Η ολοκαίνουργια ναυαρχίδα της της Skoda, το Superb, δεν θα μπορούσε να είναι τίποτε λιγότερο εκτός από εντυπωσιακή σε όλα τα επίπεδα της ανεξαιρέτως: εμφάνιση, ευρυχωρία, τεχνολογία κινητήρων, εξοπλισμός και ποιότητα κατασκευής άπαντα τα συστατικά στοιχεία της κινούνται σε, premium, κορυφαία επίπεδα. Superb (υπέροχο) όνομα και πράγμα δηλαδή!
του Αλέξανδρου Ι. Βενιού, φωτογραφίες: Skoda
Αποστολή στη Πράγα
«Το Superb είναι ο σημαιοφόρος της γκάμας της Škoda για περισσότερα από 20 χρόνια. Και στη τέταρτη γενιά του θα παραμείνει ακριβώς έτσι, προσφέροντας έναν ακόμη πιο εκλεπτυσμένο σχεδιασμό, εξαιρετική ευρυχωρία και τεχνολογία αιχμής». τάδε έφη Klaus Zellmer, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Škoda Auto. Αυτό είναι μέσα σε τρείς αράδες το βασικό στίγμα του ολοκαίνουργιου Superb κατά το CEO της Τσέχικης φίρμας, και όντως ακριβολογεί όπως διαπιστώσαμε δια ζώσης στα πλαίσια της Πανευρωπαϊκής παρουσίασης του μοντέλου στη Πράγα. Ωστόσο για να έχετε μία ολοκληρωμένη εικόνα επιβάλλεται να προστεθούν στα προλεχθέντα, η κορυφαία αεροδυναμική, η πλούσια γκάμα κινητήρων για κάθε γούστο και απαίτηση (με τη προσθήκη ήπιας υβριδικής 48Volt έκδοσης και την αναβάθμιση της ήδη υπάρχουσας plug in υβριδικής έκδοσης), και το ακόμα πιο ποιοτικό και εξοπλισμένο με τη τελευταία λέξη της σύγχρονης τεχνολογίας αχανές κυριολεκτικά σαλόνι (που απαρτίζεται πλέον σε πολύ μεγάλο ποσοστό από ανακυκλωμένα – βιώσιμα υλικά).
Κορυφαίο σε χώρους και αεροδυναμική!
Η τέταρτη γενιά της ναυαρχίδας της Skoda από πλευράς αμαξώματος προσφέρεται σε πεντάθυρη (Hatch) και τη στέϊσον (Estate) εκδόσεις, όπου αμφότερες διακρίνονται κατ’ αρχήν για τη συνολικά εντυπωσιακή σχεδίαση τους εκτός-εντός και βέβαια, την εξαιρετική αεροδυναμική τους απόδοση.
Πιο αναλυτικά, οι ελαφρώς τροποποιημένες εξωτερικές διαστάσεις και στις δύο εκδόσεις αφορούν σε, αυξημένα μήκος/ ύψος και ελαφρώς μειωμένο πλάτος αμαξώματος. Οι συγκεκριμένες αλλαγές μεταφράζονται σε 4,91μ.(+43χλστ.)/ 1,48 μ.(+12χλστ.) και 1,84 μ.(-15χλστ.) για την έκδοση Hatch, ενώ στη στέϊσον έκδοση τα αντίστοιχα μεγέθη είναι 4,90μ.(+40 χλστ.)/ 1,48μ.(+5 χλστ.) και ακριβώς ίδιο πλάτος (1,84μ.). Οι εν λόγω τροποποιήσεις λειτουργούν τελικώς προς όφελος της ευρυχωρίας, ως προς το διαθέσιμο χώρο πάνω από τα κεφάλια των επιβατών και ακόμα πιο εμφατικά στη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών η οποία φθάνει τα 645 (+20χλστ.) και 690 (+30χλστ) λίτρα αντίστοιχα. Έτσι σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των 2,84 μέτρων το τελικό αποτέλεσμα και στις δύο περιπτώσεις είναι, ευρυχωρία επιπέδου λιμουζίνας για πέντε θηριώδεις ενήλικες και τεράστιοι χώροι αποσκευών! H συνολικά κορυφαία ευρυχωρία δεν εκπλήσσει πια λόγω της προ υπάρχουσας παράδοσης που έχουν δημιουργήσει οι προηγούμενες γενιές σ’ αυτό το τομέα. Αντίθετα η εκλεπτυσμένη σχεδίαση που βρίθει ιδιαίτερων αισθητικών λεπτομερειών είναι ένα στοιχείο, το πρώτο κατά σειρά, που πραγματικά εντυπωσιάζει και προϊδεάζει άκρως θετικά.
Πασιφανής σε κάθε σημείο η σπουδή που έχει δοθεί στην υλοποίηση της νέας γενιάς, γεγονός μάλλον αυτονόητο αν λάβουμε υπόψη τον ανελέητο ανταγωνισμό στη κατηγορία της. Τεράστιες σε διαστάσεις και των δύο εκδόσεων παρόλα αυτά οι χυτές γραμμές που διατρέχουν τα αμαξώματα τους δημιουργούν ένα καλαίσθητο, εν πολλοίς κομψό τελικό αποτέλεσμα. Η σχεδίαση του πληθωρικού εμπρόσθιου τμήματος έτσι όπως δένουν αρμονικά μεταξύ τους, το ατελείωτο καπώ με την οκταγωνική μάσκα, οι εντυπωσιακοί στην όψη προβολείς LED Matrix δεύτερης γενιάς (που έχουν βελτιωμένη απόδοση κατά 40% ), και η πληθωρική παρουσία σκουρόχρωμου χρωμίου (βλ, μάσκα, εισαγωγή αέρα στον εμπρός προφυλαχτήρα) διαμορφώνουν ένα άκρως επιβλητικό, αριστοκρατικό σύνολο που κεντρίζει το βλέμμα. Η είδηση πάντως σ’ αυτό το επίπεδο, προκύπτει από την εξαίρετη αεροδυναμική απόδοση των αμαξωμάτων η οποία μεταφράζεται σε αεροδυναμικούς συντελεστές, Cd 0,23 για την έκδοση Ηatch και Cd 0,25 για την στέϊσον έκδοση Estate (τιμές οι οποίες σε σύγκριση με την απερχόμενη γενιά είναι χαμηλότερες κατά 10% και 15% αντίστοιχα)! Η συγκεκριμένη υψηλή επίδοση, που είναι θεμελιώδους σημασίας αναφορικά με τον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου και της εκπομπής ρύπων CO2 προέκυψε μεταξύ πολλών άλλων από, τη νέα σχεδίαση του παρμπρίζ και της οροφής, τους επανασχεδιασμένους εξωτερικούς καθρέφτες, τις αεροκουρτίνες στον εμπρός προφυλακτήρα (με αναβαθμισμένα καλύμματα που βελτιώνουν τη ροή του αέρα κάτω από το αμάξωμα ψύχοντας παράλληλα τα φρένα), το ηλεκτρικό ενεργό κλείστρο πίσω από τη μάσκα (που ελέγχει τη ροή του αέρα όπως απαιτείται για την ψύξη του κινητήρα) κ.α. Αυτές οι λεπτομέρειες (σ.σ. και πολλές άλλες στις οποίες θα επανέλθουμε με τη πλήρη δοκιμή του νέου Superb επί Ελληνικού εδάφους), αναδεικνύονται στο μέγιστο βαθμό από, τη καινούργια παλέτα οκτώ (εκ των οποίων τα έξι εντελώς καινούργια) συνολικά χρωμάτων, μα και τις πανέμορφες ασημί ζάντες αλουμινίου με διάμετρο από 17 έως 19 ίντσες.
Χώροι και τεχνολογία στα καλύτερα τους!
Όπως προείπαμε η καινούργια γενιά του Skoda Superb προσφέρει κορυφαίους εσωτερικούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές, ενώ ανάλογα αξιοζήλευτη είναι και η κριτική που αποσπούν, η ποιότητα κατασκευής-υλικών, ο διάκοσμος και φυσικά, ο εξοπλισμός σύγχρονης τεχνολογίας!
Εστιάζοντας στο τελευταίο και τα νέα δεδομένα εδώ έχουν ως κύριους εκφραστές, το εντυπωσιακό στην όψη Virtual Cockpit που αποτελείται από, τον έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών, την επίσης έγχρωμη οθόνη αφής του infotainment (μεγέθους 10 έως και 13 ιντσών) και βέβαια, τα ιδιαίτερα λειτουργικά Smart Dials – που τα συναντούμε κάτω ακριβώς από τη κεντρική οθόνη – τα οποία μέσω τριών μικρών περιστροφικών χειριστηρίων παρέχουν άμεση και διαισθητική πρόσβαση σε πολυάριθμες λειτουργίες του αυτοκινήτου (βλ. προγράμματα οδήγησης, ηχοσύστημα, κλιματισμό, πλοήγηση κ.α.).
Οι δυνατότητες εξατομίκευσης είναι αυξημένες χάρη στα τρία θεματικά πακέτα επιλογών Design Selections (που παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στο Enyaq), προσφέρεται δε με, νέο Phone Box για επαγωγική γρήγορη φόρτιση 15 watt και ταυτόχρονη ψύξη smartphone, τέσσερις θύρες USB-C 45 watt, καθώς και πολλές, 28 τον αριθμό, έξυπνες ιδέες που ανήκουν στη φιλοσοφία Simply Clever της Skoda και βελτιστοποιούν την εργονομία (π.χ. τσέπες κινητών τηλεφώνων στην πλάτη των μπροστινών καθισμάτων, το ηλεκτρικό κάλυμμα φορτίου στο ολοκαίνουργιο Superb Combi, συρόμενο πίσω κεντρικό υποβραχιόνιο με δύο ενσωματωμένες ποτηροθήκες και μια θήκη tablet κ.α.).
Επιπλέον στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων περιλαμβάνονται μεταξύ πολλών άλλων , δέκα (10) αερόσακοι αλλά και ένα μεγάλο πλήθος σύγχρονων συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού όπως τα πρωτοεμφανιζόμενα, Turn Assist(εποπτεύει τη κίνηση στις στροφές), το Crossroad Assist(για ασφαλή έξοδο από τυφλά σημεία), το Emergency Steering Assist(που ενισχύει τις κινήσεις του τιμονιού σε απότομους ελιγμούς αποφυγής), το Exit Warning (που ελέγχει την αποβίβαση των πίσω επιβατών σε εμβέλεια 35 μέτρων), το έξυπνο σύστημα υποβοήθησης Intelligent Park Assist και άλλα πάρα πολλά! Ιδιαίτερης μνείας ωστόσο αξίζουν και τα καθίσματα Ergo (οδηγού-συνοδηγού) τα οποία αποτελούν εγγύηση απαράμιλλής άνεσης προσφέροντας, θέρμανση, εξαερισμό και λειτουργία μασάζ με δέκα μαξιλάρια αέρα παρακαλώ! Κλείνοντας να αναφέρουμε πως οι υφασμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων είναι κατασκευασμένες από ανακυκλώσιμα υλικά.
Και ήπια υβριδικό πλέον!
Το νέο Superb και στις δύο εκδοχές του διατίθεται σε προσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις και με έξι κινητήρες (τέσσερις βενζίνης και δύο diesel με ιπποδυνάμεις από 150 έως 265 ίππους) μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουμε ένα ήπια υβριδικό σύνολο 48V, αλλά και την αναβαθμισμένη ως προς την ηλεκτρική αυτονομία plug in υβριδική έκδοση. Στους βενζινοκινητήρες περιλαμβάνονται οι, 1,5 TSI Mhev (ήπια υβριδική 48V με 150 ίππους και 250 Nm ροπής), 1,5 ΤSI PHEV (plug in υβριδική με 204 ίππους και 350 Nm ροπής), καθώς και δύο δίλιτροι TSI 204 και 265 ίππων αντίστοιχα. Στους πετρελαιοκινητήρες περιλαμβάνονται δύο δίλιτροι TDI με 150 και 193 ίππους αντίστοιχα. Εδώ να αναφέρουμε πως, όλες οι εκδόσεις ανεξαρτήτως καυσίμου και ιπποδύναμης προσφέρονται μόνο με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG επτά σχέσεων (και έξι σχέσεων στη plug in υβριδική) , η δυνατότητα επιλογής της τετρακίνητης μετάδοσης προσφέρεται μόνον στις κορυφαίες δίλιτρες εκδόσεις (βενζίνης 265 ίππων, diesel 195 ίππων) και τέλος προσφέρεται και με το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου των αμορτισέρ DCC Plus. Το πρωτοεμφανιζόμενο στο Superb ήπια υβριδικό σύνολο 1,5 TSI MHEV απαρτίζεται από ένα ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί ως μίζα-γεννήτρια 48 Volt και μία μπαταρία λιθίου, ενώ η plug in υβριδική έκδοση απέκτησε μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία (25.7 kWh) χαρακτηριστικό που αύξησε την ηλεκτρική αυτονομία της κατά WLTP στα 120 χλμ. (από τα 50 χλμ. της προηγούμενης γενιάς).
Πιο άνετο από ποτέ!
Επ΄ ευκαιρία της πανευρωπαϊκής παρουσίασης της νέας γενιάς Superb βρεθήκαμε στη Πράγα, όπου είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε την ήπια υβριδική βενζινοκίνητη έκδοση 1.5 TSI MHEV των 150 ίππων αλλά και τη κορυφαία δίλιτρη πετρελαιοκίνητη των 193 ίππων. Κοινό χαρακτηριστικό και στις δύο περιπτώσεις η κορυφαία ποιότητα κύλισης που καθιστά τη Τσέχικη ναυαρχίδα ιδανική για τη κάλυψη ταξιδιών. Η απαράμιλλη άνεση των καθισμάτων (σ.σ. η λειτουργία μασάζ πραγματικά όλα τα λεφτά!), μα και ο άψογος έλεγχος του αμαξώματος που συνδέεται ασφαλώς από την παρουσία του DCC Plus και στις δύο περιπτώσεις, καθιστούν απολαυστική τη μετακίνηση σε κάθε είδους διαδρομή. Εστιάζοντας λίγο παραπάνω στην ήπια υβριδική των 150 ίππων που παρουσιάζει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την Ελληνική αγορά, εδώ να πούμε πως ναι μεν δεν σε κολλάει στο κάθισμα, όπως είναι φυσικό εξάλλου σε ένα τόσο μεγάλο και βαρύ μοντέλο, παρόλα αυτά το κινεί με σπιρτάδα και αναμφίβολα με περιορισμένες απαιτήσεις σε καύσιμο. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως κινούμενοι σε μία μικτή διαδρομή 155 χλμ.(αυτοκινητόδρομος/ επαρχιακό δίκτυο) από τη Πράγα προς το Karlovy Vary όπου και πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση του μοντέλου, η μέση κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπέρασε τα 7,2 χλμ./100 χλμ.!
Επιπλέον…στρίβει μία χαρά καταφέρνοντας να κρύψει επιμελώς το τεράστιο όγκο του αμαξώματος, εμπνέοντας τεράστια ασφάλεια! Υπέροχο λοιπόν, για μία ακόμα φορά το Superb και εν αναμονή της δοκιμής του επί Ελληνικού εδάφους, όπου αναμένεται Οκτώβριο-Νοέμβριο.
Όλες οι ειδήσεις
Παρουσιάστηκε επίσημα η νέα BMW Σειρά 1
Έγινε και αυτό: Ανδροειδή ρομπότ στο… μεροκάματο της αυτοκινητοβιομηχανίας!
Πως έχουν προκύψει και τι σημαίνουν τα ονόματα γνωστών μοντέλων της VW;