ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγήσαμε τη νέα τετρακίνητη και ικανή Alfa Romeo Junior Q4 – Τι μας εντυπωσίασε;

odigisame-ti-nea-tetrakiniti-kai-ikani-alfa-romeo-junior-q4-ti-mas-entyposiase-753858

Ταξιδέψαμε στη Βόρεια Ιταλία και πήραμε μια γερή γεύση από το πρωτοεμφανιζόμενο τετρακίνητο σύνολο του Ομίλου Stellantis, οδηγώντας την Alfa Romeo Junior Q4 σε κάθε πιθανό τερέν.

Του Τρύφωνα Αλεξόπουλου, φωτογραφίες: Alfa Romeo

Η Junior, που γεννήθηκε Milano, δεν έβαλε τους Alfisti σε μια ευχάριστη διαδικασία αποδοχής. Κάθε άλλο, από την πρώτη στιγμή την «πυροβολούν» στα social media και την κριτικάρουν ως τη λιγότερο Alfa όλων των εποχών. Η σκληρή αλήθεια όμως είναι ότι η Junior θα βάλει τη μιλανέζικη φίρμα σε μια ανοδική εμπορική τροχιά ξανά, αφού ανήκει στην πιο δημοφιλή κατηγορία της Ευρώπης. Και οι αριθμοί μέχρι στιγμής επιβεβαιώνουν την παραπάνω δήλωσή μας. Επίσης, αξίζει να αναφέρουμε ότι το αγοραστικό κοινό της Alfa Romeo δεν αποτελούν πλέον οι Alfisti, οι οποίοι είτε έχουν μείνει στο παρελθόν ή απλά θαυμάζουν τις καλλίγραμμες ιταλικές σιλουέτες απ’ έξω.

Οδηγήσαμε τη νέα τετρακίνητη και ικανή Alfa Romeo Junior Q4

Σε κάθε περίπτωση, το B-SUV μέσα σε λίγους μήνες μετρά πάνω από 27.000 παραγγελίες, με τις 5.200 να αφορούν στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Ο ρεαλιστικός στόχος ωστόσο είναι να «πιάσει» στην καυτή κατηγορία η mild hybrid έκδοση των 136 ίππων, η οποία θα πλαισιωθεί από μια επίσης νέα mild hybrid τετρακίνητη. Την ύπαρξη αυτού του συνόλου μάθαμε για πρώτη φορά από το Jeep Avenger 4Xe και παραμένει άγνωστο εάν θα το δούμε σε κάποιο άλλο μοντέλο από τις μάρκες της Stellantis. Το πιθανότερο είναι πως θα το «αγκαλιάσουν» και τα υπόλοιπα.

Καλεσμένοι της Alfa Romeo, λοιπόν, ταξιδέψαμε στο Τορίνο για να δούμε από κοντά και να γνωρίσουμε την Junior Q4, αλλά και να δούμε πώς ανταποκρίνεται αυτή η τετρακίνηση στην πράξη. Σημειώστε ότι είναι το πρώτο μοντέλο του ομίλου με αυτό το σύνολο που «πατάει» άσφαλτο ή χώμα, αφού οι παγκόσμιες παρουσιάσεις του Avenger ήταν στατικές.

Οδηγήσαμε τη νέα τετρακίνητη και ικανή Alfa Romeo Junior Q4

Κατ’ αρχάς, τίποτε σχεδόν δεν έχει αλλάξει στο εξωτερικό σε σχέση με την κλασική Ibrida, ούτε υπάρχει κάποιος λογότυπος που να υποδηλώνει ότι στον πίσω άξονα βρίσκεται ακόμα ένα κινητήριο μοτέρ. Βασικά, η Alfa Romeo Junior Q4 αποτελεί μια μίξη της «απλής» και της Speciale, που είχαμε δοκιμάσει πριν από λίγους μήνες. Από την πρώτη έχει δανειστεί τη μονή απόληξη της εξάτμισης και το Scudetto, την εμβληματική μάσκα δηλαδή, με το όνομα ολογράφως και όχι με το Biscione. Από την πιο σπορ έκδοση έχει δανειστεί τους μαύρους γυαλιστερούς θόλους -που της ταιριάζουν γάντι-και τις χαρακτηριστικές μαύρες 18άρες ζάντες αλουμινίου. Πιθανά, στο μέλλον, με ένα έξτρα «σπορ» πακέτο να δούμε και τη διπλή απόληξη της εξάτμισης. Προς το παρόν διαθέσιμη είναι μόνο αυτή η έκδοση, η οποία ονομάζεται Leggenda και με μια πιο προσεκτική ματιά διαφοροποιεί το λογότυπο της μάσκας, το οποίο αναφέραμε παραπάνω, το οποίο είναι σε ματ απόχρωση.

Ούτε στο εσωτερικό –στο οποίο η Alfa έχει βάλει την υπογραφή της σχεδιαστικά– υπάρχουν διαφορές σε σχέση με τις άλλες Ibrida, με εξαίρεση τον εξοπλισμό, όπου εμφανίζεται πιο πλήρης. Αναφορικά, αυτή η έκδοση έχει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα για τον οδηγό με μασάζ, τυλιγμένο σε μια καλαίσθητη μίξη συνθετικού αλκαντάρα και δέρματος (θερμαινόμενα είναι και τα δύο μπροστινά καθίσματα). Έχει, επίσης, τις «μεγάλες» οθόνες 10,25”, 6 ηχεία τα οποία μας άφησαν θετικές εντυπώσεις, αλουμινένια πεντάλ, ημι-αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2, ατμοσφαιρικό φωτισμό και ηλεκτρική πόρτα του χώρου αποσκευών. Η θέση οδήγησης είναι σε ένα ισορροπημένο ύψος, ώστε να σε φέρνει κοντά στον δρόμο αλλά να βλέπεις ταυτόχρονα σαν να είσαι σε SUV, ενώ αγγίζει το τέλειο με τα προαιρετικά μπάκετ της Sabelt. Την οδηγήσαμε και με τα τελευταία και δεν μπορούμε παρά να πούμε ότι είναι τα καλύτερα καθίσματα της κατηγορίας αυτής. Δεν υπάρχουν χωροταξικές διαφορές στο εσωτερικό, οπότε παραμένει απλά λίγο κάτω από τον μέσο όρο στην ευρυχωρία του πίσω μέρους, όμως ο χώρος αποσκευών λόγω της τετρακίνησης έχει μειωθεί στα 340 λίτρα από τα 415.

Οδηγήσαμε τη νέα τετρακίνητη και ικανή Alfa Romeo Junior Q4

Πολυεργαλείο

Συχνά πυκνά αναφέρουμε ότι από τα Crossover αυτής της κατηγορίας λείπει η τετρακίνητη έκδοση. Λίγα είναι αυτά που έχουν μια τέτοια διαθέσιμη στην γκάμα, αλλά κανένα δεν τη χρησιμοποιεί για χάρη της σπορ συμπεριφοράς. Η Alfa Romeo Junior Q4 λοιπόν δεν προορίζεται για σκληρή χρήση off-road, όπως το Avenger 4Xe που είναι περήφανο για τις γωνίες προσέγγισης και την απόσταση από το έδαφος. Εδώ, το ολοκαίνουριο σύνολο αποσκοπεί στην καλύτερη δυνατή πρόσφυση όταν ο ρυθμός «ανεβαίνει» ή όταν ο καιρός τα… χαλάει, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα «ντραπεί» να περάσει από την άσφαλτο στο χώμα, όπως μας απέδειξε στην πράξη.

H νέα τετρακίνητη και ικανή Alfa Romeo Junior Q4

Κάτω από το καπό βρίσκεται το γνώριμο 48V σύνολο που πλέον πρωταγωνιστεί σε κάθε μοντέλο της Stellantis. Ανανεωμένος, με καδένα και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, ο τρικύλινδρος 1.200άρης βενζίνης συνδυάζεται με ένα 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, στο οποίο φωλιάζει ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 29 ίππων και 55 Nm ροπής.

Χωρίς την οποιαδήποτε μηχανική σύνδεση, ένας ανεξάρτητος ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα, ο οποίος αποδίδει τα ίδια kW με τον μπροστινό, όμως έχει περισσότερη ροπή (88 Nm). Αυτό μάλιστα λόγω ενός μειωτήρα με σχέση μετάδοσης 22,7:1, καθώς διαφορετικά θα εκτόξευε 1.900 Nm στον δρόμο μέσω των πίσω ελαστικών. Μικρή λεπτομέρεια για τις δυνατότητες. Ο έλεγχος της τετρακίνησης γίνεται από μια έξυπνη μονάδα ECU, η οποία διαφοροποιεί την κατανομή ή τον τρόπο λειτουργίας ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Στο σύνολο αποδίδει 145 ίππους, λόγω διαφορετικού τύπου συνδυαστικής μέτρησης, οπότε στην πράξη δεν υπάρχει αξιοσημείωτη διαφορά στις επιδόσεις.

η νέα τετρακίνητη και ικανή Alfa Romeo Junior Q4

Επιπλέον, αυτή η έκδοση έχει διαφορετικές αναρτήσεις μπροστά-πίσω, με ανασχεδιασμένα ελατήρια, αμορτισέρ και παχύτερες αντιστρεπτικές. Σημείο αναφοράς, όμως, είναι ότι για πρώτη φορά σε αυτήν την πλατφόρμα CMP (e-CPM εδώ) στον πίσω άξονα βρίσκονται πολλαπλοί σύνδεσμοι. Τέλος, η μπαταρία μπορεί να έχει ίδιο μέγεθος με την απλή υβριδική που έχει ένα μόνο ηλεκτρικό μοτέρ, περί τη μία kWh, όμως το λογισμικό κάνει το λεγόμενο Power Looping, οπότε και φροντίζει να υπάρχει πάντα ενέργεια για να κινείται ο πίσω άξονας.

Εντός, εκτός, παντού

Το «μενού» του ταξιδιού, πέρα από ιταλικές γεύσεις σε Michelενάτα εστιατόρια, περιελάμβανε επίσκεψη στο Centro Stile για την παρουσίαση και από εκεί μια διαδρομή 110 χιλιομέτρων προς τα βορειοδυτικά της Ιταλίας. Διασχίσαμε αρκετά χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο για να διαπιστώσουμε ότι ταξιδεύει αβίαστα και χωρίς να καταναλώνει πολύ καύσιμο (6,5 λ./100 χλμ.), ενώ δεν διαφέρει σε αυτές τις συνθήκες από την απλή υβριδική. Δεν μπορούμε να πούμε ότι μας ενόχλησε ο λίγο αυξημένος θόρυβος κύλισης, κυρίως λόγω της καλής ηχομόνωσης.

Οδηγήσαμε τη νέα τετρακίνητη και ικανή Alfa Romeo Junior Q4

Τα επόμενα χιλιόμετρα όμως είχαν το περισσότερο ενδιαφέρον. Γραφικά χωριά με πλακόστρωτα, όπου διαπιστώσαμε την καλύτερη απόσβεση της διάταξης με τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Πράγματι αντιμετωπίζει πολύ πιο γλυκά τις ανωμαλίες, ενώ διαβάζει και πολύ καλύτερα τον δρόμο. Ο πήχυς ήταν ήδη ψηλά για αυτό το B-SUV. Υπό πίεση, η Alfa Romeo ισχυρίζεται ότι το νέο σύνολο, με την επίσης νέα ρύθμιση της ανάρτησης, κάνει την Junior πιο πρόθυμη στο turn-in με μικρότερη αδράνεια. 14-16% % για την ακρίβεια πιο άμεση απόκριση από το τιμόνι, κάτι που όντως φαίνεται. Μας φάνηκε επίσης ακόμα καλύτερη η αίσθηση του βάρους στο σύστημα διεύθυνσης, όταν από το μπουτόν των προγραμμάτων επιλέξαμε το Dynamic (έχει DNA με μία έξτρα επιλογή για την τετρακίνηση). Τα στατιστικά κάνουν λόγω και για μείωση της υποστροφής κατά 30%, κάτι για το οποίο θα πρέπει να περιμένουμε να το διαπιστώσουμε στην πλήρη δοκιμή. Πάντως έχει όντως πολύ πρόσφυση για ένα B-SUV με προσθιοκίνητη αρχιτεκτονική και χωρίς ηλεκτρονικό μπλοκέ.

Στα της τετρακίνησης, η αλήθεια είναι ότι σπάνια αντιλαμβάνεσαι «σπρώξιμο». Εάν η γραμμή σου είναι στρωτή, τότε όντως θα σε βοηθήσει στην έξοδο να βγεις με μεγαλύτερη ταχύτητα. Δεν έβρεξε, οπότε δεν μπορούμε να ξέρουμε πώς ανταποκρίνεται στο βρεγμένο, όμως περάσαμε από λάσπη και την είδαμε να λειτουργεί τόσο στην αυτόματη λειτουργία όσο και στην «κλειδωμένη» ρύθμιση Q4 (μέχρι τα 30 χλμ./ώρα) από το DNA. Αυτή κρατά «ξύπνιο» τον πίσω ηλεκτροκινητήρα για την πιο άμεση απόκριση του πίσω άξονα. Στη λάσπη, είδαμε την Alfa Romeo Junior Q4 να εμπλέκει τους πίσω τροχούς μερικά κλάσματα του δευτερολέπτου μετά το αρχικό γλίστρημα. Αυτό μας άφησε υπόνοια για παιχνιδιάρικη διάθεση στο χώμα, την οποία δεν μπορέσαμε να εξετάσουμε στη στενή και απαιτητική, από πλευράς πρόσφυσης, σε ορισμένα σημεία διαδρομή.

Η τετρακίνηση λοιπόν λειτουργεί αυτόματα και μέχρι τα 90 χλμ./ώρα. Έπειτα το πίσω μοτέρ απομπλέκεται και την κινεί μόνο το μπροστινό υβριδικό σύνολο, όπως και στην απλή Ibrida. Αυτό συμβαίνει αυτόματα και όταν πρακτικά δεν χρειάζεται επιπλέον πρόσφυση, έτσι ώστε να μην «καίει» ενέργεια χωρίς λόγο. Προτεραιότητα λοιπόν η αποδοτικότητα, εκτός εάν για λόγους ασφάλειας χρειάζεται η τετρακίνηση. Μένει να τη δούμε στην χώρα μας το καλοκαίρι, με τις παραγγελίες να είναι ανοιχτές ήδη και την τιμή της να αγγίζει τις 36.500 €.

Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει:

  • Premium ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα
  • Δερμάτινο τιμόνι
  • Body kit σε μαύρο χρώμα
  • Εσωτερικός ατμοσφαιρικός φωτισμός εμπρός και πίσω LED αφής
  • Cargo Flex kit
  • Σκούρα πίσω κρύσταλλα
  • Σύστημα πλοήγησης
  • Εμπρός προβολείς LED Matrix Projector
  • Εσωτερικό καθρέφτη με αυτόματη σκίαση
  • Είσοδο χωρίς κλειδί
  • Handsfree άνοιγμα χώρου αποσκευών
  • Αυτόματα αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέφτες
  • Σύστημα παρακολούθησης τυφλού σημείου
  • Βάση ασύρματης φόρτισης Smartphone και + 2η θύρα USB
  • Σύστημα ημι-αυτόνομου παρκαρίσματος
  • Ενεργό cruise control με Lane Centering και Traffic Jam Assist
  • Κάμερα οπισθοπορείας
  • Ζάντες αλουμινίου 18

 

 

Όλες οι ειδήσεις

Tο θερμόμετρο στο αυτοκίνητό σας… δεν είναι θερμόμετρο (και τα λέει λάθος!) 🌡️

Γιατί η Volvo βάζει τα αυτοκίνητα της σε εικονικούς, «Matrix» κόσμους

O Tράμπ «αναγκάζει» Honda και Toyota να συνεργαστούν

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο