Το XC90 είναι εδώ και δύο δεκαετίες η SUV- ναυαρχίδα της Volvo και η νέα του γενιά, ανεβάζει το πήχη ακόμη υψηλότερα, τόσο από επίπεδο άνεσης και πολυτέλειας, όσο και με το πολύ αποδοτικό σύστημα κίνησης.
Την προηγούμενη εβδομάδα λοιπόν, βρέθηκα στη Δανία για να παραλάβω το νέο XC90 για μια αξέχαστη διαδρομή. Όταν παραλάβαμε το αυτοκίνητο στη παγωμένη Κοπεγχάγη, είχα την ευκαιρία να μελετήσω από κοντά τα χαρακτηριστικά του, καθώς πάντοτε υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στις φωτογραφίες και τη πραγματικότητα.
Τα highlights της νεάς γενιάς Volvo XC90
Το εμβληματικό Volvo XC90 διατήρησε το χαρακτήρα του και στη νέα γενιά, αλλά το έφερε στο 2024 με τον ιδανικό τρόπο. Έτσι, βρίσκουμε ένα νέο μοτίβο στη μάσκα αλλά και διαφορετικά φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω. Στο εμπρός μέρος μάλιστα, ενσωματώνονται όμορφα με το περιβάλλον τους, όπου ανακαλύπτουμε και ένα ελαφρώς χαμηλότερο καπό, κάτι που συμβάλλει τόσο στην αεροδυναμική, όσο και στην ασφάλεια των πεζών. Ταυτόχρονα, υπάρχουν νέες επιλογές για ζάντες 20, 21 και 22 ιντσών.
Αντοιστοιχα, στο εσωτερικό έχουμε νέα καθίσματα και μια ανασχεδιασμένη κονσόλα που πλέον φιλοξενεί μια μεγαλύτερη οθόνη για το σύστημα infotainment, η οποία μάλιστα εφοδιάζεται με ένα αρκετά απλοποιημένο και πλήρως εργονομικό λειτουργικό σύστημα, που σου επιτρέπει να βρίσκεις κάθε ρύθμιση σε σύντομα μενού. Κάτι επίσης νέο για τη καμπίνα, είναι το ηχοσύστημα της Bowers & Wilkins, που προσθέτει ηχεία σε όλη την καμπίνα (ακόμη και πάνω από τους πίσω επιβάτες) για την απόλυτη ακουστική εμπειρία. Μάλιστα, με μια λειτουργία «επίδειξης» του συστήματος, είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε τον πεντακάθαρο ήχο του συστήματος ακόμη και σε μεγάλες εντάσεις. Μία ευχάριστη προσθήκη είναι το σύστημα ανίχνευσης για σταθερές κάμερες ταχύτητας, εμφανίζοντας στον ψηφιακό πίνακα οργάνων την ακριβή απόσταση από την επόμενη κάμερα.
Κοπενχάγη – Ομπιέρ
Το ταξίδι μας λοιπόν, ξεκίνησε διασχίζοντας τη γέφυρα Øresund για να πάμε στη Σουηδία. Αυτή η περίεργη κατασκευή, ξεκινά ως ένα υπόγειο – ή πιο σωστά, υποθαλάσσιο – τούνελ, που μετά από λίγα χιλιόμετρα βγαίνει πάνω από το επίπεδο της θάλασσας και γίνεται γέφυρα. Σίγουρα, ένα πρωτόγνωρο θέαμα. Μπαίνωντας στη Σουηδία, κατευθυνθήκαμε νότια προς ένα μικρό ψαροχώρι και στη συνέχεια σχεδόν διασχίσαμε -οριζόντια- τη Σουηδία, για να φτάσουμε στο Ομπιέρ και πιο συγκεκριμένα σε ένα εργοστάσιο σοκολάτας, για ένα πολύ ευχάριστο ζεστό ρόφημα στους -5 βαθμούς κελσίου.
Από τη στιγμή που μπήκαμε στη Σουηδία είχε χιόνια στο δρόμο, ενώ όσο πλησιάζαμε το εργοστάσιο οι δρόμοι ήταν πλέον ολόλευκοι και το τοπίο μαγευτικό. Το μόνο που έπρεπε να προσέχουμε, είναι η άγρια ζωή της εξοχής που συχνά βγαίνει στο δρόμο, καθώς εκεί δεν μιλάμε για αγριογούρουνα αλλά για… άλκεις 500+ κιλών! Πήγα από επαρχιακούς δρόμους και δάση και γύρισα από την εθνική οδό, για να έχω μια ολοκλρωμένη εικόνα για το XC90.
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε για αυτή τη διαδρομή, ήταν το plug-in υβριδικό Volvo XC90 T8. Αυτό, συνδυάζει έναν δίλιτρο, τετρακύλινδρο κινητήρα με έναν ηλεκτροκινητήρα για να αποδόσει συνολικά 455 ίππους και και 709ΝΜ ροπής. Χάρη στο επαναφορτιζόμενο σύστημα, μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για 71 χιλιόμετρα (WLTP) αν και με θερμοκρασίες υπό του μηδενός, είναι λογικό η αυτονομία να περιορίζεται. Πιο σημαντικά, το αυτοκίνητο της δοκιμής χρησιμοποιούσε το σύστημα αερανάρτησης που, ακόμη και αν εξοπλιζόταν με τις μεγαλύτερες διαθέσιμες ζάντες, χαρίζει στο αυτοκίνητο εξαιρετική ποιότητα κύλισης και αποσβαίνει άριστα τους κραδασμούς, ενώ σκληραίνει ακαραία όπου χρειάζεται, για να περιορίσει τις κλίσεις. Αυτές οι αναρτήσεις είναι ένα από τα συστατικά της πολυτελούς αίσθησης οδήγησης καθώς σημαντικό ρόλο παίζει και το επίπεδο ηχομόνωσης, που στο XC90 εντυπωσιάζει. Τα διπλά τζάμια, το αεροδυναμικό αμάξωμα και ο σιωπηλός κινητήρας, σου επιτρέπουν να κάνεις μια χαμηλόφωνη κουβέντα ακόμη και αν ταξιδεύεις με 130 χιλιόμετρα την ώρα.
Από άποψη επιδόσεων, δεν του λείπει τίποτα, καθώς οι 455 ίπποι επιτρέπουν στο Volvo XC90 να επιταχύνει από τη στάση στα 100 χιλιόμετρα την ώρα σε 5 περίπου δευτερόλεπτα, ένα εντυπωσιακό νούμερο για ένα τόσο αναπαυτικό αυτοκίνητο 2,2 τόνων. Αυτό που αξίζει να αναφέρω όμως, είναι η ατελείωτη πρόσφυση που μου χάρισαν τα ελαστικά της Michelin σε συνδυασμό με τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού της Volvo, που λειτουργούν τόσο καλά, που σχεδόν δεν αντιλαμβάνεσαι την παρέμβαση τους. Οδηγώντας σε παγωμένους δρόμους όσο διασχίζαμε τα δάση της Σουηδίας, ακόμη και σε κατηφορικές στροφές, δεν ένιωθες ούτε για μια στιγμή κάποιο τροχό να γλιστράει. Τα προγράμματα οδήγησης μεταβάλλουν ελαφρώς τη συμπεριφορά του, αλλά ακόμη και στην επιλογή Power, αισθάνεσαι πως η περίσσια δύναμη δεν είναι εκεί για sport επιδόσεις αλλά για απροβλημάτιστες διαδρομές κάτω από κάθε συνθήκη.
Καταβροχθίζει χιλιόμετρα
Στο δρόμο της επιστροφής, το μόνο που μπορούσα να σκεφτώ για το νέο Volvo XC90 είναι πως… δεν του λείπει τίποτα. Τι άλλο μπορεί να ζητήσεις από ένα αυτοκίνητο; Έχει δύναμη, ασφάλεια, πρόσφυση σε κάθε συνθήκη. Παραμένει, ένα από τα λίγα αυτοκίνητα της αγοράς, με τα οποία μπορείς να καλύψεις εκατοντάδες χιλιόμετρα χωρίς να κουραστείς. Με τελική ταχύτητα τα 180 χλμ./ώρα, μπορεί να μην έχει φτιαχτεί για τη γερμανική Autobahn, αλλά για κάθε άλλη διαδρομή, είναι η απόλυτη επιλογή για ένα οικογενειακό ταξίδι. Με τις τιμές να ξεκινούν από τις 104.750€, κοιτά κατάματα τον premium ανταγωνισμό στη κατηγορία, ο οποίος στις περισσότερες περιπτώσεις, είναι πιο άβολος για να έχει σπορ αίσθηση.
Όλες οι ειδήσεις
H Jaguar, η «woke» καμπάνια και η τέχνη του να δημιουργείς… χαμό
Hyundai Inster: Ξεκίνησαν οι πρoπαραγγελίες, ποιες είναι οι πρώτες ενδείξεις για την τιμή του