Το Yaris Cross, το μοντέλο που κέρδισε πολύ περισσότερο από το «ένα τέταρτο της δημοσιότητας που του αναλογούσε» πριν καν εμφανιστεί, ήρθε. Και, στο δρόμο της δημοφιλούς κατηγορίας των B-SUV, θα συναντήσει τους πάντες και τα πάντα, μεταξύ αυτών και το Renault Captur με το άσσο του LPG που έχει στο ντεπόζιτο αντί για το μανίκι.
Του Πάνου Ντάνου - Φωτογραφίες/Βίντεο: Βασίλης Κωστάκος
Αναρωτιέμαι ποια είναι η «κεφαλαιοποίηση» του ονόματος «Yaris». Ή αλλιώς, πόσο θα άξιζε το όνομα ως αυτοτελές brand name. Μια ασφαλής, αν και το δίχως άλλο αόριστη εικασία, είναι το «πάρα πολλά», ειδικά αν μιλάμε για την Ελλάδα, όπου επί σειρά ετών το Yaris έχει στρογγυλοκαθίσει στην πρώτη θέση των πωλήσεων και κατά πως δείχνουν τα πράγματα δεν θα πλήξει άμεσα με τη μοναξιά της κορυφής.
Και κάπως έτσι, το Yaris Cross ξεκινά την καριέρα του με το πριμ ενός ονόματος που γράφει ιστορία κατ’ εξακολούθηση. Σ’ αυτό προστίθενται και τα μπόνους της -βάσιμης- φήμης περί παροιμιώδους αξιοπιστίας, αλλά και της σθεναρής παρουσίας της μάρκας στην αγορά της χώρας μας. Ωστόσο, πέρα από τα παραπάνω, δεν πρέπει να ξεχνάμε μια από τις βασικότερες αρετές του: ανήκει στην –με διαφορά- δημοφιλέστερη κατηγορία της αγοράς, αυτή των μοντέλων του B segment, έστω, στην «υποκατηγορία» των B-SUV. Και για να μην ξεχνιόμαστε, το αθροιστικό ποσοστό της κατηγορίας, προσεγγίζει το 50% της αγοράς, ή αλλιώς, την κραυγαλέα αναλογία «ένα στα δύο αυτοκίνητα».
Αυτό το τελευταίο όμως, δεν αποτελεί αποκλειστικότητα του Yaris Cross. Κάθε άλλο, αφού υπό τη στοργική σκέπη του segment στεγάζονται δεκάδες μοντέλα, μεταξύ αυτών και το Renault Captur, της ιδιαίτερης αισθητικής και πλούσιας γκάμας και, για τις ανάγκες αυτών των γραμμών, της έκδοσης με κινητήρα που καταναλώνει –και- LPG.
Το Yaris Cross είναι αυθωρεί εντυπωσιακό, αλλά και ευεργετημένο λόγω της νεότητάς του. Αυτό σημαίνει ότι για το χρονικό διάστημα που θα αποτελεί «σπάνιο» θέαμα στο δρόμο (που μάλλον θα είναι μεγάλο, με δεδομένο τον χρόνο παράδοσής του), θα αξιώνει δεύτερη και τρίτη ματιά. Το ζήτημα είναι ότι ακόμη και όταν εκπέσει από δυσεύρετο σε σύνηθες, θα παραμείνει ένα αισθητικά ισορροπημένο μοντέλο, που θα παραπέμπει στον γεννήτορά του όσο ακριβώς πρέπει ώστε να καρπωθεί τα οφέλη της δημοφιλίας του και ούτε μία σχεδιαστική γραμμή παραπάνω. Αναντίρρητα SUV, θα πέσει φωτιά να κάψει όποιον ισχυριστεί ότι είναι απλώς ένα ευθυτενές Yaris, ενώ όσο κι αν τα περί ομορφιάς είναι συνάρτηση του γούστου, υπάρχει ένα μέτρο αντικειμενικής καλαισθησίας που το Cross καταφέρνει και τηρεί.
Το Renault Captur ποντάρει επίσης στην ιδιοτυπία του αμαξώματος. Δεν παρεκκλίνει από το αποδεκτό, αποστρέφεται τον εντυπωσιασμό και το σχήμα του είναι εύληπτο. Ενδεικτικό της σημασίας στη σχεδιαστική λεπτομέρεια, είναι το γεγονός ότι παρ’ ότι μεγαλύτερο (ως προς όλες τις διαστάσεις του και, παρεμπιπτόντως, του μεταξονίου αλλά και της απόστασης από το έδαφος) από το Yaris Cross, δείχνει εξίσου μαζεμένο και συμπαγές και σε πείθει ότι το μέγεθός του δεν θα υπονομεύσει την πρακτικότητά του στις αστικές συνθήκες.
Το εσωτερικό είναι ευρύχωρο, εξαιρετικά ευχάριστο και πρακτικό, χωρίς να στερείται χαρακτηριστικών που αναβαθμίζουν την «προσωπικότητα» και την αίσθηση του διαφορετικού. To πορτ μπαγκάζ είναι μεγαλύτερο από αυτό του Yaris Cross και μπορεί να φτάσει έως τα 536 λίτρα, με την κατεργαριά των συρόμενων πίσω καθισμάτων (που βεβαίως περιορίζουν τον διαθέσιμο χώρο για τους αντίστοιχους επιβάτες). Τα «τυπικά» νούμερα πάντως, είναι 422 και 297 λίτρα για τα Captur και Yaris Cross, αντίστοιχα.
O χώρος των επιβατών στο μοντέλο της Toyota, είναι πιο αυστηρός σε σχέση με το Captur, αλλά η πρακτικότητα είναι μοναδική. Υπάρχουν πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα, θαυμάσια εργονομία, αλλά και αξιοσημείωτη ποιότητα κατασκευής, αυτή ακριβώς που θα περιμέναμε με δεδομένο το σχετικό ποιόν της εταιρίας.
ΒΕΝΖΙΝΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ LPG
Ο κοινός τόπος για τους –συγκεκριμένους- κινητήρες, περιορίζεται στον αριθμό των τριών κυλίνδρων και μετά από αυτόν ακολουθεί ένας πακτωλός διαφορών. Στο Yaris Cross έχουμε ένα γενναιόδωρο σύνολο 1,5 λίτρων που βγάζει γλώσσα στο downsizing, όχι μόνο λόγω του κυβισμού, αλλά και εξαιτίας της ατμοσφαιρικής τροφοδότησης του καυσίμου, τη στιγμή που στο Captur, το μοτέρ είναι αφενός υπερτροφοδοτούμενο και αφετέρου έχει χωρητικότητα 999 κ.εκ., ήτοι κυλινδρισμό προσαρμοσμένο στην εποχή.
Οι διαφορές συνεχίζονται ακάθεκτες στην ισχύ, αλλά, το σημαντικότερο, στην αίσθηση της απόδοσης κατά την οδήγηση. Και αυτό γιατί οι 125 ίπποι του Yaris Cross αποδίδονται με περισσότερη «τραχύτητα», σε σχέση με την ομαλότερη λειτουργία του κινητήρα του Captur, με τους 100 ίππους. Από την άλλη όμως, αυτή η επιπλέον δύναμη είναι εμφανής στο δρόμο, κυρίως αν συνυπολογίσουμε το αυξημένο βάρος του τελευταίου σε σχέση με το Toyota, το οποίο είναι και απολαυστικό οδηγικά.
Το Captur δεν υστερεί στο ελάχιστο, αλλά προκρίνει την άνεση. Αυτό σημαίνει ότι η ανάρτηση διαχειρίζεται πιο αποτελεσματικά τις ατασθαλίες του οδοστρώματος, με κλίσεις που υπάρχουν, αλλά δεν ενοχλούν και, ασφαλώς δεν προβληματίζουν. Το Yaris Cross, επαφίεται στην μικρότερη απόσταση από το έδαφος, στο περιορισμένο βάρος του και στην «σαφήνεια» του τιμονιού.
Η έσχατη διαφορά είναι ίσως και η ειδοποιός, τουλάχιστον για τα δεδομένα των συγκεκριμένων εκδόσεων. Πρόκειται φυσικά για το κόστος χρήσης σε ότι αφορά στην κατανάλωση, που είναι χαμηλότερο στην περίπτωση του Renault Captur, με δεδομένη πάντα την περιορισμένη τιμή του υγραερίου κίνησης σε σχέση με την τιμή της βενζίνης, και μάλιστα, ο κινητήρας διπλού καυσίμου (η δυνατότητα να καταναλώνει και βενζίνη), εγγυάται την χρηστικότητα της έκδοσης.
https://youtu.be/X8LzqQBDaik