) που θα βοηθήσουν κατά πολύ και στην οδήγηση μέσα στην πόλη.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο