Η νέα ναυαρχίδα της Nissan είναι ένα παγκόσμιο μοντέλο που καταφέρνει να συνδυάσει τον έντονο μινιμαλισμό με τον διαχρονικό Ιαπωνικό φουτουρισμό. Εμείς το οδηγήσαμε στην Πανευρωπαϊκή του πρεμιέρα στην Στοκχόλμη, αλλά στην Ελλάδα θα φτάσει το ερχόμενο φθινόπωρο.
Η εμπειρία της Nissan στην κατασκευή crossover και SUV καθώς και στην ηλεκτροκίνηση είναι μεγάλη. Και το ολοκαίνουριο Ariya ενσωματώνει όλα αυτή την εμπειρία προσθέτοντας χαρακτήρα και όλα τα ηλεκτρονικά «καλούδια» που περιμένουμε αυτή την εποχή, όπως δύο μεγάλες οθόνες 12,3 ιντσών, χειριστήρια αφής, έγχρωμη προβολή του πίνακα οργάνων στο παρμπρίζ αλλά και ηλεκτρικά μετακινούμενα στοιχεία. Γιατί εκτός από τα κλιματιζόμενα ηλεκτρικά καθίσματα, ηλεκτρικά προσαρμόζεται το τιμόνι στη θέση που επιλέγει ο οδηγός, αλλά και η μεσαία κονσόλα, η οποία μετακινείται κατά 15 εκ εμπρός-πίσω. Επιπλέον μια κρυφή θήκη αποθήκευσης ξεπροβάλει αριστερά από το ντουλαπάκι του συνοδηγού με τη χρήση ενός κουμπιού αφής. Τα φυσικά χειριστήρια ξεχάστε τα στο Ariya. Ό,τι μπορούσε να αφαιρεθεί, έχει εξαφανιστεί μέσα στην κεντρική οθόνη και σε επιφάνειες αφής. Έτσι εξοικονομείται χώρος και δημιουργείται μια αίσθηση μινιμαλιστικού πολυτελούς Lounge.
Εξωτερικά η δυναμική σχεδίαση του αμαξώματος κάνει το Ariya να μοιάζει σαν να κινείται, ακόμα και όταν είναι σταματημένο. Βασισμένο στην πλατφόρμα CMF-EV, το νέο μοντέλο έχει τους τροχούς τοποθετημένους στις άκρες του αμαξώματος ώστε να μεγιστοποιεί τους εσωτερικούς χώρους και να παρέχει μικρές θήκες αποθήκευσης μέσα στην καμπίνα. Τα καθίσματα είναι άνετα και όλα τα απαραίτητα έιναι εργονομικά τοποθετημένα γύρω από τον οδηγό.
Ιδανικό για ταξίδια (σε χώρες με ανεπτυγμένο σύστημα φόρτισης), το Ariya έχει 50-50 κατανομή βάρους, αθόρυβη καμπίνα και προβλέψιμη οδική συμπεριφορά. Εκείνο που δεν έχει είναι η έντονη επιτάχυνση που έχουμε συνηθίσει από ηλεκτροκίνητα οχήματα. Η έκδοση των 66kWh που οδηγήσαμε επιταχύνει ομαλά, κάτι που συνειδητά έκανε η Nissan με βάση τα δεδομένα που έχει συλλέξει από τους χρήστες του πρώτου της αμιγώς ηλεκτροκίνητου μοντέλου, του Leaf.
Κάτω από το καπό
Ο κινητήρας, σχεδιασμένος και εξελιγμένος από τη Nissan, είναι καινούριος, συμπαγής και με ενσωματωμένο σύστημα διαχείρισης της θερμοκρασίας, που αναλαμβάνει αυτόματα την προθέρμανση και την ψύξη του. Θα υπάρχουν τρείς εκδόσεις του Ariya, δύο προσθιοκίνητες και μια τετρακίνητη. Η πρώτη θα έχει ισχύ 218 ίππων, μπαταρία 63kWh και αυτονομία έως 403 χιλιόμετρα, η δεύτερη θα έχει ισχύ 242 ίππων, μπαταρία 87kWh και αυτονομία 530 χιλιομέτρων ενώ η τετρακίνητη με ισχύ 306 ίππων, θα έχει μπαταρία 87kWh και αυτονομία έως 500 χιλιόμετρα.
Η μπαταρία 63 kWh μπορεί να φορτίσει από το 10 έως το 100% σε τρεισήμισι ώρες και μια ταχυφόρτιση μισής ώρας θα τη γεμίσει από το 20 μέχρι το 80% της χωρητικότητας της.
Ασφαλές και συνδεδεμένο
Από πλευράς εξοπλισμού ασφαλείας το Ariya διαθέτει το Nissan Safety Shield το οποίο περιλαμβάνει περιμετρική προβολή του χώρου γύρω από το αυτοκίνητο, υποβοηθούμενη διατήρηση λωρίδας και αυτόματο φρενάρισμα τόσο όσο κινείται εμπρός, όσο και στην όπισθεν. Επιπλέον υπάρχει το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης ProPilot της εταιρείας.
Μέσω της εφαρμογής NissanConnect Services ο οδηγός μπορεί να κλειδώνει και να ξεκλειδώνει τις πόρτες του αυτοκινήτου, ενώ σε συνδυασμό με την Amazon Alexa και το ασύρματο Apple CarPlay ή ενσύρματο Android Auto δημιουργείται μια τελείως προσαρμοσμένη εμπειρία χρήσης.