ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτες εντυπώσεις από το Subaru Forester: Με στόχο την άνεση

protes-entyposeis-apo-to-subaru-forester-me-stocho-tin-anesi-743329

Μηχανικά μέρη με μικρές βελτιώσεις, αναθεωρημένη σχεδίαση, καλύτερα επίπεδα άνεσης και οδικής συμπεριφοράς, μέτριες επιδόσεις και υψηλή μέση κατανάλωση. Αυτά είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της 6ης γενιάς του Subaru Forester.

Του Marco Rocca

Ίσως πολλοί δεν γνωρίζουν ότι αρχικά η εμπορική καριέρα του Forester ξεκίνησε με άλλο κωδικό, το Streega. Για την ακρίβεια, αυτό συνέβη το 1995, στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο. Εκεί, έκανε την εμφάνισή του ως πρωτότυπο, όντας κάτι μεταξύ station wagon και SUV και που μερικά χρόνια αργότερα θα το βλέπαμε στους δρόμους ως Forester. Το συγκεκριμένο μοντέλο ήταν βασισμένο πάνω στο πλαίσιο του Legacy του 1993, το οποίο ήταν τροποποιημένο και ενισχυμένο για να γίνει ακόμα πιο δυνατό. Όλα περιστρέφονταν γύρω από τρία θεμελιώδη στοιχεία. Τον τετρακύλινδρο επίπεδο κινητήρα (boxer), την τετρακίνηση και το χαμηλό –για τα δεδομένα της κατηγορίας– βάρος, που ήταν λίγο πάνω από τα 1.400 κιλά.

Είκοσι επτά χρόνια έχουν περάσει από τότε, αλλά στις τεχνικές προδιαγραφές ενός Subaru τα βασικά στοιχεία παραμένουν τα ίδια. Εδώ και λίγο καιρό έχει προστεθεί και μία ηλεκτρική μονάδα για να δημιουργηθεί ο υβριδικής τεχνολογίας κινητήρας e-boxer, αλλά τα βασικά στοιχεία δεν αμφισβητούνται. Όπως δεν αμφισβητείται και η σχεδίασή του. Η αλήθεια είναι ότι φαντάζει κάπως συντηρητική, αλλά με καθαρές γραμμές, χωρίς περιττά στοιχεία, πάντα ικανή να προσαρμόζεται με μέτρο στις τάσεις της εποχής. Αν και, κοιτάζοντας την τελευταία και 6η συνολικά γενιά του, μπορεί κανείς να διακρίνει ευδιάκριτα μια πιο «αμερικανίζουσα» φιλοσοφία σε σχέση με το παρελθόν. Κάτι που αποτελεί μια στυλιστική στροφή που στοχεύει να ανταμείψει την κορυφαία για το Forester αγορά του κόσμου, αυτή των ΗΠΑ.

Subaru
Παραδοσιακός ο πίνακας οργάνων, ο οποίος διαθέτει φυσικούς δείκτες για το ταχύμετρο και το στροφόμετρο, καθώς και μια οθόνη στη μέση. Η οθόνη των 11,6 ιντσών ενσωματώνει τις περισσότερες εκ των λειτουργιών, συμπεριλαμβανομένου και του αυτόματου κλιματισμού. Το τιμόνι διαθέτει επίσης πληθώρα διακοπτών, ενώ αριστερά και κάτω υπάρχει επίσης ο διακόπτης για να ζεσταθεί η στεφάνη. Έχοντας μεγάλες διαστάσεις, ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου είναι τοποθετημένος σε γνώριμη θέση, κάτι που σχεδόν σπανίζει στα νέα μοντέλα.

Καλύτερη ηχομόνωση στο εσωτερικό

Αν εξωτερικά είναι όλα καινούργια (ή σχεδόν), περνώντας στο εσωτερικό, προς τέρψη των πιστών, βρισκόμαστε μπροστά σε ένα «παλαιάς κοπής» ταμπλό. Τα όργανα είναι αναλογικά, με μια μικρή οθόνη για τον υπολογιστή του οχήματος, ένα τιμόνι γεμάτο με φυσικούς διακόπτες και έναν –γενναιόδωρων διαστάσεων– επιλογέα ταχυτήτων τοποθετημένο σε μια γνώριμη θέση. Η κάθετη οθόνη 11,6 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, δανεισμένη από την τελευταία γενιά του Outback, σηματοδοτεί μια στροφή προς ένα περιορισμένο μεν, αλλά σημαντικά πιο μοντέρνο μοτίβο στη σχεδίαση του εσωτερικού.

Subaru
Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα από 508 έως 1.720 λίτρα, δηλαδή πρακτικά τις ίδιες διαστάσεις με την προηγούμενη γενιά. Το ηλεκτρικό άνοιγμά του χρησιμοποιεί τώρα λειτουργία «hands free».

Εν ολίγοις, οι άνθρωποι της εταιρείας είχαν ως στόχο να προβάλουν κυρίως το θέμα της πρακτικότητας. Προσθέστε σε αυτό και το γεγονός ότι σε όλους εμάς, είναι πάντα ευχάριστο να βρισκόμαστε σε ένα προσεγμένο, από άποψη ποιότητας υλικών και συναρμολόγησης εσωτερικό. Το νέο Subaru Forester, ωστόσο, ξεχωρίζει πάνω απ’ όλα για το άλμα προόδου που έχει κάνει στην εμπειρία οδήγησης.

Subaru

Η πλατφόρμα Subaru Global Platform (SGP) έχει βελτιστοποιηθεί περαιτέρω, χάρη στην ενίσχυση με χάλυβα υψηλής αντοχής, επιπλέον σημείων στα δομικά στοιχεία του αμαξώματος. Όπως για παράδειγμα στις δοκούς που διαχωρίζουν το διαμέρισμα του κινητήρα με αυτό των επιβατών, καθώς και τους συνδέσμους με τις εμπρός κολώνες. Επίσης, η εφαρμογή πιο άκαμπτων σημείων στήριξης της ανάρτησης, έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας του πλαισίου κατά 10% συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά Forester. Παρομοίως και η ηχομόνωσή του (+39%). Όλα τα παραπάνω δεν αποτελούν απλά διαπιστώσεις από τα γραφόμενα στο press kit, αλλά και σε ασκήσεις στο πεδίο. Η ευκαιρία μας δόθηκε κατά την διάρκεια της πρώτης πανευρωπαϊκής παρουσίασης σε μια πίστα δοκιμών λίγο έξω από το Βερολίνο. Εκεί διαπιστώσαμε ότι η νέα πλατφόρμα έχει βελτιωμένη οδική συμπεριφορά, σε σχέση με την απερχόμενη γενιά. Σε ελιγμούς με χαμηλές ταχύτητες, η ηλεκτρική κρεμαγιέρα διπλού πηνίου που προέρχεται από το WRX, προσφέρει ακρίβεια, χωρίς να χάσει σε αίσθηση, τόσο στις χαμηλές όσο και στις υψηλές ταχύτητες. Εν ολίγοις, το νέο Forester παρουσιάζεται ακόμη πιο ώριμο από ό,τι ήταν ήδη.

Για χαλαρή οδήγηση

Το SUV μοντέλο της εταιρείας με τις Πλειάδες στο σήμα, αποδεικνύεται ευέλικτο και αρκετά γρήγορο στις αλλαγές κατεύθυνσης, μεταδίδοντας πάντα στον οδηγό μεγάλη αυτοπεποίθηση, ανεξαρτήτως οδοστρώματος. Ο γνωστός boxer βενζινοκινητήρας των 2,0 λίτρων με πλήρως υβριδική τεχνολογία είναι για άλλη μια φορά μια μονάδα ισχύος που δεν ξεσηκώνει με τη σπιρτάδα του. Ιδιαίτερα σε αυτή την τελευταία έκδοση, στην οποία, ελέω των ολοένα και αυστηρότερων προδιαγραφών εκπομπών ρύπων, έχει χάσει στο θέμα της συνολικής ισχύος. Η ιπποδύναμη φτάνει τώρα τους 136 ίππους, σε σχέση με τους 150 του προηγούμενου μοντέλου. Επίσης η παρουσία του αυτόματου κιβωτίου CVT Lineartronic, σίγουρα δεν μπορεί να εξιτάρει με την λειτουργία του τους πιο «ανήσυχους» οδηγούς. Αυτό διότι εξ ορισμού είναι ένα κιβώτιο που δεν διατηρεί τέλεια συνοχή μεταξύ της ταχύτητας και των στροφών περιστροφής του κινητήρα όταν απαιτείται η πλήρης ισχύς. Ωστόσο, ο συγκεκριμένος τύπος συχνά επιλέγεται από τους Ιάπωνες κατασκευαστές για να συνοδεύει τα υβριδικά συστήματα κίνησης.

Subaru

Εν ολίγοις, το Forester ενδείκνυται για αυτούς που θέλουν να απολαύσουν τη διαδρομή, απλά και ήρεμα. Όσον αφορά την κατανάλωση, η μέση τιμή δεν αναμένεται να πέσει κάτω από τα 10 λίτρα/100 χλμ. Η δε μπαταρία ιόντων λιθίου των 0,57 kWh, αποθηκεύει ενέργεια για μόλις 1,6 χλμ. ηλεκτρικής κίνησης – αριθμός προφανώς πολύ χαμηλός.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπροστά, σε εγκάρσια διάταξη

Άμεσου ψεκασμού βενζίνης

Χωρητικότητα: 1.995 κ.εκ.

Iσχύς θερμικού κινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 136 ίπποι / 5.600 σ.α.λ.

Μέγιστη Ροπή: 182 Nm / 4.000 σ.α.λ.

Iσχύς ηλεκτροκινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 17 PS

Μέγιστη Ροπή: 66 Nm

Συνδυαστική ισχύς

136 PS

Μετάδοση

Τετρακίνηση με ενεργή κατανομή ροπής

Αυτόματο κιβώτιο CVT

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 188 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 12,2 δλ.

Κατανάλωση καυσίμου

Κατασκευαστή (WLTP): 8,1 λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: – λίτρα/100 χλμ

Εκπομπές CO2: 183 γρ./χλμ.

Pεζερβουάρ

48 λίτρα

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος): 4.670 x 1.830 x 1.730 χιλ.

Μεταξόνιο: 2.670 χιλ.

Βάρος: 1.717 κιλά

Χώρος αποσκευών

508-1.720 λ.

Τιμή Αγοράς

αναμένεται

Όλες οι ειδήσεις

Εκστρατεία «Όχι Βενζίνη, αν δεν φοράς Κράνος» από Υπουργείο Υγείας και Βενζινοπώλες

10 χριστουγεννιάτικα δώρα για λάτρεις του αυτοκινήτου

Renault 5 Turbo 3E: Το «τέρας» επιστρέφει ως… ηλεκτρικό

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο