ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτες εντυπώσεις από το νέο Peugeot e-3008

protes-entyposeis-apo-to-neo-peugeot-e-3008-708430

Στην τρίτη γενιά του, το 3008 υιοθετεί πλέον νέα αρχιτεκτονική, μεταμορφώνεται σε coupé και εντυπωσιάζει με την τεχνολογία του. Το δυνατό χαρτί του, ωστόσο, παραμένει η γαλλική άνεση. Το «Quattroruote» το οδηγεί στην ηλεκτρική του έκδοση

Του Andrea Rapelli , Απόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis, Φωτογραφίες: Stefano Guindani

Ήταν ανέκαθεν εκκεντρικό. Εξωτερικά, ένα κράμα πολυμορφικού και SUV με καμπίνα που δίχασε τον κόσμο, αλλά σίγουρα εντυπωσιακή στο μάτι και premium σε ποιότητα. Στην τρίτη πλέον γενιά, η μεταμόρφωση του 3008 είναι ιστορικής σημασίας. Το αμάξωμα τείνει προς coupé, όπως επιτάσσει η τάση της εποχής, και συνδυάζεται με μία ακόμη πιο ρηξικέλευθη καμπίνα, όπου η εργονομία i-Cockpit φτάνει στα άκρα. Το μεσαίο SUV ακολουθεί πιστά την παράδοση που δημιούργησε η Peugeot την τελευταία δεκαετία, εισάγοντας ακόμη περισσότερες καινοτομίες. Περιλαμβανομένης της Τεχνητής Νοημοσύνης.

ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ

Μπορούμε να μιλάμε για πραγματική επανάσταση, καθώς κάτω από το αμάξωμα κρύβεται η πλατφόρμα STLA Medium, που θα είναι τα επόμενα χρόνια η ραχοκοκαλιά της γκάμας Stellantis. Των ηλεκτρικών μοντέλων και όχι μόνο. Διότι μπορεί ο συγκεκριμένος όμιλος να έχει ασπαστεί με θέρμη τη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση, όμως οι πωλήσεις στην Ευρώπη περνούν δυσοίωνα μηνύματα. Έτσι, χωρίς θερμικές και υβριδικές εκδόσεις, τα νούμερα δεν βγαίνουν για κανέναν κατασκευαστή εκτός της Tesla. Πέραν του e-3008, η γκάμα περιλαμβάνει και το Hybrid, το οποίο προφανέστατα θα υπερισχύει στις αγορές τα επόμενα χρόνια.

Το ηλεκτρικό 3008, πάντως, παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, κυρίως για την οικονομία που υπόσχεται και δίνει ελπίδες περί ρεαλιστικής βιωσιμότητας στην αγορά. Συνδυάζει προσεγμένη αεροδυναμική με συντελεστή Cx 0,28 με ένα κινητήριο σύνολο καθόλου ενεργοβόρο. Αναμένοντας τις έγκυρες μετρήσεις κατανάλωσης και αυτονομίας του Κέντρου Δοκιμών του «Quattroruote» (εξάλλου το αυτοκίνητο θα βγει στην αγορά τον Ιούλιο), ας μείνουμε για την ώρα στις εργοστασιακές τιμές. Με την μπαταρία των 73 καθαρών kWh, που παράγεται στο Σοσό, το e-3008 υπόσχεται αυτονομία 512 χιλιομέτρων. Στην πρώτη αυτή επαφή μας με το αυτοκίνητο, είδαμε στον υπολογιστή ταξιδιού αυτονομία 350 χιλιόμετρα με στάθμη φόρτισης 70%. Διόλου άσχημα, όμως κρατήστε αυτή την πληροφορία ως ενδεικτική, αλλά επιστημονικά ατεκμηρίωτη.

ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΟ ΣΤΙΛ

Η ομάδα σχεδιαστών της Peugeot με επικεφαλής τον Matthias Hossann έκανε εκπληκτική δουλειά για άλλη μια φορά, παντρεύοντας ιδανικά, στιλ και λειτουργικότητα. Προσέξτε το πίσω spoiler σαν «αυτιά γάτου» και τις αεροδυναμικές ζάντες 20 ιντσών χωρίς ακτίνες. Κάτω αριστερά, οι φωτεινές λεπίδες που πλαισιώνουν τη μάσκα, με τα LED να μεγεθύνονται όσο απομακρύνονται από το σήμα, το οποίο όπως πάντα βρίσκεται στο κέντρο. Αυτή θα είναι η φωτεινή υπογραφή όλων των Peugeot στο εξής. Ιδιαίτερη η σχεδίαση και των πίσω LED φώτων, που θυμίζουν λιονταρίσια νύχια.

ΕΞΕΛΙΓΜΕΝΟ iCOCKPIT

Με το που ανοίγεις την πόρτα μένεις με το στόμα ανοιχτό, κυρίως χάρη στη maxi οθόνη 21 ιντσών που μοιάζει να αιωρείται πάνω από το ταμπλό. Σε μεγάλο ύψος μάλιστα, σύμφωνα πάντα με την τολμηρή σύλληψη i-Cockpit του Γάλλου κατασκευαστή. Η σχεδίαση συνδυάζει και εδώ ένα μικρό και κατακόρυφο τιμόνι τοποθετημένο χαμηλά, ώστε ο οδηγός να βλέπει τα όργανα πάνω από τη στεφάνη και όχι μέσα από αυτήν. Στην περίπτωση του νέου 3008, η διάταξη αυτή είναι πιο επιτυχημένη από πριν. Ρυθμίζοντας το τιμόνι στο κατάλληλο ύψος ανακαλύπτεις ότι η στεφάνη δεν κρύβει στο παραμικρό την οθόνη των οργάνων. Επίσης, η τελευταία βρίσκεται λίγο πιο κοντά στα μάτια, οπότε έχει χάσει το ευχάριστο εκείνο βάθος που είχε στο προηγούμενο 3008.

Σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά έχουν όλο και λιγότερους (ή και καθόλου) φυσικούς διακόπτες, είναι ευτύχημα το ότι η Peugeot κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση, ή σχεδόν έτσι. Μη με παρανοήσετε όμως. Ο ψηφιακός κόσμος κυριαρχεί και εδώ και δεν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς. Τουλάχιστον δεν χρειάζεται να ανατρέχεις σε κρυμμένα μενού της οθόνης για το παραμικρό. Έξυπνη εργονομικά λύση συνιστούν οι ευμεγέθεις ψηφιακοί διακόπτες κάτω από την κεντρική οθόνη, οι οποίοι αναγνωρίζονται εύκολα και δίνουν άμεση πρόσβαση στα μενού ενώ οδηγείς. Και μπορείς μάλιστα να τους επιλέξεις και να τους διαμορφώσεις κατά βούληση. Το αποτέλεσμα είναι ένα εύκολο στο χειρισμό του infotainment, κάτι καθόλου δεδομένο μέχρι σήμερα. Ευχάριστη έκπληξη είναι και η κλασική κονσόλα των ηλεκτρικών παραθύρων μαζί με τη ρύθμιση των εξωτερικών καθρεπτών – εκεί που ήταν πάντα, στην πόρτα του οδηγού. Όπως και τα χειριστήρια φώτων, φλας και υαλοκαθαριστήρων, πίσω από το τιμόνι.

 

Η αρχιτεκτονική STLA Medium έχει επιφέρει μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις. Το 3008 τρίτης γενιάς είναι εννέα εκατοστά μακρύτερο και έξι φαρδύτερο από το προηγούμενο, με πέντε εκατοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο. Όμως οι χώροι στην καμπίνα παραμένουν πρακτικά ίδιοι και το ύψος στο πίσω κάθισμα ελαφρώς μικρότερο λόγω της κατάληξης της οροφής. Γενικότερα, υπάρχουν ηλεκτρικά με πιο ευρύχωρες καμπίνες, όπως για παράδειγμα το Hyundai Ioniq 5, το Volkswagen ID.5, αλλά και το Tesla Model Y. Στις επόμενες σελίδες μπορείτε να δείτε πιο αναλυτικά τον ανταγωνισμό του e-3008. Όσο δε για το χώρο αποσκευών, το γαλλικό SUV δεν υστερεί, αν κρίνουμε από τα 428 λίτρα που μέτρησε το Κέντρο Δοκιμών του περιοδικού. Στο προηγούμενο μοντέλο ήταν 450.

ΑΠΟΛΑΥΣΤΙΚΟ ΣΤΟ ΤΑΞΙΔΙ

Στο δρόμο, το e-3008 αποπνέει μία ρευστή, ξεκούραστη αίσθηση. Είναι ζωντανό στις επιταχύνσεις από στάση και εμπνέει εμπιστοσύνη στα προσπεράσματα, χάρη στους 213 ίππους και τα 345 Nm ροπής του κινητήρα. Αν μου ζητήσετε να επιλέξω μία από τις αρετές του αυτοκινήτου, αυτή δεν είναι άλλη από την ολιστική άνεση που αποτίνει φόρο τιμής στη γαλλική σχολή του 20ού αιώνα. Λίγη υπομονή μέχρι να μετρήσουμε το αυτοκίνητο με τα όργανα του περιοδικού – δεν θα αργήσει κι αυτό. Όμως μπορώ από τώρα να εκθειάσω την ενδοτικότητα της ανάρτησης εμπρός και πίσω. Αντίστοιχα, την ηχομόνωση της καμπίνας, η οποία φιλτράρει υποδειγματικά τα οποία αεροδυναμικά θροΐσματα και το θόρυβο κύλισης των ελαστικών 20 ιντσών. Από την άλλη, δεν έχουμε εδώ ένα κατεξοχήν σπορ αυτοκίνητο, παρά την καλή απόκριση του συστήματος διεύθυνσης και την ακριβέστατη εν γένει συμπεριφορά στις στροφές. Σίγουρα, το e-3008 μπορεί να μην είναι ένα SUV για τον λάτρη της γρήγορης οδήγησης (πόσα είναι εξάλλου;), όμως η γενικότερη αίσθηση που σου δίνει είναι θετική. Θα επανέλθουμε φυσικά με πιο επιστημονικές μετρήσεις στην επόμενη δοκιμή.

ΠΑΝΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΟ

Παρά την τολμηρή εσωτερική σχεδίαση, οι Γάλλοι δεν θυσίασαν στο ελάχιστο την πρακτικότητα. Εύκολα προσβάσιμος και εύχρηστος ο κέρσορας της μετάδοσης στα δεξιά του τιμονιού, δίπλα στο κουμπί εκκίνησης. Στη δεξιά φωτογραφία, η κονσόλα ψηφιακών διακοπτών επιτρέπει άμεση πρόσβαση στα μενού του infotainment. Μπορείς μάλιστα να επιλέξεις ποιοι διακόπτες και σε ποια θέση εμφανίζονται. Κάτω φωτογραφίες από αριστερά: η μεγάλη θήκη στην κεντρική κονσόλα με το συρόμενο κάλυμμα, που δεν είναι και τόσο πρακτικό κατά την οδήγηση. Ακριβώς από πάνω, μία σειρά από μικρούς διακόπτες για το σύστημα κλιματισμού, την ανακύκλωση αέρα και το ξεθάμπωμα παρμπρίζ και πίσω τζαμιού. Ακριβώς μπροστά, σε σωστό ύψος, η βάση επαγωγικής φόρτισης του κινητού.

Η ΥΒΡΙΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η γκάμα του νέου 3008 περιλαμβάνει και μία υβριδική έκδοση, την Hybrid e-DSC6, η οποία φορά τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα turbo 1.2 (αριστερά) και έναν ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η συνολική ισχύς είναι 136 ίπποι και η εργοστασιακή κατανάλωση 5,5 λίτρα/100 χλμ. Το 3008 Hybrid κοστίζει 38.700 ευρώ στην Ιταλία στο επίπεδο εξοπλισμού Allure και 43.200 στο GR, δηλαδή 11.580 λιγότερα από τις αντίστοιχες ηλεκτρικές εκδόσεις. Αξιοπερίεργο είναι ότι ενώ η περιοδική συντήρηση προβλέπεται κάθε 25.000 χιλιόμετρα και για τις δύο εκδόσεις, η Peugeot επιβάλλει διαφορετικά χρονικά περιθώρια για καθεμία. 24 μήνες για το BEV, μόνο 12 μήνες για το υβριδικό. Μία έμμεση προώθηση του ηλεκτρικού;

 

 

Τεχνιικά χαρακτηριστικά

E-3008 GT

Τιμές κατασκευαστή αυτοκινήτου δοκιμής

Ηλεκτροκινητήρας

Εμπρός, σύγχρονος με μόνιμους μαγνήτες

Iσχύς

Μέγιστη ισχύς 213 PS

Μέγιστη ροπή 345 Nm

Μετάδοση

Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς

Μειωτήρας σταθερής σχέσης

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 170 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 8,6 δλ.

Κατανάλωση ενέργειας

Κατασκευαστή: 17,5 kWh/100 χλμ.

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου 73 kWh (καθαρές)

Αυτονομία

512 χλμ.

Φόρτιση

AC 11 kW/DC 160 kW

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος): 4.540 x 1.900 x 1.640 χιλ.

Μεταξόνιο 2.740 χιλ.

Βάρος 2.108 κιλά

Χώρος αποσκευών

470 λ.

Τιμή αγοράς

€54.780 (Ιταλία)

 

Όλες οι ειδήσεις

Ford Mustang Mach-E: Ταξιδεύουμε από την Αθήνα στην Πρέβεζα

Διόδια: Όλη η αλήθεια – Τι ισχύει στην Ελλάδα και τι στην Ευρώπη

Δοκιμάζουμε το κινέζικο & πολυτελές Seres 5 με τους 585 ίππους

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο