CLASSIC CARS

Porsche 911 Targa 2.2: Μαγεία!

porsche-911-targa-2-2-mageia-658980

Κλασσική διαχρονική ομορφιά, τι κι αν μετρά μισό και πλέον αιώνα ύπαρξης, εξακολουθεί ακάθεκτη να «κλέβει» καρδιές και να απογειώνει το συναίσθημα  προσφέροντας αφειδώς, δυνατές οδηγικές εμπειρίες μα και άπλετη θέα στο βαθύ γαλάζιο του ουρανού.

του Αλέξανδρου Ι. Βενιού, φωτογραφίες Δημήτρης Μανώλαρος

Ο λόγος περί της περίφημης Porsche 911 Targa, με άλλα λόγια της ανοιχτής έκδοσης της 911 (με αφαιρούμενη μεταλλική οροφή επενδυμένη με τεχνητό δέρμα), που αυτό το μήνα κοσμεί την ενότητα LEGEND CAR του περιοδικού Quattroruote, χάρη στην ευγενική παραχώρηση του ιδιοκτήτη της κυρίου Ηλία Παπαδάκη.

Η συγκεκριμένη ανοιχτή εκδοχή του θρύλου του Τσουφενχάουζεν παρουσιάστηκε επίσημα στην Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το Σεπτέμβριο του 1965, ενώ οι πωλήσεις της ξεκίνησαν το 1967 (με τιμή πώλησης 22.380 Γερμανικά μάρκα) και έληξε το 1989. Ειδοποιός διαφορά της σε σύγκριση με τις αντίστοιχες κλειστές εκδόσεις της 911, η κεντρική ατσάλινη αψίδα ασφαλείας Targa Bar που διασφάλιζε τη προστασία των επιβατών σε περίπτωση ανατροπής. Οι τεχνικές προδιαγραφές της σε επίπεδο μηχανικών μερών, ίδιες και απαράλλαχτες σε σχέση με τις αντίστοιχες κλειστές εκδόσεις (βλ. 6κύλινδρος boxer αερόψυκτος κινητήρας, μετάδοση κίνησης, αναρτήσεις, φρένα), ενώ οι ιπποδυνάμεις των κινητήρων ξεκίνησαν από, τους 130 ίππους (στη δίλιτρη του 1967) και έφτασαν τους 300 ίππους (στη τελευταία έκδοση Τurbo Targa του 1989 με το μοτέρ των 3,3 λίτρων).

Ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει…

…καλοκαίρι θα μυρίσει, λέει το γνωμικό και όντως μία παγωμένη Δευτέρα του Φεβρουαρίου μόλις λίγες μέρες πριν, βίωσα πρώιμα το καλοκαίρι και μάλιστα στα όρια του καύσωνα! «Ηθικός αυτουργός» ο προσωπικός φίλος Ηλίας Παπαδάκης που μας παραχώρησε ευγενώς τη λευκή 911 Targa του 1971 ιδιοκτησίας του, με την οποία κερδίζει σωρηδόν έπαθλα σε αγώνες κλασσικών αυτοκινήτων, έχοντας ως συνοδηγούς τη σύζυγο του Ισαβέλλα και ενίοτε τη κόρη του Βιργινία.

Η πάλλευκη Γερμανική ομορφιά, ανήκει στη δεύτερη γενιά του μοντέλου διαθέτοντας, γυάλινο πίσω παρμπρίζ (αντί πλαστικού της 1ης γενιάς) και κινητήρα 2,2 λίτρων (αντί του 2λιτρου) που αποδίδει 145 ίππους.

Δύο μέρες αργότερα, πανευτυχής με τα κλειδιά της 911 Τ ανά χείρας, βρέθηκα να απολαμβάνω ένα υπέροχο ταξίδι πίσω στο χρόνο με όχημα ένα άκρως ιστορικό μοντέλο, που δε λέει να γεράσει με τίποτε! Βλέπετε το αειθαλές παρουσιαστικό όπως το ορίζουν, οι προκλητικότατες καμπύλες και ο άκρατος αποπνέον δυναμισμός, τη καθιστούν ακαταμάχητα ελκυστική στο διηνεκές.

Πίσω από το τετράκτινο και ευμεγέθες βολάν της, η οδηγική εμπειρία είναι αυθεντική της γενιάς της, τουτέστιν ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΗ!

Σε κάθε άγγιγμα του γκαζιού, ο 6κύλινδρος ατμοσφαιρικός boxer αντιδρά ακαριαία. Η πανάλαφρη (1020 κιλά) 911 ανασηκώνει τη πανέμορφη μουσούδα της και απογειώνεται υπό τη συνοδεία βεβαίως, του γνώριμου και άκρως ηδονικού μπάσου γουργουρητού! Παρόλα αυτά, απαιτεί να της αφιερώσεις πολύ χρόνο για να μάθεις τα καπρίτσια της, γιατί αν δεν σεβαστείς τις ιδιομορφίες της (βλ. κινητήρας-μετάδοση στο πίσω άξονα, κοντό μεταξόνιο) είναι σίγουρο, δεν θα σου χαριστεί. Γνήσια Porsche εποχής, δεν συγχωρεί ημιμάθεια και επιπολαιότητες, όπως άλλωστε και κάθε αυθεντικό σπορ αυτοκίνητο.

Για περισσότερα σχετικά με τη Porsche 911 Targa, μπορείτε να διαβάσετε την εκτενή παρουσίαση της στο τεύχος Mαρτίου του περιοδικού Quattroruote που κυκλοφορεί μαζί με τον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής, που κυκλοφορεί το Σάββατο 25 Φεβρουαρίου.

 

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο