Ιδιαίτερα αναβαθμισμένο εφ’ όλης της ύλης σε επίπεδο, εμφάνισης, χωροταξίας – τεχνολογικού εξοπλισμού και διαθέσιμοι κινητήρες για όλα τα γούστα και τις κοσμοθεωρίες, οπότε η πλώρη του νέου Hyundai Kona σημαδεύει και πάλι προς τη δόξα. Για τα καλά αυτή τη φορά!
του Αλέξανδρου Ι. Βενιού, φωτογραφίες Δημήτρης Μανώλαρος
Μεγάλωσε ομόρφυνε!
Το Hyundai Kona στη δεύτερη ολοκαίνουργια γενιά του, έχει μετεξελιχθεί σε όλες τις διαθέσιμες εκδοχές του από πλευράς συστήματος κίνησης (βενζινοκίνητο/ πλήρως υβριδικό/ αμιγώς ηλεκτρικό), σε ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο σε σχέση με τον απερχόμενο πρόγονο του. Και αυτό το χαρακτηριστικό γίνεται άμεσα αντιληπτό, άμα τη εμφανίσει του κυριολεκτικά, καθώς η ιδιαίτερα προχωρημένη σχεδίαση του πέραν πάσης αμφιβολίας, είναι το στοιχείο που σε κερδίζει άμεσα. Το πρώτο για την ακρίβεια, καθώς έπονται και άλλα, εξίσου σημαντικά όπως θα δούμε στη συνέχεια. Το αμάξωμα του παραμένει μεν πιστό στη κατασκευαστική δομή δύο όγκων των SUV, όμως οι γραμμές και οι λεπτομέρειες που ορίζουν την ιδιαίτερη σχεδιαστική του ταυτότητα δίχως υπερβολή, δημιουργούν σχολή στη κατηγορία!
Πιο αναλυτικά, λόγω της χρήσης μια νέας πλατφόρμας απέκτησε συνολικά μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις φτάνοντας σε μήκος στα 4.355 χλστ. (+175 χλστ. σε σχέση με τον προκάτοχό του), ενώ αντίστοιχα αυξημένα εμφανίζονται, το πλάτος 1.825 (+25) χλστ., το ύψος 1.585 (+20) χλστ. και το μεταξόνιο 2.660 (+60) χλστ. Ανάλογα θετικός αντίκτυπος και στο χώρο των αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου είναι αυξημένη κατά 92 λίτρα φθάνοντας συνολικά στα 466 λίτρα. Μεγαλύτερο λοιπόν και αρκετά πιο αεροδυναμικό (συντελεστής οπισθέλκουσας μόλις 0,27), ωστόσο από αυτό το σημείο και πέρα οι διαφορές που καταγράφονται σε αισθητικό επίπεδο είναι τεράστιες. Παραδείγματος χάρη, το εμπρόσθιο τμήμα του. Σήμα κατατεθέν εδώ, η στρογγυλευμένη «μουσούδα» η οποία φιλοξενεί μία φωτιζόμενη λευκού χρώματος λωρίδα, τη Seamless Horizon Lamp, που διατρέχει οριζόντια όλη την επιφάνεια της, ενώνοντας τα δύο άκρα του αμαξώματος.
Η ίδια ακριβώς επιλογή της Seamless Horizon Lamp, σε κόκκινο χρώμα όμως, υφίσταται εκ νέου πάνω στη πέμπτη πόρτα στο εξίσου εντυπωσιακό πίσω τμήμα. Πρωτότυπες και άκρως ενδιαφέρουσες στιλιστικές επιλογές, απευθείας προερχόμενες από τα αμιγώς ηλεκτρικά αδελφά μοντέλα Ioniq 5 & 6, που του προσθέτουν με το καλημέρα πολλούς πόντους σε επίπεδο εντυπώσεων, ενώ παράλληλα διαδίδουν ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά γνωρίσματα της δημοφιλούς οικογένειας EV της Hyundai. Επιπλέον, το αμάξωμα του βρίθει από καμπύλες, παραμετρικές ανάγλυφες επιφάνειες, μα και λεπτομέρειες που συνθέτουν μία άκρως επιβλητική εικόνα (βλ. ανάγλυφα σμιλεμένη διαμόρφωση των πλαϊνών τμημάτων, τονισμένοι θόλοι φτερών, τοποθέτηση των εμπρός προβολέων και των πίσω φαναριών αντίστοιχα στα άκρα του αμαξώματος). Όπως προαναφέραμε υπάρχουν παραλλαγές στην εμφάνιση του νέου ΚΟΝΑ αναλόγως έκδοσης και συστήματος κίνησης.
Έτσι λοιπόν, η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση EV ξεχωρίζει από, τις γραφικές λεπτομέρειες pixel στις εμπρός-πίσω φωτιζόμενες λωρίδες Seamless Horizon Lamp, την εμπνευσμένη από pixel σχεδίαση των ζαντών αλουμινίου 19 ιντσών, μαύρη γραμμή αγκαλιάς και προαιρετικούς μαύρους πλαϊνούς καθρέπτες και οροφή. Αντίστοιχα, οι βενζινοκίνητες εκδόσεις (ICE) και οι πλήρως υβριδικές (HEV) μοιράζονται ένα τολμηρό και στιβαρό σχεδιασμό στους προφυλακτήρες και στους θόλους των φτερών. Επιπλέον η κορυφαία εξοπλιστική έκδοση N Line διατίθεται με μαύρους πλαϊνούς καθρέπτες και οροφή, πίσω αεροτομή, ακόμα πιο επιθετική εμπρός και πίσω σχεδίαση για τους προφυλακτήρες, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών και διπλή απόληξη εξατμίσεων σε ασημί απόχρωση. Ανάλογα τεράστια πρόοδος έχει συντελεστεί και στο εσωτερικό του, τόσο από πλευράς χωροταξίας (πέντε υψηλόσωμοι ενήλικες θα βολευθούν άψογα εκμεταλλευόμενοι τα +8 εκ. στο διαθέσιμο χώρο), όσο και από πλευράς σχεδίασης και εξοπλισμού.
Στο ιδιαίτερα ποιοτικό σαλόνι αναδεικνύεται εμφατικά και πάλι η επιρροή από την οικογένεια Ioniq. Εδώ λοιπόν, δεσπόζουν οι ευρείες διπλές οθόνες των 12,3 ιντσών οι οποίες σε συνδυασμό με τη «πλωτή» κονσόλα αποπνέουν αίσθηση υψηλής τεχνολογίας, ενώ ο νέος εσωτερικός φωτισμός διαμορφώνει μία ευχάριστη και αγχολυτική ατμόσφαιρα. Επίσης ο επιλογέας ταχυτήτων shift-by-wire τύπου στήλης που έχει μεταφερθεί από την κεντρική κονσόλα στη δεξιά πλευρά της κολώνας του τιμονιού, αποτελεί μία επιλογή που απέφερε επιπλέον χώρο για αντικείμενα στη κεντρική κονσόλα. Η εκ των ουκ ων άνευ πλέον, χρήση υψηλής τεχνολογίας και στις τρείς εξοπλιστικές εκδόσεις (Premium, Distinctive, N Line) δίνει και εδώ το παρόν, καθώς το ολοκαίνουργιο KONA προσφέρεται με πληρέστατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, ήδη από τη βασική του έκδοση Premium, αλλά και με το προηγμένο σύνολο συστημάτων υποβοήθησης Hyundai SmartSense ADAS
Σ’αυτό περιλαμβάνονται ενδεικτικά μεταξύ άλλων, το Driver Status Monitor (με εσωτερική κάμερα στη κολώνα του τιμονιού που παρατηρεί το πρόσωπο του οδηγού και, σε περίπτωση υπνηλίας ή απροσεξίας τον ειδοποιεί ή παρεμβαίνει), το Έξυπνο Σύστημα Υποβοήθησης Στάθμευσης εξ’ αποστάσεως RSPΑ (το οποίο με το πάτημα του έξυπνου κλειδιού επιτρέπει τη μετακίνηση του αυτοκινήτου προς τα εμπρός ή προς τα πίσω), και φυσικά τα συστήματα υποβοήθησης, αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης 2.0 (FCA 2.0), διατήρησης λωρίδας (LKA), αποφυγής σύγκρουσης τυφλού σημείου (BCA) κ.α.
Πλήρης γκάμα κινητήρων
Τα διαθέσιμα κινητήρια σύνολα με τα οποία διατίθεται το νέο Hyundai Kona καλύπτουν μία ευρεία γκάμα μεταφορικών αναγκών και κινούνται σε τρείς κατηγορίες (βενζινοκίνητη, πλήρως υβριδική, αμιγώς ηλεκτρική). Στη πρώτη κατηγορία οι διαθέσιμες επιλογές είναι τρείς: ένα 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο 1 λίτρου με ήπια υβριδικό σύστημα 48V που αποδίδει 120 ίππους και διατίθεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων DCT, ένα υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο σύνολο 1.6 λίτρων που αποδίδει 198 ίππους (που επίσης διατίθεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων DCT), και τέλος, την ίδια έκδοση 1.6 των 198 ίππων με τετρακίνητο σύστημα μετάδοσης που προσφέρεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων DCT. Στη δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνεται μία πλήρως υβριδική έκδοση που αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδουν συνολικά 141 ίππους, 265Nm ροπής και διατίθεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Σε ότι αφορά τέλος στις αμιγώς ηλεκτρικές εκδοχές που αναμένονται στη χώρα μας τον Σεπτέμβριο, εδώ ο υποψήφιος αγοραστής καλείται να επιλέξει ανάμεσα στις Standard και Extended Range, οι οποίες εφοδιάζονται με έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους εμπρός τροχούς αποδίδοντας 156 και 204 ίππους. αντίστοιχα Η μπαταρία, στην πρώτη εκδοχή, έχει χωρητικότητα 48,4 kWh και στη δεύτερη 65,4 kWh, εξασφαλίζοντας θεωρητική αυτονομία 340 και 490 χλμ. αντίστοιχα. Αμφότερες υποστηρίζονται από ηλεκτρικό κύκλωμα 400V, επιτρέποντας τη φόρτιση σε ταχυφορτιστή από 10% έως 80% σε μόλις 41 λεπτά. Όλα τα κινητήρια σύνολα του 1 λίτρου καθώς και η προσθιοκίνητη βενζινοκίνητη έκδοση των 1,6 λίτρων με τους 198 ίππους, στο τομέα των αναρτήσεων χρησιμοποιούν την ίδια ακριβώς κατασκευαστική συνταγή, γόνατα Μακ Φέρσον με ψαλίδια βάσης εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, αμφότερες με αντιστρεπτικές ράβδους. Αντίθετα η τετρακίνητη έκδοση 1.6 των 198 ίππων, η πλήρως υβριδική 1.6 και οι δύο ηλεκτρικές εκδόσεις, εφοδιάζονται με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων στο πίσω άξονα.
Φουλ της άνεσης
Στα πλαίσια της δημοσιογραφικής παρουσίασης του νέου Κona στο Λαγονήσι, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τη πλήρως υβριδική έκδοση με το βενζινοκίνητο σύνολο των 1.6 λίτρων και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, στη πάντα ενδιαφέρουσα από οδηγικής απόψης διαδρομή της παραλιακής του Σουνίου και η εικόνα που αποκομίσαμε είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική. Πρώτη διαπίστωση; Το νέο Hyundai Kona προσφέρει υψηλή άνεση και πολύ καλή ποιότητα κύλισης χάρη στη σωστή ρύθμιση της ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) και τη προσεγμένη ηχομόνωση της καμπίνας αντίστοιχα. Επιπλέον, τα δύο κινητήρια σύνολα επιτρέπουν τη κίνηση σε σβέλτους ρυθμούς (0-100χλμ./ώρα 11,2 δευτ.), με ιδιαίτερα πολιτισμένο τρόπο και προπάντων με λογική κατανάλωση καυσίμου.
Ενδεικτικά αναφέρουμε πως η μέση κατανάλωση καυσίμου μετά από μία διαδρομή 100 και πλέον χιλιομέτρων, σε ιδιαίτερα σβέλτο ρυθμό και με το κλιματισμό ανοιχτό παρέμεινε πεισματικά κολλημένη στα 5,9 λίτρα/100 χλμ.! Αθόρυβο και ευθύβολο στις ευθείες, ενώ στις στροφές αν και γέρνει αρκετά, εν τούτοις παραμένει ασφαλέστατο εμφανίζοντας υψηλή πλευρική πρόσφυση. Παρεμπιπτόντως δε, με τους κατάλληλους χειρισμούς επιδεικνύει συμμετοχικότητα στα τεκταινόμενα εκπλήσσοντας ευχάριστα τον έμπειρο όπως διαπιστώσαμε στο σφιχτό κομμάτι από Ανάβυσσο προς Λαύριο! Στη διαμόρφωση των πρώτων θετικών εντυπώσεων συμβάλλουν όμως, η άμεση αίσθηση των φρένων (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός/ απλοί δίσκοι πίσω) και η καλή λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Αρκούντως ευοίωνα τα πρώτα δείγματα γραφής του νέου Hyundai Kona και υπομονή μέχρι τη πλήρη δοκιμή του που ακολουθεί λίαν συντόμως.
Κινητήρας
Τετρακύλινδρος σε σειρά, 16βάλβιδος άµεσου ψεκασµού
Χωρητικότητα: 1.580 κ.εκ.
Συνδυαστική Iσχύς
Μέγιστη ισχύς: 141 ίπποι / 5.700 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 265 Nm / 4.000 σ.α.λ.
Μετάδοση
Εμπρός τροχοί
Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 166 χλµ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλµ./ώρα: 11,2 δλ.
Κατανάλωση καυσίµου
Κατασκευαστή (WLTP): 4,8 λίτρα / 100 χλµ.
Εκποµπές CO2: 103 γρ./χλµ.
Αµάξωµα
Διαστάσεις (µήκος Χ πλάτος Χ ύψος): 4.350 x 1.825 x 1.585 χιλ.
Μεταξόνιο 2.660 χιλ.
Βάρος 1.485 κιλά
Τιµή Αγοράς (KONA HYBRID) 31.890 ευρώ
Αναλυτικά οι τιμές του νέου Kona:
Όλες οι ειδήσεις