Skoda Elroq: Οδηγήσαμε το νέο άνετο και προσιτό C-SUV της Skoda στους εξωτικούς δρόμους της Πάλμα ντε Μαγιόρκα
του Giovanni Lopes, απόδοση: Autotypos Team
Αφού το είδαμε σε μορφή πρωτοτύπου, καλυμμένο με καμουφλάζ που έκρυβαν τη σχεδίασή του, στη συνέχεια αποκαλύφθηκε η νέα σχεδίαση (που ονομάζεται Modern Solid) και το αναμφισβήτητα εκλεπτυσμένο εσωτερικό του πλούσιο σε ανακυκλωμένα και ανακυκλώσιμα υλικά, τώρα ήρθε η ώρα για μια εμπειρία 360 μοιρών με το νέο Skoda Elroq. Τα 4,5 μέτρα μήκους του νέου μοντέλου το καθιστούν πιο πρακτικό στη χρήση εντός πόλης, χωρίς να του στερούν τους εσωτερικούς χώρους. Το μεταξόνιο, μάλιστα, είναι το ίδιο με του Enyaq, στα 277 εκατοστά, αφού και τα 2 έχουν βασιστεί στην ίδια πλατφόρμα Meb του ομίλου Volkswagen.
Βασίλισσα της σιωπής
Το νέο Skoda Elroq έχει ισορροπημένες αναλογίες, όχι χωρίς αποφασιστικότητα, ειδικά μπροστά, με λεπτά φώτα ημέρας, προβολείς (επίσης LED) και λεπτή γυαλιστερή μαύρη μάσκα. Δεν λείπει η φωτεινότητα και η αίσθηση αξιοσημείωτης περιποίησης, με εκτεταμένη χρήση μαλακών πλαστικών. Η αθόρυβη λειτουργία είναι μια από τις πτυχές του Elroq που μου άρεσε περισσότερο: φυσικά, μιλάμε για ηλεκτρικό, αλλά, ειδικά σε αυτοκίνητα με μπαταρία (δεδομένης της απουσίας του βρυχηθμού του θερμικού κινητήρα), είναι ακόμη πιο δύσκολο να μην ακούς τον θόρυβο κύλισης.
Παρκάρει και μόνο του
Στα σχεδόν 150 χιλιόμετρα οδήγησης στους δρόμους της Πάλμα ντε Μαγιόρκα, εκτίμησα επίσης την ποιότητα των αναρτήσεων, η οποία συνδυάζεται με μια χαλαρωτική θέση οδήγησης στην οποία αλληλεπιδράτε με ένα μικρό ταμπλό 5 ιντσών με βασικές πληροφορίες και οθόνη με επαυξημένη πραγματικότητα (προαιρετικό στο πλούσιο πακέτο Advanced). Στάνταρ για όλη τη γκάμα, ωστόσο, το infotainment 13 ιντσών, με σύνδεση 4G που επιτρέπει την πλοήγηση με ενημερωμένες πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για την κυκλοφορία, εκτός από όλες τις over-the-air ενημερώσεις, συμπεριλαμβανομένων αυτών των πολλών Adas. Εκτός από αυτούς που είναι πλέον υποχρεωτικοί από τη νομοθεσία, οι αισθητήρες για τις νεκρές γωνίες των καθρεπτών είναι στάνταρ, με αυτόματο φρενάρισμα για το παρκάρισμα. Μεταξύ των επιλογών του πακέτου Maxx, που αυτή τη στιγμή προορίζεται για τις πιο ισχυρές εκδόσεις, υπάρχει η δυνατότητα στάθμευσης μέσω Bluetooth μέσω της εφαρμογής στο smartphone σας, που στέκεστε έξω, όχι περισσότερο από τέσσερα μέτρα μακριά από το αυτοκίνητο. Με το ίδιο πακέτο, το Elroq μπορεί επίσης να αποθηκεύσει μια σειρά ελιγμών για πέντε τοποθεσίες που μπορεί να πραγματοποιήσει με πλήρη αυτονομία (υπό την προϋπόθεση, ωστόσο, ότι έχει επαρκή κάλυψη GPS).
Έως και 286 ίπποι
Στη δοκιμή μου μπόρεσα να δοκιμάσω και το Elroq 50 και το 85, με το 60 να μπαίνει ανάμεσά τους. Είναι οι πρώτες εκδόσεις που φτάνουν στην Ιταλία, με τις παραδόσεις να ξεκινούν από τον Μάρτιο του 2025, ενώ στα μέσα του έτους θα προστεθεί και το 85X, με τετρακίνηση. Εκτός από το τελευταίο, μάλιστα, όλα έχουν τους κινητήρες και την κίνηση στους πίσω τροχούς, με ιπποδυνάμεις που κυμαίνονται από 170 ίππους (στην περίπτωση του Elroq 50) έως 286, με την ενδιάμεση έκδοση από 204. Υπάρχουν επίσης τρία μεγέθη μπαταριών, από 52, 59 και 77 kWh, για δηλωμένες αυτονομίες από 375 έως 581 χλμ. Από αυτή την άποψη, στο Elroq 50 μπόρεσα να υπολογίσω αποστάσεις της τάξης των 300-320 χλμ. με ηλεκτρική ενέργεια, ενώ με την πιο ισχυρή έκδοση θα έπρεπε να είμαστε γύρω στα 450 χλμ. Όπως πάντα, η τελική ετυμηγορία θα είναι στα τεστ του Κέντρου Δοκιμών μας. Εν τω μεταξύ, μπορώ να σας πω ότι για κανονική χρήση, ήδη το 50 έχει μια καλή επιτάχυνση, με τα 9 δευτερόλεπτα της δηλωμένης επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα να μου φαίνεται ρεαλιστικό. Το βάρος δεν είναι λίγο: μιλάμε για 1.949 κιλά, συμπεριλαμβανομένου του οδηγού. Στο Elroq 85, από την άλλη, ξεπερνά τα 2.100, που αντίθετα με την ευθεία (για 0-100 χλμ./ώρα η Skoda δηλώνει 6,6 δευτερόλεπτα) γίνονται αισθητά στις στροφές. Σε αυτό, ωστόσο, μπορούν να βοηθήσουν τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης του Drive pack, που προορίζεται για τις πιο ισχυρές εκδόσεις.
Κάτω από 35.000 ευρώ
Όπως αναφέρθηκε, έχοντας αφαιρέσει κάποια αξεσουάρ, ο εξοπλισμός του νέου Skoda Elroq είναι αναμφισβήτητα πλούσιος. Η βασική έκδοση για παράδειγμα έχει full LED προβολείς, διζωνικό κλίμα, τέσσερις υποδοχές Usb-C, επτά αερόσακους, κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω. Ξεκινά από 34.500 ευρώ, όχι πολλά για ένα ηλεκτρικό SUV τέτοιου μεγέθους, με μεταξύ άλλων, δηλωμένη χωρητικότητα πορτμπαγκάζ 470 λίτρων. Απλώς για να δώσουμε μια αναφορά, το Skoda Karoq (μήκους 439 εκ.), με κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου, ξεκινά από 32.000 ευρώ, ενώ το ηλεκτρικό «ξαδερφάκι», Volkswagen ID.4, (458 εκ.) είναι στα 39.490 ευρώ. Επιστρέφοντας στο Elroq, η πιο ισχυρή έκδοση κοστίζει 43.450 ευρώ και, εκτός από τη μεγαλύτερη ισχύ, προσφέρει επίσης γρηγορότερη φόρτιση σε συνεχές ρεύμα: 175 kW αντί για 145.
Όλες οι ειδήσεις
Αυτή η σήραγγα κοστίζει 15+ τρις, συνδέει δύο ηπείρους και… είναι αδύνατο να κατασκευαστεί