ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτες εντυπώσεις από το τετρακίνητο υβριδικό Jeep Avenger 4xe

protes-entyposeis-apo-to-tetrakinito-yvridiko-jeep-avenger-4xe-742018

Και η γκάμα του μικρού Avenger αυξάνεται και πληθύνεται σημαντικά, προσεγγίζοντας πλέον και τους λάτρεις της εκτός δρόμου οδήγησης. Ήταν ώρα…

απόδοση: Άκης Τεμπερίδης

Μπορεί να πήρε καιρό, όμως η πιο σκληροπυρηνική έκδοση του Avenger και αυτή που επιτέλους τιμά πραγματικά την ιστορία και το γονιδίωμα της αμερικανικής μάρκας, είναι εδώ. Ας μην ξεχνάμε ότι Jeep σημαίνει τετρακίνηση, οπότε ήταν αυτονόητο η γκάμα του Avenger να οδηγηθεί προς τα εκεί. Το χρειαζόταν αυτό, το B-SUV της Stellantis και τώρα το χαρτοφυλάκιό του περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα. θερμική, υβριδική, ηλεκτρική και τώρα μία full υβριδική έκδοση 4×4.

Avenger

Η πρώτη αυτή επαφή με το τετρακίνητο 4xe είναι κάπως εγκυκλοπαιδική, καθώς δεν είχαμε την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε. Για την Ελλάδα, οι παραγγελίες του θα ανοίξουν μέχρι το τέλος της χρονιάς, οπότε, μέχρι να προκύψει αυτοκίνητο δοκιμής, ας επικεντρωθούμε στις καινοτομίες που φέρνει. Καταρχάς, έχουμε ένα πιο μυώδες αμάξωμα σε σχέση με τις τρεις άλλες εκδόσεις, με μεγαλύτερο ύψος από το έδαφος –21 εκατοστά συγκεκριμένα– και δυνατότητα διέλευσης από υδάτινα περάσματα βάθους 40 εκατοστών. Ο μπροστινός προφυλακτήρας έχει επανασχεδιαστεί στο κάτω μέρος, για καλύτερη γωνία προσβολής (22°). Όσο για τη γωνία προσπέλασης, αυτή είναι 21°, ενώ η αντίστοιχη διαφυγής, 36°.

Avenger

Σκληρός τύπος

Η μεγαλύτερη καινοτομία δεν είναι άλλη βέβαια από την τετρακίνηση, η οποία μάλιστα επιτυγχάνεται ηλεκτρικά, χωρίς κεντρικό άξονα μετάδοσης, χάρη σε έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα. Στη συγκεκριμένη έκδοση περιλαμβάνει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντί ημιάκαμπτο άξονα, όπως τα υπόλοιπα Avenger. Κάτω από το καπό κρύβεται το κινητήριο σύνολο των 136 ίππων που φοριέται και σε άλλα μοντέλα του ευρωαμερικανικού ομίλου. Αποτελείται  από τον τρικύλινδρο 1.2 turbo βενζινοκινητήρα και από δύο ηλεκτροκινητήρες με ισχύ 29 ίππων έκαστος, οι οποίοι τροφοδοτούνται από μπαταρία ιόντων λιθίου. Οι δύο κινητήρες λειτουργούν ανεξάρτητα από τον βενζινοκινητήρα. Ο μπροστινός είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, ενώ ο πίσω αποδίδει μέγιστη ροπή 1.900 Nm στον τροχό, ή 55 Nm στο στρόφαλο. Η ανάπτυξη του υβριδικού συστήματος έγινε στην Ιταλία, ανάμεσα στο Τορίνο και στο κέντρο δοκιμών του Μπαλόκο. Φυσικά, το 4xe αυξάνει σημαντικά το επίπεδο τιμών του Avenger.

Avenger

Στην γκάμα υπάρχουν για την ώρα δύο μόνο επίπεδα εξοπλισμού. Στη βάση βρίσκεται το Upland με τιμή αγοράς 31.950 ευρώ (στην Ιταλία) και ένα πλούσιο πακέτο που περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 17” με ελαστικά M+S, πίσω κάμερα και οθόνη infotainment 10,3”.

Avenger

Όσο για την ιδιαίτερη έκδοση The North Face Edition, περιλαμβάνει ενδιαφέροντα στοιχεία εξατομίκευσης στο εσωτερικό και στο αμάξωμα, πάντα στο πνεύμα της περίφημης μάρκας ορειβατικού εξοπλισμού. ADAS Eπιπέδου 2, δορυφορικό σύστημα πλοήγησης, κάμερες 360° και βάση επαγωγικής φόρτισης κινητού. Μιλάμε για ένα ακριβό αυτοκίνητο (37.950 ευρώ στην Ιταλία), αλλά μπορείτε να το πείτε και συλλεκτικό, καθώς θα κατασκευαστούν μόνο 4.806 μονάδες – όσα και τα μέτρα ύψους του Λευκού Όρους, της ψηλότερης κορυφής των Άλπεων.

Avenger

Οι άλλες εκδόσεις

Τα γονίδια της έκδοσης 4xe συνδυάζονται με στοχευμένη σχεδίαση, η οποία αναδεικνύει την απαράμιλλη γοητεία της αμερικανικής μάρκας. Μπορεί το μικρό Jeep –τουλάχιστον στις προσθιοκίνητες εκδόσεις– να μην μπαίνει στη μαροκινή Σαχάρα ή να μη σκαρφαλώνει στα βράχια της Γιούτα, όμως σου χαρίζει εκείνη την ευχάριστη αίσθηση ότι μπορεί να το κάνει. Αυτό ισχύει ακόμη και για τη βασική έκδοση με τον 1.2 turbo χωρίς τον παραμικρό εξηλεκτρισμό, με τους 101 ίππους και το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Μιλάμε για το πιο οικονομικό Avenger με τιμή εκκίνησης 23.990 ευρώ. Μετά, υπάρχει το full υβριδικό, το οποίο είναι επίσης προσθιοκίνητο και μόνο. Διαθέτει αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που θα σε κάνει να ξεχάσεις το αριστερό πεντάλ. Ο 1.2 turbo βενζίνης διαθέτει αλυσίδα χρονισμού αντί ιμάντα και παραμένει με κάποιες μετατροπές στην αμιγώς θερμική έκδοση. Όσο δε για το ηλεκτρικό, παίζει μόνο του. Η αγορά του έχει νόημα μόνο αν το θέλετε για την πόλη, δεν κάνετε μεγάλα ταξίδια και έχετε οργανώσει το θέμα της φόρτισης. Χρειάζεται γκαράζ ή πιλοτή με wallbox στο σπίτι για να έχετε οικονομικό όφελος, ειδάλλως δεν θα δείτε κανένα κέρδος στην τσέπη σας. Ακόμη καλύτερα, αν έχετε μία βιώσιμη κατοικία με δικό της σύστημα ηλιακής φόρτισης που επιστρέφει ρεύμα στο δίκτυο. Τότε, ναι, αξίζει να επενδύσετε 38.700 ευρώ για ένα B-SUV.

Avenger

Σε στίλ North Face

Τα καθίσματα του The North Face Edition είναι από ανθεκτικό ύφασμα που πλένεται, σε στιλ που παραπέμπει στα ακριβά ρούχα της ομώνυμης εταιρείας. Στο μπροστινό μέρος τα καθίσματα θυμίζουν ορειβατικό τζάκετ ενώ οι πλάτες τους σακίδιο πλάτης.

Το 4xe The North Face Edition διατίθεται με ένα συνοδευτικό σετ εξοπλισμού περιπέτειας από την περίφημη μάρκα ορειβατικών ειδών. Σκηνή Trail Lite 2 αξίας 200 ευρώ περίπου, τσάντα BC Gear Box M και αλουμινένιο παγούρι 0,75 λίτρων, όλα σε Summit Gold χρώμα.

Ένα Avenger για τον καθένα

  •  1.2 4xe – Η πιο φρέσκια έκδοση στην γκάμα Avenger και η πρώτη που τιμά την παράδοση της Jeep στο χώρο του 4×4, ξεκινά από τις 31.950 ευρώ στην Ιταλία.
  • 1.2 Turbo – Με τιμή αγοράς – πρόκληση, από 24.267 ευρώ. Όμως ξεχάστε τον εξηλεκτρισμό εδώ.
  • 1.2 EHybrid – Με επιβάρυνση 2.500 από το θερμικό, παίρνεις αυτόματο κιβώτιο και έχεις εξασφαλισμένη καλύτερη κατανάλωση στην πόλη και στην εθνική.
  • Full Electric – Ασφαλώς, 38.977 ευρώ δεν είναι λίγα λεφτά. Σε αντάλλαγμα, αν το φορτίζεις στο σπίτι –πόσο μάλιστα αν παράγεις το δικό σου ρεύμα– εξοικονομείς σημαντικά ποσά στην καθημερινή χρήση.
Επίπεδα εξοπλισμού 1.2 Turbo E-Hybrid Electric 4xe
Longitude* 24.267 26.767 38.977
Altitude* 26.267 28.767 40.977
Summit* 31.767 43.977
Upland** 31.950
The North Face Edition** 37.950

Σημειώσεις: * jeep.gr. ** τιμές Ιταλίας

Τεχνικά χαρακτηριστικά

1.2 Turbo E-Hybrid Electric 4xe
Κινητήρας Τρικύλινδρος turbo βενζίνης Τρικύλινδρος turbo βενζίνης + ηλεκτρικός Σύγχρονος ηλεκτρικός με μόνιμους μαγνήτες Τρικύλινδρος turbo βενζίνης + ηλεκτρικός
Χωρητικότητα 1.199 κ.εκ. 1.199 κ.εκ. 51 kWh (καθαρές) – Αυτονομία 400χλμ. 1.199 κ.εκ
Ισχύς 101 PS/5.500 σ.α.λ. 101 PS/5.500 σ.α.λ. 156 PS 136 PS/6.000 σ.α.λ.
Ροπή 101 PS/5.500 σ.α.λ. 101 PS/5.500 σ.α.λ. 260 Nm 230 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση Κίνηση μπροστά Κίνηση μπροστά Κίνηση μπροστά Ηλεκτρική τετρακίνηση

Όλες οι ειδήσεις

Πατήστε τα caps lock και αρχίστε: Aυτό είναι το Type 00 Concept της Jaguar

Stellantis: H «επόμενη μέρα» μετά την παραίτηση Tavares

Η Volkswagen συνεργάζεται με τη Rivian για το επόμενο ηλεκτρικό Golf

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο