ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο υβριδικό Toyota C-HR στην Ισπανία

odigoume-to-neo-yvridiko-toyota-c-hr-stin-ispania-692468

Το νέο Toyota CH-R προκαλεί πιο πολύ από ποτέ με την εμφάνισή του, «φοράει» ακόμα πιο προηγμένους υβριδικούς κινητήρες για καλύτερες επιδόσεις και οικονομία καυσίμου, κρύβει τεχνολογικό εξοπλισμό από μεγαλύτερες κατηγορίες και έχει πιο ποιοτική προσέγγιση σε όλα του!

του Τρύφωνα Αλεξόπουλου Φωτογραφίες: Γιάννης Κουσκούτης – Toyota Hellas

Ήταν το 2016, όταν η Toyota παρουσίασε ακόμα ένα επαναστατικό μοντέλο, το C-HR. Δεν το έκανε όμως μόνο με την τεχνολογική του υπόσταση, αλλά κυρίως με τη σχεδίασή του. Το «Coupé High-Rider» έφερε νέο αέρα στη μάρκα από την πρώτη στιγμή και κέντρισε το ενδιαφέρον ενός εντελώς νέου κοινού για αυτήν. Λογικό, αν αναλογιστούμε τις compact διαστάσεις του, την crossover φιλοσοφία και τη γεμάτη τεχνολογία ψυχή. Ακολούθησε το facelift που έφερε περισσότερη δυναμική και πιο εξελιγμένους υβριδικούς κινητήρες, με αποτέλεσμα τη μεγάλη εμπορική του επιτυχία, που οδήγησε σε πάνω από 840.000 πωλήσεις συνολικά για την πρώτη γενιά στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων τουλάχιστον 14.000 πωλήσεων στην ελληνική αγορά.

Ήρθε λοιπόν η πολυαναμενόμενη στιγμή να οδηγήσουμε τη δεύτερη γενιά του έπειτα από αρκετούς μήνες αναμονής και αφού φυσικά το είδαμε να παίρνει σάρκα και οστά στο «δικό μας» μεγάλο αγωνιστικό γεγονός, την Υπερειδική του Rally Acropolis 2023. Η πρώτη επαφή μαζί του έγινε στην Ίμπιζα, το νησί των Πάρτι, του υπερθεάματος και του Café del Mar. Ανακαλύψαμε ωστόσο ότι κρύβει και μερικές υπέροχες διαδρομές, ιδανικές για να αναδείξει τις χάρες του το νέο Toyota C-HR.

Σχεδίαση που προκαλεί, ξανά!

Ένας από τους λόγους της μεγάλης επιτυχίας του CH-R είναι αδιαμφισβήτητα η τολμηρή σχεδίασή του, καθώς είναι πλήρως εναρμονισμένο στη φιλοσοφία του «concept αυτοκινήτου για το δρόμο». Η δεύτερη γενιά συνεχίζει στην ίδια κατεύθυνση και έχει μια πολύ φουτουριστική εικόνα, ενώ παραμένει απόλυτα αναγνωρίσιμο στο δρόμο.

Σίγουρα είναι εύκολο να διακρίνεις στοιχεία από σύγχρονα μοντέλα της Toyota, όπως το νέο Prius και το αμιγώς ηλεκτρικό bZ4X, όμως παραμένει ξεχωριστό και δεν θα το μπερδέψεις με κανένα άλλο.

Κάνει επίσης μια στροφή στις διαστάσεις του, επιστρέφοντας στο μήκος της πρώτης, προ-facelift, γενιάς και μειώνεται κατά 3 εκ., στα 4,36 μέτρα, το οποίο οφείλεται κυρίως στον πιο κοντό εμπρός πρόβολο. Το πλάτος του όμως έχει αυξηθεί κατά 3,5 εκ., ενώ μεγαλύτερα είναι και τα μετατρόχια, μπροστά-πίσω. Τα σχεδιαστικά σημεία που ξεχωρίζουν στο νέο μοντέλο αφορούν στο μπροστινό μέρος, το οποίο υιοθετεί τη φιλοσοφία που είδαμε και στο νέο Prius όπως προ-είπαμε, με το σφηνοειδές καπό και τα λεπτά, σε σχήμα μπούμερανγκ, LED φώτα.

Από το πλάι, η γνώριμη σιλουέτα με την έντονη καμπυλότητα της πίσω κολόνας παραμένει, όμως είναι πιο αεροδυναμική (έχει τον χαμηλότερο αεροδυναμικό συντελεστή στην κατηγορία), τόσο με τις γραμμές της όσο και με τις χωνευτές χειρολαβές. Επίσης, το χαρακτηριστικό μικρό πίσω παράθυρο έχει μεγαλώσει κάπως.

Το πίσω μέρος έχει εντελώς νέα σχεδίαση και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον κεντρίζει η διπλή αεροτομή, που καταλήγει στη λεντόμπαρα με το λογότυπο που κρύβεται θεαματικά μέσα σε αυτήν. Ζάντες από 17 έως 20 πλέον ιντσών γεμίζουν τους θόλους και η διχρωμία, που διαθέτει πολλές επιλογές, κλέβει την παράσταση.

Πιο εύχρηστο, πιο βιώσιμο και πιο hi-tech

Στο εσωτερικό του δεν θα βρεθούν κοινά σημεία με το μοντέλο που αντικαθιστά. Πρόκειται για έναν ολικό ανασχεδιασμό με οδηγοκεντρική και ψηφιακή προσέγγιση. Το μεγαλύτερο πλάτος είναι εμφανές, με την κεντρική κονσόλα να είναι πιο ψηλά τοποθετημένη, χωρίζοντας οδηγό και συνοδηγό. Για να πούμε την αλήθεια όμως, οι μεγαλόσωμοι συνοδηγοί ίσως στριμωχθούν, λόγω του πτερυγίου που αγκαλιάζει και ενώνει την κεντρική κονσόλα με το ταμπλό. Τα καθίσματα προσφέρουν άνεση και πολύ καλή στήριξη σε όλες τις εκδόσεις, ενώ ο οδηγός κάθεται πιο ψηλά από το προηγούμενο C-HR.

Εκτός από την κεντρική οθόνη, που μετρά 8” ή 12,3” στις καλύτερες εκδόσεις, όπως αυτές που οδηγήσαμε, στον βασικό εξοπλισμό υπάρχει και ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων επίσης 12,3”. Αμφότερες οι οθόνες διαθέτουν σύγχρονα γραφικά, πολλές επιλογές εξατομίκευσης, με την κεντρική να υποστηρίζει ασύρματες ενημερώσεις, ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay/Android Auto και φωνητικές εντολές. Για πρώτη φορά υπάρχει και Head-Up display που προβάλλει αρκετές πληροφορίες στο παρμπρίζ, αλλά και ένα premium ηχοσύστημα της JBL. Ακόμα, από τις αρχές του νέου έτους, η εφαρμογή για smartphone MyToyota θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως ψηφιακό κλειδί. Αν τα παραπάνω ακούγονται hi-tech, υπάρχει ένα ακόμα πιο εντυπωσιακό στοιχείο, ο προαιρετικός ψηφιακός καθρέπτης, που με ένα απλό «κλικ» μεταμορφώνει τον κεντρικό καθρέπτη σε οθόνη.

Εκτός από την τεχνολογία, μεγάλο άλμα προόδου έχει γίνει και στην ποιότητα. Όλα τα υλικά που συνθέτουν την καμπίνα έχουν premium αίσθηση και επειδή η βιωσιμότητα αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για την Toyota, τα καθίσματα καλύπτονται σχεδόν εξ ολοκλήρου από ανακυκλωμένο ύφασμα, όπως επίσης και τα πατάκια, ενώ το τιμόνι έχει vegan δέρμα.

Ακόμη και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, που περιβάλλει όλη την καμπίνα, είναι ξεχωριστός. Εκτός από τις 64 (!) χρωματικές επιλογές που έχει στα μενού, διαθέτει αυτόματο σύστημα που αλλάζει το χρώμα ώστε να ταιριάζει με την ώρα της ημέρας.

Ανάλογα την έκδοση, είναι διαθέσιμη μια σταθερή πανοραμική γυάλινη οροφή, που δεν διαθέτει σκίαστρο, αλλά έχει ειδική επίστρωση. Επιβεβαιώνουμε ότι κρατάει το εσωτερικό όσο φωτεινό πρέπει, χωρίς να ενοχλούν οι ακτίνες του ήλιου και χωρίς να ζεσταίνει τους επιβάτες. Ταυτόχρονα, προσθέτει και 3 εκ. στον διαθέσιμο αέρα για τα κεφάλια, ενώ εξοικονομεί και 5 κιλά.

Όσον αφορά τους πίσω επιβάτες, αισθητή είναι μια μικρή αύξηση στον διαθέσιμο χώρο και αέρα για τα κεφάλια, ωστόσο δεν αποτελεί και πάλι ένα από τα γενναιόδωρα σε χώρους μοντέλα της κατηγορίας. Ακριβώς το αντίθετο όμως ισχύει για την πρακτικότητα και την εργονομία, μιας και υπάρχουν πολλές θήκες και φυσικοί διακόπτες. Ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 11 λίτρα στις εκδόσεις με τον κινητήρα 1,8 λίτρων, στα 388 λίτρα, με την τετρακίνητη έκδοση να έχει μια λογική μείωση στα 362.

Εντυπωσιακή άνεση, ασυναγώνιστη οικονομία

Υπό το πρίσμα των καιρών, το C-HR ακολουθεί την υβριδική φύση της γκάμας, με την προσθήκη μιας plug-in έκδοσης που θα έρθει στην αγορά από το 2024. Επιπλέον, για πρώτη φορά διατίθεται και τετρακίνητη υβριδική έκδοση 2 λίτρων, με την προσθήκη ενός δεύτερου ηλεκτρικού κινητήρα στον πίσω άξονα.

Προς το παρόν είναι διαθέσιμα μόνο τα πλήρως υβριδικά σύνολα 1.800 και 2.000 κ.εκ. με απόδοση 140 ή 200 περίπου ίππων. Αυτά οδηγήσαμε για να διαπιστώσουμε ότι οι κινητήρες δεν έχουν ανανεωθεί απλά ως προς την ιπποδύναμή τους, αλλά και ως προς την ουσία τους, αφού το υβριδικό σύστημα 5ης γενιάς προσφέρει πιο ομαλή απόδοση, χαμηλότερη κατανάλωση, αλλά και λιγότερες εκπομπές ρύπων. Η έκδοση των 140 ίππων θα καλύψει όλες τις ανάγκες με την ισχύ της, αφού η άμεση ροπή των 185 Nm θα προσφέρει τη στιγμιαία έλξη, τόσο για να προσδώσει ευελιξία όσο και για λόγους ασφαλείας.

Η έκδοση των 197 ίππων, την οποία οδηγήσαμε στη δικίνητη της μορφή αλλά και στην τετρακίνητη, είναι σίγουρα ακόμα πιο δυναμική ως προς τις επιδόσεις, με τη διαφορά να είναι αισθητή ακόμα και με τρεις μεγαλόσωμους επιβάτες. Ταυτόχρονα έχει μειωμένους θορύβους κατά την έντονη επιτάχυνση, αν και οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι ακόμα και η «μικρή» έκδοση είναι σαφώς πιο ραφιναρισμένη από το παρελθόν, χάρη στο ανανεωμένο κιβώτιο e-CVT. Φυσικά, όπως σε κάθε κιβώτιο αυτής της τεχνολογίας, υπάρχει η αίσθηση του πατιναρίσματος σε απότομες επιταχύνσεις και θόρυβος σε υψηλό φορτίο. Όμως, όλα φαίνονται να γίνονται πιο «γλυκά», με τις στροφές στο έντονο γκάζι να παραμένουν πιο χαμηλά για τα δεδομένα και την απόκριση του γκαζιού να είναι πιο άμεση από ποτέ.

Αυτό που αποτελεί τη μεγαλύτερη έκπληξη είναι η αποτελεσματικότητα της ανάρτησης. Με γόνατα MacPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, «ισιώνει» ακόμα και τα σαμαράκια, χωρίς να περνάει ίχνος κραδασμού στην καμπίνα. Απλά ανεβάζει την ποιότητα της κύλισης ένα σκαλί πάνω. Στις εκδόσεις GR Sport, το C-HR εφοδιάζεται με αμορτισέρ τεχνολογίας FSC, όπου με τη συχνότητα των κραδασμών μεταβάλλεται η σκληρότητα των αμορτισέρ, για να προσφέρουν καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος ή περισσότερη άνεση. Παρ’ όλα αυτά, στα χιλιόμετρα που καλύψαμε από άκρη σε άκρη του νησιού, οι εκδόσεις με τα συμβατικά αμορτισέρ και τους τροχούς 18″ φάνηκαν οι πιο άνετες. Είχαν επίσης χαμηλότερα επίπεδα θορύβου κύλισης, συγκριτικά με τις εκδόσεις GR και τους τεράστιους για την κατηγορία τροχούς 20″.

Επιστρέφοντας στη λειτουργία των κινητήριων συνόλων, εμφανής είναι η «διάθεση» του υβριδικού συστήματος να κινήσει το C-HR όσο το δυνατόν πιο ηλεκτρικά γίνεται. Το αποτέλεσμα είναι η ασυναγώνιστη κατανάλωση, που ακόμα και στις σύντομες διαδρομές στα βουνά του νησιού και με επιθετική οδήγηση δεν ξεπέρασε τα 6 λ./100 χλμ. στην τετρακίνητη έκδοση. Φυσικά, το Hybrid 140 (Hybrid 200, Hybrid 200 AWD-i και Plug-in Hybrid 220 οι υπόλοιπες εκδόσεις) στον μικτό κύκλο που κάναμε μας… δυσκόλεψε να ξεπεράσουμε τα 5 λ./100 χλμ.

Άξια αναφοράς είναι η αμεσότητα και η ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης, ειδικότερα στις προαναφερθείσες εκδόσεις GR, που, πέρα από τα παραπάνω, προσέφεραν και ωραία αίσθηση βάρους στο τιμόνι. Οι άλλες εκδόσεις, με πιο ελαφρύ τιμόνι, σαν να είχαν μια μικρή ασάφεια ως προς το κέντρο αυτού, χωρίς όμως να επηρεάζεται η ακρίβειά του. Τα προγράμματα οδήγησης, πέρα από την αίσθηση του τιμονιού, αλλάζουν την απόκριση του γκαζιού και την αποδοτικότητα του υβριδικού συστήματος, κρατώντας τον θερμικό κινητήρα «ξύπνιο» για τη μέγιστη συνδυαστική απόδοση ή βάζοντας «όλα τα μέσα» για τη μείωση της κατανάλωσης. Υπάρχει και ένα πρόγραμμα Custom, στο οποίο δίνεται η δυνατότητα του συνδυασμού των παραμέτρων. Τα φρένα έχουν και αυτά βελτιωθεί ως προς την αποτελεσματικότητά τους, με την αίσθηση του πεντάλ όμως, αν και βελτιωμένη, να παραμένει κάπως σπογγώδης. Βάζοντας τον μοχλό στο B, η αναγεννητική πέδηση γίνεται αισθητή, ενώ με αυτόματο τρόπο επιβραδύνει το αυτοκίνητο πριν από στροφές ή όταν πλησιάζουν άλλα οχήματα.

Όλες οι εκδόσεις του νέου Toyota C-HR διαθέτουν το Toyota T-Mate, το οποίο περιλαμβάνει την πιο προηγμένη γενιά συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης μέχρι σήμερα, που συμπεριλαμβάνει μια πολύ μεγάλη λίστα συστημάτων υποβοήθησης στον στάνταρ εξοπλισμό.

Είναι επίσης πιο δεμένο και πιο άκαμπτο χάρη στην ανανεωμένη πλατφόρμα TNGA και την εκτεταμένη χρήση ατσαλιού υψηλής αντοχής. Ακόμα και στη δικίνητη έκδοση έχει περισσότερη πρόσφυση από το μοντέλο που αντικαθιστά, σε σημείο που ο μέσος αγοραστής του δεν θα αγγίξει ποτέ τα όριά του στο δρόμο, ενώ προφανώς ακόμα καλύτερη είναι στην τετρακίνητη. Εκεί, το δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ, που είναι τοποθετημένο στον πίσω άξονα και αποδίδει 41 ίππους με 84 Nm ροπής, κάνει μεγάλη διαφορά κατά την εκκίνηση, σε στροφές ή σε ολισθηρό οδόστρωμα.

Σε γενικές γραμμές, όμως, το C-HR προδιαθέτει τον οδηγό να οδηγήσει ήρεμα, χάρη στην εξαιρετική ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης, στους ελάχιστους αεροδυναμικούς θορύβους και την ομαλή λειτουργία των υβριδικών συνόλων. Αναμένουμε να το οδηγήσουμε και στην Ελλάδα, στην οποία προβλέπουμε ότι θα «κάψει καρδιές» και θα πρωταγωνιστήσει στις πωλήσεις για ακόμα μία φορά. Η τιμή του ξεκινάει από 29.300€ και είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία, με τα πρώτα αυτοκίνητα να καταφθάνουν στη χώρα μας τους επόμενους μήνες.

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο