ΔΟΚΙΜΕΣ

Opel Corsa GS 1.2T 100 PS AT8 VS Seat Ibiza FR 1.0 TSI 110 PS: Τα σχεδόν «καυτά»

opel-corsa-gs-1-2t-100-ps-at8-vs-seat-ibiza-fr-1-0-tsi-110-ps-ta-schedon-kafta-699177

Τα ολοκληρωμένα supermini μπορεί να μην έχουν πλέον καυτές εκδόσεις με 200 ίππους που προσφέρουν οδηγικές συγκινήσεις και «σπάνε» τα χρονόμετρα στην πίστα. Το νέο Corsa και το ανανεωμένο Ibiza, έχουν όμως ευτυχώς εκδόσεις που βάζουν λίγο… αλατοπίπερο και συνδυάζουν την άνετη καθημερινή μετακίνηση με μια δόση σπορ αίσθησης και ικανοποιητικές επιδόσεις.

του Τρύφωνα Αλεξόπουλου, Φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος

Η εποχή των supermini όπως τα γνωρίζαμε σιγά σιγά τελειώνει. Το όνειρο του μικρού αλλά ολοκληρωμένου αυτοκινήτου, που τα τελευταία χρόνια έχει και αρκετούς χώρους για την οικογένεια, σε λίγα χρόνια από σήμερα θα σβήσει. Όλα θα γίνουν ηλεκτρικά, premium και με τσουχτερές τιμές, μέχρι τουλάχιστον να παραχθούν όντως αυτά τα αυτοκίνητα που δεν καίνε σταγόνα βενζίνης, με κόστος κάτω από 20.000 ευρώ. Σήμερα, όμως, στην αγορά υπάρχουν αρκετές επιλογές, που μάλιστα ανανεώθηκαν προσφάτως, ενώ κάποιες από αυτές ξεφεύγουν από το άνετο και συνάμα αδιάφορο οδηγικά αυτοκίνητο πόλης. Το Seat Ibiza με την έκδοση FR και το Opel Corsa με την έκδοση GS αποτελούν τρανό παράδειγμα ότι η ζωή χρειάζεται και λίγο… αλατοπίπερο.

Χαμηλών τόνων μεν, με πλούσιο εξοπλισμό δε

Εδώ έχουμε να κάνουμε με δύο μικρά αυτοκίνητα (που πλέον δεν είναι και τόσο μικρά), τα όποια έχουν γράψει τη δική τους ιστορία στον πανευρωπαϊκό χάρτη της αγοράς και που έχουν βάλει το στίγμα τους στην κατηγορία. Το Ibiza πήρε μεγάλη αναγνώριση ως ένα τσαχπίνικο supermini με την τρίτη του γενιά το 2003 με την έκδοση FR και ακόμα μεγαλύτερη με την έκδοση Cupra το 2005. Δύο χρόνια αργότερα, η τέταρτη γενιά του Corsa απέκτησε τη δική της, ευθέως ανταγωνιστική, έκδοση OPC. Εν έτει 2024, τέτοιες σκληροπυρηνικές εκδόσεις δεν υπάρχουν. Οι σπορτίφ εκδοχές των δύο μοντέλων, πέρα από το πιο σφιχτό στήσιμο και την ελάχιστα πιο νευρική ρύθμιση του κινητήρα, δεν «φωνάζουν» ότι έχουν τσαγανό.

Το ανανεωμένο Ibiza, που πατάει πάνω στο γνώριμο σουλούπι της πέμπτης γενιάς, διαφοροποιείται στην έκδοση FR από τα υπόλοιπα μόνο από τον κάπως πιο ελεύθερο αεραγωγό στον μπροστινό προφυλακτήρα, το χρωμιωμένο περίγραμμα στη μάσκα, τους μαύρους καθρέπτες, τις 17άρες ζάντες και (δυστυχώς) τις ψεύτικες απολήξεις της εξάτμισης στον πίσω προφυλακτήρα.

Το νέο Corsa GS επίσης δύσκολα θα το ξεχωρίσεις, αφού το μπροστινό μέρος είναι σχεδόν πανομοιότυπο σε όλες τις εκδόσεις. Αλλάζει αρκετά ο πίσω προφυλακτήρας, που γίνεται πιο έντονος και έχει ένα μαύρο γυαλιστερό ένθετο, αλλάζουν και οι ζάντες, που μπορεί να είναι 16άρες αλλά στο μάτι φαίνονται πιο μεγάλες, και το πακέτο μαύρων καθρεπτών-οροφής.

Με δεδομένο ότι το Corsa ανανεώθηκε πρόσφατα, όταν το Ibiza έχει τα… χρονάκια του στην αγορά, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι εξωτερικά τουλάχιστον φαίνεται πιο σπορ και αρκετά πιο σύγχρονο.

Τώρα, όσον αφορά το εσωτερικό, τα δύο supermini στις «σχεδόν καυτές» εκδόσεις τους επωφελούνται, πέραν του πιο πλούσιου εξοπλισμού άνεσης και τεχνολογίας από τις βασικές, από έναν αέρα πιο οδηγοκεντρικό. Αρχής γενομένης με τα καθίσματα, που και στις δύο περιπτώσεις είναι ημι-μπάκετ με υφασμάτινες επενδύσεις, σε συνδυασμό με μια ιδέα δέρματος, προσφέροντας έτσι καλύτερη στήριξη και θέση οδήγησης. Το Ibiza κερδίζει αυτή τη μάχη στα πέναλτι καθώς η ρύθμιση του καθίσματος μπορεί να φέρει πιο χαμηλά τον οδηγό, με το Corsa να τον τοποθετεί ελάχιστα πιο ψηλά απ’ ό,τι θα ήθελε για να λάβει κάθε αίσθηση από το αυτοκίνητο.

Ψηφιακό εξοπλισμό συναντάμε επίσης και στα δύο, τα οποία διαθέτουν σετ οθονών για οδηγό και infotainment (8 και 8,25 ίντσες το Ibiza – 7 και 10 ίντσες το Corsa). Από άποψη ευκρίνειας και απόκρισης το ανανεωμένο Corsa είναι καλύτερο, όμως το Ibiza προσφέρει περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης και στις δύο οθόνες.

Η ποιότητα κατασκευής χαρακτηρίζεται απλά ικανοποιητική και στα δύο. Μόνο το πάνω μέρος του ταμπλό είναι σχετικά μαλακό, με τα υπόλοιπα πλαστικά να έχουν σκληρή αίσθηση. Λόγω των προσιτών κόκκινων πλαστικών, περιμετρικά των αεραγωγών, του Ibiza και επειδή το Corsa έχει επενδύσεις από συνθετικό δέρμα στις πόρτες, η αίσθηση στο δεύτερο είναι ελαφρώς πιο ποιοτική.

Η εργονομία και η πρακτικότητα είναι το ίδιο καλές, με τους χώρους του Ibiza να το τοποθετούν στο πάνω σκαλί του βάθρου στο κομμάτι αυτό. Έχει περισσότερο χώρο για τους πίσω επιβάτες και 355 λίτρα έναντι 309 για τις αποσκευές.

Μάχη… κινητήρα με κινητήρα

Φυσικά, ίσως το πιο σημαντικό κομμάτι της δυναμικής των δύο αυτών μοντέλων είναι οι κινητήρες που τα τροφοδοτούν. Μπορεί να μην είναι μεγάλου κυβισμού και να αποδίδουν περί τους 100 ίππους, ωστόσο έχουν «τσαγανό» και αρκετή δύναμη για να κάνουν την οδηγική εμπειρία αρκετά ενδιαφέρουσα. Μην ξεχνάμε επίσης ότι ζυγίζουν κάπου στα 1.100 κιλά.

Δοκιμή Opel Corsa

Το ισπανικό supermini έχει γερμανική καρδιά που δεν είναι άλλη από την πολύ γνωστή και κοσμοαγαπητή που κινεί όλα τα μικρά και μικρομεσαία μοντέλα του Group VAG. Ο τρικύλινδρος 1.000άρης TSI αποδίδει 110 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 200 Nm ροπής από τις 2.000 έως τις 3.500 σ.α.λ. Η κίνηση μεταφέρεται στους μπροστά τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου (αποκλειστικά πλέον) κιβωτίου 6 σχέσεων. Τα νούμερα αυτά είναι ικανά να το στείλουν στα 100 χλμ./ώρα σε κάτι πάνω από 10”, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα.

Το Corsa τώρα διαθέτει την τελευταία εκδοχή από τα ράφια του υπερομίλου Stellantis, που έχει στο παρελθόν βραβευθεί πολλάκις, και έχει επίσης τρεις κυλίνδρους. Ο 1.200άρης PureTech στην έκδοσή μας παντρεύεται με το επίσης γνώριμο 8άρι αυτόματο κιβώτιο (με μετατροπέα ροπής) και στέλνει στους μπροστά τροχούς 100 ίππους και 205 Nm ροπής. Διατίθεται ωστόσο και με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (που αποτελεί και την απόλυτα συγκρίσιμη έκδοση). Όταν έχει τρία πεντάλ, είναι μερικά δέκατα του δευτερολέπτου πιο γρήγορο στο σπριντ των 0-100, όμως με το αυτόματο οριακά δεν αγγίζει τα 11”. Αυτές οι διαφορές βέβαια οριακά γίνονται αντιληπτές από το χρονόμετρο, πόσω μάλλον από τον οδηγό που δεν θα αντιληφθεί τίποτα απολύτως.

Δοκιμή Seat Ibiza

Τα δύο μοντέλα δεν βάζουν φωτιά στην άσφαλτο, όμως έχουν μεστή δύναμη για τα κυβικά τους. Το Ibiza «τραβάει» περισσότερο και έχει ελαφρώς καλύτερες ρεπρίζ, χάρη στη μέγιστη ροπή που απλώνεται σε ένα πιο ευρύ φάσμα. Στον αντίποδα, το Corsa είναι πιο ελαστικό με δύναμη από χαμηλότερα και ένα κιβώτιο που εν προκειμένω ανεβάζει τη δυναμική αίσθηση και με την κλιμάκωσή του αναδεικνύει τις αρετές του τρικύλινδρου συνόλου.

Αμφότερα έχουν προγράμματα οδήγησης που παραμετροποιούν την αίσθηση του κινητήρα, την απόκριση του γκαζιού και την αίσθηση του τιμονιού. Στην περίπτωση του Corsa με το αυτόματο κιβώτιο, στο Sport πρόγραμμα οι στροφές μένουν ψηλά και οι αλλαγές γίνονται ολίγον πιο αγριεμένες. Για όσους τώρα πουν ότι «σαν το χειροκίνητο κιβώτιο, δεν έχει», αρκεί να πούμε ότι πίσω από το τιμόνι του υπάρχουν Paddles για χειροκίνητες αλλαγές, που δεν μπορούν να συγκριθούν στην αμεσότητα με το χειροκίνητο του Ibiza, αλλά κάνουν τη δουλειά μια χαρά και σίγουρα το κάνουν πολύ πιο άνετο και ξεκούραστο στις καθημερινές μετακινήσεις. Πάντως, προς υπεράσπιση του Ibiza, αν είχε το DSG κιβώτιο η ιστορία θα είχε διαφορετική τροπή (υπέρ του), ενώ το χειροκίνητο κιβώτιό του έχει καλύτερη αίσθηση.

Επειδή και η κατανάλωση μετράει όμως, στις ίδιες μικτές συνθήκες, κανένα από τα δύο δεν πέρασε τα 7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, χωρίς η οδήγηση να είναι προσεκτική ή ήπια. Το Corsa ήταν αυτό που έκαψε λίγο λιγότερο, με διαφορά όμως που στην πράξη δεν κρίνεται ουσιαστική.

Δεν είναι μόνο για την πόλη

Οι εκδόσεις FR και GS διαθέτουν ένα κάπως πιο σφιχτό Set-Up της ανάρτησης και είναι λιγάκι πιο χαμηλά. Λογικό και επόμενο να αντιδρούν λίγο πιο ξερά στις εγκάρσιες ανωμαλίες, χωρίς ωστόσο να ενοχλούν τους επιβάτες από τους κραδασμούς, με την άνεση να παραμένει και στις δύο περιπτώσεις αρκετά ισορροπημένη. Η μεγάλη διαφορά από τις βασικές εκδόσεις εμφανίζεται υπό πίεση, όπου τα δύο μοντέλα εδώ εμφανίζονται πιο ετοιμοπόλεμα.

Corsa vs Ibiza

Οι κλίσεις και στα δύο είναι μικρές, το Ibiza όμως έχει πιο ξεκάθαρο και λίγο πιο στιβαρό πάτημα, αλλά και πιο άμεση συμπεριφορά. Σε αυτό ευθύνεται σίγουρα το καλύτερο σύστημα διεύθυνσης, με ένα τιμόνι που είναι πιο ακριβές και προσφέρει καλύτερη πληροφόρηση. Στο Corsa θα χρειαστεί το πρόγραμμα Sport ώστε να αποκτήσει λίγη περισσότερη αίσθηση, που όμως παραμένει τεχνητή σε κάθε περίπτωση (γίνεται πιο βαρύ). Τα φρένα είναι δυνατά και ακούραστα και στα δύο (δισκόφρενα μπροστά-πίσω), με το γραμμικό πεντάλ του Corsa να κάνει την όλη διαδικασία πιο εύκολη, ανάλογα το περιβάλλον ή το φρενάρισμα.

Corsa vs Ibiza

Το μοντέλο από το Ρίσελσχαϊμ υπερτερεί στην άνεση και στην ποιοτική αίσθηση πάντως. Έχει λίγο καλύτερη ποιότητα και είναι πιο σταθερό στα πολλά χιλιόμετρα (π.χ. στο ταξίδι). Είναι βέβαια λίγο πιο βαρύ, όμως αυτό δεν γίνεται αντιληπτό ποτέ. Στην πόλη, που θα έλεγε κάποιος ότι είναι και το φυσικό τους περιβάλλον, τα πάνε περίφημα. Είναι ευέλικτα και ευκολοδήγητα, ενώ οι μικρές τους διαστάσεις θα βοηθήσουν στο παρκάρισμα στο κέντρο.

Corsa vs Ibiza

Τώρα, χαρακτηρίζουμε τα μοντέλα «σχεδόν καυτά» γιατί τα πλαίσιά τους μπορούν να υποστηρίξουν πολύ μεγαλύτερη ιπποδύναμη, οπότε ένας καλός οδηγός μπορεί να εξαντλήσει τις δυνατότητές τους με ευκολία και χωρίς να αγγίξει το όριο των αυτοκινήτων. Από τη μια καλό ως προς την ασφάλεια που προσφέρουν, από την άλλη εάν είσαι απαιτητικός θα νιώθεις ότι σου λείπει δύναμη. Δύναμη που σίγουρα προσφέρουν οι εκδόσεις με τους 130 ίππους για το Corsa και με τους 150 ίππους για το Ibiza (1.5 TSI με DSG).

Ποιο είναι τελικά πιο σπορ;

Ίσως αυτή να είναι η τελευταία ευκαιρία για supermini με τσαχπίνικο χαρακτήρα, θερμικό κινητήρα και σχετικά προσιτή τιμή. Ναι, με 22.000 και 24.000 ευρώ πριν από κάποια χρόνια έπαιρνες τα πραγματικά GTI. Τώρα όμως που τα εναπομείναντα αγγίζουν τα 30 χιλιάρικα, η τιμή των «σχεδόν καυτών» είναι… λογική. Στην προκειμένη περίπτωση, το πιο σπορτίφ σε αίσθηση και συμπεριφορά μοντέλο είναι το Ibiza FR, με το Corsa να κρατάει μια ισορροπία μεταξύ της «σπορ» αίσθησης και της άνεσης. Το δεύτερο αν και πιο ακριβό κατά 2.000 ευρώ με το χειροκίνητο κιβώτιο προσφέρει περισσότερο εξοπλισμό και καλύτερη ποιότητα, όταν το Ibiza είναι πιο ευρύχωρο και πιο Fun To Drive. Η επιλογή λοιπόν, δική σας!

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Opel Corsa

Κινητήρας

Τρικύλινδρος

Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης

Χωρητικότητα 1.199 κ.εκ.

Iσχύς κινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 100 ίπποι / 5.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 205 Nm / 1.750 σ.α.λ.

Μετάδοση

Κίνηση στους εμπρός τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 194 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 10,8 δλ.

Κατανάλωση καυσίμου

Κατασκευαστή (WLTP): 5,5 λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 6,7 λίτρα/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 124 γρ./χλμ.

Pεζερβουάρ

44 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.061 x 1.765 x 1.435

Μεταξόνιο χλστ.: 2.538

Βάρος: 1.128 κιλά

Χώρος αποσκευών

309 λίτρα

Τιμή αγοράς

Με χειροκίνητο κιβώτιο: από 22.100 ευρώ

Με αυτόματο κιβώτιο από 24.200 ευρώ

 

Seat Ibiza

Κινητήρας

Τρικύλινδρος

Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης

Χωρητικότητα 999 κ.εκ.

Iσχύς κινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 110 ίπποι / 5.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 200 Nm / 2.000-3.500 σ.α.λ.

Μετάδοση

Κίνηση στους εμπρός τροχούς

Μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 195 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα:10,2 δλ.

Κατανάλωση καυσίμου

Κατασκευαστή (WLTP): 4,9 λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 6,7 λίτρα/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 112 γρ./χλμ.

Pεζερβουάρ

40 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.059 x 1.780 x 1.444

Μεταξόνιο χλστ.: 2.564

Βάρος: 1.094 κιλά

Χώρος αποσκευών

355 λίτρα

Τιμή αγοράς

FR από 20.490 ευρώ

FR Vision: από 20.990 ευρώ

 

Όλες οι ειδήσεις

Διπλή τραγωδία στην άσφαλτο: Δύο 19χρονοι νεκροί στη Βούλα – Δύο θύματα σε τροχαίο στην Ομόνοια

Στο τελικό στάδιο δοκιμών αντοχής η ανανεωμένη Porsche Taycan

Hyundai i30N DCT: Δε(Ν) υπάρχει ανταγωνισμός!

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο