Το Nissan Juke απέκτησε υβριδική έκδοση με ισχύ 143 ίππων από το σύστημα κίνησης που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τη Renault. Τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένονται στη Ελλάδα το ερχόμενο Φθινόπωρο, με τιμή από 31.900€.
Χριστίνα Σταθάκη
Το δημοφιλές compact crossover, στην υβριδική του έκδοση, προσφέρει 25% περισσότερη ισχύ και 20% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου σε σύγκριση με τη συμβατική. Το μοντέλο είναι άλλο ένα βήμα στο δρόμο προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της μάρκας, το 2030 και δίνει τη δυνατότητα μας ήπιας μετάβασης στο αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον, συνδυάζοντας τα καλύτερα στοιχεία των δύο κόσμων: την οδηγική εμπειρία που παραπέμπει σε αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και την ψυχολογική ασφάλεια της εμβέλειας μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής κάυσης.
Το έξυπνο σύστημα μετάδοσης της κίνησης του Juke φροντίζει να μεγιστοποιεί το χρόνο που το αυτοκίνητο λειτουργεί ως αμιγώς ηλεκτρικό, χρησιμοποιώντας την ενέργεια που αποθηκεύεται στην μπαταρία 1,2 kWh και μειώνοντας τις φορές που τίθεται σε λειτουργία ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Κατά την κίνηση εντός του αστικού ιστού το Juke λειτουργεί 80% αμιγώς ηλεκτρικά και η μπαταρία φορτίζει κυρίως μέσω της αναγεννητικής πέδησης και λιγότερο με τη χρήση του βενζινοκινητήρα. Με ταχύτητες έως 55 χλμ./ώρα η κίνηση μπορεί να γίνεται μόνο με χρήση του ηλεκτροκινητήρα.
Το σύστημα αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.600 κ.εκ σχεδιασμένο ειδικά για υβριδική χρήση, που αποδίδει ισχύ 94 ίππων, έναν ηλεκτροκινητήρα 49 ίππων και ένα πρωτοποριακό κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο ελέγχεται από έναν ειδικό αλγόριθμο που διαχειρίζεται τη χρήση των κινητήρων, τη φόρτιση της μπαταρίας και τα σημεία αλλαγής των ταχυτήτων.
Η λειτουργία e-pedal, την οποία ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει μέσω ενός διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, βοηθά πολύ στην οδήγηση μέσα στην πόλη με ένα πεντάλ, αφού όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι, το αυτοκίνητο φρενάρει και αποθηκεύει την παραγόμενη ενέργεια στην μπαταρία.
Πέρα από τα διακριτικά «Hybrid» στις πόρτες, το Juke hybrid ξεχωρίζει οπτικά από τη συμβατική έκδοση του τόσο από το νέο σήμα της εταιρίας στο εμπρός μέρος, όσο και από την ενεργή γρίλια στη μάσκα, η οποία κλείνει όσο το αυτοκίνητο κινείται ηλεκτρικά (βελτιώνοντας την αεροδυναμική του) και ανοίγει αυτόματα όταν ο κινητήρας εσωτερικής κάυσης έχει ανάγκη ψύξης. Μικρές αλλαγές υπάρχουν και σε άλλα σημεία του αυτοκινήτου, ενώ το μπλε μεταλλικό χρώμα και το νέο σχέδιο στις ζάντες είναι διαθέσιμα για το Juke Hybrid.
Στο εσωτερικό ο χώρος των πίσω επιβατών έχει παραμείνει ανεπηρέαστος, αλλά όχι και ο χώρος των αποσκευών, ο οποίος έχει μειωθεί κατά 68 λίτρα σε σχέση με τη συμβατική έκδοση και πλέον είναι 354 λίτρα. Στον πίνακα των οργάνων υπάρχουν δύο καντράν. Το δεξί είναι ένα ταχύμετρο και στο αριστερό εμφανίζεται η χρήση της ισχύος με μια βελόνα που κινείται μεταξύ των «ECO», «Charge» και «Power». Μεταξύ των δύο καντράν μπορεί να εμφανίζεται ένα γράφημα για την προέλευση και κατανομή της ενέργειας σε πραγματικό χρόνο.
Οδηγήσαμε το υβριδικό μοντέλο στα περίχωρα του Παρισιού, σε μια διαδρομή που αποτελούνταν από επαρχιακούς δρόμους και αυτοκινητόδρομο, ενώ περνούσε και μέσα από δεκάδες χωριά. Δεν προβληματιστήκαμε πουθενά, το τιμόνι είναι σαφές, η ανάρτηση όσο σκληρή χρειάζεται και η κατανάλωση του ήταν από 5,1 έως 5,4 λίτρα/100 χλμ. Φυσικά δεν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο επιδόσεων, αλλά συνεχίζει να αποτελεί για μια καλή προσφορά που πλέον ενισχύεται και από την υβριδική έκδοση.