Το νέο Audi SQ6 e-tron ξεχωρίζει λόγω της ισχυρής απόδοσης, μα περισσότερο εξαιτίας της εντυπωσιακής πρόσφυσης χάρη στο σύστημα quattro.
του Nicola Desiderio, Απόδοση: Autotypos team
Το έκτο ηλεκτρικό μοντέλο της Audi είναι το πρώτο με την πλατφόρμα PPE (Premium Platform Electric), που αναπτύχθηκε από κοινού με την Porsche: εκτός του ότι είναι εγγενώς ηλεκτρικό, το Q6 e-tron βασίζεται σε μια εξελιγμένη ηλεκτρονική αρχιτεκτονική που χρησιμοποιεί πέντε υπολογιστές υψηλής ισχύος συνδεδεμένους στο δίκτυο, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για όλες τις λειτουργίες.
Σχεδίαση
Ο ξάδελφος της νέας Macan έχει μήκος 4,77 μέτρα, πλάτος 1,94 μέτρα και ύψος 1,65 μέτρα, με μεταξόνιο 2,9 μέτρα. Το στυλ είναι αναμφισβήτητα Audi, ειδικά για τους φαρδύτερους προφυλακτήρες στο στυλ ενός Audi Quattro της δεκαετίας του ’80 και τη φαρδύτερη μάσκα που φαίνεται να ζητάει χώρο για τους προβολείς. Από αυτή την άποψη, βρισκόμαστε στον τομέα της τεχνολογίας φωτισμού με 61 τμήματα LED matrix και 360 OLED για το πίσω φωτιστικό σώμα που δίνουν κινηματογραφικές κινούμενες εικόνες, σας επιτρέπουν να ρυθμίσετε οκτώ διαφορετικές υπογραφές φωτός και να βελτιώσετε την ασφάλεια.
Ψηφιακό περιβάλλον
Ο χώρος επιβατών έχει επίσης ψηφιακό σαφές αποτύπωμα με ένα ενιαίο πάνελ που περιλαμβάνει όλες τις οθόνες, αυτή του ψηφιακού πίνακα οργάνων των 11,9 ιντσών και του συστήματος infotainment των 14,5 ιντσών. Απόλυτη πρωτοτυπία για την Audi είναι η οθόνη 10,9 ιντσών που είναι αφιερωμένη μόνο στον συνοδηγό. Η αντίδραση των οθονών είναι ευαίσθητη στην αφή, αλλά μερικά ακόμα φυσικά χειριστήρια θα ήταν ωραία, ενώ υπάρχουν πάρα πολλά κουμπιά στην πόρτα. Ο χώρος αποσκευών δε κάνει καμία παραχώρηση από πλευράς μεγέθους φτάνοντας από τα 526 έως τα 1.529 λίτρα. Η επιλογή των χρωμάτων και των υλικών είναι επίσης σύμφωνη με την εποχή: αλουμίνιο, τρεις τύποι καθισμάτων, 15 πακέτα διακοσμητικών, μικροΐνες από ανακυκλωμένο PET, οργανικά υφάσματα, τεχνητό δέρμα επεξεργασμένο με φυσικά προϊόντα και φυσικά καθόλου χρώμιο.
Φόρτιση 800 βολτ
Το ηλεκτρικό μέρος φέρει αρχιτεκτονική 800 βολτ, κινητήρες νέας γενιάς και επαναφορτιζόμενη μπαταρία έως 270 kW μέσω δύο πριζών που είναι τοποθετημένες στα μπροστινά φτερά. Ο συσσωρευτής διατίθεται σε δύο μεγέθη: ο ένας έχει χωρητικότητα 83 kWh (75,3 kWh καθαρή) και προορίζεται για την πισωκίνητη έκδοση με 215 kW (292 ίππους) με αυτονομία 458-533 χιλιόμετρα- ο άλλος είναι 100 kWh (94,9 kWh καθαρή) και πλήρως φορτισμένο κάνει 556-641 χιλιόμετρα στην έκδοση των 240 kW (326 ίπποι). Τα τετρακίνητα μοντέλα Quattro αποδίδουν 285 kW και 385 kW (523 hp) και 880 Nm για το SQ6 e-tron.
Ισχυρό, αλλά υπάκουο
Επιλέξαμε το Audi SQ6 για να μας συνοδεύσει στους δρόμους που ελίσσονται ανάμεσα στη Φλωρεντία και τη Σιένα: μια εναλλαγή πόλης, κρατικού δρόμου, ελαφρού χωματόδρομου και αυτοκινητόδρομου που βιώσαμε κάτω από δυνατή και όχι σύντομη βροχή. Το SQ6 περνάει τη δύναμη του στα χέρια του οδηγού με φιλικό και ψύχραιμο τρόπο, παρά το γεγονός ότι το 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί μόλις 4,3 δευτερόλεπτα. Ακόμη σημαντικότερο είναι το γεγονός πως παρά τη ζωηρή συμπεριφορά μας, ο υπολογιστής ταξιδιού κατέγραψε 20-21 kWh/100 km. Αναμένεται ωστόσο και η μέτρηση από το δικό μας κέντρο δοκιμών για να επιβεβαιώσει αν αυτός ο Γερμανός είναι πραγματικά αποδοτικός.
Τιμές
Το Audi SQ6 εκκινεί από τις 97.200 ευρώ στην Ιταλία, και αγγίζει τις 104.700 ευρώ για την έκδοση Sport Attitude. Η “συμβατική” γκάμα αντιθέτως ξεκινά από τις 67.800 ευρώ και διατίθεται σε τρεις εκδόσεις (Business, Business Advanced και S Line Edition). Η έκδοση Performance με αυτονομία 641 χλμ. κοστίζει 73.300 ευρώ, ενώ το ποσό που απαιτείται να καταβάλετε εάν επιθυμείτε να ενταχθείτε στη θεωρία του συστήματος Quattro είναι 79.500 ευρώ.
Όλες οι ειδήσεις
Η Μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής και ο… στοιχειωμένος αυτοκινητόδρομος 13
Toyota Prius: «Βασιλιάς» στη χαμηλή κατανάλωση με 2,5 λίτρα/100 χλμ.