ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη νέα χειροκίνητη BMW M2: Η τελευταία του είδους της

odigoume-ti-nea-cheirokiniti-bmw-m2-i-teleftaia-tou-eidous-tis-663988

Περιμέναμε με ανυπομονησία να οδηγήσουμε τη δεύτερη γενιά της BMW Μ2. Για πολλούς φανατικούς φίλους του τμήματος M, είναι η τελευταία γνήσια Μ με χειροκίνητο κιβώτιο που παραμένει πιστή στην αρχική συνταγή.

Ή, με άλλα λόγια, η πραγματική διάδοχος της θρυλικής Μ3 της δεκαετίας του ’80. Για αυτούς, έχουμε μόνο καλά νέα. Πόσο ψηλά έχει μετακινήσει τον πήχη η νέα Μ2; Τρομερά κοντά στις Μ3 και Μ4 είναι η απάντηση. Η δεύτερη γενιά της Μ2 έχει αποκτήσει μια πρωτόγνωρη ωριμότητα, η οποία αναπόφευκτα έχει “αλλοιώσει” μέρος του οδηγοκεντρικού χαρακτήρα της.

Του Fabio Sciarra Απόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος

ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΜΕΝΗ ΕΜΠΡΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗ

Το έχουμε ξαναγράψει αυτό για BMW, μόνο που δεν αναφερόμαστε στους υπερμεγέθεις διπλούς νεφρούς. Η νέα Σειρά 2 έχει σημαντικά μεγαλύτερο μεταξόνιο, γεγονός που οι σχεδιαστές της BMW θέλησαν να τονίσουν, όχι να αποκρύψουν. Κι αν στην πρώτη γενιά της η Μ2 αποστασιοποιήθηκε σχεδιαστικά από τις λοιπές coupé εκδόσεις της Σειράς 2 με μετριοπάθεια, η δεύτερη γενιά της κάνει το ακριβώς αντίθετο. Διαφέρει σημαντικά, όχι μόνο από τις πιο απλές coupé εκδόσεις, αλλά και από τη μέχρι σήμερα κορυφαία έκδοση M240i. Σε σύγκριση με την οποία έχει αποκτήσει XL μετατρόχια και ένα εμπρός μέρος που θυμίζει αποτυχημένο aftermarket κινέζικο bodykit. Οπότε, σε σχέση με τα υπόλοιπα, οι διπλοί νεφροί περνούν απαρατήρητοι. Εξάλλου, δεν είναι και τόσο μεγάλοι σε διαστάσεις. Το στοιχείο που “ενοχλεί” περισσότερο στο εμπρός μέρος είναι οι εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα. Πιο συγκεκριμένα, οι τεράστιες, χοντρές (για προφανείς λειτουργικούς λόγους) και ξεδιάντροπα τετραγωνισμένες (καθώς και προεξέχουσες) εισαγωγές αέρα. Στη σχεδίαση των οποίων δεν έχει γίνει η παραμικρή προσπάθεια άμβλυνσης ή ενσωμάτωσης κάποιας καμπύλης. Λες και ήθελαν να πουν “σ’ όποιον αρέσουμε…”. Εξίσου “τσαμπουκαλεμένη”, επιτρέψτε μας την έκφραση, είναι και η σχεδίαση του πίσω μέρους. Τον κεντρικό πίσω (λειτουργικό) διαχύτη πλαισιώνουν δύο κάθετοι ανακλαστήρες και οι τέσσερις (στρογγυλές) απολήξεις της εξάτμισης.

ΠΡΟΤΙΜΗΣΤΕ ΤΑ ΜΠΑΚΕΤ

Αν κι εξωτερικά η νέα Μ2 “φωνάζει” τη διαφορετικότητά της από την υπόλοιπη γκάμα, εσωτερικά διαφέρει πολύ λιγότερο από αυτές. Όπως σε όλες τις BMW τελευταίας γενιάς, το ενδιαφέρον σου κεντρίζουν οι δύο μεγάλες οθόνες. Αυτή των οργάνων με διαγώνιο 12,3 ιντσών κι εκείνη του infotainment των 14,9 ιντσών. Η μόνη διαφορά της Μ2 είναι τα αποκλειστικά widget που σου επιτρέπουν να φέρεις το αυτοκίνητο στα μέτρα σου και τα γραφικά, επίσης αποκλειστικά για την Μ2,  του HUD (προαιρετικός εξοπλισμός). Την μεγάλη διαφορά από τις υπόλοιπες εκδόσεις την αντιλαμβάνεσαι αμέσως μόλις καθίσεις στη θέση του οδηγού. Ειδικά στα αυτοκίνητα που είχε φέρει η BMW στην Αριζόνα, με τα προαιρετικά καθίσματα M Carbon. Είναι απίστευτα λεπτά και ελαφριά και καταφέρνουν να φέρουν την Μ2 πιο κοντά στις Μ3 και Μ4. Τα συνιστούμε ανεπιφύλακτα (γύρω στα 5.000 ευρώ το κόστος τους) σε σχέση με τα στάνταρ σπορ καθίσματα, καθώς αλλάζουν πραγματικά την οδηγική εμπειρία. Πέρα από το γεγονός ότι είναι ελαφρύτερα κατά 10,8 κιλά, εξασφαλίζουν μια πολύ βελτιωμένη και αναμφισβήτητα πιο σπορ θέση οδήγησης.

 

ΥΠΕΡΟΧΟΣ ΕΞΑΚΥΛΙΝΔΡΟΣ

Το θέμα του κινητήρα δεν είναι ασήμαντο. Είναι πολλά τα “wannabe” σπορ αυτοκίνητα με τεράστιες αεροτομές και ζάντες που παραπέμπουν σε supercar, αλλά από ουσία δεν έχουν τίποτα κάτω από το καπώ. Η νέα Μ2 εξακολουθεί να είναι ένα μοντέλο που σε ωθεί να την οδηγείς σα να την έχεις κλέψει (drive it like you stole it), όπως και η πρώτη. Ο κινητήρας της αποτελεί ένα από τα σημεία που τη φέρνουν πιο κοντά στις Μ3 και Μ4. Ο εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας έχει κερδίσει ακόμα και 90 ίππους σε σχέση με την αρχική Μ2 (λιγότερους σε σύγκριση με τις τελευταίες εκδόσεις της). Πλέον αποδίδει 460 ίππους, δηλαδή μόλις 50 λιγότερους σε σχέση με τις Μ3 και Μ4. Τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του είναι λίγο-πολύ γνωστά. Είναι “γεμάτος” χαμηλά, ελαστικός στις μεσαίες στροφές και άγριος στις υψηλές, σε βαθμό που δεν θέλεις ν’ αλλάξεις ταχύτητα πριν από τον κόφτη των 7.200 σ.α.λ. Δυστυχώς, οι συνθήκες σπάνια σου επιτρέπουν να τον χαρείς όσο θα ήθελες. Επιτρέψτε μου μία ακόμα σχετική παρατήρηση. Κάπου εδώ αισθάνομαι πως έχουμε φτάσει στην κορυφή της απόδοσης των λεγόμενων “καυτών” hatchback. Ναι, η Μ2 δεν είναι hatchback, αλλά αποτελεί αντίπαλο δέος των Audi RS3 (με πεντακύλινδρο κινητήρα 400 ίππων)  και Mercedes-AMG A 45 S (με τετρακύλινδρο κινητήρα 421 ίππων). Και τα τρία αυτά μοντέλα έχουν τη δική τους ιστορία και έχουν καταφέρει να είναι ταχύτερα από (όχι και τόσο) παλαιότερα supercars, ενώ τα έχουν πλησιάσει αρκετά και σε οδική συμπεριφορά.

ΜΕ ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ…

… το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε. Να και κάτι που δεν γράφουμε συχνά, όταν αναφερόμαστε στις κορυφαίες εκδόσεις Μ. Το αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων με διπλό συμπλέκτη της προηγούμενης Μ2 έχει πλέον αντικατασταθεί από ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων της ZF με μετατροπέα ροπής. Είναι το ίδιο κιβώτιο που υπάρχει και στα λοιπά μοντέλα Μ. Σαφώς και θα ήθελα να δοκιμάσω αυτό το κιβώτιο στη νέα Μ2, αλλά όταν σου δίνεται η επιλογή της οδήγησής της με ένα χειροκίνητο κιβώτιο (έξι σχέσεων), δεν περιμένεις να σε ρωτήσουν ξανά. Βουτάς τα κλειδιά από τα χέρια του συνομιλητή σου και σπεύδεις να γίνεις καπνός. Πιστεύω ότι αυτή θα είναι η επιλογή των petrolheads, αν και για να είμαι ειλικρινής, δεν ξετρελάθηκα από τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του. Η οδήγηση μιας Μ2 με τρία πεντάλ είναι σκέτη απόλαυση. Ωστόσο, η λειτουργία του κιβωτίου δεν συμβάλλει σε αυτή την απόλαυση. Ο συμπλέκτης είναι ελαφρύς, η κλιμάκωση όχι ιδιαίτερα κοντή και η μηχανική αίσθηση δεν καταφέρνει να πλησιάσει καν την αντίστοιχη του Toyota GR Yaris. Σε ένα αυτοκίνητο σαν την Μ2, αυτό είναι ένα από τα ζητούμενα. Από πλευράς επιδόσεων, το χειροκίνητο κιβώτιο υπολείπεται μόλις δύο δέκατα από το αντίστοιχο αυτόματο: 0-100 σε 4,3 δευτερόλεπτα έναντι 4,1.

ΠΙΣΩΚΙΝΗΤΗ

Στην προεκλογική περίοδο που διανύουμε, η συγκεκριμένη επιλογή θα μπορούσε να θεωρηθεί και πιστοποιητικό πολιτικών φρονημάτων. Χάρη σε αυτή, πολλοί petrolheads θεωρούν την Μ2 το πιο απολαυστικό στην οδήγηση αυτοκίνητο που κατασκευάζει σήμερα η BMW. Ναι, με τετρακίνηση θα ήταν ακόμα πιο αποτελεσματική και γρήγορη στο στροφιλίκι. Σε καμία περίπτωση όμως δεν θα ήταν πιο απολαυστική. Η επιλογή των Βαυαρών να παρουσιάσουν ένα αποκλειστικά πισωκίνητο μοντέλο είναι τολμηρή. Και σωστή, εάν μας ρωτάτε. Σίγουρα με το σύστημα xDrive θα έπεφτε κάτω από τα τέσσερα δευτερόλεπτα ο χρόνος για το 0-100. Και πάλι όμως θα ήταν πιο αργή από ένα αρκετά φθηνότερο Tesla Model 3 Performance (3,3 δευτερόλεπτα). Καλύτερα λοιπόν πισωκίνητη και απολαυστική στην οδήγηση. Εάν επιλέξεις να κινηθείς με γραμμές, η Μ2 στρίβει αποφασιστικά και με ζωντάνια. Σου δίνει βέβαια και την επιλογή να κινηθείς με το πλάι…

ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ

Εάν βέβαια επιλέξεις το τελευταίο, θα πρέπει να είσαι σε εγρήγορση για να διατηρήσεις τον έλεγχο. Το έργο του οδηγού είναι ευκολότερο στη νέα Μ2, χάρη και στην αύξηση κατά έξι εκατοστών του μεταξονίου (στα 2,75 μέτρα). Η δεύτερη γενιά της Μ2 είναι λιγότερο νευρική από την πρώτη και σαφώς πιο “εύκολη” για τους λιγότερο έμπειρους, χάρη και στα ηλεκτρονικά συστήματα. Με πρώτο απ’ όλα το νέο M Traction Control, δανεισμένο από την Μ3, με 10 διαφορετικά επίπεδα παρέμβασης, εφόσον πρώτα απενεργοποιήσεις το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας. Σύμμαχός σου είναι επίσης το ενεργό πίσω διαφορικό Μ, το οποίο περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό. Το ποσοστό “κλειδώματός” του φτάνει έως το 100%. Ειδικά στην έξοδο των στροφών, νιώθεις ότι σε τραβάει με μεγάλη αποτελεσματικότητα.

Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ Μ

Αν και έχει ωριμάσει σε σχέση με την πρώτη γενιά, η νέα Μ2 έχει διατηρήσει τα καλά γονίδια της προκατόχου της. Η οποία με τη σειρά της βασιζόταν στη σχεδιαστική φιλοσοφία της Σειράς 1 Μ Coupé, της πραγματικά πρώτης του είδους. Βέβαια, η πάροδος του χρόνου συνοδεύτηκε από την αύξηση του μεγέθους και επομένως και του βάρους. Η χειροκίνητη έκδοση ζυγίζει 1.700 κιλά, η αυτόματη 1.725, με αντίκτυπο και στη δυναμική συμπεριφορά. Αυτό που δεν άλλαξε είναι η κατανομή του βάρους (50:50). Άρα διατηρήθηκε η ακρίβεια, η ευελιξία και ο δυναμισμός που περιμένεις από τη μικρή Μ. Κι αυτό ακριβώς νιώθεις από στροφή σε στροφή, μέσω του τιμονιού που σε πληροφορεί για τα δρώμενα. Μάλλον αυτή είναι η καλύτερη Μ που κατασκευάζεται σήμερα.

 

Στην χώρα μας η τιμή εκκίνησης της νέας M2 είναι 92.000 ευρώ και ελπίζουμε σύντομα να μπορέσουμε να το οδηγήσουμε και στους ελληνικούς δρόμους.

 

 

 

Όλες οι ειδήσεις

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο