ΔΟΚΙΜΕΣ

Νέο Subaru Forester: «Έξυπνο» και άνετο, ακόμα και εκτός δρόμου

neo-subaru-forester-exypno-kai-aneto-akoma-kai-ektos-dromou-732859

Από τη γέννησή του, το 1997, μέχρι σήμερα, το Subaru Forester είναι ένα ιδιαίτερο μοντέλο με αδιαμφισβήτητες εκτός δρόμου ικανότητες.

του Marco Rocca, απόδοση: Autotypos Team

Το Subaru Forester βασίστηκε στο πλαίσιο του διάσημου Impreza, το οποίο τροποποιήθηκε και ενισχύθηκε για να το κάνει ακόμα πιο ανθεκτικό, ενώ όλα περιστρέφονταν γύρω από τρία θεμελιώδη στοιχεία: το τετρακύλινδρο boxer κινητήρα, την τετρακίνηση και το χαμηλό βάρος των λίγο πάνω από 1.400 κιλών.

Πιο… Αμερικάνικο

Ένα απαραίτητο νεύμα στην ιστορία για να πλαισιώσει ένα προϊόν που για 27 χρόνια παραμένει πάντα πιστό στην προέλευσή του και για αυτό το λόγο έχει δημιουργήσει μια πολύ πιστή πελατεία. Ναι, γιατί η νέα γενιά του Subaru Forester (η 6η) δεν αποτελεί εξαίρεση: από το 2018, το σημείο εκκίνησης δεν είναι πλέον αυτό του θρυλικού sedan που έχει κερδίσει πολλά ράλι, αλλά το πλαίσιο Subaru Global Platform (Sgp). Και αυτή τη φορά είναι έτσι. Σε αισθητικό επίπεδο, όμως, οι αλλαγές είναι πολύ εμφανείς. Η γρίλια είναι εντελώς νέα και οι προβολείς έχουν μια πιο αμερικανική «γεύση». Το πλάι είναι καθαρό, με εξαγωνικούς θόλους τροχών, ενώ το πίσω είναι κλασικό και ισορροπημένο. Τα μεγάλα γράμματα με το όνομα του μοντέλου στην πίσω πόρτα και οι νέες ζάντες αλουμινίου έως και 19 ιντσών συμπληρώνουν το νέο look.

Η αξία της οθόνης

Ακόμα και μέσα, η αλλαγές είναι εμφανείς. Μόλις καθίσετε στη θέση του οδηγού του νέου Subaru Forester, το βλέμμα πέφτει στη μεγάλη κάθετη οθόνη 11,6 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, η οποία προέρχεται από την τελευταία γενιά του Outback. Κατά τα άλλα, η καμπίνα επιβατών διατηρεί το τυπικό πολύ παραδοσιακό της σκηνικό (προς τέρψη των πιστών): μικτά αναλογικά-ψηφιακά όργανα, τιμόνι γεμάτο κουμπιά και μεγάλος επιλογέας ταχυτήτων σε συμβατική θέση. Εν ολίγοις, λίγα ειδικά εφέ, πολλή ακρίβεια, με πλήρη σεβασμό στο στιλ Subaru. Πάνω σε όλα όμως παρατηρείς πάντα την όμορφη εποικοδομητική φροντίδα. Όσο για τα καθίσματα, για παράδειγμα, πολύ άνετα, καλά γεμισμένα και διαμορφωμένα ώστε να μην κουράζουν, ακόμα και μετά από πολλές ώρες που περνάτε πίσω από το τιμόνι.

Οδική συμπεριφορά

Ένα περαιτέρω άλμα προς τα εμπρός, το Subaru Forester το έκανε… οδηγώντας. Όλα πηγάζουν από μια σειρά νέων προφυλάξεων στη φάση της κατασκευής, που έχουν σκληρύνει και απομονώνουν καλύτερα το εσωτερικό του αυτοκινήτου από το εξωτερικό. Το feedback του τιμονιού έρχεται αμέσως, κάνοντας το να δονείται αναδεικνύοντας κάθε μικρή ατέλεια του δρόμου. Το νέο Subaru Forester όμως δεν στεναχωριέται, παίρνοντας καλό βαθμό και στον τομέα της άνεσης.

Μόνο ήπιο υβριδικό

Όπως και πριν, η 6η γενιά του Subaru Forester φέρει επίσης μόνο μια επιλογή κινητήρα: τον ήπιο υβριδικό 2,0 λίτρων, αναγνωρίσιμο από την επιγραφή e-Boxer στο πίσω μέρος. Αυτή τη φορά, ωστόσο, η ισχύς αλλάζει: εδώ υπάρχουν 136 ίπποι, έναντι των 150 του απερχόμενου μοντέλου. Μια λύση που πρέπει να αποδοθεί στους πιο αυστηρούς κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων, κάτι που δε φαίνεται τόσο πολύ στην οδήγηση. Αυτό επειδή το κιβώτιο ταχυτήτων, CVT Lineartronic, υιοθετεί ελαφρώς αναθεωρημένες λογικές λειτουργίας που έχουν κάνει την απόκριση του κινητήρα πιο άμεση.

Νέο Adas

Περιμένοντας να έχω μια πιο ρεαλιστική εικόνα της κατανάλωσης, χάρη στα νούμερα του Test Center, κλείνω μιλώντας για το Adas, που στο Subaru αντιστοιχεί στο πακέτο Eyesight: τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού έχουν εμπλουτιστεί σημαντικά με την άφιξη νέων τεχνολογιών όπως το σύστημα επείγουσας στάσης, που σταματά το όχημα εάν ο οδηγός σταματήσει να αποκρίνεται (για παράδειγμα, λόγω αδιαθεσίας).

Πηγή/Φωτογραφίες: Quattroruote.it

Όλες οι ειδήσεις

«Βόμβα» στη Φόρμουλα 1: Ο Φερστάπεν απειλεί να αποχωρήσει

Στη δημοσιότητα οι πρώτες εικόνες του Renault E-Tech Electric

Βίντεο – δοκιμή του νέου Citroen C3 που έφτασε στην Ελλάδα

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο