Οδηγούμε το νέο Subaru Crossterk τόσο στην άσφαλτο, όσο και εκτός δρόμου, στα πλαίσια της δημοσιογραφικής παρουσίασης που διοργάνωσε στην ευρύτερη περιοχή της Αργολίδας η εταιρεία Πλειάδες Motors και ευπειθώς αναφέρουμε.
του Αλέξανδρου Ι. Βενιού, φωτογραφίες Δημήτρης Μανώλαρος
Η Subaru εδώ και πάρα πολλές δεκαετίες έχει φροντίσει να συνδέσει άρρηκτα την ύπαρξη κάθε μοντέλου που παράγει με, τις κορυφαίες εκτός δρόμου ικανότητες και την παροιμιώδη αξιοπιστία, φροντίζοντας πάντα οι υλοποιήσεις της να βρίσκονται στη πρώτη γραμμή από τεχνολογικής άποψης. Εννοείται λοιπόν πως, δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από τη νέα τάση του εξηλεκτρισμού που καθορίζει την αυτοκινητοβιομηχανία συλλήβδην για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος, επιβάλλοντας τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων. Οπότε ας υποδεχθούμε το Crosstrek, τον αντικαταστάτη του XV κοντολογίς, που εννοείται ότι διαθέτει υβριδική τεχνολογία στα μηχανικά του μέρη γεγονός που του προσδίδει χαμηλότερους ρύπους CO2 και περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου.
Εξίσου σημαντικό το γεγονός πως το Crosstrek συνοδεύεται από 8ετή εργοστασιακή εγγύηση (Subaru Safe 8) με απεριόριστα χιλιόμετρα! Και όλα αυτά σε συνδυασμό με την παραδοσιακά εξαιρετική οδική συμπεριφορά, τόσο στην άσφαλτο, όσο και εκτός δρόμου όπως είχαμε τη ευκαιρία να διαπιστώσουμε στη πράξη οδηγώντας το νέο Ιαπωνικό μοντέλο στην ευρύτερη περιοχή της Αργολίδας, στα πλαίσια της δημοσιογραφικής παρουσίασης που διοργάνωσε η εταιρεία Πλειάδες Motors.
Πολύ ωραίο στυλ!
Οι γραμμές που διαμορφώνουν το αμάξωμα δύο όγκων του Crosstrek, υιοθετούν πλήρως τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία Dynamic x Solid της Subaru, αποπνέοντας έντονα δυναμισμό και επιβλητικό παράστημα. Ασφαλώς και εδώ υποβοηθείται σημαντικά από, την αυξημένη απόσταση του ς από το έδαφος (22 εκατοστά), αλλά και τους μεγάλους τροχούς που είναι τοποθετημένοι στα άκρα του αμαξώματος. Από εκεί και πέρα οι ιδιαίτερες σχεδιαστικές λεπτομέρειες που συναντούμε σε όλα τα τμήματα του ανεξαιρέτως, έχουν ως αποτέλεσμα ένα όμορφο και σύγχρονο σύνολο.
Στο εμπρόσθιο τμήμα λοιπόν δεσπόζουν, η νέα οκτάγωνη μάσκα, οι λεπτοί προβολείς τεχνολογίας LED και φυσικά το επιθετικό σπόϊλερ στο κάτω τμήμα του εμπρός προφυλακτήρα, όπου όλα μαζί του προσδίδουν σπορτίφ χαρακτήρα. Ανάλογα δυναμικό βεβαίως και το πίσω τμήμα με τα χαρακτηριστικά πίσω φανάρια τεχνολογίας LED και τη διαμόρφωση του κάτω τμήματος του προφυλαχτήρα, ενώ ο off-road προσανατολισμός του συμπληρώνεται από, τα ευμεγέθη πλαστικά προστατευτικά που περιβάλλουν όλο το αμάξωμα (βλ. θόλοι φτερών, πλευρικά μαρσπιέ). Εκτός δηλαδή, από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και βέβαια, το θρυλικό λογότυπο Symmetrical AWD στη πόρτα του χώρου αποσκευών που αποτελεί σήμα κατατεθέν για τα ιαπωνικά μοντέλα.
Φουλ της τεχνολογίας
Στο σαλόνι του Crosstrek κυριαρχούν, η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής-υλικών, οι πολύ καλοί χώροι για τέσσερις υψηλόσωμους ενήλικες (λόγω του αυξημένου κατά πέντε εκατοστά μεταξονίου που φθάνει τα 2,67 μέτρα) και βέβαια, η έντονη παρουσία σύγχρονης τεχνολογίας. Η πλέον εντυπωσιακή αλλαγή αφορά στην μεγάλη κάθετη έγχρωμη οθόνη αφής των 11,6 ιντσών του infotainment, στην οποία φιλοξενούνται συλλήβδην όλες οι λειτουργίες και τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας-άνεσης του αυτοκινήτου και υποβοήθησης του οδηγού EyeSight Driver Assist, πλην όμως δεν συνδυάζεται με φυσικούς διακόπτες (αν και όπως διαπιστώσαμε στη πράξη δεν είναι και τόσο σπαζοκεφαλιά η περιήγηση στο μενού).
Από εκεί και πέρα ο μοντέρνος διάκοσμος συμπληρώνεται από, τον αναλογικό πίνακα οργάνων (που περιλαμβάνει ωστόσο μια μικρή οθόνη TFT στο μέσο του), τους επανασχεδιασμένους αεραγωγούς στο ταμπλό και τη πληθωρική κεντρική κονσόλα. Σύγχρονο, πλήρως εξοπλισμένο, ευρύχωρο, καλοφτιαγμένο το σαλόνι του νέου μοντέλου της Subaru και επιπλέον καλύτερα ηχομονωμένο, όπως διαπιστώσαμε στη πράξη.
Αυθεντικό Subaru!
Τα βασικά συστατικά του νέου Subaru Crosstrek σε επίπεδο μηχανικών μερών παντρεύουν την οικογενειακή παράδοση με το σύγχρονο παρόν. Τουτέστιν, ο ατμοσφαιρικός επίπεδος δίλιτρος 16βάλβιδος κινητήρας e-BOXER και η θρυλική μετάδοση της Συμμετρικής Τετρακίνησης συνδυάζονται με, έναν ηλεκτροκινητήρα 16,7 ίππων, μπαταρία ιόντων λιθίου (συνολικής χωρητικότητας 4,8Ah) και το γνωστό (από το Forester) αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων CVT Lineartronic.
H συνολική απόδοση των δύο συνόλων (βενζινοκινητήρας-ηλεκτροκινητήρας) είναι 150 ίπποι που αρκούν για να προσδώσουν στο βάρους 1.595 κιλών αμάξωμα αξιοπρεπεις επιδόσεις (0-100χλμ./ώρα σε 10,8 δευτ., τελική ταχύτητα 198 χλμ./ώρα), ενώ και η μέση κατανάλωση που είδαμε στα πλαίσια της γνωριμίας μας, δεν ξεπέρασε τα 10,2 λίτρα/100 χλμ. τιμή άκρως λογική καθώς πιέσαμε αρκετά τόσο στην άσφαλτο όσο και εκτός δρόμου.
Ικανό επί παντός εδάφους!
Και μιας και αναφερθήκαμε για την απόδοση του στη πράξη, στην άσφαλτο κατ’ αρχήν, το νέο Ιαπωνικό μοντέλο προσφέρει ανέλπιστα υψηλά επίπεδα άνεσης χάρη στα αναπαυτικά καθίσματα, μα και την απόδοση των αναρτήσεων (γόνατα Μακ Φέρσον εμπρός, διπλά ψαλίδια πίσω) που ισορροπούν άψογα ανάμεσα στο κράτημα και την άνεση, ενώ την ίδια ώρα στον αυτοκινητόδρομο μπορεί και ταξιδεύει ακλόνητο με υψηλή μ.ω.τ. και ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα θορύβου.
Επιπλέον στις στροφές του επαρχιακού δικτύου η κορυφαία τετρακίνηση εξασφαλίζει ασφαλέστατη οδική συμπεριφορά σε κάθε περίπτωση, γεγονός που αυξάνει την εμπιστοσύνη ακόμα και στον άπειρο οδηγό. Ο τελευταίος ωστόσο, θα αισθανθεί εξίσου ασφαλής αν βρεθεί και σε εκτός δρόμου διαδρομή, έστω και σκληρή. Εδώ αποτελούν εγγύηση, τόσο σε επίπεδο ασφάλειας, όσο και σε επίπεδο ικανοτήτων, τα συστήματα Χ-MODE και SI-DRIVE (SUBARU Intelligent Drive) που παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο τις συνθήκες κίνησης προσαρμόζοντας ανάλογα, την ισχύ των κινητήριων συνόλων, της τετρακίνησης, των φρένων και του αυτόματου κιβωτίου, έτσι ώστε να μπορεί να ανταπεξέρχεται με ευχέρεια ακόμα και σε ακραίες εκτός δρόμου συνθήκες.
Άκρως θετικές οι πρώτες εντυπώσεις που αποκομίσαμε από το νέο Subaru Crosstrek το οποίο διατίθεται μόνο με το συγκεκριμένο δίλιτρο σύνολο e-BOXER σε τρείς εξοπλιστικές εκδόσεις: STYLE, STYLE XTRA και PREMIUM με τιμές πώλησης στην Ελληνική αγορά, 41.945, 43.945 και 45.970 ευρώ αντίστοιχα.
Περισσότερα στη δοκιμή που θα δημοσιευθεί στο τεύχος Απριλίου (71) του περιοδικού Quattroruote.
Όλες οι ειδήσεις
Αποκλειστικό: Οδηγήσαμε την Pagani Codalunga των 8.500.000€
Τα 10 φθηνότερα καινούργια SUV και Crossover στην Ελλάδα
Δοκιμή Volvo EX30 RWD Extended Range: Η Tesla απέκτησε σοβαρό ανταγωνισμό!