ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγήσαμε την υβριδική Mercedes A250e και κατανάλωσε τόσο!

odigisame-tin-yvridiki-mercedes-a250e-kai-katanalose-toso-755898

Πόσο «καίει» στην πραγματικότητα το Premium γερμανικό hatchback που ακούει στο όνομα Mercedes A250e και αποτελεί ιδανική επιλογή για εταιρικούς χρήστες;

της ομάδας του Quattroruote, φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος

Μπορεί η Mercedes να έχει ήδη χαράξει μια ξεκάθαρη ηλεκτρική πορεία μέσα από τη νέα οικογένεια EQ και να σχεδιάζει την επόμενη μέρα της με τη νέα CLA ως το εισαγωγικό της μοντέλο, ωστόσο, η υπάρχουσα A-Class συνεχίζει ακάθεκτη την πορεία της — και μάλιστα σε plug-in hybrid έκδοση. Ο λόγος για την A250e, ένα premium μικρομεσαίο που φιλοδοξεί να προσφέρει το καλύτερο και από τους δύο κόσμους: καθημερινή μετακίνηση με ρεύμα και ταξίδια με την άνεση και την αυτονομία ενός θερμικού κινητήρα.

Στο φόντο των αλλαγών, η A-Class πλησιάζει σιγά-σιγά στο τέλος της διαδρομής της, τουλάχιστον με την παραδοσιακή της μορφή. Όμως με την A250e, η Mercedes δείχνει πώς μπορεί ένα μοντέλο που βρίσκεται κοντά στο κλείσιμο του κύκλου του να προσφέρει ακόμα σημαντικά πλεονεκτήματα, ειδικά όταν «παντρεύει» την ηλεκτροκίνηση με το γνώριμο γερμανικό savoir-faire.

Plug-in με ουσία

Η A250e βασίζεται στον γνώριμο τετρακύλινδρο  βενζινοκινητήρα 1.33 λίτρων τούρμπο oπου αποδίδει 160 ίππους, ο οποίος συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων, φτάνοντας σε συνδυαστική ισχύ τους 218 ίππους και τα 450 Nm ροπής. Όλα αυτά μεταφέρονται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (8G-DCT). Όπως ακριβώς και στο μεγαλύτερο και ψηλό αδερφάκι της, την GLA 250e, την οποία θεωρούμε κορυφαία στο είδος και στην κατηγορία.

Το υβριδικό σύστημα υποστηρίζεται από μια μπαταρία 15,6 kWh (11,5 kWh ωφέλιμες), αρκετά μεγάλη ώστε να προσφέρει ουσιαστική ηλεκτρική αυτονομία. Στην πράξη, αυτό μεταφράζεται σε 50 έως και 70 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης ανάλογα με τις συνθήκες και το πόδι του οδηγού. Η Mercedes υπόσχεται έως και 81 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας στον κύκλο WLTP, αλλά στις δοκιμές μας ο αριθμός αυτός κινήθηκε πιο κοντά στα 69 χλμ, μια επίδοση που χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα καλή και πρακτικά χρήσιμη για αστικές μετακινήσεις.

Η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να γίνει είτε σε οικιακή παροχή AC 2,3 ή 3,7 kW, είτε —ιδανικά— σε wallbox ή δημόσιο φορτιστή 11 kW, όπου η πλήρης φόρτιση διαρκεί περίπου 1 ώρα και 15 λεπτά. Σε απλή πρίζα, απαιτούνται περίπου 5,5 ώρες.

Επιδόσεις και χαρακτήρας

Η συνδυαστική ισχύς των 218 ίππων μεταφράζεται σε ζωηρές επιδόσεις. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 7,4 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 225 km/h — αν και αυτά είναι νούμερα που σπάνια θα αναζητήσει κανείς σε ένα plug-in υβριδικό της κατηγορίας. Περισσότερο ενδιαφέρον έχει η αίσθηση πίσω από το τιμόνι: η ροπή είναι άφθονη και γεμάτη από το πρώτο πάτημα του γκαζιού μέχρι το στροφόμετρο να φτάσει τα κόκκινα, με ενισχυμένο ήχο από τα ηχεία που προσίδει στην σπορ εμπειρία. Αντίθετα, η αθόρυβη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα στην πόλη κάνει την καθημερινότητα πραγματικά ευχάριστη, με άμεση ροπή και ευεληξία.

Μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά και στον αυτοκινητόδρομο χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα μέχρι τα 140 χλμ./ώρα, με την «ηλεκτρική» ροπή των 300 Nm παραπέμπει σε… GTI από μόνη της, οπότε και επιταχύνει ευχάριστα μέχρι την τελική του ηλεκτρικού προγράμματος. Εκεί πρέπει είτε να ξεπεράσεις αυτό το όριο ταχύτητας για να ξυπνήσει ο θερμικός κινητήρας ή να καταλάβει ο εγκέφαλος ότι χρειάζεσαι περισσότερη ισχύ.  Στο πρόγραμμα Hybrid η συνδυαστική κίνηση μπαίνει σε προτεραιότητα, οπότε ο θερμικός ξυπνάει πιο συχνά, ενώ σε κάθε περίπτωση υπάρχει και μία «ιδέα» αναγεννητικής πέδησης στο άφημα του γκαζιού.

Η μετάβαση από την ηλεκτρική στην υβριδική λειτουργία είναι ομαλή, ενώ και το κιβώτιο 8G-DCT κάνει εξαιρετική δουλειά, διατηρώντας τις στροφές εκεί που πρέπει και συνεισφέροντας στην αίσθηση ποιότητας που περιμένει κανείς από μια Mercedes. Το βάρος της μπαταρίας (+150 κιλά) είναι μεν αισθητό στον πίσω άξονα, αλλά εν τέλει συμβάλλει θετικά στη σταθερότητα του αυτοκινήτου. Το σύστημα ανάρτησης είναι σχετικά σφιχτό, χωρίς όμως να γίνεται δυσάρεστο. Το παράδοξο της υπόθεσης είναι ότι δεν «κοπανάει», παρότι εκεί, στην θέση των πολλαπλών συνδέσμων που έχουν οι άλλες εκδόσεις, βρίσκεται ένας ημιάκαμπτος άξονας. Ο μόνος τρόπος να το καταλάβεις είναι να το διαβάσεις, να σκύψεις να το δεις ή να «πέσεις» σε κάποια πολύ άσχημη λακκούβα.

Και τώρα, η μεγάλη ερώτηση: Πόσο καίει;

Εδώ τα πράγματα έχουν πολλές αναγνώσεις – και εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το πώς και πόσο φορτίζεις. Εάν κάποιος κινείται κυρίως στην πόλη και έχει τη δυνατότητα να φορτίζει καθημερινά, τότε η A250e μπορεί να κινηθεί σχεδόν αποκλειστικά ηλεκτρικά, με κατανάλωση βενζίνης κοντά στο… μηδέν. Η μέση κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε αυτές τις συνθήκες είναι περίπου γύρω στις 16,4 kWh/100 χλμ.

Στις δικές μας αστικές δοκιμές, με πλήρως φορτισμένη μπαταρία, η A250e διήνυσε 68 χιλιόμετρα χωρίς να καεί σταγόνα βενζίνης. Στη συνέχεια, με την μπαταρία άδεια και σε κανονικές συνθήκες κίνησης, η κατανάλωση ανέβηκε στα 7,2 λίτρα/100 χλμ, τιμή που παραμένει αξιοπρεπής για αυτοκίνητο 218 ίππων.

Σε μικτές διαδρομές, με ήπιο ρυθμό και χωρίς πρόσβαση σε φόρτιση, η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 6,8 λίτρα/100 χλμ. Ωστόσο, αν ο οδηγός επιλέξει το πρόγραμμα «Battery Hold», που κρατά τη φόρτιση της μπαταρίας για μελλοντική χρήση, και εκμεταλλευτεί σωστά την ανάκτηση ενέργειας, μπορεί να κρατήσει την κατανάλωση κάτω από τα 5 λίτρα/100 χλμ. Μάλιστα, όταν η φόρτιση γινόταν συστηματικά κάθε βράδυ, η μέση κατανάλωση σε καθημερινή χρήση κυμάνθηκε στο εντυπωσιακό 1,4 λίτρα/100 χλμ.

Plug-in με λογική, όχι με πατέντα

Η A250e δεν είναι απλώς ένα «κόλπο» για να γλιτώσει κανείς τέλη κυκλοφορίας ή να επωφεληθεί από το μειωμένο τεκμήριο. Είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που σου επιτρέπει να κινείσαι καθημερινά οικονομικά, αθόρυβα και καθαρά — αρκεί να έχεις τη δυνατότητα και τη διάθεση να τη φορτίζεις συστηματικά. Εκεί βρίσκεται η ουσία ενός plug-in υβριδικού: όχι απλώς στο ότι μπορείς να κάψεις λιγότερο, αλλά στο ότι εξαρτάται από εσένα. Στην πράξη, η A250e είναι ιδανική για όσους διανύουν έως 50-60 χλμ την ημέρα, έχουν πρόσβαση σε φορτιστή και κάνουν κάποιες μεγαλύτερες αποστάσεις τα Σαββατοκύριακα. Είναι ένα αυτοκίνητο με δύο πρόσωπα: το ένα αθόρυβο, καθαρό και «ηλεκτρικό» στην πόλη, και το άλλο ικανό, ταξιδιάρικο και αποτελεσματικό στον αυτοκινητόδρομο.

Συμπέρασμα

Η Mercedes A250e είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα και ρεαλιστικά plug-in της κατηγορίας της. Δεν παριστάνει το ηλεκτρικό, ούτε προσποιείται πως δεν έχει θερμικό κινητήρα. Είναι απλώς ειλικρινής: σου λέει, «αν με φορτίζεις, θα σε ανταμείψω». Αν όχι, δεν θα σε τιμωρήσει, αλλά θα σου θυμίσει πως το plug-in υβριδικό έχει νόημα μόνο όταν το χρησιμοποιείς σωστά. Και όσο πλησιάζει το τέλος της A-Class, τόσο πιο συλλεκτική μοιάζει αυτή η «διπλής προσωπικότητας» εκδοχή της. Γιατί ίσως στο μέλλον, η έννοια του premium μικρομεσαίου να μην είναι ποτέ ξανά τόσο απλή – και τόσο αποδοτική.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης

Turbo τετρακύλινδρος κινητήρας άμεσου ψεκασμού βενζίνης

Χωρητικότητα 1.332 κ.εκ

Iσχύς θερμικού κινητήρα

Μέγιστη ισχύς:  163 ίπποι / 5.500 σ.α.λ.

Μέγιστη Ροπή: 270 Nm ροπής / 2.000 – 3.500 σ.α.λ.

Iσχύς ηλεκτροκινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 109 ίπποι

Μέγιστη Ροπή:  300 Nm

Συνδυαστική ισχύς

218 ίπποι

450 Nm ροπής

Μετάδοση

Κίνηση στους μπροστά τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων διπλού συμπλέκτη

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 225 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 7,4”

Μέση Κατανάλωση

Κατασκευαστή (WLTP): 0,8-1,1 λ./100 χλμ.

Δοκιμής: 4,9 λίτρα/100 χλμ., 1,4 λ./100 χλμ. (για τα πρώτα 100 χλμ.)

Εκπομπές CO2: 24 γρ./χλμ.

Ρεζερβουάρ

51 λίτρα

Μπαταρία

15,6 kWh (11,5 καθαρές)

Αυτονομία

68 χλμ.(δοκιμής)

Φόρτιση

AC (7,4  kW): 1 ώρα και 44 λεπτά

DC (22 kW, 10-80%): 25 λεπτά

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος) χλστ.: 4.428 Χ 1.7964 Χ 1.423

Μεταξόνιο 2.729 χλστ.

Βάρος 1.625 κιλά

Χώρος Αποσκευών

310 λίτρα

Τιμή Αγοράς

από 50,499 ευρώ

 

Όλες οι ειδήσεις

Σελέν Ερντέμ: Τροχαίο ατύχημα για την προπονήτρια του Παναθηναϊκού – Πάτησε γκάζι αντί για φρένο…

Toyota GR Corolla: Αυτό είναι το νέο «πειραματόζωο» του Akio Toyoda

Eπιστροφή στις ρίζες: Η Kawasaki παρουσίασε… άλογο και «τερμάτισε» τα περίεργα concept

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο