Από το 1941, η Jeep βρίσκεται σε μια συνεχή πορεία αναγέννησης. Ανάλογα την τάση και τις ανάγκες κάθε εποχής, δημιουργεί μοντέλα με διαφορετική φιλοσοφία, τα οποία όμως έχουν πάντα κοινό DNA. Έχοντας ήδη μπει για τα καλά στο «ρεύμα» της εποχής που διανύουμε, με τον εξηλεκτρισμό ολόκληρης της γκάμας της (υβριδικές εκδόσεις), κατέφθασε το νεότερο και μικρότερο μοντέλο της. Το Avenger, είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της και το πρώτο από τα συνολικά τέσσερα, ολοκαίνουργια, που θα διαθέτει μέχρι το 2025.
Αποστολή: Τρύφωνας Αλεξόπουλος Φωτογραφίες: Τρύφωνας Αλεξόπουλος/Jeep
Σχεδίαση με νόημα
Το design του Avenger «λέει πολλά», καθώς κρύβεται μια ιστορία πίσω από αυτό, ενώ όλα έχουν νόημα, από τη πιο μεγάλη μέχρι τη πιο μικρή λεπτομέρεια.. Ουσιαστικά, όπως προαναφέραμε, εκπροσωπεί την εξέλιξη της εταιρικής της ταυτότητας.
Σαν γνήσιο Jeep έχει αμέτρητες επιλογές εξατομίκευσης, με μοντέρνες επιλογές χρωμάτων, αρκετά σχέδια για τις ζάντες (από 16 έως 18 ίντσες) και πολλά αυτοκόλλητα.
Ανήκει στα B-SUV, με την υποσημείωση compact από τη Jeep, που έχει ακόμα ένα μοντέλο στη κατηγορία αυτή. Το μήκος του αγγίζει τα 4.08 μέτρα, οπότε είναι πράγματι ένα συμπαγές μοντέλο, και το μικρότερο στη γκάμα της. Είναι «φρέσκο», δυναμικό και 100% Jeep, με πολλά από τα στοιχεία του εξωτερικού σχεδιασμού να ακολουθούν όλα όσα επιτάσσει ο εξηλεκτρισμός.
Η μάσκα – με τις 7 εμβληματικές γρίλιες – για παράδειγμα είναι οριζοντιοποιημένη και κλειστή, συμβάλλοντας στην μελετημένη αεροδυναμική του μοντέλου. Ταυτόχρονα, άλλες λεπτομέρειες προσφέρουν μια αίσθηση ασφάλειας. Οι προφυλακτήρες είναι καλυμμένοι περιμετρικά (360Ο) με προστατευτικά, τα οποία έχουν ενσωματωμένη τη χρωστική ουσία, έτσι ώστε να μην χαράσσονται. Επίσης, το προστατευτικό στον μπροστινό προφυλακτήρα εξέχει υπό γωνία που δεν επιτρέπει στα φωτιστικά σώματα ή στο βαμμένο μέρος να ακουμπήσουν, στη περίπτωση μικρής σύγκρουσης.
Τεχνολογία και ευρυχωρία
Το εσωτερικό του έχει επίσης μια οριζοντιοποιημένη λογική, με σχεδιασμό που επιτρέπει το εύκολο καθάρισμα αλλά και την αποθήκευση αντικειμένων. Στο ταμπλό βρίσκεται ένας μεγάλος ανοιχτός χώρος αποθήκευσης, με αντιολισθητική επιφάνεια, ενώ στη κεντρική κονσόλα τρεις μεγάλες θέσεις αποθήκευσης. Μια από αυτές έχει ένα αφαιρούμενο κάλυμμά, από μαλακό πλαστικό, με μαγνήτες και η κεντρική έχει κλιπς που μπορούν να τη διαμορφώσουν. Η ποιότητα κατασκευής είναι ικανοποιητική για τα δεδομένα , με σκληρά πλαστικά αλλά καλή συναρμογή αυτών. Σχεδιαστικά ξεχωρίζει η χρωματισμένη επιφάνεια κατά μήκος του ταμπλό, ο επιλογέας του κιβωτίου με τα μπουτόν και ο πρακτικός ατμοσφαιρικός φωτισμός.
Συνολικά υπάρχουν 34 λίτρα αποθηκευτικού χώρου στο εσωτερικό.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (7 ή 10, 25 ιντσών) με τα ειδικά διαμορφώσιμα «Jeep» γραφικά, παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Η κεντρική οθόνη 10,25 ιντσών βασίζεται στο τελευταίας γενιά σύστημα uConnect, το οποίο προσφέρει αμεσότητα, ευκολία χρήσης, ασύρματη συνδεσιμότητα και ενημέρωση. Παρά το τεχνολογικό κομμάτι όμως, η Jeep έχει φροντίσει και για τη σωστή εργονομία, με τον κλασσικό περιστροφικό διακόπτη για την ένταση του ήχου και τα φυσικά χειριστήρια για τον κλιματισμό.
Όσον αφορά τους χώρους για τους επιβάτες, τέσσερις ενήλικες θα καθίσουν άνετα. Οι πίσω όμως, σε αντίθεση με τους μπροστά, δεν θα έχουν κάποιο χώρο να αποθηκεύσουν τα μικροαντικείμενα τους. Ο χώρος αποσκευών είναι μελετημένος, με φαρδύ άνοιγμα, μικρό κατώφλι φόρτωσης, ηλεκτρικό άνοιγμα και 355 διαθέσιμα λίτρα.
Ελευθέρια σε κάθε διαδρομή
Το Avenger βασίζεται σε μια εξελιγμένη εκδοχή της αρθρωτής πλατφόρμας e-CMP2, με το 60% των στοιχείων της να είναι αποκλειστικά για αυτό. Έχει μεγάλη απόσταση από το έδαφος στα 20 εκ. και τις κορυφαίες για την κατηγορία γωνίες προσέγγισης (20°), ράμπας (20°) και διαφυγής (32°).
Αν βάλουμε στην εξίσωση τις ενισχύσεις που έχει δεχτεί το πλαίσιο για την προστασία των μπαταριών (και στο κάτω μέρος για τις εκτός δρόμου διαδρομές), έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ στιβαρό πάτημα.
Η ανάρτηση του είναι εξαιρετικά ρυθμισμένη και απορροφάει τις περισσότερες ανωμαλίες που θα συναντήσει στον δρόμο και ο ημιάκαμπτος άξονας θα «παραπονεθεί» μόνο στις συνεχόμενες εγκάρσιες ανωμαλίες. Εκτός δρόμου μάλιστα, τα πηγαίνει ακόμα καλύτερα! Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και η ηχομόνωση επίσης. Υπάρχουν όμως μικροί αεροδυναμικοί θόρυβοι μετά τα 100 χλμ./ώρα.
Στον αυτοκινητόδρομο είναι σταθερό και στις καλύτερες εκδόσεις εξοπλισμού, μπορεί να κινηθεί ημί-αυτόνομα, για πιο ξεκούραστα ταξίδια. Αντίθετα, εντός πόλης είναι πολύ ευέλικτο, με τον κύκλο στροφής στα 10,5 μόλις μέτρα. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές, μεταφέρει ικανοποιητική πληροφορία και έχει σωστό βάρος. Το σύστημα πέδησης είναι δυνατό, με μια ελαφριά αίσθηση από το πεντάλ του φρένου, ελέω αναγεννητικής πέδησης. Η τελευταία είτε λειτουργεί αυτόματα, ή με ενισχύεται από το κουμπί «Β», χωρίς να υπάρχει αναγεννητική πέδηση.
Πάντως πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι είναι ευκολοδήγητο και φιλικό σε όλων των ειδών τις διαδρομές. Ακόμα και σε γρήγορο ρυθμό στο χώμα, πλαισιώνεται ομαλά και προοδευτικά, χάρη στο, σχετικά μικρό για ηλεκτρικό μοντέλο, βάρος.
Ο νέος ηλεκτροκινητήρας M3 της Stellantis, λειτουργεί στα 400Volt και αποδίδει 115kW ή 156 ίππου και 260Nm ροπής. Οι επιδόσεις του είναι ικανοποιητικές και η σπιρτάδα του ηλεκτροκινητήρα από το «μηδέν», θα βοηθήσει είτε στη πόλη, είτε στο βουνό…
Το Avenger είναι το πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο της Jeep που εφοδιάζεται με τα συστήματα Selec-Terrain και Hill Descent Control. Το πρώτο αφορά στα προγράμματα οδήγησης, που παραμετροποιούν την απόκριση και τη ισχύ των ηλεκτροκινητήρων, την αίσθηση του τιμονιού και του συστήματος ευστάθειας. Εκτός από τα Eco, Normal και Sport, διαθέτει τα Sand, Mud και Snow για να βοηθήσει τον οδηγό στις ανάλογες συνθήκες.
Το σύνολο τροφοδοτείται από μια νέα μπαταρία 54kWh, η οποία επίσης κατασκευάζεται από τη Stellantis στο εργοστάσιο του Tychy. Προσφέρει εξαιρετική ενεργειακή πυκνότητα με κορυφαία αναλογία ονομαστικής και ωφέλιμης χωρητικότητας (51kWh), ενώ αποτελείται από 17 τμήματα και συνολικά 102 στοιχεία. Η αυτονομία του, σύμφωνα με το WLTP, είναι 400 χιλιόμετρα στον μικτό κύκλο ή 550 στον αστικό ιστό. Αυτό, με την ονομαστική κατανάλωση ενέργειας των 15,4 kWh/100 χλμ. Με δεδομένο ότι στη σύντομη δοκιμή των 100 χιλιομέτρων που κάναμε σε κάθε πιθανή διαδρομή, υπό πίεση και με ανοιχτό τον κλιματισμό, δεν ξεπέρασε τις 17,1 kWh/100 χλμ., μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι τα ρεαλιστικά νούμερα δεν απέχουν από αυτά που δηλώνει η εταιρεία. Άρα και η αυτονομία του.
Με δυνατότητα φόρτισης στα 100 kW, χρειάζεται μόλις 24 λεπτά για να πάει από το 20 στο 80%. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε και η Jeep, χρειάζεται 3 λεπτά για να πάρει 30 χιλιόμετρα αυτονομίας, όσα κάνει ο μέσο ευρωπαίος καθημερινά. Σε φορτιστή 11 kW, η διαδικασία φόρτισης 0-100% διαρκεί 5 ώρες και 30 λεπτά.
Ένα best seller μόλις γεννήθηκε
Με τη τιμή του Avenger στην ελληνική αγορά να ξεκινάει από τα 27.500 ευρώ, με το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά Β’, μπορούμε να πούμε ότι για όλα όσα προσφέρει αναμένουμε να έχει μια εξαιρετική εμπορική πορεία. Είναι ένα μοντέλο που κάνει πράξη όλα όσα υπόσχεται, διαθέτει πληρέστατο εξοπλισμό σε όλες τις εκδόσεις και ικανοποιητική αυτονομία ακόμα και για ταξίδια. Αναμένουμε μεγάλες εμπορικές επιτυχίες στην Ευρώπη και φυσικά στη χώρα μας.