Το ΚΙΑ Niro επιστρέφει μετά από ένα μικρό «διάλειμμα» στην Ελληνική αγορά, διαθέσιμο αποκλειστικά με ηλεκτρικά υποβοηθούμενα συστήματα κίνησης.
Ζούμε σε μία εποχή όπου «όλοι οι δρόμοι» καταλήγουν στην ηλεκτροκίνηση. Έτσι λοιπόν και η ΚΙΑ, έχοντας ήδη ένα υποσχόμενο lineup αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, με την αναπτυσσόμενη γκάμα “EV” (που μέχρι στιγμής διαθέτει μόνο το EV6, αλλά πρόκειται να επεκταθεί σημαντικά), επέλεξε να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο που θα βοηθήσει στη μετάβαση από τους θερμικούς στους ηλεκτρικούς κινητήρες, με τον πλέον ομαλό τρόπο.
Έτσι λοιπόν δημιουργήθηκε το νέο Niro, το οποίο διατίθεται σε πλήρως υβριδικές (Niro HEV), επαναφορτιζόμενες υβριδικές (Niro PHEV), αλλά και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις (αποχαιρετώντας το όνομα e-Niro, και υιοθετώντας το Niro EV). Ταξιδέψαμε στη Φρανκφούρτη για να γνωρίσουμε το νέο μοντέλο και σήμερα -με την λήξη του εμπάργκο και την ανακοίνωση των τιμών στην ελληνική αγορά- μπορούμε να μοιραστούμε μαζί σας την εμπειρία μας.
Αντικρίζοντας το Niro για πρώτη φορά, είδαμε αρκετά οικεία στοιχεία στο σχεδιασμό του, όπως το χαρακτηριστικό “Tiger Face” της εταιρείας και τα εντυπωσιακά του φώτα. Με μία καλύτερη ματιά όμως, παρατηρήσαμε πολλές ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες που το κάνουν να διαφοροποιείται από κάθε άλλο μοντέλο της κατηγορίας. Η πιο χαρακτηριστική: τα «πτερύγια» διαφορετικού χρώματος στα πλαϊνά του, όπου εκτός από την αισθητική βελτίωση του μοντέλου, επιτρέπουν στον αέρα να περνά από την εσωτερική τους πλευρά, βελτιώνοντας σημαντικά την αεροδυναμική του μοντέλου. Σε γενικές γραμμές, είναι ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο με έντονα χαρακτηριστικά, που σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο.
Το εσωτερικό του έχει -όπως και στα περισσότερα EV ή υβριδικά αυτοκίνητα- έναν οικολογικό χαρακτήρα, με «βιώσιμα» υλικά, ενώ η καμπίνα του είναι ιδιαίτερα ευρύχωρη, δεδομένων των διαστάσεων του. Το δυνατό σημείο του μοντέρνου εσωτερικού είναι το αναβαθμισμένο σύστημα infotainment, το οποίο διαθέτει πλέον αμέτρητες λειτουργίες για την άνεση και την ασφάλεια του οδηγού, αλλά και ακόμη περισσότερες στις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, με υπηρεσίες όπως η αναζήτηση του πλησιέστερου σταθμού φόρτισης.
Δοκιμάσαμε όλες τις εκδόσεις του Niro και για εμάς, ξεχώρισε η πλήρως υβριδική έκδοση, η οποία επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για αξιοσημείωτο χρόνο, ενώ ταυτόχρονα είναι πιο πρακτικό από την plug-in υβριδική έκδοση, καθώς εκτός από το γεγονός ότι δεν χρειάζεται φόρτιση, προσφέρει περίπου 100 λίτρα παραπάνω στον χώρο αποσκευών. Και οι δύο υβριδικές επιλογές χρησιμοποιούν έναν αποδοτικό, ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1.6 λίτρων, με τις αποδόσεις να ξεκινούν από τους 141 ίππους και να φτάνουν μέχρι και τους 183. Η ιπποδύναμη δεν είναι βέβαια τόσο σημαντική όσο η κατανάλωση καυσίμου, η οποία «έμεινε» κάτω από τα 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα καθ’όλη τη διάρκεια της διαδρομής μας.
Η ηλεκτρική έκδοση μας προκάλεσε εντύπωση, καθώς μετά από την οδήγηση των δύο υβριδικών εκδόσεων, περιμέναμε το EV να είναι αρκετά πιο βαρύ στην αίσθηση του, κάτι που δεν συνέβη. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν ένα ικανό σύστημα αναρτήσεων που προσφέρει εξαιρετική άνεση σε κάθε συνθήκη οδήγησης, ενώ καταφέρνει να διαχειριστεί το βάρος του Niro (όποιο και αν είναι αυτό) με έναν άρτιο τρόπο. Η ηχομόνωση της καμπίνας μας εντυπωσίασε, καθώς οι εξωτερικοί θόρυβοι είναι ελάχιστοι, ενώ καταφέρνει να καταστέλλει και τους αεροδυναμικούς θορύβους, ή αυτούς της κύλισης.
Στην ελληνική αγορά, η πρώτη γενιά του Niro δεν έκανε την «θραύση» που περίμενε η ΚΙΑ – βλέποντας την μεγάλη επιτυχία του μοντέλου της σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Η δεύτερη γενιά όμως, με την εξαιρετική ποιότητα και τις πολλές επιλογές συστημάτων κίνησης και εξοπλισμού, δείχνει πολλά υποσχόμενη. Επίσης, η τιμολόγηση του μοντέλου είναι άκρως ανταγωνιστική για την κατηγορία του, αφήνοντάς μας με την αίσθηση ότι θα δούμε αρκετά Niro στους ελληνικούς δρόμους.
Οι τιμές για το ΚΙΑ Niro ξεκινούν από τις 33.490€ με την πλήρως υβριδική έκδοση και το πακέτο εξοπλισμού Dynamic. Δείτε αναλυτικά τις τιμές του νέου μοντέλου πατώντας εδώ