Το νέο Renault Rafale δεν κρύβει τη σπορ διάθεση του, εστιάζοντας στην οδηγική απόλαυση όντας παράλληλα οικονομικό.
του Marco Rocca, απόδοση: Autotypos Team
Το νέο Rafale μπαίνει στη γκάμα της Renault μαζί με Austral και Espace, αλλά με ένα τολμηρό και σαφώς πιο μυώδες σχέδιο. Το νέο Renault Rafale δεν κρύβει τη σπορ διάθεση του, που αξιοποιεί λύσεις τεχνικού επιπέδου, όπως ο πίσω άξονας διεύθυνσης και η γεωμετρία πολλαπλών συνδέσμων για τις αναρτήσεις. Το αποτέλεσμα? Ένα SUV-coupé που εστιάζει στην οδηγική απόλαυση, αλλά που ξέρει επίσης πώς να είναι οικονομικό χάρη στο πλήρες υβριδικό σύστημά του.
Διαστάσεις
Με μήκος 4,71, πλάτος 1,86 και ύψος 1,61 μέτρα, το Renault Rafale βασίστηκε στην πλατφόρμα CMF-CD που μοιράζεται επίσης με άλλα μοντέλα της σειράς. Το νέο SUV-coupé, ωστόσο, διαθέτει μια ακόμη πιο επιβλητική παρουσία στο δρόμο. Όλα υπογραμμίζονται από μυώδεις θόλους τροχών, που καλύπτουν τους τροχούς 20″ με ελαστικά 245/45.
Ο δυναμισμός συνυπάρχει με ένα πιλοτήριο σχεδιασμένο να φιλοξενεί άνετα πέντε άτομα. Αξιοσημείωτος είναι ο χώρος που είναι αφιερωμένος στα γόνατα όσων ταξιδεύουν στα πίσω καθίσματα (επίσης όσον αφορά τον χώρο για το κεφάλι), καθώς και τον χώρο για τις αποσκευές στο πορτμπαγκάζ. Η Renault δηλώνει 627 λίτρα, τα οποία θα ελέγξουμε με τις έρευνες μας μόλις το Rafale μπει στο Κέντρο Δοκιμών στο Vairano.
Προσοχή στη λεπτομέρεια
Το εσωτερικό του Renault Rafale είναι καλά συσκευασμένο, τόσο ως προς τα φινιρίσματα όσο και από τεχνολογικής άποψης. Η διπλή οθόνη του συστήματος OpenR υψηλής ανάλυσης που αγκαλιάζει τον οδηγό (και το οποίο εκμεταλλεύεται τις συνδεδεμένες υπηρεσίες της Google), αλλά και τα σπορ καθίσματα, ανταποκρίνονται στην απήχηση, με επιστρώσεις μικροϊνών (61% ανακυκλωμένο) και είναι εξοπλισμένα με λειτουργία μασάζ, καθώς και ένα πρωτότυπο λογότυπο που ανάβει όταν πλησιάζετε το αυτοκίνητο.
Υβριδικό και οικονομικό
Κάτω από το καπό, προς το παρόν, υπάρχει μόνο η επιλογή ενός υβριδικού συστήματος που αποτελείται από έναν τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων με απόδοση 130 ίππων και 205 Nm ροπής, 2 ηλεκτροκινητήρες και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 2 kWh. Συνολικά, 200 ίπποι είναι διαθέσιμοι στο δεξί πόδι και το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 8,9 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα. Ενδιαφέροντα δεδομένα κατανάλωσης, που στη δοκιμή μου (στους δρόμους γύρω από τη Σεβίλλη) δεν ξεπέρασαν ποτέ τα 6,2 λίτρα/100 χλμ.
Ευκινησία που δεν περιμένεις
Και ήταν ακριβώς στις φουρκέτες της Ανδαλουσίας που εκτίμησα μια από τις πιο ενδιαφέρουσες πτυχές του Renault Rafale, δηλαδή, αισθάνεσαι πως είσαι πίσω από το τιμόνι ενός αυτοκινήτου πολύ πιο ευκίνητου από ό,τι φαίνεται. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στο νέο πλαίσιο και τη ρύθμιση αφιερωμένη σε έναν συγκεκριμένο δυναμισμό, που διακοσμείται από τον πίσω άξονα διεύθυνσης (στάνταρ στην έκδοση Esprit Alpine).
Όσοι αναζητούν ακόμα περισσότερη γοητεία θα χαρούν να μάθουν ότι το plug-in υβριδικό Renault Rafale 4WD 300 HP θα κάνει το ντεμπούτο του κοντά στο φθινόπωρο του 2024. Επιστρέφοντας στο παρόν, υπάρχουν δύο Suv-coupe, το Techno και το Esprit Alpine, με τις τιμές να ξεκινούν από 43.700 ευρώ και 48.300 ευρώ (τιμές στην Ιταλία) αντίστοιχα.
Όλες οι ειδήσεις
Renault και VW πετάνε «καρφιά», άκυρη η συνεργασία για προσιτό ηλεκτρικό