Το Opel Frontera επανέρχεται με μία πλούσια γκάμα, ευρύχωρη καμπίνα για επιβάτες και αποσκευές και με τα γνωστά υβριδικά σύνολα της Stellantis,με 100 και 136 ίππους. Α, και ως ηλεκτρικό βέβαια με 113 ίππους
του Andrea Rapelli, Απόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis
Από εκεί που το Opel Frontera ήταν ένα αυθεντικό εκτός δρόμου, έχει εξελιχτεί σε ένα αποκλειστικά προσθιοκίνητο SUV. Αν το προσπεράσουμε αυτό, θα δούμε ότι σαν μοντέλο έχει αρκετά βέλη στη φαρέτρα του. Σωστές διαστάσεις (4,39 μ. μήκος) και τιμοκατάλογο που το τοποθετεί στην πιο θερμή περιοχή της αγοράς, από 23.400 έως 29.400 ευρώ. Τόσο κοστίζουν οι πιο συμβατές με την ελληνική αγορά εκδόσεις full hybrid που βασίζονται στον γνώριμο 1.2 βενζινοκινητήρα της Stellantis, με ισχύ 100 ή 136 ίππους. Η δεύτερη επιλογή είναι και η πιο ελκυστική, καθώς κοστίζει μόλις 700-1.000 ευρώ παραπάνω.
Στον δρόμο, τώρα, το νέο μοντέλο της Opel δεν σε κολλά στο κάθισμα με τις επιταχύνσεις του, όμως αποπνέει αξιοζήλευτη ομοιογένεια, χάρη στη συμβολή ενός ηλεκτροκινητήρα που μπαίνει συχνά στο παιχνίδι, δίνοντας ζωντάνια στον βενζινοκινητήρα και κρατώντας την κατανάλωση στα 5-6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, σύμφωνα πάντα με τον υπολογιστή ταξιδιού. Και όλο αυτό με μία ευχάριστη αίσθηση ασφάλειας στον δρόμο, ακόμη και σε ορεινή διαδρομή γεμάτη στροφές.
ΚΑΙ ΕΠΤΑΘΕΣΙΟ
Προσωπική εξομολόγηση: Το Opel Frontera που προτιμώ είναι αυτό που βλέπετε στις φωτογραφίες, εξοπλισμένο με το πακέτο Style, το οποίο διατίθεται αποκλειστικά με βασικό εξοπλισμό Edition (23.400 ευρώ με 100 ίππους και 24.400 ευρώ με 136 ίππους) και διακρίνεται για τη λευκή οροφή και τις ατσάλινες ζάντες 16 ιντσών στο ίδιο χρώμα. Αυτή είναι μία λεπτομέρεια που χαρίζει αυθεντικότητα στην εμφάνιση του αυτοκινήτου, σε αντίθεση με τα περισσότερα SUV της κατηγορίας που έχουν κατακλύσει τις ευρωπαϊκές πόλεις. Στο επίπεδο εξοπλισμού Edition Plus οι δύο εκδόσεις κοστίζουν 24.700-25.400 ευρώ, ενώ στο κορυφαίο GS 28.400-29.400 ευρώ.
Δυνατό χαρτί του Opel Frontera είναι η ευρυχωρία της καμπίνας, ακόμη και για τα πόδια των πίσω επιβατών, αλλά και τα 460 λίτρα που δηλώνει ο κατασκευαστής για τις αποσκευές. Η χωρητικότητα περιορίζεται δραστικά αν παραγγείλετε το αυτοκίνητο με τρίτο κάθισμα, το οποίο φιλοξενεί ουσιαστικά δύο μικρά παιδιά. Μόνο η ηλεκτρική έκδοση δεν γίνεται επταθέσια, λόγω του χώρου που καταλαμβάνει η μπαταρία. Στο Frontera Electric, η μπαταρία των 44 εκμεταλλεύσιμων kWh χαρίζει αυτονομία 305 χιλιομέτρων, ενώ με 113 μόλις ίππους η επιτάχυνση είναι ροϊκή μεν, αδιάφορη δε. Μέσα στο 2025 πάντως αναμένεται έκδοση Long Range με αυτονομία 400 χιλιομέτρων.
- ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ Κάποια στοιχεία της καμπίνας όπως οι επενδύσεις στις πόρτες είναι φτιαγμένα από ανακυκλωμένα υλικά.
- ΧΩΡΙΣ ΜΠΙΠ Πατώντας αυτόν τον διακόπτη απενεργοποιούνται κάποια ADAS, όπως το σύστημα προειδοποίησης υπέρβασης ορίου ταχύτητας.
- ΕΥΑΝΑΓΝΩΣΤΑ Η οθόνη οργάνων 10 ιντσών μπορεί να μη διαμορφώνεται, όμως διαθέτει όλες τις απαραίτητες ενδείξεις.
- ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ Απλά γραφικά και πρακτικότητα χαρακτηρίζουν την κεντρική οθόνη -10 ιντσών επίσης- του infotainment.
- ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ Δύο ελαστικές ζώνες στην κεντρική κονσόλα μπορούν να συγκρατούν ένα tablet.
ΤΟ ΘΥΜΑΣΤΕ;
Το πρώτο Opel Frontera είχε παρουσιαστεί το 1991 στο σαλόνι της Γενεύης. Ένα αυθεντικό εκτός δρόμου, βασισμένο στο Isuzu MU, με κλασικό πλαίσιο τύπου σκάλας και κατ’ επιλογήν τετρακίνηση χωρίς κεντρικό διαφορικό. Το 1998 παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά, η οποία κατασκευαζόταν επίσης στο Λούτον της Μ. Βρετανίας, στο εργοστάσιο της Isuzu Bedford Company. Έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2005 με τρίθυρο και πεντάθυρο αμάξωμα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας
Τρικύλινδρος σε σειρά
Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης
Χωρητικότητα 1.199 κ.εκ.
Iσχύς θερμικού κινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 136 ίπποι/5.500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 230 Nm/1.750 σ.α.λ.
Iσχύς ηλεκτροκινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 29 PS
Μέγιστη ροπή: 55 Nm
Μετάδοση
Κίνηση εμπρός
Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 190 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 9,0 δλ.
Κατανάλωση καυσίμου
Κατασκευαστή (WLTP): 5,2 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 118 γρ./χλμ.
Pεζερβουάρ
44 λίτρα
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.390 x 1.800 x 1.640 mm
Μεταξόνιο 2.670 χιλ.
Βάρος 1.344 κιλά
Χώρος αποσκευών
460 λίτρα
Τιμή αγοράς
Βασική έκδοση: 23.400 €
Όλες οι ειδήσεις
Τέλος η βενζίνη σε όποιον δεν φορά κράνος και δια νόμου!